مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بیمه عمر بیمه دانا, مشکلات در خراسان رضوی.

مخابرات ما- قبلا قول داده بودیم به بخشی از فعالیتهای بیمه دانا بپردازیم.بیمه ای که همین دو سه سال قبل برای گرفتن قراردادهای مخابراتی خودش را به در و دیوار می زد ولی حالا که قرارداد را دارد موجب آرامش کسی نشده است بلکه همه را دنبال خود می کشد!

بیمه عمر کارکنان و بازنشستگان یکی از خدمات این موسسه است.یا بهتر بگوییم یکی از شیوه های گرفتن پول توسط این موسسه است چرا که به ازای آن خدمتی ارائه نمی کند.

خوانندگان ما شکایت نامه های زیادی از بیمه دانا برای ما ارسال کرده اند.تعدادی از آنها در مورد بیمه عمر کارکنان و بازنشستگان خراسان رضوی از نمایندگی بیمه در این استان است.این اطلاعات به ما کمک میکند که ساده تر حرف بزنیم وگرنه این فقط یک نمونه است! نمونه ای که خرمن و خروارش در کشور فراوان است.

در طول یک سال شرکت بیمه دانا با شرکت مخابرات ایران طرف است.یعنی پول خدمتش را از مخابرات می گیرد.حتی اگر این شرکت در طول سال نتواند مرتب پولش را بگیرد واقعیت این است که تا پایان قرارداد حتما همه پولش را می گیرد.ممکن است مخابرات دیر و زود کند اما تابحال پول کسی را نخورده است!

اما بعنوان نمونه در طول یک سال و نیم از قراردادش (سال 96 و سا ماه ابتدای 97), باید بابت بیمه عمر به 19 خانواده در مخابرات خراسان رضوی , به هر یک بابت بیمه عمر مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت می کرد ولی متاسفانه یک ریال هم پرداخت نکرده است.

نمایندگی بیمه دانا, توپ را به زمین موسسه اش می اندازد و بیمه دانا هم ……!

این عدد در مقابل رقم دریافتی این موسسه از بیمه شده ها  44 درصد  است. اما در طول این یک سال و نیم, حتی به یک خانواده غرامت بیمه عمر را پرداخت نکرده است!

بیمه دانا فقط حدود 30 درصد از پولی را که از ما می گیرد بعنوان حق بیمه عمر پرداخت می کند! این سود است یا ره گیری؟!

اجازه بدهید سری به حساب و کتاب بزنیم شاید میزان ظلم به کارکنان و خانواده هایشان بیشتر روشن شود.

در همین خراسان رضوی, بیمه دانا 3400 نفر را بیمه کرده است (شامل شاغل و بازنشسته) از هر نفر در ماه, 16350 تومان دریافت کرده است.رقم کامل پس از ضرب و تقسیم می شود بیش از 670 میلیون تومان.

اما تعداد فوتی ها در سال 96 حداکثر 10 نفر بوده است (از میان این 16 نفر).میزان غرامت آنان, بازای نفری 30 میلیون تومان, جمعا می شود 300 میلیون تومان.یعنی 44 درصد از دریافتی.البته از محاسبه مابقی پارامترهای موثر و خوابیدن یک سال و نیم در حساب بیمه دانا صرفنظر می کنیم.

کدام صنعت و کارخانه و مغازه و کاسبی چنین درآمدی دارد؟

670 میلیون تومان می گیرند, 300 میلیون تومان باید بدهند که نمی دهند! سودی بیش از این می خواهید؟

.

درد فقدان یک سرپرست برای افراد خانوادههای فوتی کافی است, نباید هیچکس دیگری دردی روی آن بگذارد.

همه ما حاضران, برای آرامش خانواده خود پس از مرگ, از دارائی نقدی خود مبلغی به بیمه پرداخت می کنیم.این مبلغ بطور مرتب از حساب ما کم می شود.یعنی ما بر اساس قرارداد درست رفتار کرده ایم

باقی می ماند قرارداد فی مابین مخابرات و بیمه!

چنانچه بیمه دانا بر اساس مفاد قراردادش با مخابرات رفتار نمی شود, یعنی نمی تواند پولش را بگیرد, قطعا باید نامه بنویسد و قراردادش را فسخ کند! تا ما هم تکلیف خود را با مخابرات و بیمه بدانیم!

این نمی شود که از حقوق نقدی خود پول بیمه را پرداخت کنیم, پس از مرگ نیز خانواده های ما , آواره دفاتر بیمه باشند! نه خدا را خوش می آید نه بنده هایش را!

وقتی بیمه دانا قراردادش را با مخابرات فسخ نکند, کلیه اشکالات به دو موسسه برمیگردد که از یکدیگر طلبی دارند, طبق قانون هیچ وظیفه ای از سوی بیمه شده فروگذار نشده!

اما چرا تاوانش را باید خانواده ها بدهند! حتی اگر نمایندگی مقصر است باید شرکت بیمه پاسخگو باشد.

بدون تعارف عرض میکنم.چنانچه تا دو هفته آینده مبلغ بیمه این 19 نفر -فوتی های یک سال و نیم خراسان رضوی-  پرداخت نشود, قطعا مدارکش را با کلیه مستندات منتشر می کنیم.

تا وقتی زنده ایم باید تکلیف خود را با بیمه و مخابرات روشن کنیم وگرنه چرا باید بی جهت پولی پرداخت کنیم؟

مورد بعدی که اصلا میلی نداریم در موردش صحبت کنیم, پرداختهای خارج از سازمان به برخی افراد است.هرگز دلم نمی خواهد در این مورد صحبت کنم ولی دلیلی ندارد همیشه بر این تصمیم پایدار باشم.

.

اما حرفی با مخابرات داریم.

اصولا وقتی تعداد افراد یک جامعه زیاد می شود, فاکتورهای انتخابیش نیز رشد می کند چرا که مبلغ مورد معامله بالاتر می رود!

جامعه مخابراتی حتی برای نیروهای رسمی با 23 هزار نفر , در هر آیتمی مانند بیمه عمر جامعه ای کاملا سودآور خواهد بود.از روزی که مخابرات خدماتش را برون سپاری کرد ما دردسر هایمان روشن شد.

پیشنهاد ما ایجاد یک صندوق بیمه داخلی بنام صندوق بازماندگان است.در طول یک سال پول های پرداختی ثبت نامی ها, در یک صندوق جمع می شود! به محض فوت هر عضو, مبلغی بصورت علی الحساب به خانواده ها پرداخت می شود.در پایان سال پول باقیمانده, بین تمام خانواده های فوت شدگان تقسیم می گردد.

اداره کنندگان یا هیئت اجرائی نیز  از کارکنان انتخاب می شوند.مخابرات هم هیچ مسئولیتی بجز پرداخت حق بیمه ندارد.

کار جالب مدیران مالی در خراسان رضوی هم بسیار جالب بود.به محض فوت یک نفر, در اولین ماه مبلغی -قبلا ده هزار تومان- از حساب اعضایش کم می شد , سپس کل مبلغ به خانواده متوفی داده می شد.

.

متاسفانه با شیوه فعلی روز به روز, لحظه به لحظه, دست شرکتها, بیمه کننده ها, موسسات بیمه و درمان و … در داخل مجموعه مخابرات بازتر می شود .اینان با بلعیدن پول مخابراتی ها, خدمتی هم ارائه نمی کنند!در برخی موارد که پول از کیسه مخابرات هزینه می شود حساسیت کارکنان هم متاسفانه کمتر می شود! انگار چون مخابرات می دهد اشکالی ندارد!مجبورم اشاره کنم به فاکتورهای تکراری خدماتی  یا دو برابر کردن خدمات یک فاکتور ,که برخی موسسات درمانی به مخابرات می دهند, هیچکس نیز دلش نمی سوزد!

.

این مطالب انشا الله ادامه دارد اگر پول بیمه این 19 نفر خانواده  مخابراتی پرداخت نشود.

 

بخشی از مستنداتی که قبلا برای بیمه دانا منتشر کرده ایم.

چنانچه پول بیمه عمر این 19 خانواده در طی دوهفته آینده پرداخت نشود (پس از یک سال و نیم) این رشته مطالب ادامه می یابد.

918270cookie-checkبیمه عمر بیمه دانا, مشکلات در خراسان رضوی.
1 نظر
  1. فاضل می گوید

    درود.دوست عزیز بیمه دانا به ازای هر نفر هشتاد هزار تومان از شرکت مخابرات دریافت می کند که ۱۶۳۵۰ تومان را همکاران و بقیه را شرکت پرداخت می کند .پس دریافتی بیمه از ۳۴۰۰ نفر سه میلیاردو هفتصدو بیست میلیون تومان می باشد

نظرات بسته شده است.