مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه مهم انجمن های صنفی و شوراهای اسلامی کار برای وزیر ارتباطات برای مطالبات کارکنان از مخابرات

مخابرات ما-  انجمن های صنفی شرکت مخابرات کشور و شورای اسلامی کار استانها نامه ای تنظیم و برای وزیر ارتباطات ارسال کرده اند.

 

مخابرات ما- اخیرا مجموعه های انجمن های صنفی شرکت مخابرات کشور و شورای اسلامی کار استانها نامه ای تنظیم و برای وزیر ارتباطات ارسال کرده اند.در این نامه شرحی از مشکلات و انتظارات کارکنان مخابرات از دولت و مخابرات ذکر شده است. متن این نامه را با هم بخوانیم:

 

بسمه تعالى


جناب آقاى مهندس آذرى جهرمى
مقام عالى وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات


باسلام واحترام

با آرزوی قبولی طاعات و بهره مندی همگان از فیوضات ماه مبارک رمضان ، مقدمتاً تلاشهاى گسترده شخص جنابعالى و تيم مديريتى وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات در ارائه خدمات شايسته و سزاوار ملت سرافراز ايران را ارج مى نهيم واميد مردم شريف ايران را به لطف الهى و تدبير دولتمردان نظام براى تأمين امنيت و رفاه يكايك ايرانيان يادآور مى شويم .
استحضار داريد درسالهاى گذشته فرايند خصوصى سازى شركت معظم مخابرات ايران بصورت شتابزده و توأم با نقائص زيادى اجرا گرديد و مع الأسف عمده ى آسيبهاى اجتماعى و اقتصادى آن دامنگير كاركنان شريف و خدوم اين شركت گرديده است .
امروز با گذشت قريب به هشت سال و نيم از خصوصى سازى ، چنان عرصه بر كاركنان اين شركت تنگ آمده كه آرزوى هريك از ايشان بازگشت به ساختار دولتى است .
در حالى كه هدف اصلى خصوصى سازى كاهش بار تصديگرى دولت و ايجاد رونق در فضاى كسب و كار و به تبع آن بهبود شرايط كاركنان در كنار تأمين منافع صاحبان سهام بوده است ، كاركنان شركت زيان سوء مديريتها در دوره هاى مختلف رامتحمل گرديده اند .
عدم پايبندى به تعهدات قانونى عليرغم تذكر ناظران قانونى ، ايفا نكردن حقوق قانونى و معطله كاركنان پس از قريب شش سال و متأسفانه قانون گريزى و لابى گرى در جهت ايجاد ظواهر قانونى براى توجيه خطا و كوتاهيهاى مديريت ، ثمره اى جز تاراج سرمايه ملى و اعتماد كاركنان نداشته است .
به تصريح بيان مى داريم معيشت و شرايط كار و زندگى جامعه كارگرى شركت دستخوش سوء تدبيرها گشته و نارضايتى از وضع موجود به خارج از شركت تسرى يافته است .
تغييرات مديريتى شركت را پيگيرى مى نماييم ، نگرانی از عدم ثبات مدیریت و تصمیمات مدیریتی را اعلام می کنیم ، تسلط سهامدار عمده بر بخش ارتباطات سيار بعنوان واحد سودده شركت مخابرات در كنار بهره مندى حداقلى مخابرات و كاركنان اين شركت از درآمد و سود حاصله نیز نگران کننده است .
انجمن صنفى كارگرى / شوراى اسلامى كار مخابرات منطقه ….. مشفقانه و از براى حفظ شأن و جايگاه مخابرات كه وسيله معاش و ارتزاق كاركنان شركت بوده و نسبت به آن عرق و تعصب داشته و دارند بارها مسائل موجود را به الحان مختلف متذكر شده و باز هم مع الأسف نشانه اى از اصلاح امور به تدبير يافت نشده است .
عليهذا با آگاهی از محدودیت زمانی ایام پر برکت ماه مبارک رمضان درخواست مى نماييم تا با تصديع اوقات شريف حضرتعالى قبل از اتمام ماه مبارک بيان مختصرى از اجحاف در حق كاركنان مخابرات را مطرح سازيم ، رجاء واثق داريم در اندك فرصت باقيمانده تدبير و درايت شما با اتكاء به جايگاه قانونى و نظارت عاليه وزارت تحت امرتان التيام بخش دردهاى كهنه كاركنان مخابرات است .
شما را به استمداد مى طلبيم پيش از آنكه كاسه صبر كاركنان مخابرات لبريز و رنجهاى فروخفته با فرياد عدالت طلبى و رفع تبعيض برآيد و ابوذروار ، داد تظلم خواهى از كوشك نشينان مخابرات ستانده شود …
وَسيعلم الّذين ظلموا اىّ منقلبٍ ينقلبون …
انجمن صنفى / شوراى اسلامى كار مخابرات منطقه …

 

انجمن های صنفی و شوراهای اسلامی کار در شرکت مخابرات ایران بشدت از سوی کارکنان که نمایندگی آنان را دارند تحت فشار قرار گرفته اند تا زودتر به یک تصمیم برسند.این گروه معتقدند بقدر کافی صبور بوده اند و شرکت مخابرات فرصت کافی برای برگشت حقوق کارکنان داشته است.

908340cookie-checkنامه مهم انجمن های صنفی و شوراهای اسلامی کار برای وزیر ارتباطات برای مطالبات کارکنان از مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    سلام و خسته نباشید سردبیر محترم و سایر دوستان
    یک سوال ” چرا متن مذاکرات مابین انجمن صنفی و نمایندگان شرکت منتشر نمی شود ؟ ”
    من بعنوان یک نفر از کارکنان شرکت مخابرات چگونه می توانم به این اطلاعات دسترسی داشته باشم که بتوانم انجمن صنفی را حمایت کنم
    حمایت های من تابعی است از اگاهی من نسبت گفتگو های انجمن و مدیران شرکت
    پس اگر اطلاعاتی در این خصوص دارید منتشر فرمایئد
    بی خبر نگه داشتن کارکنان از این مسائل ، خواست سهامداران عمده شرکت برای پایمال کردن بیشتر حق و حقوق کارکنان است

    چگونه بدون اطلاع کارکنان ایین نامه حقوقی سال 89 را تغییر داده اند ؟ برای اینکه ما در بی خبری کامل بودیم
    اطلاع رسانی باعث ایجاد انگیزه می شود
    پس لطفاً اطلاع رسانی
    اطلاع رسانی
    اطلاع رسانی

  2. احسان می گوید

    با سلام
    به نظر بنده چاره کار تجمع صنفی و پس از آن اعتصاب سراسری میباشد . رانندگان و پرسنل حمل و نقل را ببینید که چگونه به حق و حقوق خود رسیدند .

  3. داریوش : شیراز می گوید

    با سلام :
    و آرزوی قبولی طاعات عزیزان زحمتکش سایت مخابرات ما
    کسانی که با زحمت مدرک کارشناسی یا بالاتر را گرفته وسال 90 ارائه داده اند چرا حساب نمی شود
    سر دبیر محترم قرار شد یک مقطع بالاتر جهت رزمندگان را پیگیری وخبر دهید؟ منتظریم.

    با تشکر فراوان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      در بخش خصوصی اصولا دیگر مدرک ارزش حقوقی ندارد.بر خلاف بخش دولتی.
      اون جایگاه شماست که حقوق میگیره.
      اما در مورد امیتازات رزمندگان و جانبازان بر اساس همین مصوبه اخیر هیئت مدیره باید انجام میدادن.
      باید ببینیم چرا تاخیر داشته

  4. ناشناس می گوید

    با سلام لطفا در صورت امکان آیین نامه مربوط به حقوق و دستمزد سال 89 را در سایت قرار دهید مطالعه کنیم حداقل اطلاع داشته باشیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باشه فردا میذارم

  5. بازنشسته می گوید

    با سلام
    تفاوت مرخصی وتفاوت رفاهیات کی پرداخت میشود.؟؟؟؟؟

  6. ناشناس می گوید

    سلام به سردبیر گرامی و همکاران عزیزم
    طاعات قبول درگاه حق تعالی

    آنهایی که میخواهند ته دل همکاران را بابت همکاری و همدلی خالی کنند، تنها خود را خسته می کنند.
    در تمامی نقاط کشور همه مسوولین و مردم و نهادها ی امنیتی از نزدیک شاهد رفتار منطقی، صبورانه، دلسوزانه، منظم ، بی منت
    و کاملا رازدارانه پرسنل مخابرات در طی سالهای پس از انقلاب بوده‌اند و بر همه آشکار است که هیچ انگی به کارکنان زحمت کش مخابرات نخواهد چسبید.
    ما تنها احقاق حقوق ضایع شده خود را خواستاریم. کسانی که با ارعاب قصد دارند فلان وزیر یا فلان مدیر را دارا سابقه امنیتی و پر نفوذ بنامند، باید خوب بدانند که بسیاری از کارشناس مخابرات از طلایه داران امنیت در جای جای وطن عزیزمان هستند و امنیت دغدغه همیشگی جامعه مخابراتی بوده و هست.
    مخابراتی ها گرچه نجیبانه فشار مشکلات مالی زندگی را تحمل می کنند ولی اگر سر بچرخانیم، خواهیم دید مقبولیت و محبوبیت فراوانی در جوامع خارج از محیط کاری خود دارا هستند. بارها شاهد بوده ام که مشترکین بسیاری ، حساب نقایص و کمبودها بر اثر سوء مدیریت ها را بر تلاش و صداقت همکارمان پر سابقه ما بخشیده اند. امیدوارم این گنج های سرزمینم که بسیاریشان در واپسین سال های خدمت مقدس به ایران عزیز و مردم صبورش می باشند، تنها همین یک بار جهت دریافت حقوق خود و خانواده های محترمشان موفق باشند. حق یاورتان

  7. کارشناس می گوید

    با سلام و تشکر از انجمن صنفی مدیریت شرکت هیچ اراده ای برای اجرای ایین نامه ندارد و در هیچکدام از جلسات صحبتی در این مورد نداشته اند و اساسا ایین نامه را قبول ندارند .برنامه شرکت بازنشستگی کارکنان است و جایگزینی نیروهای شرکتی و کارگزاران به جای نیروهای رسمی می باشد .ضمنا از شکایت کارکنان تا انجایی که بتوانند ممانعت به عمل می اورند .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شما برین کاندیدا بشین و انتخاب بشین بعدا ببینم شما جه می کنید.
      سخته بیرون نشستن و این همه انتظار داشتن

  8. ناشناس می گوید

    با سلام بدون شک ابتدا یک حرکت اعتراضی ارام و سپس برخوردی تند تر و اعتصاب گونه سزاوار تر است بمانند فرهنگیان

  9. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیر عزیز ودوست «ناشناس» که در قبال فعالیتهای خطیر انجمن های صنفی که بنده کم وبیش در جریان آن هستم اینگونه مطلبی نوشتند. این مناسبترین اقدام ایشان(انجمن) ،پیرو اقدامات قبلی می باشدو انشاا… نتیجه خوب و درخور همکاران خواهد داد.با سپاس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      انشا الله

  10. ناشناس می گوید

    با سلام
    بنده نمی دانم پیگیریهای انجمن صنفی در راستای ایفای حقوق همکاران در چه مرحله ای هست لیکن آنچه می دانم و لازم می دانم سردبیر عزیز به هر نحوی می تواند به اطلاع دوستان انجمن صنفی و سایر دوستان برساند این هست که حداقل بنده با توجه به شناختی که از خودم و مجموعه دارم و با توجه به شرایط خطیر جامعه ،هرگز در راستای ایفای حقوق در مسیر غیر قانونی چون اعتراض و اعتصاب احتمالی گام بر نمی داریم جامعه کارکنان مخابرات یک گروه متعهد به لحاظ فردی و اگاه به زمان هستند . هر از چند گاهی دوستان در انجمن صنفی یک بیانیه و یا نامه ای می زنند . شایسته است قبل از این بیانیه ها و نامه ها،یک بیلان کار و گزارشی از فعالیتهاو پیگیریها در اختیار کارکنان قرار دهند تا حداقل بدانیم چه فعالیتهایی انجام داده اند و در کجا به مشکل برخورد کرده اند و دلیل ان چه بوده است .پس بهتر هست بیشتر به همکاران اطلاع رسانی شود و بدانید که اینگونه نیست که مثلا انجمن صنفی تصمیمی بگیرد و ما هم بگوییم چشم .

    1. كارگر صنفي می گوید

      دوست ناشناس نظر شما نظر همه همكاران نيست و آفرين به عزيزان اين انجمن صنفي

    2. همکار رسمی می گوید

      اتفاقا هر آنچه انجمن صنفی کارکنان بفرمایند کارکنان لبیک و آنرا اجرا میکنند.زیرا نماینده کارکنان هستند.

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        این شد.
        کار گروهی یعنی همین

    3. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما کارکنان مخابرات با این بنده خداها هیچ همکاری نکردیم.
      هیچ جا به دادشون نرسیدیم.هر جا در استانها اعلام کردن کسی جمع نشده
      بخش عمده اش میدونن کسی نمیاد مجبورن با شعار جلو برن شاید طرف مقابل حساب ببره

نظرات بسته شده است.