مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

5 راه برای مقابله با برنامه‌های مخرب تلفن همراه

مخابرات ما- یک بدافزار جدید در Android به ما یادآوری می‌کند که تهدیدهای تلفن‌های همراه در حال رشد هستند. پیگیری این پنج نکته امنیتی ساده برای محافظت تلفن‌های هوشمند و همراه از برنامه‌های مخرب، مفید هستند. برنامه‌های مخرب Android به دنبال دسترسی کامل به تلفن هستند.

پلیس فتا در این خصوص هشدار داده است که یک نکته جدی وجود دارد و آن، این است‌که کلاهبرداران اینترنتی متوجه این موضوع شده‌اند که تلفن‌های همراه برخلاف رایانههای شخصی امنیت خوبی ندارند. بنابراین در استفاده از این وسیله باید بسیار دقت کرد.

علاوه بر برنامه‌های مخرب، راه‌‌های دیگری وجود دارد که دستگاه‌های تلفن‌های همراه می‌توانند امنیت اطلاعات خود را در معرض خطر قرار دهند. کاربران تلفن‌های هوشمند حقیقتاً باید نگران باشند و یا حداقل طرز فکر امنیتی آگاهانه‌ای، برای زمانی که تلفن‌های همراهشان به بدافزار آلوده شد داشته باشند. یک نگرانی بزرگ‌تر از برنامه‌های مخرب، پیش روی کاربران تلفن های همراه است؛ آن هم به سرقت بردن دستگاه تلفن است.

درست مانند تلفنی که با برنامه‌های مخرب آلوده شده باشد؛ اگر تلفنی گم شد، سارق یا شخص یابنده، می‌تواند به تماس‌های شخصی، پستهای الکترونیکی … و همچنین حساب‌های شبکه اجتماعی و منابع بانکی فرد دسترسی پیدا کند.

خوشبختانه برخی از گام‌های ساده ای هستند که هر کس می‌تواند برای محافظت تلفنش از بدافزارهای در حال رشد و تهدیدات مداوم دستگاه‌های نا امن از آنها استفاده کند. در اینجا شما با پنج راه آسان برای ایمن سازی دستگاهتان آشنا می‌شوید:

1- قفل کردن گوشی تلفن همراهتان:

گام اول قراردادن یک رمز بر روی گوشی‌های تلفن است. در واقع تنها گام، برای زمانی است که، گوشی تلفن به سرقت برده می‌شود.

2- فقط از برنامه‌های شناخته شده استفاده کنید:

مهمترین عامل امنیتی که کاربران Android باید به آن توجه داشته باشند، این است که کاربران Android می‌توانند برنامه‌ها را از سایت‌های دیگر دانلود کنند، در حالی که کاربران iPhone تنها از برنامه‌های سایت خودشان می‌تواند دانلود کنند. پس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که دانلود برنامه ها از منابعی شناخته شده باشد، که امنیت خوبی دارند.

برای نصب یا دانلود برنامه‌ها تنها از نرم‌افزارهایی استفاده کنید، که به‌خوبی شناخته شده باشند و قانونی باشند و دستگاه Android را برای جلوگیری از بارگذاری برنامه‌هایی غیر از برنامه‌های منبع خود Android تنظیم کنید.

3- هر برنامه‌ای را که دانلود می‌کنید، به‌دقت بررسی کنید:

صرف‌نظر از اینکه برنامه رایگان است، یا هزینه آن پرداخت شده است؛ هر دانلود یک تهدید بالقوه برای امنیت گوشی‌هایتان است. قبل از دانلود هر برنامه در دستگاه‌تان در لیست بازار، آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

«به نام تولیدکننده برنامه توجه کنید.» برنامه‌ای ممکن است قانونی به نظر بیاید، اما با نام تولیدکننده دیگری باشد؛ دور چنین برنامه‌‌هایی را خط قرمز بکشید.

رتبه برنامه‌ها را برای اندازه گیری خوب بودن آنها چک کنید. اگر نرم‌افزاری به مدت 6 ماه در دسترس بوده و اخیراً هم در دسترس است، پس آن نرم افزار امن است.

اگر نرم افزاری بخواهد از شما اطلاعاتی را بگیرد و به منابع تلفن شما دسترسی داشته باشد، از دانلود کردن آن انصراف دهید.

4- مراقب نامه‌های الکترونیکی و متون غیرعادی باشید:

تلفن‌های هوشمند مانند رایانه‌های شخصی به طور روز افزون طیف وسیعی از تهدیدات نرم افزارهای مخرب را دارد. کاربران گوشی‌های هوشمند باید مانند کاربران رایانه‌های شخصی، در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ محتاط باشند و در برابر باز کردن هر لینک، از منابع نامشخص یا مشکوک، مقاومت کنند.

5- استفاده از نرم‌افزار امنیتی تلفن‌های همراه:

تهدیدها توسط نرم افزارهای مخرب تلفن همراه در حال افزایش است. چندین برنامه امنیتی جامع در بازار Android وجود دارد که به شناسایی و محافظت در برابر برنامه‌های مخرب تلفن‌های همراه کمک می‌کند.

شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند راه حل مدیریت تلفن همراه را برای اطمینان دادن به تمام دستگاه‌هایی که به شبکه متصل میشوند، را طراحی کنند.

942940cookie-check5 راه برای مقابله با برنامه‌های مخرب تلفن همراه

نظرات بسته شده است.