مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

راسخ! مردی از سرزمین زیر ساخت؛که انتظارات ما را بالا برده است!

مخابرات ما- مهندس راسخ  که پیش از این معاون مالی شرکت زیرساخت بوده است اینک معاون مالی شرکت مخابرات ایران شده است.آیا او میتواند مخابرات را زیرساخت کند؟ این اولین انتظاری است که کارکنان از او دارند.

او در جایی مدیریت کرده است که تا بحال همیشه وضعیت مالی کارکنانش را به نگاه مدیران خودمان کشیده ایم. برای نمونه به کامنت های شما در طی چند ماه اخیر نگاهی میکنیم:

سوشیانس می نویسد:

…  تورم لجام گسیخته ، گرانی های اخیر ، پرداختیهای شرکتهای هم گروه ( زیرساخت و سیار ) در مقایسه با عدم پرداختهای مخابرات ایران به کارکنان مثل پتکی است که هر روز بر سرما آوار می شود و سوهان روحمان گشته .

بله! پرداختی های شرکتهای هم گروه مانند زیر ساخت و … در مقایسه با وضع ما درست مثل پتکی است که ….!

نفر دیگری می نویسد:

پیام می نویسد:

… من که نمیدانم این تفاوت حقوق من با ۲۴ سال سابقه وحقوق سه میلیون تومانی. وهمکاران مشابه من در شرکت زیرساخت با ۷ میلیون دریافتی وادارات دیگه با ۱۰ الی پانزده میلیون دریافتی چطور جبران میشود …

هر گاه خواسته ایم وضعیت مناسب کارکنان را مثال بزنیم به زیر ساخت می رویم چرا که آنان دقیقا مثل ما بوده اند. شاید هم بمراتب بدتر! ضمن اینکه ما در مخابرات درآمد داریم ولی آنان متکی بر پولهای دیگران هستند!

کارمند می نویسد:

… حقوقمون با کارمندای آموزش وپرورش که چهارماه تعطیلی در سال دارند یکی شده است .کارکنان شرکت دولتی زیرساخت دوونیم برابر ما حقوق میگیرند وهیچ تاخیری درپرداخت حقوقشان ندارند .اضافه کار وپاداش وسایر مزایای ما به اسم خصوصی شدن حذف شد وحالا هم حقوقمون داره آب میره ،این مرگ تدریجی واسه شرکت ماست ….

فکر می کنم دیگر کافی باشد نه؟!

وقتی زیرساخت از مخابرات جدا شد حتی ساختمان مشخصی برای زندگی نداشت.به مرور زمان زورش به مخابرات رسید و بهترین ساختمانها و زمین ها را در سراسر کشور گرفت.درآمدهای مختلفی برای خودش ایجاد کرد.

اما آیا اینها به تنهایی موجب شده وضعیت کارمندانش بهتر شود؟

آیا صرفا افزایش درآمد باعث شده به کارمندانش برسد؟

مگر مخابرات + سیار درآمد کمی دارد؟

مگر مخابرات در طی این سالها کم به توبره دیگران پول قلمبه ریخته است؟

پس چرا وضع ما این است و وضع آنان, آن!؟

فقط یک اختلاف می بینم.مدیران ارشد آن شرکت درک کرده اند که برای رسیدن به بهبود و شرایط آرمانی حتما باید کارکنانشان راضی باشند.مدیرانی که به وزارت رفته اند و یا مدیر عامل شرکت شده اند , اعضای هیئت مدیره اش و مدیران میانی و معاونت هایش به این مهم رسیده اند که باید هوای کارکنان را داشته باشند!

چنین می شود که یک مرتبه حقوق کارمندانی که نیمی از حقوق ما بود, دو و نیم برابر می شود!

حالا اگر دو و نیم برابر هم نباشد حتما دو برابر هست.بخاطر داشته باشید که آنان کارمند دولت هستند و کارمندان بدلیل امتیازات جانبی حقوق کمتری می گیرند! با این همه وضعشان چنین است!

دقت کنید! هرگز بحث حسادت نیست! بحث مشابهت است. می گوییم مدیریت در آن شرکت توانسته شرایط را چنین کند.

می خواهم بگویم حالا که یک مدیر مهم از شرکتی مانند زیرساخت به مخابرات آمده است باید بتواند همان فضا را به مخابرات بیاورد؟

حتما خواهد توانست! یعنی ما انتظار دیگری از او نداریم! اگر او بعنوان معاون مالی زسرساخت نمی توانست حساب و کتاب و درآمدی آماده کند زیرساخت توان پرداخت این هزینه ها را نمی داشت!

میخواهم بگویم ورود  فردی مخابراتی بنام راسخ, بعنوان معاون مالی از زیر ساخت به مخابرات انتظارات را در ما زنده کرده است.ما می خواهیم او از همان لحظه اول قهرمان قصه های ما باشد.دلمان می خواهد همانطور که مدیر عامل در صحنه های مدیریتی تلاش میکند , او نیز در صحنه های مالی همان مردی باشد که از سرزمین زیرساخت آمده است!

آیا این مرد  سرمین ریرساختی می تواند کارکنان را به شرایط بهبود نزدیک کند؟!

باید بتواند! باید!

این حداقل انتظار ما از اوست.

 

927230cookie-checkراسخ! مردی از سرزمین زیر ساخت؛که انتظارات ما را بالا برده است!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. توجه کنید می گوید

    اقای صدری اگر به دنبال سود اوری هستی و اگر به دنبال پیشرفت و رشد قابل توجه در شرکت مخابرات هستی فقط و فقط و فقط به نیروهای شرکتی توجه داشته باش به دنبال نیروهایی باش که در حال حاضر بیشتر کارها را به دوش خود میکشند .
    چطور میتونید از سخت معیشتی کارکنان شرکتی به این راحتی بگذرید؟ایا غیر از این است که اینده مخابرات بدست نیروهای زحمتکش شرکتی رقم میخورد ؟
    عمر این عزیزان از ده سال تا بیست سال در این شرکت گذشت چه چیزی عاید ما شد جز شرمندگی از اولاد .

  2. همکار .قراردادی می گوید

    سلام شما مطمئن باشید،مدیریت فقط میخواست جلوی تجمع 25تیر رو بگیره.اصلا شرمنده حواستون هست پول ناهار ماه رمضون کم شد،ولی هدیه اش را ندادن ،به مرگ میگیرند تا به تب راضی باشید،اگه تهران هم مثل شهرستانها بسته حمایتی نمی گرفت ،اونوقت متوجه می شدید اعتراص میکردند یا نه .

  3. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان حقوق زیاد باعث درد سر هم میشه بسه دیگه انقدر به اینها رسیدگی کردید حالا به شرکتیها برسید ظلم دیگه بسه

  4. ناشناس می گوید

    ما خدمات اولی ها چی بگیم که همه کارای شرکت مخابرات روی دوش ماست با ماهی ….روم نمیشه بگم .هشت ماهه کوشت نتونستم بگیرم ،خدا …

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باز قراره خدا همه کارها رو بجای من و شما انجام بده؟!

  5. ناشناس می گوید

    بسمه تعالی

    روند تغییرات شرکت مخابرات ایران در ماههای اخیر چه در حوزه تئوری و نظرات مدیریت و چه در مصادیق و افراد به نحوی رقم خورده است که نا امیدوارانه ترین نگاه ها را به خود جلب نموده است .
    همکاران عزیزم !
    صاحب این قلم یکی از هزاران کارمند مخابرات در سراسر کشور است و مانند شما بیم ها و امیدهای فراوان در خانواده مخابرات را گذرانده و با تجارب حاصله از سالهای متمادی خدمت، خانواده مخابرات را مرور می کند،
    مقدمتاً عارضم که تا کنون قلم به غیر حق نبرده ام، امروز نیز به حرمت محاسن سفید خود احتراز از گمانه زنی کرده و آنچه بدان رسیده ام را به عزیزان جان عرضه می دارم :
    در سه ماهه چهارم سال گذشته، وضعیت وخیم مخابرات بر عقلای قوم مسجل شد، دست بکار شده و هیئتی را برای مدیریت و مدیری را برای عاملیت و اداره شرکت و مهمتر از آن بهبود حال بیمار ما و مخابرات و … گماردند. امروز ششماه چند روز کم یا زیاد می گذرد، دود سفیدی که از دودکش مذاکرات بیرون آمده انتظار بجا و بحق کارکنان است، در آنسو اقدامات گسترده ای در اجراست.
    به آخرین اقدام که برگ برنده مدیریت است، می پردازم .
    معاون مالی شرکت مخابرات ایران، ژنرال کارکشته میدانهای اداری و سردار همیشه پیروز عرصه مدیریت ارتباطات !
    مجیز گوی مهندس راسخ نیستم چرا که، اولاَ به سابقه خدمت سالهای دور و به گواه آنها که می شناسندش حاج مهدی راسخ از سلک اصالتمندان است، پلکان از کف پیموده و نوکیسه ای نیست که زر به پای حرف نشاند و ثانیاً برای برترین مدیر دهه اخیر در حوزه ارتباطات معاونت مالی مخابرات شأنی نیست که مدحی برآن لازم آید .
    این را می نویسم تا بدانید روزگاری که مخابرات به زیرساخت چربش عیان داشت، جوان سالهای نه چندان دور مراکز مخابرات تهران به کسوت معاون مالی و اداری زیرساخت بنایی نهاد که امروز رشک مخابراتیها را بر انگیزد .
    مدیر با تدبیر به معاونت وزارت آمد تا بهره مندی از توانمندی، بیشتر و گسترده تر گردد .
    امروز مخابرات ایران بهره مند از مدیر مجرب و آزموده ایست که بر تمامی شئون ساختار حاکمیت دولتی و خصوصی و ارتباطات آن اشراف داشته و به توانمندی او شرکت مخابرات ایران تواناتر می شود .
    بهوش باشیم و بدانیم !
    تغییرات مخابرات مشهود و ملموس است، آنها که بر مسند مسئولیت هستند ، مدیر نه که مسئولند .
    پیر دیر مخابرات دکتر مهدی صفری به خلاف اسلاف می کوشد تا توسعه پایدار و اقتدار سازمان را باز گرداند .
    مخابراتیهای قدیم مهندس یافتیان و مهندس جباری اعضاء هیئت مدیره ای هستند که در قامت مدیران اجرایی همه روز و همه ساعت مدیرعامل را همراهی می نمایند .
    مدیر عامل مرد عمل با عملکرد شفاف، ساده و صریح می گوید و عمل می کند، مدیریت او در جزوه، تئوری، بیلبورد و تراکت و پاور پوینت تبلیغاتی نیست. عملکرد او بیانگر بوده و خواهد بود .
    معاون سرمایه انسانی شرکت از میان کارکنان می گذرد و درد نیروی انسانی را بر روی میزی که مقابلش کارکنان باشند علاج می نماید، نقاب نمی زند و در پیچ و خم فلان وزارت و بهمان دیوان شعبده نمی سازد .
    و شاه بیت غزل، معاون مالی شرکت، یار و رفیق قدیمی مخابرات به خانه خود آمده در قامت مدیری مؤثر بر نظام اداری و سیاسی کشور.
    اغراق نیست اگر بگویییم می توانست به صندلی کابینه یا حداقل کرسی نمایندگی مجلس بیاندیشد که هم شایسته است و هم توانا، لیکن برای نجات آمده است .
    همکاران عزیزم! ما از خصوصی سازی خیری ندیدیم، راه بازگشت هم نیست. امروز که مخابراتیهای واقع با مأموریت نجات شرکت و کارکنان آمده اند شایسته است که گام به همراهی نهاده و دل به همدلی دهیم.
    قطع یقین و روشنتر از آفتاب است که یک شب و یک روز همه چیز گل و بلبل نشده و حالمان بر وفق مراد نگردد، مضافاً که بسیاری از متنفعین هرج و مرج گذشته با تهدید کسب نامشروعشان و تعطیل دخل نامربوطشان ، کمر به ناکامی این تیم می نهند .
    بهوش باشیم ! این وقایع اثر استقامت ما بوده و روزهای روشن آینده حاصل صبر امروز ما خواهد بود که ” اَلصَبرُ مِفتاحُ الفَرَج …”

  6. همکار رسمی با سابقه می گوید

    ای کاش صاحبان شرکت دلایل خود برای پرداخت نکردن معوقات را به ما بگویند. آیا منابع مالی وجود ندارد؟ آیا درآمد مخابرات کافی نیست؟ یا اصلاً شاید دلشان نمی خواهد.
    مخابرات با کدام سرمایه خریداری شد؟ مگر غیر از این است که عمده واگذاری شرکت به صورت اقساط و از محل درآمد مخابرات بوده است؟ درآمدی که می توانست حق کارمندان آن باشد اما الان سرمایه صاحبان شرکت شده است.
    حالا اما این اقساط هم مستهلک شده. اما باز هم برای ما خبری نیست. پس کجا هزینه می شود؟
    بسیاری از همکاران بازنشسته شده اند و نیروی جدید جایگزین نشده و هزینه های پرداخت حقوق کمتر شده است و این یعنی درآمد بیشتر. اما باز هم برای ما خبری نیست (برای ما اما کار بیشتر شده).

  7. همکار می گوید

    وزیر ارتباطات در پست اینستاگرامی اش، با اشاره به طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که در جلسه این هفته مجلس بررسی می‌شود، برای اولین بار از “استثنا‌های قابل تامل برای عده‌ای” خبر داد.

    وزير ارتباطات در پست اينستاگرامي اش ، با اشاره به طرح ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان كه در جلسه اين هفته مجلس بررسي مي شود، براي اولين بار از “استثناهای قابل تامل برای عده‌ای” خبر داد.

    به گزارش روز نو ، اين يعني بار ديگر ، قانون براي عده اي استثنا خواهد شد و بسياري از مديران بازنشسته به واسطه ي همين قانون ، مي توانند به كار خود ادامه دهند و جوانگرايي، دوباره به حاشيه رانده مي شود.

    وزير ارتباطات در متن پيام اينستاگرامي خود نوشته است:
    آن گونه که در خبرها آمده این هفته در مجلس شورای اسلامی، طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح خواهد شد. جدای از حواشی مختلفی که درباره استثناهای قابل تامل برای عده‌ای در این طرح وجود دارد، از منظر دیگر، حاشیه بزرگتری نیز در بطن این موضوع به چشم می‌خورد.

    امروز و در شرایط فعلی که باید تلاشهای بیشتری برای اداره کشور به عمل آورد و نیاز به نیروی جوانی بیشتر احساس می‌شود، تصویب قانون و اجبار دستگاهها و نهادهای کشور در استفاده از جوان‌ترها، آن هم با زور بازنشسته کردن عده‌ای دیگر، قطعا حاوی پیام مقاومت در برابر جوانگرایی و تاسف آور است. استفاده بیشتر از جوانان در دستگاههای اداری کشور یک ضرورت است که اعتقاد قلبی و عمل می‌طلبد نه صرفا یک الزام قانونی.

  8. ناشناس می گوید

    با سلام ..بنظرم بیخود کسی رو بزرگ نکنیم مشکل بیگدلی و راسخ و غیره نیست مشکل نوع نگاه و تفکر سهامدار عمده ست که به برده داری و بیگاری با حداقل حقوق اعتقاد دارد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نویسنده فرد را بزرگ نکرده
      در عین حال که حرف شما رو قبول دارم باید بگم نوینسده توقعاتش رو بزرگ کرده با زیرکی تمام.
      ظاهرا از یکی تعریف کرده ولی داره مطالبات و انتظار خودشو مطرح کرده

  9. بیقرار می گوید

    سلام
    اینکه مهندس راسخ انتظارات ما را برآورده کنند غیر معقول است ولی اینکه مدیری بخواهد و خواستش بر کمک باشد میمون و مبارک است و انشاا… امیدواریم راسخ در راستای صدری بتوانند نظر سهامدار عمده را مبنی بر برآورده کردن خواسته های بحق کارکنان به نفع همکاران تغییر دهند و این خود انتصابی نیکو و خوب است من مصاحبه جناب فرقانی را گوش شنیدم از ظواهر امر پیداست ایشان نیز اراده ای برای حل مشکل کارکنان ندارند و امیدوارم من اشتباه کرده باشم حال با گذشت زمان منتظر اقدامات ایشان خواهیم ماند .
    عزیزان اینکه سر دبیر من نوعی و هر کسی که ادعا دارد بیاید و مشکل کارکنان را حل کند فکر باطلی است اراده سهامدار عمده بر حل مشکل نیست اینبار هم زمان خریدند و همانند بهمن ماه کار به تاخیر خواهد افتاد باید یک بار و برای همیشه خودمان با تمام قدرت خواسته هایمان را اعلام و تا موافقت بدون چون و چرا پای آن بایستیم
    و دیگر اینکه الان دیگه همه باید اقدام کنند نه اینکه بنشینیم و بگوئیم چون یک عده ای دنبال کار هستند کفایت می کند نه ، وجود همه عزیزان لازم است

  10. ناشناس می گوید

    مخابرات با اين ميزان درآمد و پرسنل شرايط بهتري نخواهد داشت . شرکتهاي رقيب مخابرات با پرسنل ناچيز و با کمک نمايندگان پورسانتي و اجاره تجهيزات مخابرات در سالهاي گذشته سهم بازار خوبي کسب کرده اند که مخابرات با هزينه هاي بالا بايد از اين تجهيزات استفاده و نگهداري کند . با اين ميزان نيروي انساني نبايد انتظار بيشتري از مخابرات داشت.

  11. همکار رسمی می گوید

    خوبه. اینم شگردی نه چندان نو برای به تعویق انداختن پرداخت معوقات.
    حتما معاونت جدید چند روز، نه چند ماه، شاید هم چند سال فرصت برای بررسی وضعیت معوقات و وضعیت مالی شرکت میخوان.
    باز هم وقت کشی مدیران و انتظار کارکنان.

  12. فنی ناامید می گوید

    مادامیکه سیار از ما جدا باشد هیچ کسی نمی تواند ما را ازین وضعیت نجات دهد اینا همش تئاتره یکی میاد یکی میره وتنها وعده های پوچ برای ما میماند سهامدار ما گوشت رو برده و استخوان رو برای ما گذاشته همین و بس

نظرات بسته شده است.