مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مجمع و مجادلات مدیریتی مانند استخدام فرزند مدیران.

مخابرات ما – انگار مظلومیت دردی مداوم است که باید ادامه داشته باشد. بیگدلی یک بار مورد ظلم واقع شد اما انگار این ماجرا دست از سرش برنمیدارد.

مخابرات ما- آنچه در مجمع رخ داد  مجادله مدیریتی و شایسته یک جلسه داخلی در مخابرات بود.نه در خور مجمع مخابرات ایران.

در این مورد مطالب جداگانه ای نوشته شده است که بزودی منتشر می شود.اما بنظر می رسد توضیح در باره یکی از مسائل مطروحه در جلسه مجمع برای شفافیت بیشتر ضروری باشد.

اولا روز مجمع جای طرح مسائل خاصی مانند استخدام نیست.شایسته نیست برای به زانو درآوردن طیف مدیران, مدیری مظلوم را مورد ظلم قرار داد.

ابتدا بعنوان یک نفر نسبتا مطلع از قضیه استخدام دختر معاون مالی باید بگویم در این موضوع ایشان دو بار مورد ظلم واقع شده است که باید از او دلجویی کرد.

یکی اینکه دخترش با پارامترهای اولیه استخدامی جزو قبول شده ها بود.هیچکسی حق نداشته است پارامترها و شاخص ها را به میل خود تغییر دهد..ولی چنین شد و دختر معاون مالی شرکت مخابرات ایران از قبولی باز ماند.

او چاره ای جز شکایت نداشت.شکایت مانند یک شخص معمولی در نظام قضائی کشور و در نظام داخای مخابرات , و البته از مخابرات. بابت ضایع کردن حق یکی از شرکت کنندگان در آزمون.

پس از بررسی, مدیران شرکت, حق را به او داده اند لذا دخترش در ردیف قبول شدگان استان تهران قرار گرفت.

طبق یک نامه این موضوع به مخابرات استان تهران اعلام شد..نامه توسط مهندس ابراهیمی قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات ایران -مهندس پوررنجبر- امضا شد. لذا مهندس پوررنجبر از محتوای نامه بی خبر می ماند.

یکی دو سال پیش, در زمان طرح این مسئله در شبکه های اجتماعی برای اولین بار, سراغ مهندس پوررنجبر رفتم  و از او سوال کردم چرا چنین نامه ای را امضا کرده است اما او از محتوای نامه بی خبر بود.

چرا این موضوع اهمیت پیدا کرد؟ چرا این موضوع واکاوی شد؟

همراه با نام فرزند معاون مالی, یک نام دیگر نیز در کنار آن قرار گرفت. نام خواهر یکی از معاونت های وزارت کار و امور اجتماعی. بهمین دلیل مخابرات به ایجاد رابطه خاص با وزارت کار متهم شد.

وقتی ما وارد ماجرا شدیم و. به بررسی داستان پرداختیم مستندات استخدامی فرزند معاون مالی را دیدیم ولی از مستندات استخدامی خواهر معاون وزارتخانه چیزی ندیدیم.

لزومی هم به بررسی آن نبود چرا که اصولا ایشان در مخابرات نماند و بسرعت در جای دیگری جذب می شود و از مخابرات رفت.

حالا باید از مدیری که نامه را امضا کرده است توضیح بخواهید که چرا در کنار نام قبول شده واقعی, نامی از قبول نشده  احتمالی – چون مستندات را نتوانستم پیدا کنم – هم ذکر شده است.

اگر این نام در کنار نام فرزند معاون مالی ذکر نمی شد هرگز این اتفاقات نمی افتاد کما اینکه امروز 2000 نفز قبول شدگان آزمون سال 1392, تبدیل شده اند به 3300 نفر پذیرش شده و ثبت نام شده ولی صدا از کسی در نیامد.

چرا از بین این 1300 نفر, فقط نام یک نفر و نامه یک نفر به رسانه ها می رسد؟

بنظر می رسد فقط بخاطر وجود نام دوم در این نامه است و نه  چیز دیگری.

این توضیحات در همان زمان که این بحث ها مطرح شده بود در سایت مخابرات ما درج گردید. امیدواریم این توضیحات پایانی باشد بر یک واقعه که کاملا اداری و عادی برگزار شده است.

امیدواریم برای رسیدن به حقی, دیگری را به ناحق از حقش محروم نکنیم.

 

912810cookie-checkمجمع و مجادلات مدیریتی مانند استخدام فرزند مدیران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
35 نظرات
  1. هاشم می گوید

    من از سردبیر عزیز درخواست ایجاد گروه ویژه برای کارکنان که از محل طرح قراردادی بودند ولی بعدا شرکتی شدند درخواست ایجاد گروه و کمک جنآب عالی را دارم خواهشمندم در این خصوص ما را یاری فرمایید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      با مدیر گروهها صحبت میکنم.
      یکی از خودتون باید مدیر گروه بشه.
      یا خودتون معرفی کنید یا ما باید وقت داشته باشیم انتخاب کنیم

  2. برادرشهید می گوید

    با سلام خدمت سردبیر
    اولین بار که پیغام میزارم
    من از خانواده شهدامیباشم با وجود 17 سال سابقه کارهنوز شرکتی هستم.
    جزو قراردادیهای 85و86و87 بوده ام که قبل از خصوصی سازی مخابرات قراردادمستقیم داشتم اما متاسفانه به نیروی شرکتی تبدیل شدم بنظر شما تکلیف ما چیست؟

  3. قراردادی که شرکتی شد می گوید

    با سلام
    از شما خواهش میکنم
    سردبیر عزیزلطفا یک مطلب شسته رفته در این مورد کار کنید اگر نیازی هم به مستنداتی در این مورد دارید من تصویر قرارداد های خودم رو براتون میفرستم . یا حتی یک فراخوان بدید در این مورد هر کسی قرارداد داشته ارسال کنه.
    ضمنا مطلب هم گذاشتیم اما نمی دونم چرا حذف میشه؟ بدون اینکه به کسی بی احترامی بشه

    خطاب به مهندس صدری بود .
    مهندس صدری:

    ما چوب چه کار نکرده ای رو داریم میخوریم.چوب بی کفایتی مدیران قبل از شما ، یا چوب نداشتن اگاهی و بی عرضه بودن خودمان رو.

    میشه مدارک و مستندات خودمان رو براتون بفرستیم. اگه از دستتون کاری بر میاد کمک کنید از این وضعیت نگرانی خلاص بشیم . ما قبل از خصوصی سازی ، در سال های 85و 86 و 87 قرارداد داشتیم.

    اینجا لرستان است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      دوست خوبم رصدگر کامنتها رو تایید میکنه بعضی که مثل نوشته شما کمی تند است تایید نمی کند نگه میدارد تا من ببینم.
      گاهی هم من فرصت نمی کنم لذا باقی میماند
      من سعی میکنم با جابجایی یکی دو کلمه کامنت را قابل انتشار کنم.
      اما رصدگر مثل شما جوان است و حساسیتش بیشتر.

  4. مریم می گوید

    شرکتی ها اینقدر بد صحبت میکنن آدم را حرص میدن. من از حق خودم نمیگذرم ، کاری به فرزند همکار ندارم ولی قانونی بوده اجرا شده که یه عده میتونستن استفاده کنند و بچه هاشون قبول شده و یه عده دیگه همکارا قبول نشده . حالا نه اینکه به شما بگن میتونی استفاده کنی با خلوص نیت میومدی جات را به باهوش ها میدادی؟؟؟؟ این کار را نمیکردید. برای اثباتش همین بس که اون زمان چطوری داخل مخابرات شدی تحت نام شرکتی حتما حتما یکی سفارشت را کرده در عیر اینصورت هزاران نفر واسه همون یه میلیون تومان صف میکشیدن و الان علاف نبودن!!!! حرف میزنید منتظر جواب هم باشید. اما یه عده کم هم بدون هیچ سهمیه ایی اومدن. چطوری دلتون میاد همه را با هم قیاس میکنید و از اکسل و ورد حرف میزنید.!!!! یعنی طرف در دوره لیسانسش یه فایل اکسل را باز نکرده. آخه بابت حرفاتون و اینکه راه یه عده را دارید می بندید ایشالا در برابر خدا پاسخگو باشید و خدا خودش جواب میده و زندگی بعضی ها اصلا پیشرفت نمیکنه چون ذاتشون خوب نیست حسادت حسادت.!!!!

  5. آسمان می گوید

    جالبه دقیقاً حق من هم ضایع شد پیگیری کردم ، نامه با امضای آقای ابراهیمی قائم مقام مدیر عامل مخابرات ایران گرفتم ولی به جایی نرسیدم چطور است که این تعداد بعد از آزمون جذب شدند ولی صدای من به جایی نرسید و گفته شد پرونده آزمون بسته شده.

  6. کارمند حرف گوش کن می گوید

    سلام سردبیر محترم و دوستان عزیز
    از این گونه موارد انقدر با چشمان خود دیده ایم که برایمان عادی شده لطفا مظلوم نمایی نکنید در این چند سال مدیران هرکاری خواستند کردند چه قانونی و چه غیر قانونی حقوق خیلی ها رو تضعیع کردند

  7. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر گرامی و آرزوی سلامتی و موفقیت برای جنابعالی. یه خواهشی ازتون دارم. اگر برای باز شدن انتصابات پیگیری انجام داده اید ممنون میشم بفرمایید در چه مرحله ای است؟ برخی افراد مجبورند در شهر خودشون جابجا بشوند ولی انتصابات بسته است. چرا آقای صدری باید یه فرآیند قانونی و اداره که توی همه سازمانها وجود داره و حق کارمندان هست را به بهانه اینکه همه دارند میاند تهران ببنده؟ اگه مشکل انتقالی به تهران هست خوب فقط جلوی اون را می بست یا انتقالی از یه استان به استان دیگه را می بست چرا کل انتصابات را بسته؟

  8. ناشناس می گوید

    امیدوارم این 3300 نفر که میفرماییین حق کسی رو پایمال نکرده باشن !!!!!!!!

  9. عیسی می گوید

    در استان ما دو تا از همکارای شرکتی قبول شده بودن در ازمون 92
    که بعد از مصاحبه هیچکدوم قبول نشده و فرد دیگه ای از بیرون انتخاب شد
    و در شهر ما هم دو نفر یک خانم و یک اقا در یک رشته مورد نیاز بود که دو نفر خانم باز هم از بیرون اداره اومدن سر کار
    واقعا هم خیلی با استعداد و باهوش هستن از بس تحول افریدن در اداره
    اقای سر دبیر میتونی پیام منو منتشر نکنی
    خواستم درد و دل کنم .هر طور راحتی

  10. طرلان می گوید

    سلام اقای سر دبیر
    منم جزو همون هایی بودم که چوب خصوصی سازی رو خوردم و با اینکه قرارداد مستقیم مخابرات بودم به پیمانکاری واگذار شدم
    سال 86

    شما و ما خوب میدونیم استخدامی های 92 چه کسانی و چه شرایطی داشتن

    نفر دوم ازمون دکتری سراسری از امتحان 92 قبول نمیشود ولی فردی با مدرک پایین تر خیلی راحت قبول میشود و الان ساده ترین چیز مثل اکسل ساده رو بلد نیست …
    به نظرتون ما ها با دیدن این سند های زنده دور وو برمون باز هم ایمان داشته باشیم که فلانی با لیاقت خودش قبول شده
    متاسفانه مخابرات اتفاقهایی افتاده که اه خیلی ها رو در اومده
    الان هم بعد 15 سال کار تو مخابرات هنوز با کلی منت و ..طبقه بتدی رو میخان اجرا کننن انگار که حق مون نبوده و امروز و فردا میشه
    اقای سر دبیر
    شاید پیام منو منتشر نکنید
    میدونم شما هم در معذوریت هایی هستین در انتشار یا تایید و رد نظرات ما

    ولی تو رو خدا حقی که از ما ضایع شد هم در سال 86 که ما رو دوباره پیمانکاری کردن و هم سال 92 که فرزندان خودشون رو جای ما استخدام کردن با یه تومن طرح طبقه بندی چطور میخان جبران کننننن ???
    خدا از حق خودش خواهد گذشت ولی ازحق بندگانش نخواهد گذشت

  11. حیدری می گوید

    فرزند اینجانب در آزمون 92در ردیف نفر 12 قرار دارد از زمان بعد از آ زمون درنوبت به شرکت مخابرات در خواست جذب تقدیم داشته دریغ از کوچکترین پاسخی از سردبیر محترم تقاضای بررسی واحقان حقه ازدست رفته رادارم ذبیح‌الله حیدری بازنشسته کرمانشاه

  12. ناشناس می گوید

    با سلام سر دبیر جان نامه احمدی نژاد برای تمام نیروهای شرکتی برای جذب در سال ۸۷ باید اول تکلیف نیروهای شرکتی روشن بعد مخابرات واگذار شود در خود مخابرات در نامه های محرنامه موجود است ولی ما در کتاب تاریخ سوم راهنامیی یک داستان دوران هخامنشبان بود پدر درس خوانده بچه در سر کار پدر حمال بچه هم حمال الان وضع مخابرات همین است من با ۱۶ سال سابقه کار با مدرک کارشناسی غیر مر تبط وبا گذراندن ۱۸۰ ساعت آموزش مخابرا فشرده و مدرک ۱۳۰۰۰۰۰ حقوق میگیرم ولی فلانی چون بچه همکار است با ۴ سال ۳۰۰۰۰۰۰ حقوق میگیره تازه کار بلد نیست کارها رو ما انجام میدهیم بچه ها بی خیال شوید کسی برای ما کاری انجام‌نمی دهد با هم بریم…

  13. ناشناس می گوید

    باسلام و احترام
    اولا 2500 نفر قبولی دادند و کم کم بدن سر وصدا اقوام خودشان را جزء استخدام 91 آوردند درصورتیکه خیلی بچه ها در همان پست کارشناسی مشغول بودن و حتی بعد از آزمون خواستند تا کارنامه علمی خود را ببینند نتوانستند . چون اصلا طبق کارنامه نبود طبق بند پارتی بود

    1. ناشناس می گوید

      دقیقا
      کنار دستیه من بدون آزمون یروز کیف به دست اومد سرکار
      اگر خواستید خصوص میگم کیه

  14. دیاکو می گوید

    خوب عزیزم این تبصره و ماده که دایمی نمودن قراردادها قبل از 89 اشاره کرده کجا ست ماه بدونیم حداقل آگه اطلاع دارین کپیش اینجا بذاری ممنون می شویم

  15. شرکتی یزدی می گوید

    باسلام واحترام
    من در آزمون استخدام سال 91 شرکت کرده و بنا به نیاز استان در رشته مورد نظر یک نفر می خواستند و باید طبق قانون دو برابر ظرفیت یعنی دو نفر اعلام بشه تا در ازمون مصاحبه یک نفر اعلام کنند . در استان ما بنا به دلایلی…. فقط یک نفر انتخاب و همان نفر در مصاحبه شرکت و در آزمون قبول شد . آیا می توان توجیه کرد .درصورتیکه من هم فرزند همکار بودم و هم سابقه بیشتر از 10 سال داشتم و هم در پست کارشناسی مشغول بکار بودم ایا این عدالت است ….

  16. ناشناس می گوید

    من چی بگم که قبول شدم و جامو دادن به از ما بهتران

  17. ناشناس می گوید

    میشه بگین کدوم معیار؟ کی عوض کرد؟ به کی شکایت کرد که دیگران شکایت می کنن رسیدگی نمیشه که هیچ نتیجه معکوس میده؟ حضور این یک نفر با پروسه غیرعادلانه، توجیه میشه برای ورود اون 1300 نفر به شکل غیرعادلانه؟ نمیشه یکی را تا تهش شفاف صحبت کنین که بریم سراغ بقیه؟ کدوم پروسه کاملا اداری بوده که نقض کرده خودشو و 1300 نفر اضافه بر روال اداری از توش درومده؟ ……

  18. ناشناس می گوید

    ضمنا سردبیر عزیز
    آیا این شبهه برانگیز نیست! با توجه به اینکه در تبصره 1 ماده 5 آیین نامه به صراحت به استخدام دایمی قراردادیهای قبل از سال 89 اشاره دارد ولی از همین بند برای قراردادیهای 92 استفاده شده
    مگر اینکه در جمع 92 ایهای افراد خاصی باشند که باید حتما رسمی بشوند!!!!!!!!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میتونی برام کپی شو بفرستی؟ توی کامنتها میشه عکس و تصویر هم فرستاد

      1. ناشناس می گوید

        به ایمیل ارسال کردم
        mokhaberatema@gmail.com

      2. احمد می گوید

        سلام
        سردبیر محترم از شما خواهشمندم پیگیر این موضوع باشید ..تا خدای نکرده اجحافی در حق کسی نشود..
        استفاده از بندی از آیین نامه که ربطی به قراردادیهای 92 ندارد… بلکه مربوط به ماست که با تنگ نظری مدیران آن زمان اجرا نشد… حالا هم که تفسیر به رای شده است…با تشکر و به امید پیگیری های شما به عنوان شخصی مستقل وعدالت خواه

  19. همکار شرکت درخشان خدمات اول می گوید

    نوشتید نظر بدید چه نظری منه ده سال سابقه یا مدرک ارشد…همکارای با ۱۵ سابقه به بالا…چه نظری بدیم…درد داره…به خدا درد داره با ۴ سال سابقه ورودیه ۹۲ انتظار رییس اداره شدن داره…شما درک نمیکنید واقعا درک نمیکنید بی هویتمون کردید داغونمون کردید ولی بازم…مجبوریم … شاید شاید شایددد عدالتی اون دنیا باشه….

  20. ناشناس می گوید

    با سلام
    جهت اطلاع سردبیر محترم
    باید بگویم آن 800نفر به قول شما مجهول!
    من و امثال من هستیم که بیش از 15سال و طی کردن تمام مراحل استخدام در زمان قبل از به اصلاح خصوصی سازی به ناحق و به بهانه های مختلف قراردادی مانده ایم و شما به عنوان یکی از بزرگترین رسانه هایی که صدای همکاران مخابرات هستید تاکنون هیچ گاه از ما و ظلمی که به شده است سخن نگفتید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عزیز دل من
      اول باید خودت صدات در بیاد.
      ما علم غیب نداریم نسبت به مشکلات.
      تا بحال شده حرفی بزنید ما منتشر نکرده باشیم؟
      خود شما باید جریان ایجاد کنید رسانه مجبوره دنبال شما بیاد
      یا وقتی رسانه جو ایجاد میکنه شما باید کمکش کنید نه اینکه ساکت بمونید
      در همین ایام حداقل 5-6 مطلب در مورد شما نوشته شده ولی دریغ از 10 تا کامنت در زیر اونا.

      1. قراردادی فراموش شده می گوید

        با عرض سلام خدمت شما
        البته جریان ایجاد شد…….
        به محض پخش خبرمربوطه درمورد تبدیل وضعیت قراردادی ها ازطریق گروه تلگرامی مخابرات ما_رسمی اعتراض خودمون رو مطرح کردیم که متاسفانه مدیریت گروه بنده وامثال منو به گروه قراردادی ها فرستادن.وچون ادمینهای اون گروه هم ازنیروهای قراردادی ۹۲بودند هر سوالی که بغیرازشرایط خودشون بود رو حذف ونفرمربوطه روازگروه اخراج میکردن که ازحداقل نمونه های بارزتبعیض بین پرسنل قراردادی میباشد

    2. ناشناس می گوید

      چرا باید اوند۱۳۰۰ نفر اسمشون تو لیست ۲۰۰۰ نفر بیاد…
      اگه مراحل قبل جذب و استخدام نیرو قاانونی بوده چرا تا به حال انها را بلا تکلیف گذاشتن که دقیقا در این موقعیت که استخدامی های ۹۲ روال جدبشون کشوری بوده به خاطر این افراد هنوز بلا تکلیف بمونن
      اگه بهانه ای جز زمان خریدن نیست ۹۲رها رو تبدیل وضعیت شون رو انجام بدن بقیه قراردادی ها رو مرحله به مرحله و دقیق بررسی کنن بعد از تایید اونها رو هم دائم کنن
      چرا همه رو در بلا تکلیفی گذاشتین

نظرات بسته شده است.