مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دیوان عدالت صدای دادخواهی ۶۰۰۰ نفر از خدمتگزارانِ روستایی را شنید

مخابرات ما (ایلنا)- روز گذشته (بیست و یکم مرداد ماه) دیوان عدالت اداری رای به «کارگر دائم» شدنِ کارگزاران مخابرات روستایی داد؛ این اتفاق خوشایندی برای کارگزارانی است که ماه‌های متوالی دوندگی کرده‌اند تا به این نقطه برسند. نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی کشور که در قالب انجمن‌های صنفی در استان‌های مختلف، مشغول به فعالیت هستند، در ارتباط با صدور این رای و راه طی شده می‌گویند:  از زمان تصویب ماده ۸۳ قانون الحاق در خصوص کارگزاران مخابرات روستایی در اسفند ماه سال ۹۳ شرکت مخابرات ایران سعی بر این داشت که با ارائه تفاسیر خود از قانون مذبور، آن را  دیگرگون کرده و متناسب با سیاست‌های شرکت به مرحله اجرا دربیاورد و در حقیقت آن را به نوعی دور بزند.

آنها ادامه دادند: زمانی که کارگزاران این را دریافتند، در تمامی عرصه‌ها شروع به پیگیری و کنش‌گری نمودند و بر اجرای نص صریح قانون مذبور تاکید داشته و متمرکز شدند تا جایی که در آبان ماه سال ۹۵ بخشنامه‌ای مستدل به ماده ۸۳ و نظریه مشورتی مجلس را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی الزام شرکت مخابرات به عقد قرارداد دائم با کارگزاران مخابرات دریافت نمودند.

نمایندگان کارگزاران ادامه دادند: شرکت مخابرات ایران که با ابزارهای قانونی مواجه و محاصره شده بود، چاره کار را در این دید که با فرافکنی و تفاسیر نادرست خود از بخشنامه وزارت کار، راه دیوان عدالت  اداری را در پیش بگیرد و علیه بخشنامه‌ی فوق الذکر اقامه دعوی نماید تا بلکه بتواند از این طریق کارگزاران را از بدنه خود جدا نموده و آنها را در باتلاق عدم امنیت شغلی و اجرای قراردادهای موقت، زمین‌گیر نماید و به نوعی شرِ این قشر خدمتگزار روستایی را از سر خود کم کند.

این فعالان کارگری تاکید کردند: هرچند کارگزاران بارها حسن نیت خود را با برگزاری مذاکرات مستقیم با سران شرکت مخابرات نشان دادند تا بلکه گشایشی در حل مشکلات پیچیده و درهم تنیده که توسط خود مخابرات ایجاد شده بود حاصل شود و سعی شد که با برگزاری جلسات و مذاکرات مستقیم و مستمر، سطح تنش‌ها کاهش یابد، ولی این امر به دلایلی نامعلوم توسط سران قبلی و فعلی مخابرات محقق نشد.

آنها ادامه دادند: در نهایت کارگزاران که وضعیت موجود را پیچیده و بغرنج دیدند تمرکز خود را بر روی پیگیری‌ها در دیوان شدت و سرعت بخشیده و دادخواهی خود را به ریاست مجموعه دیوان عدالت اداری رساندند و از دیوان محترم درخواست نمودند که در ارتباط با سرنوشت حیاتی بالای ۶۰۰۰ هزار نفر کارگزار مخابرات روستایی تصمیم‌گیری نمایند که خدای را هزاران مرتبه شکر، دیوان محترم عدالت اداری فریاد تظلم خواهی این قشر ساده دل روستایی را شنید و با استناد محکم به مستندات، رای به قرارداد دائم داد و بخشنامه مهم و حیاتی وزارت کار را تائید نمود.

فعالان صنفیِ کارگزاران مخابرات روستایی در پایان افزودند: جامعه کارگزاران مخابرات روستایی، ضمن تقدیر از ریاست محترم، کل مجموعه و دست‌اندرکاران عزیز و شریف دیوان عدالت و همچنین ابراز رضایت و خوشحالی از صدور رای قرارداد دائم، امیدوار است مشکلات موجود حل شده و بتوانیم در یک فضای پر از تعامل و نشاط به خدمتگزاری ادامه دهیم.

935110cookie-checkدیوان عدالت صدای دادخواهی ۶۰۰۰ نفر از خدمتگزارانِ روستایی را شنید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    درمورد تبدیل وضعیت استخدامی های 92 چه شد؟؟؟؟

  2. ناشناس می گوید

    یعنی نیروهای قراردادی که با آزمون عمومی و فراگیر کشوری وارد مخابرات شدند! بنا به سلایق آقایون شرکت می بایست قراردادی بمونن
    و مفاد آیین نامه خودشون رو رعایت نکنن!
    از قدیم می گن که آدم زرنگ جیبش دو تا سوراخ داره! چرا قضیه دایم رو برای کارکنان قراردادی خودش اجرا نکرد؟
    یعنی ما هم باید دست به دامان نهادهای نظارتی بشیم
    اگه بخاد قرارداد دائم رو واسه کارگزاران اجرا کنه حتما واسه نیروهای قراردادی خودش هم اجرا خواهد کرد؟؟

  3. رشید ترابی می گوید

    سلام سردبیر محترم از اینکه به ما به قشر ساده دل روستای توجه فرمودید و مشکلات ما را منعکس نمودید کمال تشکر را دارم اجرتان با خداوند متعال امیدوارم از این به بعد توجه بیشتری از سوی شما به ماها شود / من التوفیق/

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما مخلصیم.

نظرات بسته شده است.