مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آیا هیئت مدیره در مسیر تصمیمات دولت حرکت می کند؟

مخابرات ما- بیشتر از همیشه دوست داریم مدیریت در مخابرات ایران و هیئت مدیره اش را یک مجموعه واحد بدانیم.مجموعه ای که تصمیمات کلانش را به مدیر عاملش ابلاغ کرده و از تصمیمات او حمایت خواهد کرد.

اما آیا واقعا چنین است؟

ترکیب هیئت مدیره مخابرات ایران شامل 5 نفر است.دو نفر از سوی دولت و سه نفر از سوی سهامدار عمده.رئیس هیئت مدیره را سهامدار عمده مشخص می کند و مدیر عامل را دولت.

همیشه وقتی همه چیز تازه شروع می شود بطور غیر قابل تحملی جالب و هماهنگ است.اما به مرور اختلافات سر باز می کند.

جالب اینکه در طول دوران خصوصی شدن مخابرات,همیشه این دو گروه بر علیه کارکنان بوده اند.چه آنگاه که با هم اختلاف داشته اند چه آنگاه که با هم همراه بوده اند. تنها دورانی که کارکنان توانسته اند حداقل شنونده ای برای حرفهایشان پیدا کنند, یا خیلی بالاتر, انتظاراتشان یک به یک در حال تحقق باشد, همین دوران جاری است.

دارم سعی میکنم, یعنی همه تلاش خود را بکار می برم تا حس اختلاف و دوگانگی را به خواننده القا نکن اما نمی توانم موفق شوم چرا که آثاری از اختلاف در حال خودنمایی است.

چرا باید وزیر ارتباطات در فضای خبری اعلام کند که “کلیه معوقات رفاهی بازنشستگان طی سال جاری پرداخت می شود!”

هر چند این خبرها برای ما بسیار خوشحال کننده است اما کیست که نداند هیئت مدیره یک پای اصلی این تصمیمات است.هیئت مدیره رکن مهم تصمیم گیری است.

گذشته از آن, پرداخت با کدام پول و درآمد؟!

هزار میلیارد تومان هزینه یک بخش از مطالبات بازنشستگان است.خواهش میکنم دقیقا توجه کنید! من در حق بودن این خواسته تردید ندارم.مخابراتی که در سال 94 از اجرای آیین نامه سرباز زد باید به شدت با کاهش سود در سال 97 تنبیه شود تا دیگر تصمیماتی این چنینی نگیرد.

اما ما یک مدیر عامل داریم که باید در پی اجرای مصوبات هیئت مدیره باشد.دستورات شفاهی و رسانه ای آقای وزیر برای او نمی تواند ملاک پرداخت باشد.ضمن اینکه هیئت مدیره باید محل تامین این هزینه را مشخص کند.

تا وقتی که هیئت مدیره این مصوبه را تایید نکند.تا وقتی که هیئت مدیره محلی خارج از درآمدهای معمول مخابرات ثابت برای این هزینه مشخص نکند, من نمیتوانم چیزی را باور کنم.

این یعنی ظهور و بروز اختلاف در سراپرده پادشاهی مخابرات… و این هرگز به نفع کارکنان و بازنشستگان و شرکتی ها نخواهد بود!

در پایان پالس ها و علائم دیگری از اختلاف وجود دارد که ما را نگران کرده است اما فعلا از ذکر آنها در میگذریم با این امید که یک اشتباه کلامی بوده باشد.

 

954320cookie-checkآیا هیئت مدیره در مسیر تصمیمات دولت حرکت می کند؟
7 نظرات
  1. اکی جون می گوید

    سلام
    اختلاف رابه نظرمیادکه خودشماها برادران گرام راه می اندازین بخاطررضای خداکمی بیشترتحمل فرمایید

  2. محمد حاصلی می گوید

    آیا تصمیم دولت بر چه مبنایی است ، آیا قوانین توسط دولت رعایت میشود

    آیا قانون اساسی نقض نشده است

    مرجع نظارت و رسیدگی به تخلفات قانونی دولت کجاست

    خانه از پایبست…..

    نتیجه بی قانونی ، هرج و مرج است ، شاید یکی از علتهای ، این روزها نتیجه بی قانونیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دولت اگر قانون را رعایت می کرد دیگران جرات نمی کردن خلافش عمل کنن

  3. یک کلمه حرف حساب می گوید

    با سلام و احترام
    آقای سیدهاشمی را هفته گذشته در یکی از افتتاحات ستاد اجرایی نزد رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تلویزیون نشان می داد. ایشان و جمع همراه در حال افتتاح مدارس تازه ساخته شده برای محرومان بودند. اگر بخواهیم خیلی مثبت به موضوعات نگاه کنیم متوجه می شویم که آقای سید هاشمی و خیلی از نمایندگان ستاد اجرایی بصورت چرخشی در این شرکت ها و زیرمجموعه های ستاد اجرایی از جمله شرکت مخابرات ایران مشغول به فعالیت می باشند. مطمئنا جایی می باید هزینه برای امور خیریه کنند و جایی باید این هزینه ها را بصورت درآمد در بیاورند. بنابر این انتظار بیجایی است اگر فکر کنیم که اولویت برای این مدیران ستاد اجرایی، کارکنان مخابرات ایران باشند بلکه آنچه برای آنها اولویت است، سیاست ها و خواست های ستاد اجرایی می باشد.
    اگر این مطلب من درست باشد برای اینکه گره از کار کارکنان و بازنشستگان مخابرات ایران باز شود باید سلسله جلساتی را با مدیران ستاد اجرایی و دفتر مقام معظم رهبری برگزار کرد تا امیدوار باشیم که کارکنان و بازنشستگان مخابرات در سیاست های این ستاد در اولویت پرداخت قرار گیرند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مجموعه های مدیریتی ستاد فقط مخابرات نیست.
      اونا چند تا نفر بعنوان نماینده میذارن و میرن سسراغ بقیه کارهاشون.
      این نماینده ها مثل رئیس هیئت مدیره در حوزه سیاست ها کار میکنه.

  4. بازنشسته می گوید

    سلام..اقای سردبیر چه چیزی شمارا ناراحت کرده است..اگر وزیرمحترم مخابرات حرفی زده حتما باهیئت مدیره مشورت شده..اگر میفرمایند بدهی بازنشستگان باید پرداخت بشه حتما فکر اونجاشم کرده..واین به نفع بازنشستگان هست.نه به ضرر..حالا شما دارین کاری میکنید مثل ساز مخالفت..لطفا اختلاف سازی نکنید..همیشه نیت خیر بذارید..این معوقه حق بازنشستگان هست..ومسئولین خودشون بهترمیدونن چیکار کنن..لطفا……متشکر.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مطلب رو دوباره بخونید عزیزم
      ضمن اینکه بد نیست به مشخصات نویسنده ها هم توجهی بکنید

نظرات بسته شده است.