مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه ای سرگشاده ای خطاب به رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات.

 

مخابرات ما –  این بار یکی از نویسندگان سایت درست مثل یکی از خوانندگانش نامه سرگشاده ای برای هیئت مدیره ارسال کرده است.در این نامه او از ایده هایش حرف زده و ضمن آن حرکات اخیر هیئت مدیره را مثبت ارزیابی کرده است.

نامه سرگشاده این دوست مخابراتی را رئیس هیئت مدیره و اعضایش, همچنین مدیرعامل مخابرات ایران را بخوانید.

 

قدردانی از حرکتهای اخیر هیئت مدیره و مدیرعامل محترم شرکت مخابرات

 

در طی 5 ، 6 سال اخیر شاهد ناملایمات زیادی بودیم که به رغم خصوصی سازی و شروع خوبی که برای همکاران داشت ،  همگی تصور می کردیم روزهای خوبی در انتظار ماست ، ولی تغییراتی که رخ داد و تصمیم گیریهایی که به صرفه و صلاح شرکت نبود ، باعث شد از زمان آقای باطنی و تشکیل معاونت منابع انسانی در شرکت مخابرات ، شاهد حوادث عجیب و پیچیده ای در حوزه منابع انسانی باشیم.

 بعبارتی کارکنان در دیدگاه حوزه منابع انسانی بعنوان هزینه در نظر گرفته شدند و تیر کاهش هزینه ها بر پر کارکنان نشست . آنچه رسالت منابع انسانی بود ، بها دادن به قشر نیروی انسانی و ارزشمند شرکت مخابرات بود که عملا”  این اتفاق نیفتاد ، کارکنان شاداب و سرزنده مخابرات به یکباره با اتفاقاتی مواجه شدند که روحیه آنها را خدشه دار کرد . دیگر کارایی و کیفیت کار ارزشی نداشت و با دیدگاهی کاملا سطحی نگر برخورد می شد که بزرگترین ضربه را بر پیکر شرکت وارد آورد . امروز اعتماد کارکنان به مدیریت کم شده است ، مدیران ارشد قبلی وعده های زیادی در حوزه نیروی انسانی دادند که هیچیک محقق نشد . طی چند ماه اخیر که مدیر عامل و هیئت مدیره محترم بر مسند امور قرار گرفته اند ، شاهد حرکتهای نوینی هستیم .

بعضا” کارکنان هنوز باور ندارند که قدم مثبتی برای این شرکت برداشته شود ،  ولی بنظر بنده که از جنس شما هستم و سالها در شرکت مخابرات کار کرده ام و با بسیاری از مدیران برخورد داشته ام ، بایستی ما کارکنان نیز دیدگاه خود را عوض کنیم .

طی ماههای اخیر صحبت رفاهیات مطرح شد و همکاران محترم بدنبال احقاق حق خود بودند ، آنها در دوره های مدیریتهای قبلی هم پیگیر بودند ولی با لابی گری های شدید آقای باطنی این مسائل در نطفه خفه می شد .

امروز مدیر عامل و هیئت محترم مدیره این نوید را به ما کارکنان داده اند که بزودی پرداختهای مربوط به سال 97 پرداخت خواهد شد و انشاءاله برای معوقات هم چاره اندیشی خواهدشد .

دوستان و همکاران گرانقدر

این نوید روشنی از تفکر جدید و روشن هیئت مدیره و مدیر عامل محترم مخابرات است .

 آنها از جنس برخی مدیران قبلی نیستند ، بیایید باور کنیم و قدردانی کنیم از این تفکر و اندیشه نو و این حرکت مثبت برای کارکنان ، مگر ما چه می خواهیم جز حمایت مدیر عامل و هیئت مدیره از مجموعه زحمتکش مخابرات . آنها دارند برادری خود را ثابت می کنند ، آنها دارند شرکت را پوست می اندازند و این بزرگواران دارند به ما نگاه می کنند .

در فرهنگ ما ایرانی هاست که قدر محبت و قدمهای مثبت را بدانیم .

قطعا” با این حرکتهای مثبت بزودی شاهد شادی و نشاط در مخابرات خواهیم بود و قطعا” ثمره آن کار بهتر و موثرتر ما کارکنان خواهد بود تا شرکت هم موتور شتابی بگیرد .

ما امروز قدردان آقای دکتر صفری و مهندس صدری هستیم . ما جنس این مدیران را دوست داریم ، برخود می بالیم که دست تقدیر و گردش زمانه ، مدیران دلسوز و شایسته ای را نصیبمان کرد که روزهای عزت شرکت مخابرات را دوباره احیا کنند . و امروز دیگر تغییر مدیریتی ارشد در سطح مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت را نمی خواهیم  ، ما  می توانیم بنحو شایسته و موثر با آنها کار کنیم ، ما هیئت مدیره و مدیر عامل دلسوزمان را دوست داریم . آنها به فکر معیشت ، عزت و قدرت ما هستند .

بسیار خوشحالیم که تیم هیئت مدیره و مدیر عامل در یک سو و یک جهت حرکت می کنند و خدا را شاکریم که آنها حرف هم را می فهمند .

یکی از مشکلات شرکت در دوره های قبلی عدم همسویی مدیر عامل و هیئت مدیره بودکه به لطف خدا این مشکل برطرف شده است. قطعا” پایداری این هیئت مدیره و مدیرعامل آرزوی ماست ،  آنها برای ما کارکنان زمان گذاشته اند و بفکر بهبود وضعیت ما هستند . اگر کسانی تخم شایعه و بد دلی را در فضای مخابرات می افکنند ،  اینها اهداف دیگری دارند ، می دانند عمر سوء استفاده و بی کفایتی آنها به سر رسیده و نفسهای آخر را می کشند و دارند دست و پا می زنند که نگذارند اهداف والای مدنظر در حوزه منابع انسانی به بار بنشیند.

آقای دکتر صفری و آقای مهندس صدری!

ما کارکنان همراه شما هستیم و برای رسیدن به اهداف ترسیمی شما و بهبود شرکت نهایت تلاشمان را    می کنیم

حق یارتان و همواره پیروز و سربلند باشید.

927570cookie-checkنامه ای سرگشاده ای خطاب به رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. سامان می گوید

    هر چه تلاش کردم که بین سخنان گهربار مدیریت جدید شرکت مخابرات ایران مبنی بر شایسته سالاری، لیاقت محوری، احقاق حق کارکنان و… با عملکرد سه ماه گذشته نقطه عطفی پیدا کنم، نشد. انتصابات جدید را مشاهده فرمایید تا کمی به آنچه عرض کردم نزدیک شویم. متن فوق زیبا نوشته شده ولی بین واقعیت و حقیقت فاصله بسیار است. سلیقه ای عمل کردن، نتیجه خوبی ندارد. کارکنان شرکت مخابرات ایران و مناطق آنقدر عزت نفس دارند که چشم بر سفره خداوند دارند و حق خود از آن ذات اقدس طلب می کنند. اگر مدیران مسلمان بر راه حق باشند به تکلیف خود عمل می کنند و به ایما و اشاره نیازی ندارند و در غیر اینصورت خدا کمککککککککککککککککککککککشان کند

  2. آ و ب می گوید

    به دلایلی گرچه امیدوارم همه آنچه نوشته اید اتفاق بیفتد اما خوشبین نیستم. اولاً در عمل این شش ماه گذشته دریافتی ما حتی از زمان بدترین مدیر قبلی یعنی سراییان (لع) هم کمتر بوده است. ثانیا اچ آر همچنان وظیفه خود را که‌ همان کم کردن پرداختی ها هست به نحو احسن و با قدرت انجام می دهد. ثالثا اگر تغییرات به این منجر شود که شخص خداوند مدیر مخابرات شود، اما سفره من کارمند روز به روز خالی تر شود، پشیزی ارزش ندارد. رابعا من فکر می کنم خریداران مخابرات با همین فرمان چند سالی حرکت خواهند کرد چون طرفشان که ما باشیم را خوب شناخته اند. از جانب ما تاکنون قدم های زیادی برداشته شده مثل لغو تجمعات و مثل همین تغییر نگرش که در این نوشته مشهود است. اما هیچ اقدام عملی از طرف مقابل دیده نمی شود.
    فیش حقوق پایان مرداد همه چیز را مشخص خواهد کرد!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این دو نظر رو کنار هم نگه میدارم (نوشته بالا و این کامنت) تا پایان شهریور.قبول؟!
      نتیجه رو خودم گزارش میکنم.قبول؟

      1. آرمان می گوید

        من هم با نویسنده موافق هستم .
        این مدیریت هر چند برای ما آب نداشته ولی برای سهامدارعمده تا کنون و در آینده منافع زیادی به همراه داشته و دارد . جناب صدری ثابت کرده که به وعده هاش عمل میکند , هرچند با کمی تاخیر
        به نظر من تا چند روز آینده بهره وری پرداخت میشود , مناسبتها با حقوق مرداد و رفاهیات ۹۷ با حقوق شهریور پرداخت میشود .اگر این مدیریت دوام بیاورد :خوش به حال آیندگان

  3. ناشناس می گوید

    ای برادر محترم بلایی بر سر ما اورده اند که برای گرفتن حقوقمان که چند سال است که ان را پرداخت نکرده اند باید التماس کنیم و مرتب از این و ان تشکر کنیم شاید دلشان به حال ما بسوزد اگه در سالهای قبل این مبلغ پرداخت میشد کمک خوبی برای همکاران بود ودر شرایط تورم امروزی که زندگی برای کارکنان سخت ودشوار شده امید واریم هر چه زودتر پرداخت بشه

  4. یک خدمات اولی مشهد می گوید

    احسنت به همکار گرامی

  5. فاضل می گوید

    درود .من فکر می کنم تمام این حرکتها مثبت در شرکت مخابرات ایران از سمت وزیر جوان می باشد ایشان هست که تمایل دارد مخابرات پرچم دار توسعه در کشور باشد و مسئولینی هم راستا با تفکر خود در مخابرات می گمارد نه مانند وزیر قبل که توسعه ی روستایی را به های وب می داد و کارگزار را به مخابرات او بود که هم کدی را اجرا و حق سهم دولت از ثابت را سه برابر کرد و کارهای زیادی در جهت عدم پیشرفت مخابرات.حال که وزیر جوان به درستی متوجه شده که توسعه ارتباطات در کشور فقط به دست شرکت مخابرات امکان پذیر خواهد بود و در این مسیر مدیران هم راستا را به خدمت گرفته ما کارکنان نیز بایستی تمام توان خود را جهت توسعه و برگشت شرکت به جایگاه واقعی خود بکار گیریم تا شاید عقب افتادگی کشور در توسعه ارتباطات جبران شود

نظرات بسته شده است.