مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آدم های خوب را عذاب می دهیم! (حرکت تکراری!)

مخابرات ما- اصل صحبت ما در مطلب گذشته این بود که ما با ثبت قوانین جدید فقط آدم های خوب را خسته و بیزار می کنیم.وگرنه دیگرانی که قانون را اجرا نمی کنند, به قانون جدید هم توجهی ندارند!

آنانی که به دستگاه ثبت ورود و خرج انگشتی بی توجه هستند, به گیت آن هم توجهی ندارند!

اخیرا مخابرات ایران ازموده را می خواهد دوباره بیازماید!

چند سال پیش,پس از خصوصی سازی به بهانه اینکه ارگانهای کار و کارگری نسبت یه ثبت ورود و خرج  و همچنین دریافت حقوق بر اساس ثبت ساعت تاکید دارند, میلیاردها  تومان -در خوشبینانه ترین حالت-  خرج روی دست مخابرات ایران گذاشتند تا گیت های ورود -خروج یا ساعتهای ثبت اثر انگشت خریده و نصب شود!

جز ازار کارکنا در بخش های فنی و شبکه ای اتفاقی نیفتاد!

متاسفانه تصمیم گیران این روش ها, خودشان همه اداری و ستادی هستند! حتی یک نفر از بخش های فنی و شیفتی در حوره تصمیم گیری دیده نمی شود لذا تصمیمات خام و ناپز به تنور امور اداری ارسال می شود!

.

پس از مدتی گیت ها و دستگاههای ایستاده خراب شدند و … ! آیا لازم است بگویم بخاطر شرایط آن زمان کشور, قدرت ورود این قطعات را نداشتیم یا خیر؟!

فقط چند دستگاه دیواری ثبت اثر انگشت می کردند!

در جاهایی که 4 نفر پرسنل نداشتیم یک دستگاه بقدر حقوق یک ماه همه آنها گذاشتیم!

اما مگر در نتیجه تاثیری کرد؟

پس از مدتی آش همان آش بود و کاسه همان! … فقط آدم های خوب که خود را مقید به اجرای قانون می دانستند واقعا عذاب می کشیدند و ساعتهای مرخصی شان بی جهت هدر می رفت!

.

اگر شما نمی توانید انگیزه کار در دیگران ایجاد کنید!

اگر نمی توانید برای کسی کاری ایجاد کنید که او را یک ساعت پشت میزش نگه دارد!

اگر  نمی توانید همان نگهبان در ورودی را مقید به ثبت ورود و خرج همه کنید!

اگر ….

چرا این همه هزینه روی دوش مخابرات می گذارید تا دوباره تمامی دستگاه های ثبت ورود و خروج را بازسازی کنند؟!
.

تمامی ا ین دستورات برای ستاد خوب است! در ستاد هر چه میکنید بکنید! اما بالاغیرتا همین بچه های شبکه و فنی و سالن و …. را هم از کار بیزار نکنید!

در این مورد باز هم صحبت داریم!

941200cookie-checkآدم های خوب را عذاب می دهیم! (حرکت تکراری!)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    از همه ایرادات که بگذریم مشکل دیگه اینه که کارمند برای نیم ساعت مرخصی ساعتی باید اول مسول مربوطه رو پیدا کنه و باهاش هماهنگ کنه و برگه خروج بگیره، بعد اثر انگشت بزنه، بعد با نگهبان هماهنگ کنه، تازه علاوه بر اینا بره درخواست مرخصی ساعتی رو تو سیستم HR ثبت کنه. آخر ماه هم گزارش میگیرن که ورود و خروجت ناقص ثبت شده یا ثبت نشده. این مدل نوبره والا. اونم تو ساختمونی که نه مرکز مخابرات هست نه سالن دستگاهی و نه تجهیزات خاص فنی و مخابراتی!!

  2. حسین می گوید

    سلام
    بنده ابتدا از مخابرات ما تشکر و قدردانی میکنم و خداقوت خدمت سردبیر محترم مسائل خوبی را جهت تفکر و بحث و تبادل نظر طرح میکند
    یکی از سیستم های امنیتی موجود گیت های ورود و خروج است جهت برقراری امنیت باید ساختمان ها و اماکن مخابراتی تحت کنترل و نظارت و تدابیر امنیتی قرار گیرد زیرا مخابرات اهمیت خاصی دارد و جهت برقراری امنیت باید اماکن را از حوادث طبیعی و غیر طبیعی مصون داشت سیستم های اعلام و اطفا حریق دوربین های مداربسته و اعلام سرقت . یعنی کلیه پرسنل ارباب رجوع و مهمانان از درب ورود تا محل مورد نظر قابلیت کنترل باشند دوربین های پلاک خوان و تشخیص چهره و ارزیابی تعداد ورود و خروج در ساعات خاص و …. جهت برقراری امنیت لازم است گیتهای ورود و خروج مناسب نصب و بهره برداری گردد این به معنی تشدید کنترل ورود و خروج کارکنان نیست بلکه در هر لحظه بایستی در هر ساختمان از تعداد انسانهای موجود اطلاع داشت اگر خدای نکرده حادثه ای رخ داد اطلاعات در دست باشد اما گیتهای مذکور متاسفانه فقط جهت محدودیت کارکنان نصب می شود؟ یا استفاده جهت بالا بردن ضریب امنیتی است البته توضیحات بیشتری باید داد تا وجود ابزارهای مذکور و اهمیت آنها مشخص گردد

  3. ناشناس می گوید

    با سلام و امیدوارم این نوشته یا پیام توسط مدیران خوانده شود مگر قرار نبود حقوق و دستمزد بر اساس کارو تخصص بیشتر باشد به این شکل ‌از زمان دولتی هم بدتر شد حال شاید عده ای بگویند سازو کار دریافتی بر اساس کارکرد هم مشکلاتی دارد بله دارد اما می شود از هر مدیری به ترتیب از کف دریافتی به بالا کارایی افراد را سالی یکبار پرسید و شفاف که همه افراد حتی کسانی که کمترین امتیاز را می گیرند تا آنها نیز به کارایی شان اضافه کنند نه به شکل فعلی که فقط حضور محور است

  4. شرکتی می گوید

    حرفتون دقیقا درسته. اون دسته از همکارا که قبلا هیچ وقت سر کارشون نبودند میان ساعت میزنن و میرن چیزی فرق نکرده. واسه عده ای مث من که زود میرن و دیرتر میان بیرون، هم کاربرد نداره چون من قبل آوردن سیستم ورود و خروج، منضبط بودم و هستم. پس فقط مخابرات ضرر داده و پولشو ریخته دور. بهتر نبود همون پول رو به بهانه های مختلف بین همکارا قسمت میکرد؟

نظرات بسته شده است.