مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مجمع و مجادلات مدیریتی مانند استخدام فرزند مدیران.

مخابرات ما – انگار مظلومیت دردی مداوم است که باید ادامه داشته باشد. بیگدلی یک بار مورد ظلم واقع شد اما انگار این ماجرا دست از سرش برنمیدارد.

مخابرات ما- آنچه در مجمع رخ داد  مجادله مدیریتی و شایسته یک جلسه داخلی در مخابرات بود.نه در خور مجمع مخابرات ایران.

در این مورد مطالب جداگانه ای نوشته شده است که بزودی منتشر می شود.اما بنظر می رسد توضیح در باره یکی از مسائل مطروحه در جلسه مجمع برای شفافیت بیشتر ضروری باشد.

اولا روز مجمع جای طرح مسائل خاصی مانند استخدام نیست.شایسته نیست برای به زانو درآوردن طیف مدیران, مدیری مظلوم را مورد ظلم قرار داد.

ابتدا بعنوان یک نفر نسبتا مطلع از قضیه استخدام دختر معاون مالی باید بگویم در این موضوع ایشان دو بار مورد ظلم واقع شده است که باید از او دلجویی کرد.

یکی اینکه دخترش با پارامترهای اولیه استخدامی جزو قبول شده ها بود.هیچکسی حق نداشته است پارامترها و شاخص ها را به میل خود تغییر دهد..ولی چنین شد و دختر معاون مالی شرکت مخابرات ایران از قبولی باز ماند.

او چاره ای جز شکایت نداشت.شکایت مانند یک شخص معمولی در نظام قضائی کشور و در نظام داخای مخابرات , و البته از مخابرات. بابت ضایع کردن حق یکی از شرکت کنندگان در آزمون.

پس از بررسی, مدیران شرکت, حق را به او داده اند لذا دخترش در ردیف قبول شدگان استان تهران قرار گرفت.

طبق یک نامه این موضوع به مخابرات استان تهران اعلام شد..نامه توسط مهندس ابراهیمی قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات ایران -مهندس پوررنجبر- امضا شد. لذا مهندس پوررنجبر از محتوای نامه بی خبر می ماند.

یکی دو سال پیش, در زمان طرح این مسئله در شبکه های اجتماعی برای اولین بار, سراغ مهندس پوررنجبر رفتم  و از او سوال کردم چرا چنین نامه ای را امضا کرده است اما او از محتوای نامه بی خبر بود.

چرا این موضوع اهمیت پیدا کرد؟ چرا این موضوع واکاوی شد؟

همراه با نام فرزند معاون مالی, یک نام دیگر نیز در کنار آن قرار گرفت. نام خواهر یکی از معاونت های وزارت کار و امور اجتماعی. بهمین دلیل مخابرات به ایجاد رابطه خاص با وزارت کار متهم شد.

وقتی ما وارد ماجرا شدیم و. به بررسی داستان پرداختیم مستندات استخدامی فرزند معاون مالی را دیدیم ولی از مستندات استخدامی خواهر معاون وزارتخانه چیزی ندیدیم.

لزومی هم به بررسی آن نبود چرا که اصولا ایشان در مخابرات نماند و بسرعت در جای دیگری جذب می شود و از مخابرات رفت.

حالا باید از مدیری که نامه را امضا کرده است توضیح بخواهید که چرا در کنار نام قبول شده واقعی, نامی از قبول نشده  احتمالی – چون مستندات را نتوانستم پیدا کنم – هم ذکر شده است.

اگر این نام در کنار نام فرزند معاون مالی ذکر نمی شد هرگز این اتفاقات نمی افتاد کما اینکه امروز 2000 نفز قبول شدگان آزمون سال 1392, تبدیل شده اند به 3300 نفر پذیرش شده و ثبت نام شده ولی صدا از کسی در نیامد.

چرا از بین این 1300 نفر, فقط نام یک نفر و نامه یک نفر به رسانه ها می رسد؟

بنظر می رسد فقط بخاطر وجود نام دوم در این نامه است و نه  چیز دیگری.

این توضیحات در همان زمان که این بحث ها مطرح شده بود در سایت مخابرات ما درج گردید. امیدواریم این توضیحات پایانی باشد بر یک واقعه که کاملا اداری و عادی برگزار شده است.

امیدواریم برای رسیدن به حقی, دیگری را به ناحق از حقش محروم نکنیم.

 

912810cookie-checkمجمع و مجادلات مدیریتی مانند استخدام فرزند مدیران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
35 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز مگر با خبر های شما بتونید طرح جایگزین فرزند رو فعال کنید خدایی حقه چنها نفر رفتن با اون طرح رفتن سر کار و الان فرزندان ما که با معدل بالا مدرک مرتبط گرفتن بیکار بمونن به امید اون جایگزین مصوبه ۸۹ تصویب بشه این طرح هم شاملش میشه چجور اقدام کنیم نیاز به تجمع و شکایت داره سردبیر جان کمکمون کنید.

  2. علی می گوید

    سلام سردبیر محترم

    بعد از حدود 15 سال تجربه من باید کار کنم باید به دنبال ارتقاء سطح کار و بهروری خود و شرکت باشم باعث تأسفه که از وقت کار و زندگی خود باید بزنم و به دنبال اثبات حق و جلوگیری از اجحاف آن باشم . یعنی مدیران چه می پندارند که حاضرند برای خوشحالی عده ای حق دیگران را زیر پا بگذارند .در خبر تبدیل وضعیت قراردادیهای 92 مدیرعامل گفته این تصمیم مطابق با آیین نامه استخدامی شرکت گرفته شده است وبه بندهایی از آن اشاره میکند که یکی از آنها مربوط به تبدیل قراردادیهای قبل از سال 89 است. من و تعداد حدود هزار نفر که شامل این بند میشویم باید برویم و به مدیران ثابت کنیم که این بند مال ماست و بعد از کلی پیگیری آنها بگویند که در سایت اشتباه شده!! مگر میشود چنین اشتباهی در یکی از بزرگترین شرکتهای بورسی رخ دهد حالا اگه قبول کنیم که اشتباه شده است چرا حاضر به اصلاح آن اشتباه بعد از حدود چهل روز نیستند!!! این چجور حفظ کرامت و ارتقاء تعلق سازمانی کارکنان است که مدیرعامل از آن دم میزند

    به نظر شما سردبیر محترم این همان تفرقه بنداز و حکومت کن نیست . الان بین ما و قراردادیهای 92 اختلاف ایجاد کردند فردا بین قراردادیها و رسمیها پس فردا بین شرکتیها و….واین گونه ذهن ما رو درگیر میکنند تا بتوانند به اهداف خود برسند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      تا آنجا که من شنیده ام مدیر عامل گفته است می خواهد تصمیمی برای همه قراردادی ها بگیرد.
      اینکه کسی بیست سال قراردادی بماند برای ایشان بسیار ناراحت کننده بود.
      آنچه نوشتم عینا از صحبتهای ایشان در حاشیه یک جلسه برداشتم.

      1. علی می گوید

        با تشکر از پیگیری و پاسخ گویی شما
        البته به ما هم همین را گفتند ولی حرف من اینست که اگه واقعا ناراحتند و قراره برای همه تبدیل اعمال شود کاش به شعار احترام به کرامت پرسنل خود پایبند میبودند و اون خبر رو اصلاح میکردند که به نظرم خواسته خیلی کمیه از ایشون
        باتشکر

  3. کارگر می گوید

    سلام
    اگه قرار بوده که فقط قراردادی های سالهای 85 و 86 و87 به ناحق شرکتی شوند چرا بقیه قراردادی ها در سالهای قبل قراردادی باقی موندند؟
    این سوء قصدی بود عامدانه ، از سوی مدیران مخابرات که برای ما در آستین داشتند.

    حالا حتما باید یک شکواییه بنویسیم برای دیوان عدالت که و از این وضعیت شکایت کنیم؟
    یا کپی قراردادهامون رو به نمایندگان مجلس بدیم تا از طریق نماینده پارلمانی وزیر پیگیری کنه؟

نظرات بسته شده است.