مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وسایل نقلیه عمومی کله صبح کجایند؟ لطفا با برنامه کار کنید.

مخابرات ما- ساعت کار ادارات و شرکتها تغییر پیدا کرده است اما وسایل نقلیه عمومی کجایند؟

 

مخابرات ما- دو نکته در مورد تغییر ساعت کاری در مقابل هجوم گرما ثابل ذکر است که ترجیح می دهم سریع به آن بپردازم.

اول اینکه نمایندگن دولت گفته اند برای کاهش مصرف انرژی ساعت کار کارکنان را کاهش داده اند!

با نگاهی به ساعت کار مخابرات ایران و مناطق استانی, بنظر نمی رسد کاهش ساعتی ببینیم! اکثر آنان بین نیم ساعت تا 45 دقیقه در ساعت کاری تخفیف داده اند.لذا بنظر نمی رسد هدف کاهش ساعت کاری باشد بلکه تغییر ساعت منطقی تر است.

اما مورد دوم در این باب! آیا کسی به این فکر کرده است که کارکنان باید چگونه و با چه وسیله ای به سر کار خود بیایند؟

با کمی دقت متوجه می شیوید که در اکثر شهرهای ما, اتوبوس ها از ساعت 6 صبح شروع بکار میکنند .حتی مترو نیز در شهرهای صاحب مترو از ساعت 6 کارش را آغاز می کند!

ساعت کار تاکسی ها نیز عموما اول صبح نیست.کسانی که حداقل یکی دو بار مسافرکشی کرده باشند می دانند که مردم اکثرا صبح ها یا با سرویس های اداری به سر کار خود می روند یا با اتوبوس و مترو! لذا آن ساعت مسافری ندارند تا بیرون بیایند.

حالا شما ساعت 4 تا 5 صبح از خانه بیرون بیاید و به سر کارتان برسید. چه مشکلاتی خواهید داشت؟ این موضوع در مخابرات بیشتر مشکل درست می کند چرا که هیچ سرویس اداری نداریم!

خلاصه کنم.

گروهی از کارکنان که با اتومبیل شرکت یا با اتومبیل خودشان می آیند شاید مشکلات کمتری داشته باشند اما دیگران که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند باید خیلی زودتر از خانه خارج شوند! در آن ساعتها هنوز وسایل نقلیه عمومی راه نیفتاده اند و کارکنان ویلان و سرگردان در خیابانها می چرخند.

اگر دولت به فکر تغییر ساعت کار است یا حتی کاهش ساعت کار  ابتدا  باید وسایل نقلیه عمومی را برای رفت و آمد آماده کند. باید ساعت کار آنان را با نیاز جدید مردم و جامعه تطبیق دهد!

آیا چنین کرده است؟

این کارهای جزیره ای, بدون دیدن ارتباط این جزیره ها با یکدیگر, کمتر نتیجه خواهد داد.

 

921110cookie-checkوسایل نقلیه عمومی کله صبح کجایند؟ لطفا با برنامه کار کنید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. علی می گوید

    با سلام
    اداره ما شروع ساعت کاریش 6.30 الی 15 هستش .من صبح ها از ساعت 5.30 دقیقه از خواب بلند میشم و تا ساعت 6.30 دقیقه منتظر اولین اتوبوس واحد میمونم تا به اداره برم تاکسی ها هم که از ساعت 7.30 دقیقه به بعد کارشون رو شروع میکنن.از مسولان خواهش میکنم اگه امکان داره با سازمان تاکسیرانی یا سازمان اتوبوسرانی هماهنگ کنن که همکارهامون بتونن در تمام شهر ها صبح ها راحت تر به سر کار برن . ضمنا همه همکار ها وسیله نقلیه شخصی ندارن . ممنون

  2. مهدی می گوید

    سلام
    من کرمان هستم ، در بیرون شهر ، جایی که مسکن های مهر ساخته شده زندگی میکنم ، اونجا در طول روز فقط اتوبوس هست و حتی تاکسی نیست و من هم وسیله نقلیه ندارم …. زودترین اتوبوس شش و بیست دقیقه میاد و تا اداره برسم حدود هفت و بیست دقیقه می شه. و هر روز تاخیر میخورم ، هزینه آژانس هم 9000 تومان تا اداره هست و مقرون به صرفه نیست هر صبح با آزانس بیام.
    همکاراایی که ماشین دارند حداق راحتند از این بابت .
    لااقل شرکت ها و سازمان های هلدینگ که ساعت ها را کاهش می دن ، با سازمان اتوبوس رانی و تاکسیرانی هماهنگ باشند بابت کاهش زمان اداری ،که سرویس دهی اونها هم هماهنگ باشه ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مهدی جان با تو هزار و یک درصد موافقم

  3. همکارشما می گوید

    سلام بنظرمن این کاهش ساعت کار بیشتر اعصاب کارکنان رو خورد میکنه اگه واقعا دلشون واسه مصرف برق سوخته باید ساعت کاری رو از7تا 14 بزارند نه اینکه 6.30که باید ازساعت 6 بزنی بیرون وهیچ وسیله ای نیست که بخواهی باخیال راحت بیایی اداره

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله قبوله

  4. مرتضی می گوید

    سلام و خدا قوت … بخدا که حرف دل ما رو زدی سردبیر بزرگوار… نمیدونین با چه مکافاتی خودم رو با وسایل نقیله عمومی به سر کار رسوندم…کاش لااقل ساعت کاری رو طوری تنظیم میکردن که امثال من بتونن با وسیله نقلیه خودشونو برسونن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مرتضی جان حداقل ساعت کار اتوبوسها رو عوض میکردن

  5. محمد می گوید

    با سلام
    کشور های پیشرفته مثل کشور ژاپن چندین سال در مورد یک موضوع، طرح، پروژه فکر می کنند سپس اون رو به مرحله اجرا در می آورند
    اما کشور ما در دقیقه اجرا رو شروع (مثلا واگذاری مخابرات به بخش خصوصی)وبعدا دونه دونه مشکلات پیش آمده رو (تا ببینیم چی پیش میاد) به حال خودش میگذاره? بدبختی روی بدبختی هم واسه قشر ضعیف می مونه
    به خدا ما جهان سومی هم نیستیم.

  6. محمود4آزی می گوید

    متاسفانه مشکل وسیعتر از این موارد هست. حضرات فکر میکنن صبح ها هوا خنک هست و کولر و چیلر استفاده نمی شود؟ چندین بار در hr و نظام پیشنهادات طرح‌های مبتی بر بهینه سازی مصرف انرژی گذاشتیم. یا تایید نشد یا تایید شد و اجرا نشد. پاک کردن صورت مسئله همیشه آسان‌ترین راه بوده و هست. سیستم های فرسوده با مصرف بالا باید جای خود را به سیستم های جدید و کم مصرف دهند. باید امروز هزینه کنید تا فردا نتیجه آن را ببینید. میترسم فردا تلفن‌های اداره هم سهمیه بندی بشه

نظرات بسته شده است.