مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیران مناطق بر اساس عملکردشان سنجیده می شوند.

مخابرات ما- عمر بی حساب, مدیریت ها را بی حس کرده است.مدیریتی که بدون برنامه می آید و در زمانی بی انتها مدیریت می کند یک شاه کوچک است.

خودش قانون می شود.

بویژه زمانی که دوستان محلی زیادی دست و پا کند.

اما حرفهای در گوشی که در مخابرات شنیده می شود نشان از تحولی بزرگ است که عمل کردنش دل شیر می خواهد.باید بمانیم و نتایجش را ببینیم.

گفته می شود از این پس مدیران با عملکردشان بصورت ماهانه سنجیده می شوند و در فرصتی سه ماهه باید انتظارات, برنامه ها و درآمدها را محقق کنند وگرنه عوض می شوند.

در مدیریت های پیشین به مدیریت عملکردی اشاره شده بود اما هرگز روند و برنامه ای قابل محاسبه برایش در نظر گرفته نشده بود اما این بار   هدف رسیذن به برنامه های تدوین شده در ابتدای سال است. برنامه هایی که قبلا گفته شده بود بدون بلندپروازی برای استانها گذاشته شده.

از امروز سه ماه می شماریم و نتیجه را می بینم.

 

 

934300cookie-checkمدیران مناطق بر اساس عملکردشان سنجیده می شوند.
21 نظرات
  1. مشاور می گوید

    یک مشکل ریشه ای در شرکت ما حاکمیت پارادایم دولتی است که پیش فرض ها و ارزشهایش متناسب وضعیت فعلی نیست. حرکت از پارادایم دولتی به خصوصی راه برون رفت از این وضعیت است. یکی از روشهای تغییر ارزشها تغییر در شاخص های انتخاب و انتصاب مدیران است. در پارادایم دولتی میزان نزدیکی فرد به ایدیولوژی حاکم بر جامعه و سازمان ملاک انتصاب مدیران است. از قبیل عضویت در بسیج، نماز خواندن در مسجد اداره، رعایت ظاهری احکام اسلامی و… است.اگر می خواهیم پارادایم جدید جایگزین قبلی شود روشهای زیادی وجود دارد. اما اینجا به یک مورد بسنده می کنم. تغییر شاخص های انتخاب مدیران و انتخاب آنها بگونه ای متفاوت با قبل. اگر مدیران از بین کارکنانی با سابقه بالا، مردان، فارغ‌التحصیلان رشته های فنی و مهندسی، و…. انتخاب شده اند من بعد از بین کارکنان جوان، زنان، فارغ‌التحصیلان رشته های غیر فنی و…. انتخاب شوند. اگر ارزش هایی چون میزان اطاعت پذیری، محافظه‌کاری و.. حاکم است بایستی ارزشهایی چون خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری و تفکر انتقادی جایگزین آن شود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مشاور جان
      آن چیزهایی که شما ابتدا نوشته ای مدتهاست که در انتخاب ها مد نظر قرار نمی گیرد متاسفانه!
      البته آدم خوب و بد در همه جا هست ولی همان ارزش ها را از دست دادیم روزگارمان این است

  2. جاكارتا می گوید

    آقاي سردبير

    آقاي محمودي مديرمنطقه لرستان را همه مي شناسيم.
    فردي است كه با وجود كاستي هايي كه دارد وليكن بسيار تلاش گر و پيگير و حتي عجول است.
    راه و روش مدير ماندن در اين كشور را مي شناسد. بواسطه دوستاني كه دارد بسيار سخت است كه كسي بتواند وي را سرنگون كند.
    احتمالا آقاي محمودي خواسته است از فرصتي كه از بازنشسته شدن آقاي روزگار مديرمنطقه فارس بوجود آمده بود استفاده كند و بخواهد به استان بومي خود فارس بعنوان مديرمنطقه بازگردد. بنابراين از روابط سياسي و دوستان خود استفاده كرده و سعي كرده است آقاي صدري را قانع كند كه او را به فارس ببرند.
    آقاي صدري خيلي صريح در جلسه ويديوكنفرانس هفته پيش مديران اين موضوع را با آقاي محمودي رو به رو مي كند ولي بجاي اينكه به او بگويد كه چرا از فشارهاي سياسي استفاده كرده اي ؟ مستقيم عملكرد كاري آقاي محمودي را بدون كمترين دليل زير سوال مي برد و اين مي شود بررسي عملكرد مديران!!
    فارغ از عمل سياسي آقاي محمودي و فارغ از صراحت و بي محابا بودن مثبت آقاي صدري بايد بعرض برسانم مديريت عملكرد همان چيزي است كه مدتي آقاي سرائيان عمل مي كرد ولي كمتر توانست بدليل عمر كم مديريتي اش از نتايج ان بهره ببرد.
    والسلام

  3. علی تنها می گوید

    با سلام خدمت سردبیر پیگیر و عزیز
    نوشته بودید
    “ویلاها و خانه هایی بفروش میره که خواص آن هم ایام تعطیل ازش استفاده میکنن.
    شاید سال تا سال هم کسی نره انجا.”
    خیالمون راحت شد و فهمیدیم که این ویلاها و خانه ها مال شرکت مخابرات ایران نیست و ارثیه پدری خواص است .
    سردبیر عزیز و با انصاف این را از شما انتظار نداشتم . مگر نمی‌شود از این امکان غیر از خواص استفاده کنند ؟ این اماکن تنها فرقی که با بقیه اماکن دارند دنج بودن و دور از دید اغیار و همچنین تمیز و شیک بودنشون است که با همه این معایب گفته شده من به شخصه حاضر به فداکاری و استفاده از آنها هستم.
    ما دستمون به گوشت نمیرسه ولی مثل شما نمیگیم اخه . آخه ما ساده ایم و به تاراج رفتن اموال شرکت را نمی‌بینیم .

  4. علی تنها می گوید

    با سلام
    خسته نباشید هم شما هم جناب صدری هم مدیران مناطق
    شما یادتون نیست قدیما مرشد معرکه میگرفت و بعد از هر افاضه ای بچه مرشد میگفت بشمار یک ……بشمار دو …… حالا هم مرشد معرکه گرفته و شما بشمار و بشمار … و روز از نو روزی از نو
    عزیز دل آزموده را آزمودن خطاست

  5. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر این روزها فکر و ذکر همه شده رفاهیات و طبقه بندی خب این خوب است که به معیشت کارکنان رسیدگی شود ولی ایا کسی از کشتی شکسته ای که در ان هستیم خبر دارد مخابرات ما یعنی چه؟ یعنی همین کشتی که داره غرق میشه و همه به فکر تکه چوبی که از این مخابرات برای خود به غنیمت ببرد هیچ کس از برنامه های مخابرات سخنی به میان نمیاورد کیه که از طرح ftthخبر داشته باشه کیه که خبر داشته باشه پیمانکارهایتوسعه همه استان ها شش ماه فعالیتی ندارند به جز موارد معدود کیه که بپرسه قرار بود از عید دیگه قبض چاپ نشه ولی دوباره از سر گرفته شد بدون هیچ توضیحی ایا میدونید برای هردوره چاپ قبض میلیارد ها تومان هزینه میشه اقای سردبیر مخابرات ما این روزها حال خوبی نداره امیدوارم دوباره به دوران طلایی برگرده هر چند با این بی برنامگی بیشتر شاهد مرگش باشیم تا بهبود

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جانا سخن از زبان ما می گویی

  6. ناشناس می گوید

    چه کسی قرار است که مدیران رو ارزیابی کند؟ حتما همان کسی که آنها رو نصب کرده خخخ

  7. دوست می گوید

    خوب
    این یه تصمیم درست هست

    ولی مدیرا چکار میکنن ???

    فشار روی کارمند

    چراغ روشن نکنید تو تاریکی بشینید مبادت پول برق زیاد بیاد

    کولر عمرا اجازه بدن .کلا جمع اوری کردن

    اینتر نت اداره تو اداره ممنوع

    و هزار برنامه دیگه

    به رییس مرکز تلفن
    کارمندهای واحد های نگهداری و توسعه
    لیست لاوصولی دادن
    بجای اینکه فکر شون پی ارتقای سیستم باشه بشینن زنگ بزن خونه مردم .تو رو خدا پاشو پول تلفنتو واریز کن
    نکنه این اقای مدیر نمره اش کم بشه
    خلاصه خدا بداد مخابرات برسه

  8. شرکتی بدبخت می گوید

    سلام
    این خوبه استانها با طرح و برنامه عمل کنند ولی متاسفانه هر موقع مدیر منطقه ما صحبت میکنه میخواد بار مالی و خرج هایه اضافه رو کم کنه در نهایت به حقوق نیرو های شرکتی میرسه آیا حقوق نیروهایه شرکتی اونقدر زیاده که اگه کم بشه یا حداقل حقوق باشه به عملکرد مجموعه کمک میکنه اگه واقعا واستون مهمه که هزینه هایه هر استان رو پایین بیارید موارد بسیاری وجود داره رویه اون تاکید کنید واقعا این همه ریختو پاش رو میبینیم و در نهایت تمام زورشون به ما میرسه بی عدالتی به این میگن مدیر منطقه ۲۰ میلیون حقوق داشته باشه و بخواد حقوق ۱۴۰۰ نیرویه شرکتی رو ۱۰۰ تومن ۱۰۰ تومن کم کنه تا حداقل رو بگیره بدون اضافه کار حق ماموریت نوبتکاری و حق شیفت حتی قانون کار هم اجرا نمیکنن

  9. خدمات اولی گلستانی می گوید

    گلستان جز پنج نفر اول استان خواهد بود شک نکنید
    چون مدیر جوان و فوق العاده ایی داره
    به همه بها میده،به همه ارزش قایله،همه رو تو کار دخیل میکنه،اما امیدوارم بیشتر به نیروهای خدمات اول هم برسه و نیروهایی هم هستند که میتوانند خیلی کمکشون کنن،این نیاز به یک دستور العمل قوی نیاز داره اونم اینکه اعلام کنه به شهرستان ها از نظر من تمام نیروهای شرکت یکسان هستند و هیچ فرقی بینشان نیست.
    ما بچه های خدمات اول قول شرف میدیم تا پای اخرین انرژی در جسم و روحمون به ایشان کمک کنیم و خواهیم کرد

  10. کارشناس فنی می گوید

    درود
    مطلب جالبی که در گروه همکاران استان گلستان که متشکل است از کلیه همکاران چه رسمی،قراردادی،خدمات اول،شسکام،بازنشسته و…خواستم منتشر کنم تا دوستانم صداقت و درستی مدیر منطقه ما رو با چشمانشون ببینن
    چقدر این مرد بزرگه:
    شهمرادی:
    با سلام و احترام خدمت کلیه همکاران عزیز بازنشسته و شاغل

    همانطور که مستحضرید در شرایط کنونی یکی از دغدغه های مهم مردم عزیزمان مشکل اشتغال است . اینجانب هر هفته با تعداد زیادی درخواست اشتغال مواجه هستم ؛ بعضا” در این خصوص با صحنه هایی برخورد می کنم که تا مدتها از اینکه نمی توانم کاری انجام دهم متاثر می شوم. خانواده هایی را در مراجعات داشته ایم که حاضر هستند فرزند بیکارشان که دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر هستند بدون حقوق و در پایین ترین مشاغل خدمت کنند !
    لازم دیدم در خصوص انتظارات همکاران در بحث اشتغال ، موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی یادآوری نمایم:

    ۱- در زمان مدیریت بنده علیرغم درخواست های متعدد و فشارهای بیرونی هیچ نیرویی به شرکت اضافه نشده است.

    ۲- شرکت مخابرات ایران طی دو سال اخیر چندین بار با صدور بخشنامه جذب نیرو حتی بعنوان نیروی شرکتی را منع نموده است.

    ۳- مخابرات گلستان یک قرارداد تامین خودرو با شرکت شسکام دارد که قرارداد نیروی انسانی نیست و فقط قرارداد خودرویی است ؛ تاکنون هر یک از همکاران شاغل یا بازنشسته یا افرادی که از بیرون به بنده برای بکارگیری خودرو مراجعه داشته اند تا آنجا که یادم هست از همه دستگیری کرده ام ؛ بهر حال عزیزانی هم بوده اند که وقتی توضیح داده ایم این فقط قرارداد خودرویی است از درخواست منصرف شده اند.

    ۴- علیرغم انتظارات بسیار زیاد ، هیچ یک از بستگان نزدیک و یا دور اینجانب در شرکت چه بصورت قراردادی و چه شرکتی شاغل نیستند و از رانت مدیریتی برای بکارگیری در دستگاه های دیگران هم استفاده نکرده ام. حتی برادر خود من با مدرک فوق لیسانس بیکار است.

    ۵- بارها خدمت عزیزانی که برای کار مراجعه داشته اند ، توصیه کرده ام که شرکتی تشکیل بدهند و دنبال کار پیمانکاری باشند و ما هم در حد توانمان کمک‌ می کنیم ؛ ولی این پیشنهاد بدلیل شرایط موجود و ریسکی که ممکن است در آن وجود داشته باشد مورد استقبال واقع نمی شود. کار برای دیگران هم بدلیل حقوق پایین و موقتی بودن مورد استقبال واقع نمی شود.

    ۶- خیلی دوست دارم که در امر اشتغال کاری بتوانم انجام دهم. اعتقاد دارم مشاغل بسیار متنوع حوزه ICT می تواند در رفع مشکل اشتغال کشور خیلی موثر باشد ؛ اما تقریبا” همه ترجیح می دهند کارمند بشوند.

    حق یار همگی

    ارادتمند : شهمرادی

    چه صادقانه
    بهترین مدیری که تو این سالها دیدم و اردات خاصی بهش داریم

    1. ناشناس می گوید

      درود بر این مدیر و به امید روزی که تمام مدیران ما این چنین باشند ، همکاران گلستان بر خود ببالید که در مجموعه ای مشغول هستید که مدیری این چنین دارد ، واقعاً روا نیست این چنین مدیری را تنها گذاشت در مشکلات موجود در استانها ، وقتی در یک مجموعه همه حس خوب به هم منتقل کنند مطمئنا همه با جون و دل خدمت می کنند با حداقل ها ،موفق باشید و برای پیشرفت شرکت در استان خود دقیقه ای کوتاهی نکنید

  11. کارمند فریب خورده می گوید

    با سلام به مهندس صدری و درود به دکتر صفری ، امیدوار شدم مثل اینکه نگرش و تفکر بدون تعارف خصوصی در حال شکل گیری است.خدا قوت .امیدوارم روزی برسد که بجای سرودست شکستن و پارتی بازی برای پست گرفتن ،واقعا کسانی که برنامه های عملیاتی و دل شیر دارند مدیر شوند .نه آقایون و خانمهایی که با کاغذهای پر از جداول و نقاشیهای قشنگ و لفاظی و حرافی و پارتی صندلیها را اشغال کنند.لطفا به مهندس صدری یادآوری نمایید بجای مدیران مناطق تمامی مدیران شرکت را شامل این موضوع بفرمایند.سپاسگزارم مهندس صدری بابت شکستن همه تابوها و ارتباطات ناسالم .لطفا نیم نگاهی هم به تجاری داشته باشید

  12. نشانه می گوید

    سلام
    درست است كه يكي از وظايف مديريت، كنترل عملكرد است ولي در كنار آن، تامين منابع نيز از وظايف اصلي مديران مي باشد.
    آقاي صدري هر دو ماه يك مرتبه در جلسه مديران استاني ظاهر مي شوند و به قول معروف يك گرد و خاكي مي كنند و خودي نشان مي دهند و چند مدير را تهديد به جابجايي مي كنند و بعد از آن خداحافظ تا دو ماه ديگر!
    بزرگترين مشكل مديران استاني تامين منابع مخصوصا منابع نقدي مي باشد. منابع سازماني از جمله ساختار، رويه ها، فرايندهاي كاري و … نيز از نيازهاي استان ها مي باشد كه فعلا همه جوره تعطيل است.
    ستاد ضعيف مخابرات ايران كه با وجود ضعفش تمام اختيارات و منابع را دراختيار دارد فعلا بزرگترين نقطه ضعف مخابرات ايران مي باشد.
    آقاي مهندس صدري به نظر مي رسد تنها قادر به ظاهرسازي مديريت خود مي باشند و برنامه خاصي براي عمق بخشي به فعاليت هاي مديريتي ندارند. تغيير مديرمنطقه ها بدون اينكه مشكلات نقدي ، آموزشي، روحيه اي و سازماني آنها را حل نكنند نمودي از اين ظاهرسازي و فيگور مديريتي مي باشد.
    اقدامات آقاي مهندس صدري در خصوص مسايل نيروي انساني چنانچه ايشان تصور مي كنند نيست. آقاي صدري، مشكلات زيرزميني نيروي انساني رسمي و پيمانكاري را ظاهر كردند و با مواج نمودن مشكلات، خود به موج سواري كه تخصص و تبحر ايشان است پرداختند. آقاي مهندس صدري در اين امواجي كه خود راه انداختند قادر هستند هم به سهامدار سرويس جزيي دهند و هم به كاركنان و … ولي چه كسي است نداند چنين شبه سونامي چه آسيب هاي بزرگي را به همه وارد خواهد كرد. و تا اين موج ها باشند مديرعامل نيز باقي خواهد بود چونكه هيچ مديرعامل ديگري قادر به جمع كردن اين امواج نخواهد بود.
    در آخرين مورد از اين موج سواري هنوز يك هفته از مصوبه هيات مديره در خصوص رفاهيات نگذشته است و كاركنان در شادي اين موج غرقه هستند كه موج ديگري در راه است كه كاركنان را ندانسته بسيار زيادتر از گذشته از لحاظ موارد رفاهي آسيب مي زند. آقاي صدري اعلام كردند تمام اماكن رفاهي كشور شامل ويلاها و منازل و اماكن رفاهي كاركنان در شهرستانهاي مختلف به فروش برود. با اين دستور و تصميم، پرداخت رفاهيات بسان يك آب نبات چوبي است كه آقاي صدري به كاركنان دادند كه بتوانند يكي از زيرساختي ترين امكانات رفاهي كاركنان شهرستان ها را به نفع سهامدار از زير پايشان كشيده و تصاحب كنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      فقط یک توضیح میدم در مورد بخش آخر.
      من پیگیر شدم.
      ویلاها و خانه هایی بفروش میره که خواص آن هم ایام تعطیل ازش استفاده میکنن.
      شاید سال تا سال هم کسی نره انجا.
      جاهایی که کارکنان و همکاران ازش استفاده میکنن شامل این طرح نیست.
      اگر توضیحی بر این امر دارین لطفا توضیح بدین
      امشب نمی رسم ولی سعی میکنم فردا مطلب شما رو ببرم روی سایت.

      1. ناشناس می گوید

        سلام ایکاش اماکن وویلا هابفروشنداما بصورت مصوب مبلغی بهمین عنوان به همکاران پرداخت کنندتاخودشان هروقت وهرجاخواستن اسکان راانتخاب نمایند

      2. سایه نشین می گوید

        مشکل این است که بعد از فروش رفتن این ویلاهای مدیرتی !!! مدیران دست شون را به ویلاهای دیگری که کارکنان استفاده می کردند دراز خواهند کرد و از سهمیه آزاد سایت و تخصیص یافته استان ها برای خود و اطرافیانشان استفاده خواهند کرد (چون آنها تافته جدا بافته هستند و در همه ایام سال باید بتوانند از اماکن رفاهی استفاده کنند .) و لذا سرانجام باز این کارکنان و مهندسان شرکت مخابرات هستند که مظلوم و مغموم خواهند شد .. جناب سردبیر عزیز این موضوعی که اشاره شد خیلی مهم است لطفا پیگیری انجام دهید. با تشکر

        1. ناشناس می گوید

          گل گفتی!!!!!!!!!!!

      3. علی تنها می گوید

        با سلام خدمت سردبیر پیگیر و عزیز
        نوشته بودید
        “ویلاها و خانه هایی بفروش میره که خواص آن هم ایام تعطیل ازش استفاده میکنن.
        شاید سال تا سال هم کسی نره انجا.”
        خیالمون راحت شد و فهمیدیم که این ویلاها و خانه ها مال شرکت مخابرات ایران نیست و ارثیه پدری خواص است .
        سردبیر عزیز و با انصاف این را از شما انتظار نداشتم . مگر نمی‌شود از این امکان غیر از خواص استفاده کنند ؟ این اماکن تنها فرقی که با بقیه اماکن دارند دنج بودن و دور از دید اغیار و همچنین تمیز و شیک بودنشون است که با همه این معایب گفته شده من به شخصه حاضر به فداکاری و استفاده از آنها هستم.
        ما دستمون به گوشت نمیرسه ولی مثل شما نمیگیم اخه . آخه ما ساده ایم و به تاراج رفتن اموال شرکت را نمی‌بینیم .

  13. ناشناس می گوید

    اگر مدیران بر اساس صلاحیت انتخاب بشوند که نمشوند باید همه انها را بریزید دوووووووووور

نظرات بسته شده است.