مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توسعه زیرساخت‌های مخابرات نیازمند اعتبار است

[box] مخابرات ما – مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری‌هایی با حجم بالا است.[/box]

مخابرات ما (محمد – فارس کردستان) – آزاد حکمت ظهر دیروز در دیدار با استاندار کردستان گزارشی از عملکرد و وضعیت موجود مخابرات منطقه کردستان ارائه داد و گفت: ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری‌هایی با حجم بالا است.

وی افزود: خوشبختانه مخابرات منطقه با حمایت مسولان ارشد شرکت مخابرات ایران، استاندار کردستان و همراهی و همدلی مجموعه مخابرات منطقه موفق شده است برای انجام پروژه‌های مخابراتی اعتبارات لازم را اختصاص که نتیجه این امر ارتقاء خدمات مخابراتی و رضایت مشتریان در سطح استان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه تلفن ثابت طی چند سال گذشته اظهارداشت: در حال حاضر تعداد 571هزار و 304 شماره تلفن ثابت منصوبه در استان موجود است که از این آمار تعداد 534 هزار و 544 شماره با ضریب نفوذ 32.97 درصد  مشغول بکار هستند.

وی همچنین توسعه ظرفیت‌سازی پورت‌های ADSL در استان را یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه تلفن ثابت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 145 هزار و 376 پورت ADSL منصوبه در استان وجود دارد که 100هزار و 536 پورت آن با ضریب نفوذ 21.08 درصد بهره‌برداری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ظرفیت پهنای باند استان را تشریح و خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته آمار STM1  استان را از 4 به 29 STM1 ارتقاء داده‌ایم.

حکمت به اجرای پروژه FTTH  در استان در کمترین زمان لازم با سخت‌ترین شرایط آب و هوایی توسط همکاران مخابرات منطقه اشاره داشت و اعلام کرد: در حال حاضر برای 30هزار مشترک FTTH  ظرفیت‌سازی شده است‌.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه سویئچ پرداخت و نصب، راه‌اندازی سافت سوئیچ با برند ایرانی و بهره‌برداری وسیع از آن برای اولین بار در کشور، استفاده از سافت سوئیچ منصوبه به منظور ارائه سرویس‌های جدید مبتنی بر IP ،sip phone،FTTHو … و نصب سامانه‌های دسترسی (ACCESS) برای ارائه سرویس‌های نوین در مناطق شهری و روستایی را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

*ارائه آخرین تکنولوژی تلفن همراه در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان در ادامه به فعالیت‌ها و توسعه حوزه تلفن همراه در استان اشاره داشت و تصریح کرد: با همراهی و همکاری های پرسنل این حوزه موفق شدیم زیرساخت‌های لازم را به صورت چشمگیری ارتقاء دهیم تا شرایط ارائه آخرین تکنولوژی‌های تلفن همراه در استان به مشتریان فراهم شود که در حال حاضر با وجود 478 سایت، تمام مشتریان مخابراتی در شهرستان‌ها از تکنولوژی نسل 4G بهره‌مند هستند و مشتریان 4 شهرستان سنندج، سقز، بانه و مریوان از تکنولوژی 4.5 G استفاده می‌کنند.

وی  همچنین یادآورشد: تمام زیرساخت‌های ارائه تکنولوژی 5G در استان فراهم شده است.

حکمت  آمار شماره‌های تلفن همراه در استان را یک میلیون و 566 هزار و 245 مورد اعلام کرد که با ضریب نفوذ 96.06 درصد مشغول بکار هستند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از خدمات و ارتقاء زیر ساخت‌های مخابراتی در روستاهای دارای سکنه در راستای محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: در حال حاضر یک هزارو 601 روستا دارای ارتباط هستند که از این تعداد یک هزار و 502 روستا از خدمات تلفن خانگی بهره می‌برند.

*950 روستای کردستان تحت پوشش خدمات تلفن همراه هستند

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: تعداد 450 روستا از مزایایADSL  و تعداد 905 روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه هستند.

حکمت اقدامات انجام شده در حوزه انتقال استان را تشریح کرد و گفت: افزایش ظرفیت انتقال استان از یک STM64 (یکλ یا 10G) به 54 برابریعنی (54λ  یا 54*10G)، ایجاد دو رینگ اصلی شبکه انتقال در استان به منظور ارتقای ضریب امنیت و تامین مسیرهای جایگزین در مواقع قطع یک مسیر، ارتقای پهنای باند پایانه های مرزی و نقاط گردشگری استان و تبدیل لینک‌های انتقال نقاط انتهایی به STM1، STM4 و STM16 و… از جمله کارهای صورت گرفته در این حوزه است.

وی همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازآموزی برای پیمانکاران مخابراتی داخل استان را یکی دیگر از برنامه‌های مخابرات منطقه اعلام کرد و گفت: در راستای استفاده از پتانسیل‌ها وظرفیت‌های داخلی، اشتغالزایی مستقیم و حمایت از کارگران و نیروهای داخل استان، در فواصل زمانی مختلف با بهره‌گیری از دانش و تخصص اساتید مجرب در این حوزه کارگاه‌های مورد نیاز برگزار خواهم کرد که این امر شرایط اشتغالزایی مستمر برای 160 نفر را  در حوزه‌های توسعه ارتباطات سیار، نگهداری ارتباطات سیار و توسعه سیستم‌های مخابراتی را فراهم کرده است.

*حمایت مسوولان ارشد کردستان در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی قابل تقدیر است

وی در پایان حمایت‌های مسوولان ارشد استان در توسعه خدمات و زیر ساخت‌های مخابراتی را قابل تقدیر و تشکر دانست و افزود: امیدوارم پشتیبانی و حمایت‌های مسوولان در راستای توسعه همه جانبه استان، بیش از گذشته مستدام و پایدار باشد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار ،  بهمن مرادنیا استاندار کردستان از مرکز دیتا و ارتباطات سیار استان در مجتمع امام خمینی بازدید به عمل آورد.

907060cookie-checkتوسعه زیرساخت‌های مخابرات نیازمند اعتبار است

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.