مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تا این زمان, این بحث منتفی است (دائمی شدن قراردادی های 92 )

مخابرات ما-  در بخش کامنتها سعی کردم یواشکی یک خبر را به شما بدهم اما تکرار سوال مرا وادار کرد در بخش خبری هم توضیحی بدهم.

فعلا بر اساس داشته های فعلی بحث دائمی شدن قراردادی های سال 1392 منتفی  است.

دلایل آن را خودتان می دانید.اعتراضات قراردادی های قدیمی باعث شد تصمیم گیران اصلی مخابرات بیاد سیاست های خود بیفتند.در این سیاست ها فعلا قصد نداشتند کسی را دائمی یا اصطلاحا رسمی کنند.

بحث های شما در زمان حاضر چیزی را عوض خواهد کرد.آن زمانی که به همه کارکنان می گفتیم که “هر گروهی مستقل از بخش های دیگر مطالباتش را پیگیری کند, یکی از دلایلش همین بود که راه برای بسته شدن امتیازات باز نشود.

اما این همه حرف نیست.مشکل اصلی جای دیگری است.

گفته می شود همزمان با استخدام سال 1392 حداقل 1500 نفر به 2000 نفر واقعی اضافه شده اند و از امتیازات خاصی استفاده کرده اند.

محرمانه به شما می گویم تا وقتی مدیر عامل تکلیف این نفرات اضافه را مشخص نکند بحث دائمی شدن را مطرح نخواهد کرد چونکه نمی خواهد آنهایی که از امتیازات خاص استفاده کرده اند اینجا هم سود ببرند و از صافی عبور کنند.اگر می خواهید این مورد سریعتر به اقدام برسد برای حل این مشکل و تفکیک این دو دسته از یکدیگر کمک کنید.من هم نمیدانم چگونه می توانیم مخابرات را وادار به این تفکیک کنیم به همین دلیل باید شما کمک کنید.

 

933570cookie-checkتا این زمان, این بحث منتفی است (دائمی شدن قراردادی های 92 )

Please rate this

0 1 2 3 4 5
67 نظرات
  1. باقر می گوید

    کارشناس رسمی وتاریخ دان با سلام خدمت دوستان عرض کنم که قانون اصل 44 برای چی اجراشد بایددوستان فکرکنیدفکر درست وحسابی .اقای سردبیرزحمت کش من میخوام رک وراست وپوست کنده به تمام کارکنان خصوصی شرکتی بغیرازرسمی های که همشان بالای 25 سابقه هستندبگویم آقاجان درسیستم و نظام اداری واستخدامی کشور درسال 85 تغییرات شگرفی روی دادکه همان اجرایی اصل 44بود.اصل 44یعنی سیستم است که شما درمقابل کارانجام شده مزدبگیریدالان تومخابرات برای یک عده رسمی تقریبا”70درصدکارنیست یعنی بیکار هستندیعنی رسمی 70 درصدشرکت تحمل نمیکند ولی من نمیدونم ایاواقعا”این همه نیرویی شرکتی بقول دوستان که ….وارداین شرکت شده اندمیخواهند رسمی بشوندوحقوق بگیر باشند اینکاروقت تلف کردن میباشد توصیه بنده به دوستان باسواد این است به فکرشغل دیگرباشند بخدااینقدردرشرکت میمانیداین روزاین مدیرمیایدفرداان یکی یک موقع میبینی که سن رسیده 50 هنوزاین شرکت میایدان یکی میرود.

  2. ص م می گوید

    دوره انعقاد قرارداد ما در سال 92 ، گروه هایی که مشمول اموزش شدند , چهار گروه در استان تهران بودند که چهار گروه حدوداً 150 تا 200 نفری بودند که قرارداد ایشان بین ماه های 5 و 6 همان سال منعقد گردید و احکام صادر گردید. سپس در سال های بعد نیز این روند ادامه یافت تا همان تعدادی که شما اشاره کرده اید بدون مجوز و خارج از مصوبه جذب شوند که زمان قرارداد ایشان کاملاً مشخص است که خارج از بازه زمانی آن سال می باشد براساس حکم صادر شده برای ایشان . شایان ذکر است حتی با خود ما نیز بسیاری از فرزندان مدیران وارد شدند که این نیز جای بسی تعمق دارد چون اگر ملاک زمان حکم نیروی قراردادی باشد, باز هم خلل زیادی در این زمینه بواسطه رابطه بازی در همان دوره دیده می شود. ولی درکل , تبدیل وضعیت با رسانه ای کردن آن امیدی را در میان امسال ما ایجاد کرد که اکنون باتوجه به کمکاری خود سیستم , با ناامیدی مضاعف همراه خواهد شد .
    این نا امیدی را به سیاست ها و افراد کاملاً غلط سیستم از کوچک تا بزرگ , اضافه کنید , ببینید تهش چه چیزی برای امسال ما باقی خواهد ماند.

  3. ناشناس می گوید

    سلام.
    از کسی که پیر سیاست و مدیریته بعیده فقط بخاطر نمیدونم چه دلیلی حرفی رو بزنه که توان انجامشو نداره. تکرار میکنم توان انجامشو نداره.
    این کار تنها فایدش این بود که فهمیدیم مدیریت با میل خودش کاری رو که به نفع پرسنل باشه انجام نمیده و تنها مواردی رو که با اهرم فشار مجبور به انجامش بشن با روی خوش انجام میدن تا بگن خودمون به فکریم.
    به نظرم راه حل مشکل کاملا مشخصه.
    باید مجبور بشن و مثلا خودشون به دلخواه انجام بدن.
    امیدوارم اهرم فشار همون نور چشمی ها به اندازه کافی قوی باشه شاید بقیه هم در سایه اونا مشکلشون حلشه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شما عصبانی شدی! فقط همین!

  4. ناشناس می گوید

    حالا کسانی که آزمون داده اند در 92 ، را بگداریم کنار
    روی سخن ما با کسانی است که بجای پدرشان در سالهای 93 و 94 و 95 آمده اند . دقیقا پدر پول داده و این ها آمده اند . کاملا قانونی
    ادعاشان هم گوش فلک میشکافد .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اومدنش قانونیه.بر اساس قانون شرکت!
      به اون بنده خدا چه ربطی داره؟
      اگر من و شما بودیم استفاده نمی کردیم؟
      قانون قانونه! اگر نقصی هست باید رفع کرد ..

      1. همکار رسمی می گوید

        من شاعرم و موافقم . بنده خدا پدر یا مادر آنها سی سال کار کرده و از پاداشش هم گذشته امتیازی هست که در بسیاری از سازمان ها هست.مختص مخابرات هم نیست.اما آقایانی که با رابطه مدیران آمده اند. چی دادن ؟!!!!

  5. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    احتمال داره خودمون بزودی این کار رو بکنیم

  6. همکار اصفهانی می گوید

    درود و دو صد بدرود به مهندس صدری عزیز که در این دوره که روابط بیشتر از کفایت و لیاقت افراد کارایی دارد با این طرز فکر روشن بر روی این عمل زشت در مخابرات خط بطلان میکشد.با ارزوی موفقیت برای ایشان و دیدن روزی که هر کسی متناسب با سواد و کارایی مثبت خود در جایگاه درست قرار گرفته باشد نه بر اساس روابط.

  7. ناشناس می گوید

    حداقل ۱۵۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر واقعی اضافه شده اند و از امتیازات خاصی استفاده کرده اند.

    چه امتیازاتی؟؟؟؟؟؟
    لطفا توضیح دهید

    1. ناشناس می گوید

      فک و فامیل بازی دیگه…. اینکه روشنه
      ما نمونه اش رو داریم خیلی شیک یک روز صبح یکی کیف بدست اومدن اداره بدون آزمون و سابقه و …. گفتن من اینجا استخدام شدم.
      بعد فهمیدیم که فامیله یکیه که نمیشه اینجا بگم

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        بگو بمن.
        یواشکی ..
        اگه اسمشو نمیگی مدل کیف سامسونت شو بگو

  8. قراردادی می گوید

    آقا ما چه گناهی کردیم که عده ای از پنجره وارد شدند و بدون آزمون مشغول به کار شده اند.

  9. همکار قراردادی92 می گوید

    این انصاف نیست این نمونه بارز حق کشی است و ثابت میکنه که ما مردم تنگ نظر و بی خیری هستم متاسفم که همچین جایی کار میکنم که حرف بالاترین مقامش باد هواست

  10. همکار بی انگیزه و خسته می گوید

    سردبیر عزیز سلام متاسفم برای بعضی از همکارهای تنگ نظر که حاضر هستند اگه خودشون چیزی را ندارند بقیه هم نداشته باشند ولی دوستان اینو بدونید با این تفکر به هیچ کجا نمی رسید برای دیگران خیر بخواهید تا به خودتون هم برسه و متاسفم برای خودم که توی سازمانی کار میکنم که مدیر عانل حرفی می زند و اعلام سراسری میشه و بعد به راحتی کارگزینی استانها میگند آقای صدری یک حرفی زدند؟؟؟؟!!!!این برای مخابرات خیلی زشت که حرف بالاترین مقامش را میگه یک حرفی زدند متاسفم متاسفم و متاسفم این دلیل وضعیت امروز مملکت ماست

  11. ناشناس می گوید

    معلوم بود سردبیرجان
    ما می دیدیم کلی کسایی که استخدام شدن با پارتی اومدن
    دقیقا حداقل نصفیشون
    خدا از کسانی که تو این کار دست داشتن و حق ما ها رو خوردن نگذره

  12. همکار می گوید

    متاسفم برای اون قراردادی هایی که فقط بفکر خودشون بودن و با اعتراضات مسخرشون همه رو بردن ته چاه .اگر شما هم از طریق ازمون استخدام میشدین این حق رو به ما میدادین ولی اگر ما هم با زور پارتی و پارتی بازی و رابطه به سرکار میامدیم مسلما قضیه فرق میکرد الان وضعیت شرکتی ها از ما بهتر هست و دارن به ریش همه قراردادیها میخندن چون با هم هماهنگ نیستن اخر همه اون شرکتی ها جلو میززن و ما اندر خم یک کوچه فقط هستیم چون دلیلیش فقط فقط حسادت هست اگر مدیر دستور داده لطقا با کارای احمقانتون بدترش نکنین شما نه ته پیازین نه سر پیاز لطفا بشینین سر جاتون الانم کشکتون بسابین که رسمی بشین …
    واقعا که متاسفم برای چنین طرز فکرای مسخره که تو مخابرات هست
    طبقه بندی مشاغل شرکتی ها درست شد انشالله زودتر تز ما رسمی هم میشن ولی ما اندر خم یک کوچه میمونیم بخاطر اینکه هیچکس بفکر گرفتن حقش نیست
    فقط بفکر اینن که مبادا ما جلو بیفتیم و اونا عقب
    الان هممون عقب افتادیم

  13. بانوی شرکتی می گوید

    مثلا چه کمکی میشه کرد؟ اونایی که با بند پ اومدن برن اعتراف کنن؟!!!

  14. همکار از اصفهان می گوید

    یعنی مخابرات با این ادعا،نمی تونه این ها را از هم جدا کنه؟
    یا حرفی زده نشه و امید داده نشه،یا اگر زده شد مثل سیاست ارزی کشور نباشه…..
    ا

  15. امین حقیقت خواه می گوید

    خدا جای حق نشسته.ماها کارشناسان با تجربه بالای ده سال وقتی مخابرات علنن گفت که نمیخواهد استخداممان کند و حتی اجازه شرکت در آزمون هم بما ندادند.امدند پارتی بازی اینها رو قراردادی کردند.اگر قرار بر استخدام باشد اولویت کارشناسانی هست که جوانیشان را در مخابرات سوخته اند.خدا خودت به فریادمان برس ما که به جز تو هیچ هیچ کسی نداریم

  16. امیدوار می گوید

    یعنی مشخص نمیشه چه کسانی آزمون دادن و سهمیه ۹۲ هستن
    بابا این حساب و کتابا خداقل تو استان ها مثل روز روشن است، یعنی دقیق تو استان می دانیم از سهمیه ۹۲ چه کسانی قبول و جذب شده ان! اون که دیگه امتحان بوده و نتیجش مشخص! غیر این موارد هر کدوم باشه جز نیروهای قراردادی سفارشی است، یعنی سابقه نیرو مشخص نمی کنه که طرف مثلا الان نزدیک ۲۰ سال است قراردادی است،
    یعنی اینفدر بی حساب و کتاب شده که ۱۵۰۰ نفر رو داخل ۲۵۰۰ نفر جا داده ان! اتفاقا الان غربال گیری خیلی راحت مشخص خواهد شد و بانیان این امر نیز معین و مشخص می شن..
    مگه این که نیرویی تو ۹۲ تازه بدون امتحان وارد سهم یه ۲۵۰۰ شده است، یا قراردادی های سالهای قبل رو اضافه کردن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هیئت مدیره با رسمی شدن مخالفه.

      1. ناشناس می گوید

        خوب اینکه اونوقت میشه مثل مسئله ی رفاهیات! دائمی شدن قراردادی‌ها در آئین‌نامه اومده! نمیشه باهاش مخالفت کرد و فقط میشه به تعویقش انداخت!
        یادمه خودتون فرمودید مدیرعامل بدون مشورت و کسب نظر مساعد هیئت مدیره این موضوع رو مطرح نکرده! مخالفت با این موضوع غیرقانونی میشه و بعیده که هیئت مدیره‌ای که با مسئله‌ی رفاهیات که تازه بار مالی هم داشته موافقت کرده حالا با این موضوع که بار مالی هم نداره کلا مخالف باشه!

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          بله.
          درسته.
          اتفاقا هیئت مدیره این مورد رو تصویب کرد
          بعدا زدن زیرش
          کسی بدون مشورت هیئت مدیره کاری نمیکنه
          ولی کسی هم فکرشو نمی کرد پس از تصویب هیئت مدیره …
          البته دفعه دومه که اینجوری میشه

          1. ناشناس می گوید

            خوب اینکه نیاز به تصویب مجدد نداشته! سردبیر جان اصلا ظاهرا هیئت مدیره قصد نداره یک موضوع خاص رو یکبار برای همیشه فیصله بده! حالا یه سوالی برام پیش اومده، الان در زمینه رفاهیات این مصوبه جدید هیئت مدیره هم فقط برای امسال اعتبار داره؟ یعنی یکبار برای همیشه به آئین‌نامه ۸۹ برگشتند یا نه صرفا برای آرام کردن جو متشنج حالا امسال رو تصویب کردند تا سال بعد دوباره روز از نو و روزی از نو!؟ چون ظاهرا تصویب و تکذیب مسبوق به سابقه ست!

      2. همکار می گوید

        هیئت مدیره تا حالا به نفع کی کار کرده و با کدوم کار که به ضررش هست موافقت کرده؟مسلمه که رسمی شدن به ضررشان خواهد بود هرکسی تو این دوره زمونه بفکر منافع خودشه نه کارمندان

  17. محمود4آزی می گوید

    ما که نباید چوب دیگران را بخوریم! وضعیت ما کاملأ مشخص و شفاف هست. مگر اجرای قانون سلیقه ای هست؟ اگر مخابرات قادر به ایجاد تمایز نیست پس ناگزیر نهادهای نظارتی و قضایی باید به قضیه ورود کنن. تکلیف زندگی افراد که به سلیقه چند نفر از خدا بی خبر نیست

  18. ناشناس می گوید

    قراردادی های قبلی با آزمون نیومدن که دایمی بشوند از محل طرح بودن حالا اونا هم حق و حقوقی دارند ولی منی که آزمون دادم و طبق آیین نامه باید بعد از مدتی دایمی بشم چرا باید بهم ظلم بشه همکاران 92 بیکار نشینیم واقعا حق ما ضایع شده.

    1. قراردادی 82 می گوید

      سلام قراردادی های قبلی تو بعضی استانها مال سال 82 هستند که هم آزمون دادند هم مصاحبه شدند هم گزینش والان 20 سال که دارند کار می کنند به امید اینکه رسمی بشوند الان تعداد زیادی از اونها در رده کارشناس مسئولی و ریاست هستند ولی هنوز قراردادیند درصورتی که قرار بود بعد از 2 سال خدمت رسمی شوند

      1. امیدوار می گوید

        ولی تو استان ما دقیقا ۸۲ و ۸۴ جمعا ۱۲ نفر رو جذب کردن بعد سه سالدهر ده تا رسمی شدن
        چطور قانونی بود با شرائط یکسان از یه سالی تعدادی رسمی شدن و دقیقا تعدادی ماندن
        مگه قوانیندو نحوه ورود و مجوز یکی نبوده
        به فرض من احتمالا همون نوع آزمون و مجوز احتمالا فرق داشته؟؟

      2. ناشناس می گوید

        اون موقع که سه سال گذشته بود چرا اعتراض نکردن الان که ما میخاستیم به حقمون برسیم باید میومدن سنگ مینداختن؟؟؟؟

  19. ناشناس می گوید

    در سال92 از طریق رانت وارد شدن…اول باید قدیمیها رو دایم کنن چون امتحان پس دادن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببینم.
      از این دعوا چی گیرتون اومده؟
      امروز مدیر گروههای مخابرات ما در شبکه های اجتماعی از دو گروهی گله میکرد
      که همه اش با هم دعوا دارن.
      من هم ازش خواهش کردم هر کی دعوا کرد از گروه حذفش کنه.
      شماها بدون توجه به نتیجه کارهاتون فقط خرابش می کنید.
      قبل از اینکه این بچه ها کاراشونو پیگیری بکنن هیچ صدایی از قدیمی ها نبود.هیچی نمی گفتن.
      اصلا کسی نمیدونست هستن.
      حالا …
      با هم دعوا نکنید.فعلا هر دو تاتون از صحنه اجرای رسمی شدن حذف شدید.کی دوباره کسی بیاد مثل این معاون و این مدیر عامل که جرات کنه این طرح رو ببره به هیئت مدیره … معلوم نیست.
      خوشحال باشید.تموم شد دیگه.

  20. منتظر می گوید

    بی شک مخابرات ما بعنوان یک رسانه معتبر و مورد اعتبار طرفین تاثیر بسزایی در تسریع دارد لذا از سردبیر محترم خواهش میکنیم مستقیما دخالت کنند و به این مهم کمک کنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      اگر دخالت کردم
      اگر وارد شدم
      بچه های شما حرف منو گوش می کنن؟
      مثلا اگر بگم تا سه ماه هیچی نگین.گوش میکنن؟
      اگر کسی رو دنبال کار میفرستی باید حرفاشو هم گوش کنی دیگه
      مثلا گفتم ها

      1. ناشناس می گوید

        چراکه نه

      2. همکارشما می گوید

        سلام منم فکرمیکنم دیگه مخابرات نیرویی رو رسمی نکنه چون طبق قانون کار هست واینکه مثل توانیر هرنیرویی جذب بشه میشه نیروی پیمانکاری یا همون قراردادی وهیچ تفاوتی ازنظر پرداختی با رسمی ها ندارندنمیدونم چرا اینقدرهمکاران با هم دعوا دارند حالا دارید مثل بقیه نیروها حقوق ومزایا میگیرید دیگه اینقدر بحث کردن نداره والا اگه میزاشتید اول نیروهای 92 به سرانجام میرسیدند شما ها مطمئنا به نتیجه مطلوب میرسیدید ولی امان ازحسادت وبخل

      3. امیدوار می گوید

        سلام بر خستگی ناپذیر و سیاست مدار تعامل آقای ارشیان
        حقیقتا دوستان ۲۰ ساله قراردادی بودن و در بازه هایی که قرارداد هم دوره های آنها رسمی یا دائم بود، در همان زمان خودش هم نخواستن هم نتونستن حرف خودشون رو به کرسی بنشونن. همین که گروهی قانونی و براساس چهارچوب دنبال پیگیری و ثمر نشستن زحماتشون بود اومدن و عنوان کردن، چون ما تا حالا نشدیم و پیگیری نکردیم. گروه هماهنگ و لیدر مشخص نخواستیم داشته باشیم جلوی اینها رو هم برای مدتی سد کنیم!! ببخشید البته آقای پایست نمی باید در همون روال انجام کار ما بدون اینکه متوجه باشن هر قراردادی نحوه ورودشون چگونه بوده اونا رو از مخابرات ما رسمی دیپورت کردن و همه رو پاس دادن تو گروهی که ۹۲ ها اونو ایجاد و مدیریت کردن.. تنها کاری هم که کردن کامنت بجه ها رو خوندن و فهمیدن مثلا با کی ملاقات کردن و درست رفتن نقطه مقابلش سد کردن!!
        ولی اینو اطمینان داشته باشیم کار ۹۲ ها اگه زمان بر باشه در نهایت بعد از فیلتر و جداسازی حل خواهد شد! دوستان همکار دیگه هم بهتره مستنداتی جور کردن از زمان ورودشون به مخابرات و ادله کافی گیر بیارن.. تا کی بحث مانع واسه کسایی که روال استخدام قبلشون درست بوده و براساس چهارچوب استخدام کشوری جواب خواهد داد!!
        به شخصه دوستدار تعیین تکلیف همه قراردادی ها هستم ولی اینه که چرا اقای ایکس که مدارک جذبش کامله دایم بشه و من نویی بیام بگم چرا من چندین ساله تعیین تکلیف نشم پس هیچ کی نشه دور از انصاف خواهد بود و به هیچ نتیجه و نفعی برای من نخواهد داشت
        به امید روزی که همه در مجموعه مخابرات به حقه قانونیشون برسن و از گرفتن یک امتیازی به نفع هر عضویی از این مجموعه خوشحال بشن
        ان شاا…

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          آقای پایست کاری که کرده با هماهنگی من بوده
          وقتی کار 92 ی ها تموم شد اونا قرار شد گروه رو ترک کنن و بقیه بیان تا از همین گروه استفاده کنن و کارشونو دنبال کنن
          کسی فکر نیمکرد این کار نشه یا بینشون دعوا بشه

          1. دل شکسته می گوید

            سلام سردبیر جان
            هیچ گاه فراموش نمیکنم که همکاران‌ قدیمی چطور در گروه تلگرام به استخدام ۹۲ ایی ها توهین میکردند و آقای پایست چقدر نا عادلانه از آن ها حمایت میکردند، این کارشون باعث شد که دیدم نسبت به همه همکاران قدیمی بد بشه و در انتظار بازنشسته شدنشان باشم !!!

            1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

              عزیز دل شکسته!
              ما آدم ها در قیدهای زمان و مکان اسیر می شیم.
              نه مدیر عامل همه مخابرات است نه پایست و سردبیر همه مخابرات ما.
              مخابرات و مخابرات ما در قلب هایی زندگی میکنه که هرگز بیرون نمیاد.
              ما نباید دلمون زود بشکند و ببریم! ما باید دل شکسته ها را مامن و ماموا باشیم.
              دل قوی دار دوست من. دل قوی دار. برای خود یک مخابرات ما باش تا آرامش دیگران به تووابسته بشه

نظرات بسته شده است.