مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک نفر یا یک جا گزارش کاهش مصرف انرژی بدهد!

مخابرات ما- باز تا حرفی زده می شود همه سعی می کنند با چشم باز یا بسته دقیقا همان راه را بروند.کاش آن نفر اولی حداقل آنالیزش را اعلام می کرد.

مثلا کاهش (اعلام اولیه) یا تغییر (آنچه شد) ساعت کار کارکنان در بخش های مختلف چیزی بود که هیئت دولت اعلام کرد. هدف رسیدن به کاهش مصرف انرژی بود.

.

عدم اعلام پیش بینی دولت از کاهش مصرف انرژی با اجرای طرح

اما آیا نباید پیش از اعلام طرح یا هم زمان با آن, دولت اعلام میکرد که با این طرح انتظار دارد چقدر مصرف انرژی کاهش پیدا کند؟

و ضمن آن تصمیم می گرفت که آیا این مقدار کاهش مصرف ارزش این همه تغییر را دارد یا نه!

هیچیک از اینها اعلام نشد.

.

حالا میزان انرژی ذخیره شده را اعلام کنید.

حالا که هفته ای از این طرح می گذرد می توان انتظار داشت جاهایی که طرح کاهش ساعت /کاهش مصرف انرژی را رعایت کرده اند میزان انرژی ذخیره شده را اعلام کنند.

در این صورت اگر نتیجه مثبت باشد همه ما و مردم ترغیب می شویم طرح را بخوبی حمایت کنیم.چنانچه میزان کاهشی انرژی ارزشمند نباشد آنگاه نوبت دولت است که طرح را تغییر دهد و این بار واقعا به سمت کاهش ساعت برود.

.

خوزستان نمونه واقعی کاهش ساعت کار

اگر برای استانهای دیگر این طرح تازگی دارد در استانهای جنوبی ما, سالهاست در فصل گرما ساعت کار را تغییر می دهند یا کمتر می کنند.

حداقل دولت می توانست نتیجه اجرای طرح را در خوزستان اعلام کند تا مردم با طیب خاطر حرفش را اجرا می کردند.

طرح حرف تازه ای نیست, اما انگار انتشار آمار حرف تازه ای است!

.

مخابرات ایران در طی این روزها چقدر کاهش مصرف داشته؟!

چرا در خانه دیگران را می زنیم! از خودمان شروع کنیم.لطفا مخابرات ایران در پایان این هفته اعلام کند که با اجرای این طرح چقدر مصرف انرژی کاهش داشته است!

در بخش های فنی مخابرات مثل سالن دستگاه  و سالن ام.دی.اف حتی دستگاههای خنک کننده فعلی کافی نیست.ضمن آنکه چه کارکنان تعطیل باشند چه نباشند این خنک کننده ها و چیلرها باید با تمام قدرت کار کنند.

در مکانهای اداری حتی وقتی ساعت کار 12 ظهر باشد حداقل در هر یک از اتاق های ستادی , یک یا چند نفر باقی می مانند تا کارهای عقب مانده را (!) اضافه کاری کنند! یا مدیران جلسات خود را به بعد از ساعت اداری می اندازند!

بنابراین خنک کننده ها در ستادهای مخابرات بناچار باید کار کند.

می خواهم بگویم این کاهش یا تغییر ساعد آنقدر هم مصرف را تغییر نخواهد داد.

.

اگر واقعا این , راه حل است …

اگر واقعا این شیوه راه حل است باید در گرم ترین ساعت روز ادارات تعطیل باشد.وقتی شما ساعت 14 تعطیل می کنید کارمند در گرمترین ساعت روز با کدام وسیله به خانه برود؟ او صبر میکند تا خنک تر شود.مگر معدودی مثل من که کار دومی مثل سایت دارند.

باید ساعت 11 یا 12 تعطیل کرد تا همه در گرمترین ساعت روز -14تا 16- در خانه مستقر شده باشند.از 6 صبح تا 12. اطمینان داشته باشید آن راندمان همیشگی بدست می آید.

ضمن اینکه هیچکس نباید اجازه داشته باشد بعد از این ساعت در اداره انرژی مصرف کند.هر کس کار بیشتری دارد زودتر از همه بیایدوجلسات اداری را صبح زود از ساعت 5 برگزار کنند.

یادتان باشد که وقتی می گویید در شرایط غیرعادی هستیم قدری هم باید راه حل غیر عادی را بپذیریم.هر چند که اطمینان دارم به راههای بالا نیازی نیست.اگر اهل کار باشیم همان 6 ساعت در این گرمای تابستان کافی است.

راه حل بعدی همان دورکاری است که رئیس جمهور قبلی گفته بود.اگر از تکنولوژی روز استفاده کنیم -یا اجازه استفاده داشته باشیم- تمام جلسات را در ساعت غیر اداری و خنک شب یا نیمه شب برگزار میکنیم.ساعاتی که هر کس در خانه خنکش نشسته, یک لیوان چایی کنار دستش و چند عدد میوه خنک توی بشقابش جاخوش کرده است.

ما باید شیوه های کاری خودمان را عوض کنیم.وگرنه هم خودمان را آزار می دهیم هم دیگران را! درست مثل همین طرحی که بدون تغییر ساعت کار اتوبوس و متروی داخل شهر, ساعت کار را عوض می کنیم!

 

921300cookie-checkیک نفر یا یک جا گزارش کاهش مصرف انرژی بدهد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. سپیده می گوید

    وقتی قانون تبصره ای در شرایطی خود ویژه قائل میشه پس حق امثال پول ناهار را نمیتونه حذف کنه ویا منت بزاره و صرف بگه چون ساعات کارتون کم کردم چرا؟ چون شما نمیتوانید معادلات حقوق کارمند را بهم بزنید . اگر در قانون هم اشتباه وجود نداشت بعدها بازنگری نمیشد که گاها منجر به بخشنامه های اصلاحی شود پس بصورت دگم نمیشود با چیزی برخورد کرد

  2. سوشیانس می گوید

    با سلام
    اینگونه طرحها نه که در مخابرات بلکه در سطح جامعه موقعی نتیجه مثبت خواهد داشت که ملت احساس کنند مجریان طرح صاف و یکرنگ بوده و برآمده از بطن همین ملتند و گرنه دستورات فرمایشی کار بجایی نخواهد برد
    مسئولین باید از خود شروع کنند ، دیگر مغز ملت از شعارهای الکی و آرمانی پرشده و گول اینوع شعارها را نمی خورند
    وقتی در سالهای اخیر سیستم سرمایشی مرکزی ( چیلر ) پاسخگوی گرمای نبوده و آقایون مدیران علاوه بر آن برای اتاقهای خود کولر گازی نصب کرده بودن ( اتاقهای هیأت مدیره ، معاونان و برخی از مدیران ) حالا چطور می توانند انتظار داشته باشند که من کارمند با فراخوان آنها ( گذشته از احساس تلکیفی که در برابر هموطنان مظلوم خود در مناطق گرمسیری احساس می کنم ) آنها لامپها و سایر وسایل برقی را خاموش کنم ؟
    آقایان مدیر ، وکیل ، وزیر و ….. یعنی ما را هالو گیر آورده اید ؟!!!!!!!!!!!!

  3. ناشناس می گوید

    کی انرژی داره تا صرفه جویی کنه..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اوه! اوه! مگه قراره انرژی ما صرفه جویی بشه اخوی!!
      ما انرژی مون کجا بود!
      همون یکی دو سال اول خصوصی سازی هر چی از زمان دولتی ذخیره کرده بودیم تموم شد
      بقول دوستم چربی هامون هم آب شد

  4. همکارشما می گوید

    سلام اخه ارباب رجوع که ساعت 6.30 نمیاد اداره خوابشو میزنه بعد مثل همیشه میاد اداره این فقط ظلمی درحق کارکنان هست میخوان عین 8ساعت رو کارمند کارکنه حالا به هرصورتی که میشه انگار بدن کارمندان ازاهن تشکیل شده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب اگر این کارو نکنه فردا باید پول نهار رو بزنه چون ساعت ظهر و نهار سر کار نیستیم.یا ساعت کار باید یسش از 8 ساعت باشه
      یه ذره فکر کن.
      فردا نمیگین من حاضرم نصف شب بیام ولی پول نهارم سر جاش باشه
      من که میگم ساعت کار کم کنن اینا رو قبول کردم ها
      گفتم که بدونین با چی موافقت میکنین

      1. ناشناس می گوید

        نخیر پول ناهارم دادن که بدن بما چه اونا میخوان صرفه جوئی بشه اگر اینجوره ما همون 7ونیم میایم 3و45میریم یعنی چی منت بزارن

    2. niaz می گوید

      دقیقا ما فقط یک ساعت اول زیر کولر میشینیم چون ارباب رجوع اول صبح نمیاد.

  5. رساگو می گوید

    سلام رعایت مصرف بهینه وصرفه جویی باید ازخودمان شروع شود ماننداداره پرداخت حقوق تهران که کارکنان بصورت خودجوش لامپهای اضافی راخاموش مینمایند که جای تقدیر دارد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جای تقدیر دارد

      1. خروس لاری جهرمی می گوید

        جای تقدیر دارد

نظرات بسته شده است.