مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – من در 9990 کار میکنم.با چند خطای بحرانی!

مخابرات ما- اگر در 9990 کار کنی می دانی که خطای بحرانی چیست و چقدر جریمه دارد.

 

اما خواندن این تعاریف, اصطلاحات و واژه ها از زبان یک نفر که خودش در 9990 کار میکند خواندنی تر است.

کار در 9990 سراسر فشار روانی و استرس است اما جالب اینکه از هر جای دیگر امکاناتش کمتر است.حتی حقوق پاسخگویی مودبانه به مردم بقدر یک زندگی معمولی نیست.

بخوانید حرفهای یکی از دوستان ما که در شیفت های 9990 کار میکند:

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ در ۳:۰۰ ق.ظ

.

در سامانه ۹۹۹۰ اول خطا می گیرند بعد خطا از حقوق کسر می کنند بعد به پاسخگو اعلام می کنند که باید این را می گفتی یا نباید این را می گفتی. در ضمن این خطا را فقط همان پاسخگو می داند بقیه پاسخگوها از خطا بودن یا نبودن خطای مذکور اطلاع ندارند یعنی تا زمانی که خطایی برای پاسخگو گرفته نشود نمی داند. اگر پاسخگویی در طول ۵۰۰۰ تماس ماهانه ، به طور مثال به ۱۰۰ مورد مفقودی پاسخگویی کند و از این ۱۰۰ مورد در یک تماس به عنوان مثال یادش برود که دفتر گروه A را به مشترک اعلام کند ۴ خطای بحرانی از قرار هر خطا ۵۰ تا ۸۰ هزار تومن از حقوق باید کسر بشود. یا به دلیل خطای لسانی سهوی به جای ستاره مربع بگوید ۵ خطای بحرانی گرفته می شود. یا اگر مشترک وسط توضیحات پاسخگو بیاید و نگذارد جمله پاسخگو کامل شود سه خطای بحرانی ، و اگر به مشترکی اعلام بشود اجازه بدهید جمله ام کامل بشود یک خطای بحرانی بابت عدم تعامل با مشترک گرفته می شود یعنی چپ بیایی راست بیایی خطاست خطایی که ۹۰ درصدشون منطقی نیست .
سیستم طوری تعریف گردیده است که تماس پشت سرهم با فاصله ۵ ثانیه به پاسخگو وصل می گردد و به پاسخگو برای تمرکز و نفسی تازه کردن یا گلویی خیس کردن نمی دهد و اگر نیاز به استراحت بود باید درخواست بدهد تا درخواست استراحت در صفی قرار بگیرد که در آن صف سوپروایزیران قبلش ۳ الی ۵ کد پاسخگویی که دیگر در مرکز کار نمی کند قرار داده اند تا در بین ۶۰ الی ۷۰ پاسخگو همزمان ۲ پاسخگو به حالت استراحت نرود و پاسخگو برای رسیدن به اول صف و رسیدن به وقت استراحت اش ۳۰ دقیقه الی یک و نیم ساعت منتظر بماند. استراحتی که در هفت ساعت و ۲۰ دقیقه پاسخگویی ، ۶۰ دقیقه تعریف شده است که بعضی از شیفت ها نمی شود بیش از ۳۰ دقیقه پاسخگو نمی تواند استراحت کند. مشترکی اگر فحش ناموسی به پاسخگو بدهد به مسئول مرکز تماس که اعلام می کنیم می خندد و می گوید مشترک به مادر همراه اول فحش داده و برای شما ۲۸۰ تومن پول شده چون هر تماس ۲۸۰ تومن می شود. اما کدام انسان عاقلی به جز پاسخگوی بیچاره ای که مجبور است در آنجا کار کند در ازای ۲۸۰ تومن فحش برای مادرش بشنود. درد زیاد است با نوشتن تمام نمی شود به خدا قسم با وجود اینکه روز جمعه ای نزدیک سه ساعت است که به خانه رسیده ام گوشم همچنان وزوز می کند و همسر بیچاره ام که از مهمانی خاله یکدانه اش که افطار دعوت کرده بود به خاطر شغل همسرش نرفته است ناراحت می باشد. هفته ای فقط یک روز شیفت صبح داریم یک روز تعطیل . بقیه روزها حتی اگر سنگ هم از آسمان ببارد و کل دنیا تعطیل بشود ما باید تا پاسی از شب در اداره باشیم و چون کرایه ماشین های شخصی در نصف شب n می باشد پای پیاده به خانه برگردیم در تعطیلات نوروز کلا دو روز تعطیلی داشتیم که آن را هم مرخصی حساب می کنند و ریالی بابت اینکه روزهای تعطیل می آییم دریافت نمی کنیم. خلاصه ما هر روز درد می کشیم دردی که وقتی به مسئولمان اعلام می کنیم اعلام می کند ما برای شما نامه دعوت نفرستادیم که بیاین اینجا کار کنید دوست ندارید راه باز است

اول خطا میگیرند , از حقوق کم می کنند, سپس به شما اطلاع می دهند!

“اگر دوست ندارید بروید!راه باز است و جاده دراز! ما کسی را دنبال شما نفرستاده ایم!”

کسی که روزی حداقل یک بار این جمله را می شنود چه روحیه و حالی برای کار کردن خواهد داشت؟

 

910940cookie-checkشما نوشته اید – من در 9990 کار میکنم.با چند خطای بحرانی!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    كاش اينجا امكان ارسال تصوير بود تا فيش هاي نجومي رو براتون ارسال ميكردم
    اخه كجاي دنيا ٤٠٠ هزار تومن حقوق رو براي كاري پرداخت ميكنن كه تا اخر شب سخت كار كني
    كجااااااا؟!
    ي نفر پاسخ مارو بده

  2. كارشناس ٩٩٩٠ TBZ می گوید

    با سلام خدمت سردبير محترم
    از جنابعالي تقاضا دارم متن نوشته هاي همكاران را در پيوست يك نامه به دفتر مدير عامل محترم ارسال نمايند
    ثواب مكه و كربلا رو داره به خدا
    مديران عضو در اين خبرگذاري كه پاداششون رو گرفتن و مهم نيست براشون اين صحبت ها شما بزرگواري كنيد حرف ها و درد هاي ما رو در قالب نامه به دست مدير عامل برسونيد

  3. ناشناس می گوید

    چرا مسئولین مخابرات به حال کارمند نمیشه گفت کارگران 9990 رسیدگی نمی کنند و جوابگو نیستند و یا اینکه مثل طبقه بندی یا سایر مزایای مخابرات، 9990 مربوط به مخابرات نیست

  4. 1 می گوید

    با سلام
    انجانب از کارکنان مرکز تماس ( 9990) می باشم اول از شرایط کاری عرض می کنم که در طول هفته بدون هیچگونه تعطیلات رسمی و غیر رسمی اعم از روز های مناسبتی مانند : عاشورا – تاسوعا – تعطیلات عید نوروز و … که فقط یک روز تعطیلی در هفته که آن نیز در صورت وجود داشتن تماس لغو و یا بعد از شیفت شب که عملا با خستگی یک روز 10 ساعتی کار می باشد که در طول هر ماه 4 بار که 2 روز آن نیز به عنوان شیفت شب می باشد.
    در مورد حقوق دریافتی که از کمترین میزان حقوق یعنی حقوق کارگری که معادل 12500000 ریال ( یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان ) می باشد که اخیراً با توجه به افزایش سال 97 که آن هم به گفته پیمانکار و مسولین چون گروه 13 هستیم بجای 20 درصد 16 یا کمتر از آن افزایش داده شده که در اغلب موارد نیز آن مبلغ ناچیز را هم بصورت کامل دریافت نمی کنیم و به عناوینی مانند کسری کار یا داشتن خطای بحرانی از آن کم می شود.
    در قرارداد درج شده که در هر ماه با داشتن 4 روز تعطیلی حتما باید تعداد 5000 تماس ورودی داشته باشیم که در برخی از موارد که مقدارد تماس کم می باشد و عملا نمی توان به آن مقدار رسید بعنوان کسری کاری از حقوق ماهانه برای هر تماس مبلع 2800 ریال کم می شود و نیز 2 روز مرخصی که حق و طبق قانون کار می باشد در صورت استفاده بعلت کم شدن تعداد تماس باز از حقوق کم می شود که ترس استفاده از آن را نیز بعلت کسر از حقوق داریم . در ضمن درباره داشتن خطا که عملا از عهده پاسخگو خارج می باشد چراکه با داشتن روزانه تعداد 200 عدد تماس که امکان داشتن آن نیز که بصورت سخت گیرانه به اینصورت که به ازاری یک اشتباه تعداد 4 یا بیشتر خطا داده می شود و ان نیز باعث کسر از حقوق به صورت مبلغ هر تماس 2800 ریال ولی در صورت داشتن خطا به ازای هر خطا مبلغ 500000 ریال یا 800000 ریال که امکان بیشتر شدن از آن مبلغ نیز دارد از حقوق دریافتی کسر می شود که ما باید با دریافت این حقوق امرار معاش که برای افراد متاهل و بچه دار خیلی مشکل می باشد .
    در صورت اعتراض به شرایط کاری تنها سخنی که دریافت می کنیم اینگونه می باشد که : شرایط به اینصورت می باشد اگر دوست ندارید می توانید از همین لحظه نیایید و یا حتی خانوده شما باید حساسیت کاری شما را درک کنند که احتمالاً چون خانواده ما شدند نباید زندگی عادی داشته باشند مواجه می باشیم که به هیجگونه از ثبات کاری برخوردار نیستیم .
    در مورد ساعت های کاری که در ایام هفته بصورت دو تام ..:18 تا 20:.1 بامداد که یک بار آن نیز از ساعت ..:19 تا 20:.02 بامداد ( نصف شب ) و مابقی ..:17 تا 20:.. و ..:16 تا 23:20 و یکبار از ساعت ..:09 تا 16:20 که آن نیز در صورت نبودن شیفت شب و بصورت متغییر در هر ماه که روزهای تعطیلی و کاری نیز به تبع آن عوض می شود می باشیم و نیز از هیچگونه سرویس رفت و برگشت و … برخوردار نیستیم .
    با توجه اینکه تحت قرار داد پیمانکاری می باشیم امکان جابجایی به قسمت های مختلف اداره مخابرات را نداریم و نیز پیمانکار نیز در اواسط سال عوض می شود ( بطور مثال قرارداد بصورت 2 ماهه که فروردین و اردیبهشت سال 97 می باشد که تقزیباً 20 روز قبل آن نیز تمام شد است ) که هر کدام با سلیقه خودش شروع به عقد قرارداد می تماید . در صورت نیاز داشتن به مرخصی اعم از ساعتی یا روزانه در اغلب موارد با عنوان کم شدن تعداد تماس یا بالا بودن تماس دریافتی مرکز نمی توانیم استفاده کنیم .
    با عرض شرمندگی از طولانی شدن متن این گوشه ای از هزاران مشکلات موجود در مرکز تماس 9990 استان آذربایجان شرقی شهر تبریز می باشد .

  5. كارشناس ٩٩٩٠ تبريز می گوید

    با سلام به تازگي در مركز تبريز مانند قبل
    پاداش چند صد ميليوني بخاطر مواردي مانند ترابرد و موارد فني كه ما پشتيبان آن بوديم در مركز تماس داده شد
    از افراد مسئول در هر قسمت غير مربوط تا افرادي كه هيچ گونه نقشي در هيچ قسمت فني نداشته اند مشمول دريافت پاداش شدن و به پاسگويان مركز مانند قبل بك ريال هم پاداش ندادن كه هيچ كلي جريمه خطاهاي بي دليل را از ما كسر نمودند.
    انتظار هيچ گونه رسيدگي را ندارم چون عوامل ناظر و رسيدگي كننده به اجراي عدل در شركت همه پاداش خود را دريافت نموده اند مانند بازرسي …
    هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك….

  6. كارشناس٩٩٩٠ می گوید

    چرا يك نفر مقام مسئول نمياد حداقل نظر خودشو اعلام كنه
    در اين كه همه مقامات در اين خبرنامه عضو هستند شكي نيست
    يك نفر از آن ميليارديدپاداش بگير ها بيايد و پاسخگو باشد

نظرات بسته شده است.