مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شسکام و آخرین وضعیت قراردادهایش با استانها.

مخابرات ما – اخیرا مدیر عامل شرکت مخابرات ایران دستورالعملی به سراسر کشور رسال کرده است که بر اساس آن دو ماه به استانها فرصت داده تمامی قرارداهای خودر ا با پیمانکاران محلی به شرکت شسکام منتقل کنند.

به همین دلیل در ارتباطی با شرکت شسکام از آنان خواستیم شرایط امروز استانها را برای ما و شما روشن کنند.

قرار است شبکه و فنی 24 استان به شسکام واگذار شود.

از آنجا که ماه اول به انتقال اطلاعات استان به بانک اطلاعاتی شسکام اختصاص دارد ممکن است اتفاقاتی بیفتد که موجب اشکال گردد مثلا تعداد اولاد کسی اشتباه شود اما بلافاصله این مشکلات رفع می شود.بطور کلی شسکام طوری عمل میکند که هیچ کس در هیچ حالتی حقوقش نسبت به گذشته کمتر نشود.

از سال 1392 شرکت شسکام تابع قانون کار شده است یعنی در حال حاضر باید ضریب سنواتی را به کارکنان بدهداین ضریب از سال 92 تا امروز , می شود 5 سال.شرکت شسکام می گوید این مورد حق کارکنان است و باید پرداخت شود.لذا اگر کسی از شرکتی دیگر به شسکام منتقل می شود این سابقه را نیز پرداخت می کنند.

این ضریب سنوات گاهی باعث تغییر حقوق می شد که در حال حاضر با پرداخت آن, جایی برای نگرانی نسبت به کاهش حقوق وجود ندارد.

در استانها, موبایل کرمان از یکم مرداد ماه به شسکام واگذار شده است.2020  هم همینطور است.

در قزوین قرارداد شبکه اش در حال نهایی شدن است  یکی دو قرارداد دیگر هم در این استان با شسکام است.

کلا در استانهای شمال غربی کشور پیشرفت کار چندان مناسب نبوده است اما برای اردبیل برآوردها ارسال شده تا نظر بدهند.کلا چنین مقرر شده اتس که هر جایی قرارداد قبلی تمام شود , قرارداد جدید با شسکام منعقد گردد.

قرارداد استان البرز نهایی شده است.

پیش از این قرار شده بود برای کلیه امور ارتباطی مخابرات, یک کانتکت سنتر ایجاد کنند و همه امور ارتباطی توسط این شبکه انجام گیرد اما اخیرا قرار شده 118 , 9990 کلا با شرکت خدمات اول باشد.

طبق دستور اولیه مدیر عامل باید کلیه امور فنی مخابرات به شسکام واگذار گردد.بر این اساس فعالیت های آی تی  بهمراه نیروهای فنیش د همچنین امور شبکه در آی تی به شسکام برسد اما در عمل چنین نشده است و شرکت خدمات اول این خدمات را ادامه می دهد.

گفته می شود شرکتهای محلی بلایی سر شبکه مخابرات آورده اند که باید مدتها بازسازی شود.اگر لازم شد در آینده صحبتش را مطرح خواهیم کرد.نمی خواهیم بحث اصلی ما که در مورد فعالیت های شسکام در استانهاست به حاشیه برود.

خدمات خودرویی بر اساس دستور مهندس صدری با شرکت خدمات اول است اما افرادی که با استفاده از خودروی شخصی خدمتی را به پیمانکار قبلی ارائه می کردند باز هم امکان ادامه کارشان وجود دارد.مثلا فردی با اتومبیل خودش برای رفع خرابی شبکه به مقصد می رفته است ولی ماهانه مبلغی بازای اتومبیلش می گرفته است.شرکت شسکام باز هم از این خدمات استفاده می کند و پولش را روی حقوق افراد پرداخت می کند.

از آنجا که کارکنان تبریزی در مورد پیشرفت شسکام در این شهر و استان سوال کرده بودند ما هم دنبال پاسخش بودیم.باید بگوییم هنوز در تبریز کاری انجام نشده است.کلا در استانهای غربی همانطور که قبلا نوشتیم کار بکندی پیش می رود.

گفتیم که در لرستان هم کارها در حال نهایی شدن است.

راستی لرستانی ها در مورد طرح طبقه بندی مشاغل در هنگام عقد قرارداد با شسکام سوال کرده بودند.توضیحی که می توان برای آنان داد این است که هر یک از افراد شاغل در شسکام که شرایط طبقه بندی را داشته باشند از طریق شسکام اسامی آنان برای معاونت توسعه نیروی انسانی ارسال می شود  سپس حقوق جدید برایش برقرار می شود.یعنی در این مورد شسکام و خدمات اول یکسان عمل می کنند.

شرکت شسکام تاکید می کرد که در چینش نیروهای و انتخاب آنان هیچ دخالتی ندارد.خود استان این کارها را انجام میدهد.شرکت شسکام با افرادی که نامشان توسط استان و مخابرات ایران به انان داده می شود قرارداد کار می بندند.

ما سعی کرده ایم تمامی سوالات شما را در این مطلب به پاسخ برسانیم.چنانچه سوال دیگری هم دارید لطفا بپرسید تا در زمان مناسب پیگیر آن باشیم.

 

 

 

936340cookie-checkشسکام و آخرین وضعیت قراردادهایش با استانها.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
90 نظرات
  1. برهمت می گوید

    سلام .حقوق رانندگان شسکام خیلی پایین هست باتوجه به افزایش هزینه های بنزین و لوازم یدکی .

  2. رمضان می گوید

    سلام ، چرا حقوق نفرات شسکام با نفرات خدمات اول یکسان نیست خدمات اول در سال ۹۸ مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بیشتر پول دریافت میکردن ولی در شسکام اینطور نیست ، مطلب دیگر اینکه بابت خودرو چقدر پول به نفراتی که با خودرو خودشان کار انجام میدهد پرداخت میکنید، اگر بگوئیم ۷۰۹، هزار تومان در ماه باور میکنید ؟

نظرات بسته شده است.