مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

جامعه مدیران مخابرات تکلیف خودش را با مخابرات ما روشن کند.

مخابرات ما – بارها و بارها پیش آمده است که حرف, حدیث خبر و یا شایعه ای از قول مدیران نقل شده است بطوریکه هیچ چاره ای جز باور آن نداریم!

البته به یقین شایعه را از قول بزرگان می گویند تا باور پذیر جلوه کند!

با این بخش از موضوع کاری نداریم اما می خواهیم تکلیف خودمان را بدانیم. ما باید صریح و روشن وظیفه خود را بشناسیم وگرنه دچار خطا می شویم.

مثال 1- خبر می رسد که استان الف و مدیر منطقه با طرح طبقه بندی بشدت مخالف است.اصلا او می خواهد تیشه به ریشه شرکتی ها بزند.

ما باید چه کنیم؟ اگر از آن بگذریم به آن دامن می زنند ضمن اینکه روی اعصاب جوانان می رود. اگر حرفی بزنیم با کدام مدرک و مستند.

اطلاعات قبلی من می گوید این حرف از اساس دروغ است. اگر یک نفر در کشور باشد که نسبت به طبقه بندی امتیاز فوق العاده ای گرفته باشد همین استان است.

اما حرف من به تنهایی برای خواننده فاقدارزش کافی است. او از زبان مدیرانش چه می خواهد بشنود که آرام بگیرد. البته دوستان خوب خواننده حرمت سردبیری را نگه می دارند و به آن اعتماد کرده اند. اما آیا این کافی است؟

طبیعی است که من باید بتوانم با مرجعی صحبت کنم تا مستند -نه با نقل قول مستقیم – بلکه با اطمینان بیشتری از آن حرف بزنم.

مثال دوم- گفته می شود معاون توسعه نیروی انسانی مخالف سر سخت طبقه بندی مشاغل است. این حرف بسرعت در 70 کامنت تکرار می شود.

راه حل- من با استناد به اطلاعات قبلی اطمینان دارم نه مهندس دیانی و نه مهندس فرقانی هیچکدام مخالفش نیستند. ولی ممکن است سیاست جدیدی باعث ایجاد این خبر شده باشد! حالا من باید چه کنم؟

نباید بتوانم مختصر و مفید با معاون نیروی انسانی این شرکت تماس بگیرم و رفع شبهه کنم؟

مثال سوم- از قول عضو هیئت مدیره نقل می کنند که در جلسه مهندس صدری استعفا کرده است! او دیگر رفته و ….

راه حل- آیا نباید بتوانم با این عضو هیئت مدیره تماس بگیرم و بسرعت او را از وقایع جاری باخبر کنم؟ آیا نباید بسرعت صحت و سقم خبر را از او بگیرم؟

مثال چهارم – گفته شد اختلاف شدیدی بین سهامداران عمده و مهندس صدری ایجاد شده است. این اختلاف به برکناری مهندس صدری منتهی شده!

راه حل – من چه کنم؟  این آدمهای قدیمی مخابرات اهل مراوده و روشنگری هستند لذا از کانال مطمئنی از خودشان ماوقع را می پرسم. این شایعه در اندک زمانی خنثی می شود!

مثال پنجم- هیئت مدیره مخالف است با افزایش رفاهیات! این آدم ها با حقوق های کلان نمی خواهند رفاهیات کارکنان زا افزایش دهند!

راه حل- مشخص است.از چه راهی باید بفهمم که اصلا و ابدا در جلسه هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران این موضوع مطرح نشده است!؟

بهترین منبع کجاست؟ آیا دبیر هیئت مدیره نیست؟

مثال ششم – ….

.

از این نمونه ها زیاد است. در تمام نمونه های ذکر شده به من توصیه شده است که:

این حرفها شایعه است! دروغ است! شما نباید این خبرها را منتشر کنید!

اما چگونه باید بفهمم شایعه است؟

خواننده ما عادت دارد بازای هر واقعه ای، هر خبر و شایعه ای به سایت مراجعه کند چرا که اطمینان دارد بصورت فوری و آنلاین همه چیز را در آنجا می خواند.

اما اگر ما بخواهیم بصورت آنلاین چیزی بنویسیم باید همان شایعه را ذکر کنیم چرا که دسترسی به آقایان بسیار مشکل است.

.

آقایان از مدیران مناطق گرفته تا مدیرعامل و معاونانش و همچنین اعضای هیئت مدیره و کلا افراد موثر در حوزه مخابرات باید بدانند اگر خواستار نقل درست اخبار هستند باید خودشان نیز همکاری کنند!

.

باید خودشان نیز پاسخگو باشند!

.

در حال حاضر کانال های ارتباطی با بسیاری از بزرگواران برقرار است اما بیایید یک بار برای همیشه تکلیف خودتان را با ما روشن کنید.

آیا اخبار خود را در اختیار ما قرار می دهید یا خیر!

آیا بسرعت به سوالات ما پاسخ می دهید با خیر؟

آیا مایل به درج خبر با نام خودتان هستید یا خیر؟

.

اینکه از من انتظار داشته باشید از عالم غیب خبر درست به من الهام شود , انتظار نادرستی است.

اینکه از من انتظار داشته باشید پیوسته خبر درست و دقیق را بدون همکاری شما تهیه کنم، انتظار نادرستی است.

حداقل یک بار خودتان با ما تماس بگیرید تا من بدانم اهل گفتگو هستید، پس از آن خودم نظمی به ارتباط می دهم.

.

هر استانی, هر مدیری که ارتباطش با مخابرات ما ضعیف تر باشد منبع شایعه می شود. دلیلش را می خواهید؟

.

گاهی به ما خرده می گیرید که چرا شایعات را منتشر می کنیم اما به ما بگویید خبر درست را باید از چه کسی یا کسانی بگیرم؟

.

حالا دیگر باید همه ما یاد بگیریم و تمرین کنیم با رسانه ها کنار بیاییم! تمرینی فوق العاده است که شما را برای مدیریت های کلان آماده می کند!

همچنین مخابرات ما می تواند قدرت مدیریت شما را به جامعه مدیران نشان دهد وقتی درست کار می کنید!

.

همین جا می گویم.

ما عادت نداریم برای اولین بار خودمان به سراغ مدیران برویم. اولین تماس و ارتباط باید از سوی آنان باشد تا اطمینان حاصل کنم مزاحمشان نیستم. پس از آن، همه چیز را بعهده من بگذارید. می دانید که هوش و حواسم به همه چیز هست! … مگر برای دیگران نبوده؟! …

.

لطفا با مخابرات ما یعنی با خودتان مهربانتر باشید.

 

905810cookie-checkجامعه مدیران مخابرات تکلیف خودش را با مخابرات ما روشن کند.
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    آقای صدری باید بدونه بیچاره بیشترمدیران میخوان افراد صالح رابه پست برسونن ولی اختیار ندارند میگن اگر دست به تعویض بزنیم خودمون عوض میکنن……

  2. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز ، خسته نباشید
    به غیر از اقای فرقانی نفرات دوم و سوم منابع انسانی مخابرات ایران چه کسانی هستند !؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نمی شناسم

  3. ناشناس می گوید

    سردبیر جان شما دین خودتو قبلا ادا کردید مشکل از خودشونه.
    خدمتتون عرض کنم یه عده قلیل از مدیران استانها به دلیل اینکه فشار نماینده و مسئولین استانی در جهت اضافه نمودن نفراتی خاص به لیست نیروهای شرکتی ، روز به روز بر اونا بیشتر میشه و جرات ندارن لیست نفراتی که واقعا حقشونه یه مبلغی به حقوقشون اضافه بشه به تهران ارسال کنن و با این کاراشون مانع اجرای طرح شدن ، این مدیران بایستی به خود بیان و از خودشون سوال کنن اگه طرحی واسه اضافه حقوق و پاداش خود و کارکنان رسمی میاد چرا سریع و بدون ابلاغ بخشنامه ای اجراییش میکنن؟ ولی نوبت تعدادی جوان شرکتی میشه سنگ اندازی میکنن؟ خدا جای حق نشسته

    1. ناشناس می گوید

      اینکه فشارزیادی مقامات استانی میارن تانفرات خودشون بزارن قبول ولی بدون ابلاغ چیزی رو افزایش نمیدن ما که ندیدیم وبعدهم نیروی رسمی افزایش حقوقش یک مصوبه هست که هرسال درصدی اضافه شه.خب ازاسمش پیداست یعنی رسما به رسمی میبایست تعهد داشته باشن.اینا دراستان میگن روزی که مانیروی خصوصی آوردیم برای کم کردن بیکاری درجامعه وکمک بهشون بود.یعنی من فکرمیکنم بدون درنظر گرفتن تامین منابع لازم .ونهایتا کلاف سردرگمی شد که شرکتی تابع اداره کارشد.حساب کنید زیر ساخت زمانی ده تا خصوصی اونجا کار میکردند قرار بود بمرور رسمی بشن که احتمالا الان شده.این یعنی با حساب کتاب .نه اینکه یک استان از500تا هزار نفر نیرو بیاره وبعدها بگه بخدا هرکدوم بره خوشحال میشیم!!!!حتی برای استخدام رسمی هم ازقدیم دوسه سالی 15نفر نیرو میگرفتند .حالا دیگه خدا بدادبرسه

  4. زینال زاده می گوید

    بسیار عالی

  5. خدمات اول.گلستان می گوید

    یادتون نره
    مسولین آنقدری که از رسانه ها میترسند از خدا نمیترسن
    شما رسالت خودتون رو کامل حفظ کنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      رسالت ما چیه؟

      1. کارشناس شرکتی می گوید

        رساندن حق به حقداران

نظرات بسته شده است.