مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

با هدفِ ایجاد 90 هزار شغل در کشور؛

مخابرات ما – دانشکده پست و مخابرات با دانشگاه فنی حرفه ای تفاهم نامه امضاء کرد.

مخابرات ما (محمد – سیتنا) – دکتر وحید یزدانیان در حاشیه‌ی مراسم انعقاد تفاهم نامه میان دانشکده‌ی پست و مخابرات و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی، گفت: حسب تاکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود کشور برای توسعه‌ی مهارت‌ها، با دانشگاه فنی حرفه ای که یکی از دانشگاه‌هایی است که موضوع تقویت تکنسین را در کشور انجام می‌دهد، وارد مذاکره شدیم.

وی، ادامه داد: مزیت این دانشگاه داشتن پوشش جغرافیایی در کل کشور است و جناب مهندس جهرمی رسالت‌ها و ماموریت‌های خطیری در این خصوص به این دانشگاه سپردند؛ همچون طرحی که در خصوص توسعه‌ی زیرساخت اشتغالی مهارتی با هدف ایجاد 90 هزار شغل در کشور.

یزدانیان، افزود: در این طرح بعد از آنکه در استان‌های مختلف کشور ایجاد تعهد شد و نیازهای بخش خصوصی را استخراج کردیم، بخش خصوصی به تبع متعهد شد نیروی ماهری که در اختیار قرار می‌دهیم را جذب کند. در همین راستا ما نیازمندیم که با اداره کل کشور وارد قرارداد شویم تا به دنبال آن، برای ارتقاء سطح مهارت های بومی در استان، مراکز آموزش دهنده تجهیز شوند یا اگر تجهیزاتی دارند مورد استفاده قرار گیرند.

رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، خاطرنشان کرد: ما به صورت موازی نیازهای استان های مختلف را به مهارت استخراج می‌کنیم و در حال حاضر نیازهای بخش خصوصی را شناسایی می کنیم.

وی افزود: یک رویکرد نیازمند این است که منتظر باشیم این نیازها استخراج شوند و بعد وارد فرایند آموزش شویم، ولی با تاکیدی که جناب مهندس جهرمی بر سرعت گرفتن فعالیت‌ها دارند و با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند ما تصمیم گرفتیم که این کار را به صورت موازی انجام دهیم، یعنی همزمان با استخراج نیازها، مراکز و مراجع آموزش دهنده را نیز شناسایی کنیم و یکی از مهمترین این مراکز آموزش دهنده، دانشگاه فنی حرفه ای است.

یزدانیان، گفت: هدف اصلی ما با دانشگاه فنی حرفه ای استفاده از ظرفیت پتانسیل آنها برای تحقق طرح توسعه زیرساخت های آموزشی است که البته اهداف دیگر را هم دنبال می‌کنیم که منجمله آن مدیران دانشگاه فنی حرفه ای از نمایشگاه ما بازدیدی داشتند و موکدا مدیرانشان بر این قضیه تاکید داشتند که مدل هایی که در دانشگاه در حال پیاده شدن است مدل های منحصربه فردی است.

وی افزود: دروس بسیار ویژه ای ارائه می‌شود و به همین نسبت دانشگاه زیرساخت های بسیار مناسبی دارد. متقاضی آن بودند که از زیرساخت‌های ما و تجاربی که دانشگاه ما در زمینه توسعه مهارت دارد استفاده کنند و به همین دلیل ما وارد بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر با دوستان شدیم که منجر به این تفاهم نامه شد.

یزدانیان، اظهار کرد: این تفاهم نامه البته ابعاد دیگری در خصوص برگزاری رویدادهای مشترک دارد. جامعه مخاطبین دانشگاه زیاد هستند و ما به دنبال به اشتراک گذاشتن یافته هایمان هستیم. امضای تفاهم نامه با جناب آقای دکتر زنگنه معاون پژوهشی دانشگاه بود که انشالله سازو کار اجرایی شدن هم از طریق تشکیلات گروه کاری مشترک دیده شده و به اجرا در می‌آید..

***

 

929830cookie-checkبا هدفِ ایجاد 90 هزار شغل در کشور؛

نظرات بسته شده است.