مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- یکی دو حرف در یکی دو خبر دم دستی از مخابرات .(پرداختی,طبقه بندی و..)

مخابرات ما -سردبیر- کار خبری برای ما قدری دشوار شده است.راستش گاهی شایعات آنقدر غلبه می کند که امر بر خود ما هم مشتبه می شود اما اطمینان داشته باشید آنچه بعنوان خبر و (خبر اختصاصی ما) در مخابرات ما  می خوانید با پشتوانه کامل اطلاعاتی منتشر می شود.

اما اجازه بدهید در سختی کار چند نمونه عرض کنم.

یکی از مدیران ارشد شرکت مخابرات (شما فرض کنید خود مدیر عامل یا معاون یا اعضای هیئت مدیره) از دوستان خوب ماست.در تماسی به من می گفت:”قرار بود 9 مرداد رفاهیات را پرداخت کنند ولی نمیدانم چرا نشد…”

پرسیدم: از معاون مالی شنیده اید؟ گفت:”نه همین خبرهای راهروهاست!”

چی؟ 6 مرداد؟ مگر ممکن است؟ حداقل این را میدانم که در حوالی این روز همه مخابرات ایران باید ته جیبش را هم تکان میداد تا برای موضوعی پول جور می کرد.یک ریال و دو ریال هم نبود! اصلا ممکن نبود مخابرات بتواند پرداختی داشته باشد.

از این نمونه ها زیاد دارم. هفته آخر تیر در ایامی که معاون مالی مخابرات در حال تغییر بود گفته می شد که “پاداش بهره وری پرداخت می شود.” باز “دو سه روز دیگر هم رفاهیات پرداخت میشود.” در حالی که من میدانستم معاون مالی قبلی رفته و معاون مالی جدید مخابرات از روز یکم مرداد می تواند سر جایش بنشیند.چطور چنین چیزی ممکن است؟ چه کسی پرداخت را امضا می کند؟

من باید با این خبرها چه می کردم؟

گاهی بعنوان شنیده منتشر می کردیم تا شما بدانید که ما هم اینها را شنیده ایم و می دانیم چه جوی راه افتاده است.اما اگر می خواستیم کلا شایعات را منتفی کنیم باید می گفتیم که از کجا می دانیم! چرا می دانیم! و … ”  دلمان نمی خواست چنین کنیم!

سالهاست که هیچکسی نمی داند حرفها و خبرهای ما از کجا می آِید.

در مورد پاداش بهره وری از این حرفها زیاد بود.

خیلی.

در حالیکه ما می دانستیم هنوز -تا همین یک هفته پیش- امتیازات از حوزه معاونت راهبرد بیرون نیامده است.اصلا به حوزه معاونت نیروی انسانی و مالی نرسیده است.پس چگونه امکان پرداختش هست؟ اصلا هنوز امتیازات استانها محاسبه نشده بود!

نمیدانم چرا برخی اوقات همه ما خودمان را به … چه اصطلاحی بکار ببرم که مودبانه باشد … خودمان را به تجاهل می زنیم و جرفهایی را باور میکنیم که اصلا و ابدا ممکن نیست!

اما؛

کم کم جو ملتهب گذشته آرام می شود.

اطمینان داشته باشید که ما از جریان خبری دور نیستیم.همه چیز را می شنویم اما وقتی شنیده هایتان را بعنوان خبر اعلام نمی کنیم اطمینان داشته باشید که پشتوانه خبری ندارد.

مثلا در حال حاضر پرداخت رفاهیات و بهره وری به خبری نهایی رسیده است و میتوان تقریبا اعلام کرد.

هفته گذشته نوشتیم که پاداش بهره وری در انتهای این ماه پرداخت می شود. اگر وسط ماه خبری شد اعلام میکنیم.

رفاهیات پرداختش در ماه جاری در برنامه قرار گرفته است.

می دانید که بخشی از سود سهام نیز باید پرداخت گردد.

اینها همه با هم باید پرداخت شود لذا  پرداختها حتما پس و پیش می شود.(این برداشت ماست نه خبر)

بهره وری با حقوق است.رفاهیات هنوز تکلیفش روشن نیست اما این ماه انشا الله پرداخت می شود.

.

اینها به کنار! موضوع جالبی در مورد طبقه بندی مشاغل بگویم برایتان.

مدیران ارشد این شرکت همیشه گفته اند: طبقه بندی متوقف نشده و نخواهد شد.طبقه بندی اجرا می شود.

اما جو گفتمان ها طوری است که همه اطمینان حاصل کرده اند طبقه بندی اجرا نمی شود .چرا؟ چونکه دلیلی ندارد اینقدر کش بدهند!

بله! مخابرات ایران دلیلی ندارد کش بدهد ولی استانها می دهند! همان انقلابی که در همین ایام برای استانهای بدعهد رخ می دهد اگر ماههای گذشته اجرا می شد حالا همه مزه طبقه بندی زیر زبانشان حس شده بود.

ولی اینها تفاوت دیدگاه است.تفاوت دیدگاه مدیران با ما! ما همان سه چهار ماه پیش گفتیم هر کسی اطلاعات نداده بگذارید خودش جواب کارکنانش را بدهد.تاخیر در اجرای طبقه بندی جریمه کردن آدم های خوب است!

.

ولی نشد … حالا شد …

بزودی انشا الله خبرهای خوبی از طبقه بندی خواهید شنید.

من که همین حرف را میزنم ظهر امروز تصمیم قطعی داشتم مطالبی بنویسم و اعلام کنم که طبقه بندی کند است به درد نمی خورد و به سامان نمی رسد و … خلاصه پنبه اش را بزنم.

اما وقتی با مدیران ارشد حرف میزنیم  فضایشان واقعا با تفکرات ما فرق دارد.آنها می خواهند انجام دهند.یکی دو سه ماه دیر یا زود برایشان فرقی ندارد.تا جایی که ممکن است می خواهند با آرامش و بدون درگیری با استانها این کار انجام شود و …

ولی نگاه ما با آنها فرق دارد.
نتیجه چه می شود؟

نتیجه این که : سردبیر همیشه حرفی می زند بر خلاف جریان جاری! هزینه اش را هم می دهد! ولی وقتی بعدا حرفهایش درست از آب در می آید هیچ آدم خوش انصافی بخودش زحمت نمی دهد این هزینه ها را برای ما کم کند , با گفتن حقایق!

.

حالا همه شما معتقدید طبقه بندی تعطیل است.

تنها کسی که ایستاده و می گوید طبقه بندی اجرا می شود من هستم. و البته مدیر مستقیم اجرای طبقه بندی.

در مخابرات ایران , یک اتاق این طرف یا آن طرف بروی,  امیدشان کم میشود.با هر کسی حرف بزنی ناراحت است و می گوید : طبقه بندی انجام نمی گیرد!

چرا؟ چون از روند حرکت استانها ناراحتند! … راست هم می گویند… ولی من از عزم مدیران ارشد می گویم.تا وقتی که آنها کاملا نا امید نشده اند من هم امیدوار باقی میمانم.

اصلا حق نداریم نا امید شویم چرا که این, یک مطالبه است و باید انجام شود.

همین ماه تکلیف خیلی از استانها روشن می شود.چند استانی هم که باقی می مانند, نمی خواهند طبقه بندی را اجرا کنند ما تاوانش را می دهند .ما هم صبرمان زیاد است صبر میکنیم تا آنها عوض شوند!

خلاصه اینکه: آنچه من در تلاش معاونت نیروی انسانی و نیروهای فعالش می بینم این است که در انتهای کار هستند.بزودی خبرهای خوبی به شما خواهند داد.

این را هم بگویم اگر اطلاعات استانها همین امروز آماده شود, همه را برای اجرا به خدمات اول می دهند. اما می خواهند همه را با هم انجام دهند.این کار هم شدنی نیست لذا اگر چند استان بمانند فقط یک مدت کوتاهی برای دادن آخرین اخطارها  کار را به تاخیر می اندازند. آنگاه باید همان مدیران جواب کارکنان خود را بدهند…. که البته به آنجا نمی رسد…

.

حالا به من بگویید در این جو خبری من باید چه کنم؟

.

سعی کردم در لایه های پنهان همه خبرها را به شما بدهم. هر آنچه در این مطلب آمده بعنوان واقعیت جاری در نظر بگیرید. گاهی مجبور می شوم با شیوه های غیرمتعارف به شما خبر بدهم!

حرف آخر!

دوستان خوبم!

هر حرفی را باور نکنید.به هر شایعه ای  اجازه ندهید روانتان را بخراشد.ما به شما قول می دهیم خبر درست را شما اولین کسی باشید می خوانید! مطمئن باشید اگر ما خبر پرداختی را اعلام نکنیم یعنی هیچ خبری نیست.

 

930820cookie-checkسردبیر- یکی دو حرف در یکی دو خبر دم دستی از مخابرات .(پرداختی,طبقه بندی و..)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
26 نظرات
  1. بنده خدا می گوید

    سردبیر عزیز سلام خیلی ممنون که ما را از خبرها مطلع میکنی میخواستم بپرسم نیروهایی که نه جز نیروهای خدمات اول ونه شسگام هستیم وپیمانکار محلی داریم هم شامل طبقه بندی میشیم یا اصلا ممکنه بریم جز خدمات اول یا شسگام من پاسخگوی تلفن ثابت هستم با ده سال سابقه از کاشان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      طبه بندی ربطی به شرکت شما نداره.

  2. شرکتی می گوید

    سلام.سردبیر جان من از طرف همه نیروهای شرکتی از شما تشکر میکنم بابت اینکه پیگیر خبرهای طرح طبقه بندی هستین ولی فکر کنم دیگه خیلی از ما به درجه ای از ناامیدی رسیدیم که دیگه با این خبرها هم نمیتونیم خوشحال بشیم اخه الان یکساله مخابرات داره به بهانه های مختلف اجرای این طرح رو کش میده و عقب میندازه اونم واسه چندرغازی که قراره با طبقه بندی به حقوقمون اضافه بشه به نظر شما تو این بهبوهه افزایش دلار و این زندگی سخت چیزی که مخابرات الان میخواد با این همه سروصدا به حقوقمون به عنوان طبقه بندی اضافه کنه میتونه جای خوشحالی داشته باشه؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هدف من خوشحال کردن دیگران نیست.انتشار خبر است
      درآوردن خبر از حبس بزرگان است.
      ممکنه با خبری ناراحت بشین ولی من وظیفه ام انتشار اونه

  3. خدمات اولی خراسان رضوی می گوید

    با سلام و احترام خدمت سردبیر محترم
    طبق خبر های قبلی درمورد طبقه‌بندی مشاغل که شامل پرسنل پشتیبانی فنی سوییچ هم میشود در استان خراسان رضوی امروز نامه ای از استان مبنی بر معرفی اشخاص مشمول طرح اومده که در اون فقط نام یک نفر نیروی حسابداری ذکر شده با توجه به شرایط اینجانب لیسانس کامپیوتر و تنهای نیروی پشتیبانی فنی شهرستان فیروزه با 4سال و نیم سابقه آیا مشمول طرح نیستم؟ چه طور در شهرستان های دیگه خراسان رضوی نیروی پشتیبانی فنی سوییچ رو توی نامه مربوطه آوردن ولی از ما اسمی نیاوردن؟ لطفا پیگیری فرمائید؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هوز که معلوم نیست چی به چیه.
      فرم برای همه نرفته هنوز.
      ضمن اینکه پیگیری کنید نتیجه را وقتی مطمئن شدین به من بگین.
      من که اطلاعات داخلی شما ها رو ندار.
      یادتون باشه من سردبیرم نه مدیر عامل مخابرات ایران

      1. خدمات اولی خراسان رضوی می گوید

        با عرض سلام
        سردبیر جان ممنون از راهنمایی تون از طرز بیان من ناراحت نشین فعلا تنها کسی که پیگیر کار ما شده شما هستین از مدیریت منابع انسانی خراسان رضوی پرسیدیم گفتن ما لیست رو دادیم به مخابرات ایران اونا انتخاب کردن در ضمن شهرستان های خواف و گناباد خبر گرفتن نامه طبقه‌بندی مشاغل پشتیبانی فنی سوییچ اونا اومده باز هم تشکر میکنم که ما رو تحمل می کنید

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          قربونت
          کار من تحمل کردن شماست!
          کار شما هم تحمل کردن من!
          مار شما سخت تره!
          فعالیت های روزانه بشدت منو خسته میکنه و ذهنم فرسوده میشه.
          ضمن اینکه از انتظارات نابجا واقعا اذیت میشم.

  4. یه بنده خدا می گوید

    سردبیر عزیز، راجع به استخدام دائم شدن ۹۲ هایی که با ازمون اومدن هم لطفا از اون دوستتان بپرسید که چرا دارن زیرش میزنن. خدا رو خوش نمیاد اینجور دروغ بگن به جوان ها.

  5. کسری می گوید

    سر دبیر عزیز و ساعی سلام
    کاش اسامی استانهایی که این ماه اجرا می شه رو اعلام کنید
    کدوم استانها این ماه حقوق طبقه بندی می گیرند
    استان کرمانشاه گفته تعداد چارتهای خالیمون کمه و طبقه بندی شامل کل بچه های مرتبط نمی شه
    مطمینا مثل دفعه قبل که لیست نور چشمی ها رو فرستاده بودن و نود درصد بچه های شهرستانی مرتبط رو حدف کرده بودن و فقط اسامی کسانی رو فرستاده بودن که اشنایی تو اداره مخابرات داشتن این دفعه هم چارتهای خالی مختص همون نفراته
    خدا کنه جماب اقای مهندس قبادیان مدیر عامل محترم استان که دفعه قبل جلو لیست رو گرفت این دفعه هم این چارتها رو به کسانی اختصاص بده که برای شرکت مفیدند و تلاش می کنند

  6. شرکتی تبریز می گوید

    سلام سردبیرخسته نباشی، خیلی تشکر وقدردانی میکنیم که زحمت میکشیدومارا از خبرها ومطالبتون که همیشه دست اول میباشد بهره مند میکنید، معلومه که سردبیر عزیزمون فعال و یکی یدونه هستش، خیلی ارادتمندیم .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما مخلصیم

  7. ابی از مازندران می گوید

    باسلام.یعنی این ماه باحقوق مرداد میشه رو پول طبقه بندی حساب وا کرد یا واسه ماه اینده میشه باز .مازندران جز استانهائی هست ک کارش تموم شده باشه؟

  8. رساگو می گوید

    سلام ممنون ایکاش همکاران بصیرت لازم راداشتند تا شایعه را از حقایق تشخیص دهند ان موقع باشنیدن خبر خوشحال یا ناراحت نمی شدند

    1. sara می گوید

      بله سردبیر جان میشه استعلام گرفت از این ماه اجرا میشه یا خیر؟

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        منظورتون چیه؟
        کعلومه که میشه؟ ولی کی؟

        1. sara می گوید

          منظور تون منم؟
          پرسیدم میشه استعلام گرفت مازندرانی که خیلی وقته اسامی و مدارک رو فرستاده ازین ماه اجرا میکنه یاخیر؟
          البته اگر زحمتی نیس ??

          1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

            اجرا با مخابرات ایرانه
            مازندران کارش تمومه
            مخابرات ایران اگر کارش این ماه تموم بشه همه رو اجرا میکنه وگرنه میفته ماه آینده

  9. هستی می گوید

    سلام و عرض ادب

    سردبیرجان اگه شمارو نداشتیم چیکار می کردیم؟
    همیشه توی خشکسالی امید و انگیزه ، شما با خبرهای امیدوار کننده مارو زنده نگه میدارید.

    شما به ما ثابت کردید که همیشه حق محور و عادل و دلسوز همه ی گروهها بودید و منافع شخصی خودتون رو ندیدید.
    همین نگهداری سایت با همه فشارهای روانی و مالی نشان از روحیه فداکارانه ی شماست.

    براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم هستی عزیز
      حتی من هم گاهی به این حرفها نیاز دارم تا بتونم در اینروزگار سخت نامرد انگیزه هامو بالا نگه دارم
      این حرفها باید زده بشه تا من بفهمم در مسیر هستم یا نه.
      متشکرم

  10. مرضیه می گوید

    سلام جناب سردبیر چه طبقه بندی ؟؟ طبقه بندی که کاملا ناعادلانه اس .برای بعضی نیروها اجرا می شودولی برای بعضی ها اجرا نمی شود.به نماینده خدمات اول در استان می گوییم می فرمایند لیست را مخابرات داده ما کاره ای نیستیم.به مخابرات می گوییم می فرمایند شما نیروی ما نیستین از خدمات اول پیگیری کنید واقعا تکلیف ما چیست ؟؟؟چطور برای یک لیسانس حسابداری شامل می شود ولی برای یک لیسانس الکترونیک شامل نمی شود.امیدوارم مسئولین محترم خراسان رضوی اون دنیا و ضایع کردن حق رو جلو چشمشون ببینن.

  11. منتظر الوقایع می گوید

    سر دبیر گرامی
    با سلام و خسته نباشید. در این خبرها همه چیبود الا روند دائمی شدن قراردادیها. یعنی خبر منقضی شد یا شما یادتان نبود لطفا همانند خبر حل مشکلات فوق که خیلی هم آرام بخش بودند تیتر دائمی شدن قراردادیها را نیز روشن فرمائید. با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از نظر من منتفی بود. ولی نظر من همه چیز نیست

  12. یه مرد خسته می گوید

    حرفم تکراریه ولی میگم.طبق گفته این طرح همیشه در جریان هست و هر وقت کسی دارای شرایط شد انجام خواهد گرفت.خوب هر کی آماده شده طبقه بندی بدید هر کی هم بعدا شامل پرداخت کنند.فکر نکنم خیلی چیز پیچیده ای باشه فهمش

  13. محمد می گوید

    با سلام
    به نظر من دیگه حق خوری و پایمال کردن حقوق پرسنل نیروی شرکتی مخابرات باید با ی حرکت حساب شده به پایان برسه
    ما هم دیگه خیلی بی خیال هستیم!!!!!
    ی ضرب المثل هست که میگه: تا بچه گریه نکنه (صداش بلند نشه) مادر بهش شیر نمیده

  14. دوست می گوید

    سردبیر جان خسته نباشی انشاله که خبر های خوب ات شامل همکاران رسمی و خصوصی بشه
    همه به نوعی به خواسته هاشون برسن .
    دستت درد نکنه

نظرات بسته شده است.