مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شایعات اخیر کجا را هدف گرفته است؟ امروز مهندس صدری در سیتنا چه گفت؟

مخابرات ما- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اخیرا از بروز شایعات در جو خبری موجود ابراز ناراحتی کرده است.او چه گفت و چه چیزی عامل نگرانی او شده است.

 

مخابرات ما- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اخیرا از بروز شایعات در جو خبری موجود ابراز ناراحتی کرده است.او چه گفت و چه چیزی عامل نگرانی او شده است.

امروز مهندس صدری مکتوبی به رسانه ها داده است. سیتنا در مقدمه آن می نویسد:

پیرو انتشار برخی اخبار طی روزهای اخیر که شائبه‌ی اختلاف مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با سهامدار عمده‌ی این شرکت برای رفع مشکلات نیروی انسانی را گمانه زده است، ….

جالب است!

شایعات دقیقا جایی را نشانه رفته است که تا بحال همیشه از همان ضربه خورده ایم. چه اعتماد مبین و چه دولت که یکی 50 درصد سهام بعلاوه یک سهم و دیگری 40 درصد سهام را مدیریت می کند.

“شائبه اختلاف مدیر عامل با سهامدار عمده”!

عجیب است! سهامدار عمده حداقل سه نفر در هیئت مدیره دارد! یک نفر بعنوان رئیس هیئت مدیره است که دقیقا در کارها تا عمق زیادی جلو میرود و همکاری میکند.یعنی  رئیس کسی نیست که از دور دستی بر آتش داشته باشد.

سابقه کاری رئیس هیئت مدیره نشان می دهد که اهل ملاحظه کاری و پنهان کردن ایده و عقیده اش نیست.در مطالب گذشته بارها گفته ایم که اگر رئیس هیئت مدیره با طرحی مخالف باشد امکان ندارد هیئت مدیره مصوبش کند.کما اینکه دیدید در روزهای اول تصویب طرح رفاهیات شاغلین پیش نرفت.

دو نفر دیگر دقیقا پیرو سیاست های سهامدار عمده کار می کنند و ارتباط نزدیکی با آنان دارند.

همین سه نفر کافی است تا سه رای در هیئت مدیره با آنان باشد.

بنابراین چگونه می توان شایعه اختلاف بین مدیر عامل و سهامدار عمده را باور کرد؟!

امور مخابرات در این دوره جدید, چه خوب باشد چه بد, چه ایده آل باشد چه بسیار بد, حاصل کار جمعی است.امتیاز مثبت و منفی اش به همه نسبت داده می شود!

همانطور که مهندس صدری در متن مکتوبش در سیتنا می نویسد:

قطعا حرکت در مسیر رفع این موانع بدون حمایت‌های ویژه‌ی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، ریاست محترم ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ریاست محترم هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران و نمایندگان سهامداران این شرکت بزرگ بورسی در هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران و شرکت توسعه اعتماد مبین میسر نبود.

ما دوران متفاوتی در طی این 8 سال داشته ایم.دورانی که همه با هم خوب بوده اند و در یک دسته فعالیت می کردند.دورانی که همه با هم اختلاف داشتند و دورانی که تعدادی با هم خوب و تعدادی مشکل داشته اند.

هر یک از این دوره ها ویژگی خاص خود را داشته است.دوره حاضر را براحتی می توان تشخیص داد چه شرایطی دارد.

اینک باید برخی احتمالات را در نظر گرفت تا ببینیم این شایعات بر چه بستری به مخابرات راه یافته است.

مدتی قبل ما نوشتیم که شایعات بسیار هوشمندانه طراحی می شود.این شایعات بر مبنای خبرهای آینده و پیش بینی خبرهای احتمالی ساخته می شود.آنقد هوشمندانه هستند که بتوانند دقیقا استخوان بندی ستون فقرات مخابرات را نشانه بروند.لذا کار آدم های عادی نیست.

این شایعات وحدت مدیران ارشد را نشانه رفته است.یگانگی کارکنان با مدیران را هدف گرفته است. از نظر زمانی هم درست وقتی منتشر می شوند که مخابرات در حال رسیدن به توفیقی است یا حتی احتمال رسیدن به توفیقی در آینده وجود دارد.

.

هر چه هست باید بدانیم مخابرات بدون دو اتحاد هرگز موفق نخواهد شد و کمر راست نخواهد کرد.

  1. اتحاد مدیران ارشد و صاحبان سهام مدیریتی با هم و با مدیر عامل
  2. اتحاد کارکنان با هم و با مدیران ارشد بخصوص با مدیر عامل.

در این باره باز هم با هم صحبت خواهیم کرد.

 

926710cookie-checkشایعات اخیر کجا را هدف گرفته است؟ امروز مهندس صدری در سیتنا چه گفت؟
12 نظرات
  1. همکار می گوید

    به نظر من سر دبیر جان این همه نوشتیم چه فایده چیزی عاید ما نمیشه ولی خدایی هست و حق خودمان را می گیریم و به کسی توهین هم نمی کنیم . ولی شما را دوست داریم .

  2. ناشناس می گوید

    سردبیرعزیزوگرامی سلام وتشکر از زحمات شما، ممنون ازاینکه پیامها رابدون حذف ویا دستکاری منتشر میکنید خداقوت وخسته نباشید

  3. ناشناس می گوید

    این رفتارهای مدیرعامل بیشتر شبیه به بازیگران تاتر میماند.
    همکاران عزیز آیا فکر میکنید مدیر یک شرکت مخابراتی می تواند اینچنین اهل بازیگری باشد. آیا مدیر نباید کارش را نیز انجام دهد.
    مخابرات در کمبود نقدینگی فلج کننده قرار دارد و از آنطرف سود به طرز ناجوانمردانه توزیع میشود و نقدینگی آن از طریق فروش اوراق تامین می شود.
    پیمانکاران مخابرات عاجز از بی پولی هستند آنوقت مدیرعامل محرمانه دستور میدهد جشن های آنچنانی در استان ها برگزار شود که بتواند کمی از فشارهای آنها بکاهد.
    ….

  4. ناشناس می گوید

    جناب آقای مهندس صدری سلام کلام شما نشان از نیت خوب دارد ولی عملکرد موجود عوامل، چنین چیزی رانشان نمی دهد نمی دانم چند درصد مخابرات کارکنان بخش خصوصی هست ولی این رامی دانم که جایگاهی واحترامی این قشرزحمت کش درمخابرات ندارد وماکه عوامل پیمانکاری هستیم این موضوع رامی دانیم وباور داریم ولی متاسفانه چاره ای نداری به همین روال هم ادامه میدهیم که نتیجه اش بیماری اعصاب وروان وجسمی ویا ازهم گسیختن خانواده مان است که البته مخابرات طبق گفته یکی از مدیران گذشته «مخابرات متولی رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی نیست » که آن هم جای نگرانی نیست وبعد می ماند کارکنان رسمی که تعداد زیادی از آنها بازنشسته شدن ودراواویت آخر قراردارند تعداد باقی مانده هم سرفرصت فکری به حالشان خواهد شد پس آرام بخوابید که همه چیز خوب است

  5. من میگم می گوید

    بعد از اینکه آقای صدری چند تغییر مدیریتی دادند مخصوصا عزل و نصب معاون مالی ، معلوم بود که سهامدار عمده واکنش نشان دهد و از این تغییرات دنبال سهم خود بگردد.
    اولین انتصاب و دم دست ترین گزینه سهامدار عمده نیز مهندس کشایی هستند که ظاهرا بعد از یک بریم بیاییم خندوانه ای دیگر مهندس نیستند و دکتر شده اند.

    1. طلائیه می گوید

      خدا نکند که بخواهند از افراد دم دستی استفاده کنند.
      خدا هیچکسی را دچار دکتر نکند.

  6. تک خوری نکنیم می گوید

    سلام
    حتما اعتماد مبین از صدری خواسته است که اقدامات به ظاهر مثبت شرکت مخابرات ایران در خصوص نیروی انسانی همگی به پای دولت نوشته نشود بلکه برای اعتماد مبین نیز سهمی و وجهه ای در نظر گرفته شود.

  7. رساگو می گوید

    سلام ضربه زدن به اتحاد وهماهنگی بین مدیران وکارکنان کار ناشایستی است که جز از …برنمی ایدانشااله بابصیرت ازنفاق جلوگیری شود

  8. علی می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم

    شایعات همیشه ودر همه جا بوده و هست مخصوصا زمانی که کار بزرگی میخواهد صورت بگیرد بیشتر و پررنگ میشود
    باید بقول شما هوشیار باشیم و گول شایعات را نخوریم و با همدلی و یکرنگی و حمایت از مدیر عامل محترم شرکت ایشان را در رسیدن به اهدافشان یاری کنیم .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم از اینکه نظر دادین علی جان

  9. مباقر می گوید

    کارشناس من میگویم چرااینقدرماراکارمندان رسمی رابخاطریک مقدارپول رفاهیات (زهرماری)میپی چونیدمگرمخابرات نداره مگرپول نیست ولی بنظربنده فقط نمیدانم پشت پرده کی هست فقط میخوادما راعذاب بدهد یک روزمیگن 97 رفاهیات میدن بعدفردامیگن نشدچیزی امضا نشده من بخداشک کردم واقعا ایا خدایی هست !

  10. مهدی می گوید

    سلام اقای سردبیر خسته نباشید
    طبقه بندی نیرو های کارشناسی خدمات اول خبری نیست؟فقط اردبیل و سمنان انجام دادند ! بقه استان ها به کجا رسیده؟ چرا خبر ها فقط شده رفاهیات رسمی ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.