مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مرکز تحقیقات مخابرات ایران نخستین نرم‌افزار بومی ارزیابی امنیت سایبری را ارائه کرد.

اولین نسخه نرم‌افزار «امن جو» به عنوان نخستین نرم‌افزار بومی ارزیابی امنیت سایبری، توسط آزمایشگاه ارزیابی امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید و رونمایی شد.

مخابرات ما (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری ارتباطات)- این نرم‌افزار ارزیابی امنیت سایبری در حضور ناظران سازمان فناوری اطلاعات و متخصصان حوزه صنعت، فناوری اطلاعات و امنیت، توسط آزمایشگاه ارزیابی امنیت پژوهشگاه ICT رونمایی شد و نسخه نهایی آن، بعد از تست در محیط عملیاتی و تکمیل فرایندهای ارزیابی، به ذینفعان دولتی و خصوصی عرضه خواهد شد.

این نرم افزار با هدف کاهش مخاطرات در زیرساخت‌های مهم، حیاتی و حساس کشور، توسعه یافته و یک نرم‌افزار تحت وب است که کاربران را طی یک فرایند گام به گام، جهت جمع‌آوری اطلاعات خاص سازمان در حوزه‌های مختلف سخت‌افزار، نرم‌افزار، ارتباطات، سیاست‌های اجرایی و تعهدات کاربر هدایت می‌کند.

پس از آن، اطلاعات جمع‌آوری شده با استانداردها و مقررات امنیتی مقایسه می‌شود، انطباق کلی، مورد ارزیابی قرار گرفته و بر این اساس توصیه‌های مناسب جهت بهبود وضعیت امنیت سایبری ارائه خواهد شد.

این نرم‌افزار، پیشنهادات را براساس مجموعه‌ای از برجسته‌ترین و پرکاربردترین استانداردها و راهنماهای موجود در حوزه امنیت سایبری تهیه می‌کند. در صورت لزوم، پیشنهادات به مجموعه‌ای از اقدامات نگاشت می‌شود که می‌تواند به بهبود وضعیت امنیت سایبری منجر شود.

 

922580cookie-checkمرکز تحقیقات مخابرات ایران نخستین نرم‌افزار بومی ارزیابی امنیت سایبری را ارائه کرد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.