مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

جیب خالی کارگزاران مخابرات در بهار تورم و گرانی/ پرداخت حداقل حقوق به کارگزاران طبق سال 1395

[box] مخابرات ما – کارگزاران مخابرات روستایی استان زنجان با گذشت سال‌ها کار طاقت فرسا در تامین ارتباط مخابراتی در روستاها، همچنان در انتظار برقراری حقوق خود و قرارداد مستقیم هستند.[/box]

مخابرات ما (محمد – خبرگزاری فارس از زنجان) –  مهرماه سال قبل بود که جمعی از کارگزاران مخابرات زنجان خواستار انعکاس مشکلات خود از خبرگزاری فارس شدند، با انعکاس این گزارش و البته پیگیری کارگزاران بخشی از مشکلات این قشر حل شد، اما گویی حل مشکلات به صورت مقطعی بوده و دوباره همچون درد سرباز کرده و به مشکلات عدیده این قشر دامن زده است.

دبیر انجمن مراکز مخابرات روستایی استان زنجان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مشکل کارگزاران مخابرات روستایی کشوری بوده و قبل از سال 93 این قشر بیمه و حقوقی بر اساس قانون کار نداشتند، اما از زمانی که ماده 83 در سال 1393 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد مخابرات مکلف به واریز حق بیمه و قرارداد مستقیم با کارگزاران مخابرات روستایی شد.

محسن کشاورز با اشاره به اینکه طبق ماده 83، تامین اجتماعی مکلف به واریز حق بیمه قبل از سال 88 و تا قبل از خصوصی سازی مخابرات شده و مخابرات نیز مکلف به واریز حق بیمه و استمرار بیمه و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگزاران تا زمان بازنشستگی آنها شد، اضافه کرد: با توجه به تصویب این قانون سال 1394 قراردادی از سوی شرکت مخابرات با کارگزاران بسته شد، اما بازهم بر سر منعقد شدن قرارداد به صورت دائمی یا موقت مناقشه بود که در نهایت قرارداد به صورت موقت بسته شد.

*انعقاد قرارداد موقت برای پیشگیری از وقوع مناقشه

وی با اشاره به اینکه سال 1395 نیز کارگزاران برای جلوگیری از مناقشه بیشتر قرارداد موقت منعقد کردند، بیان کرد: اما همان سال در مهرماه ماده 83 برای اعلام نظریه مشورتی به مجلس شورای اسلامی بازگشت و مجلس نظریه خود را به وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرد.

دبیر انجمن مراکز مخابرات روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق همین نظریه مشورتی ارائه شده از سوی مجلس، بر اساس تبصره 2 ماده 7 قانون کار، وزارت کار در یکم آبان ماه سال 1395، نامه‎ای به ادارات کل کار استان‎ها ابلاغ کرد که قرارداد کار کارگزاران مخابرات روستایی باید دائمی شود، بیان کرد: تا سال گذشته نیز قرارداد موقت با کارگزاران منعقد شد.

کشاورز با اشاره به اینکه در سال 1396 دیگر قرارداد موقت از سوی کارگزاران امضا نشد، بیان کرد: در همین راستا شرکت مخابرات بر کارگزاران مخابرات روستایی فشار آورده و چون برخی از کارگزاران قرارداد را امضا نکرده بودند، طبق سال 1395 حقوق گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا برای فشار آوردن به کارگزاران سه ماه حقوق آنها پرداخت نشد، در صورتی که وزارت کار این امر را تایید نمی‌کرد، گفت: وزارت کار تاکید کرد که باید قراردادها دائم باشد، با این حال نتیجه پیگیری کارگزاران دریافت حقوق عقب افتاده سه ماه طبق سال 1395بود.

دبیر انجمن مراکز مخابرات روستایی استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز در فروردین ماه بازهم کارگزاران طبق سال 1395 حقوق گرفتند، بیان کرد: امروز همه کارگزاران با سوابق کاری متفاوت به صورت یکسان و فقط کف حقوق کار حقوق دریافت می‌کنند.

*بروز مشکلات مالی برای کارگزاران

کشاورز با اشاره به اینکه همین پرداخت حقوق به این صورت و عدم دریافت حقوق حداقلی موجب بروز مشکلات مالی برای کارگزاران شده است، اضافه کرد: این در حالی است که طبق ابلاغیه وزارت کار با کسانی که تا تاریخ چهارم اسفند 1393 مشغول به کار شده‌اند، باید قرارداد دائمی بسته شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات کل استان‎ها را تجمیع کرده و شرکت مخابرات ایران داریم و شرکت مخابرات استان‌ها منحل شده است، تصریح کرد: اما در استان سلیقه‌ای عمل می‌شود

دبیر انجمن مراکز مخابرات روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه در نتیجه عدم همکاری با کارگزاران و با پیگیری از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، آرای هیات‌های تشخیص حل اختلاف گرفته شده و آراء دست کارگزاران است که مخابرات مکلف به بستن قرارداد دائم به لحاظ قانونی هستند، افزود: با این حال شرکت زیربار نرفته و همچنان حقوق را طبق سال 1395 پرداخت می‌کند، در صورتی که حقوق طی دو سال افزایش یافته است و همین امر موجب شده زندگی کارگران با مخاطره مواجه شود.

903660cookie-checkجیب خالی کارگزاران مخابرات در بهار تورم و گرانی/ پرداخت حداقل حقوق به کارگزاران طبق سال 1395

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر گرامی و همه کارگزاران عزیز این مطلب نوشتم نه اینکه زحمات شما عزیزان را زیر سوال ببرم اما لازم دیدم این موردها را بازگو کنم ، در زمان دولتی بودن مخابرات ، پیمانکاران مراکز و کارگزاران روستایی طبق خط های مشغول درحوزه تحت پوشش حقوق دریافت می کردند ، تعداد مشترکین ، درآمد و وصول بدهی تلفن دوره ، دایری و … مد نظر گرفته میشد و بعد پولی پرداخت میشد ، پس معمولا کسی که زحمت زیادی می کشید حقوق بهتری دریافت می کرد ، اما الان با توجه به اینکه به تلفن ثابت بی مهری زیادی شده و الان بیشترین مشترکین از موبایل استفاده می کنند ، من به عنوان یک همکار کوچک شما ،از شما می پرسم واقعاً الان چند درصد تلفن های ثابت شما مشغول کار هستند ؟؟؟ آیا الان همون اندک تلفن های مشغول در حوزه شما همکار های عزیز ، پرداخت بدهی هاشون به روز می باشد ؟؟؟ پس این همه آمار لاوصولی از کجاست ؟؟؟ درست هست که شهرهای بزرگ و مراکز استان ها از این قضیه مستثنی نیستند اما شما به عنوان یک خانواده کوچک که زیر مجموعه این خانواده بزرگ هستید آیا خود رو موظف به عملکرد عالی کرده اید !!! جای دوری نمی رویم همین پیمانکاران مراکز مخابراتی که موفق به قرار داد مستقیم با اداره شدن الان کارهاشون عالی تر از قبل انجام می دهند ؟؟؟ نه ، واقعاً دلسوزی وجود ندارد ، شاید قبلاً هم بخاطر دریافت حقوق بهتر تلاشی انجام می دادند، اما الان با توجه به اینکه نصف تلفن های شون اصلا کارکرد ندارند، همون باقی مانده خط های مشغول هم وصولی دوره شون ۱۰۰%نیست واقعاً چرا ؟؟؟ نه اینکه الان همون همکار میگه من که حقوقم را دریافت می کنم و هیچ دلسوزی وجود ندارد ؟؟ این مورد هارا من که یک همکار هستم دارم می بینم بعد مدیران ارشد فکر می کنید نمی بینند ؟؟؟ آیا تا حالا علت زیر بار نرفتن مخابرات را برای قرار داد مستقیم از این دید نگاه کردید، نه اینکه باید انجام هر کاری، یک توجیه اقتصادی روشن داشته باشد اون هم در حال حاضر که خصوصی هستیم ، الان از شما می پرسم تعداد خط های مشغول به کار شما کارگزاران روستایی ایا به اندازه حقوقی که انتظار دریافتش رو دارید هست ؟؟؟پس باید کمی انصاف داشته باشیم به قول مهندس صدری در صورتی باید منتظر تحول باشیم که خودمون هم در شکل گیری این تحول نقش داشته باشیم ، این حرفها نزدم که فکر کنید حق شما نمی دانم که تغییر وضعیت بشوید بلکه گفتم که در نگاه و عملکر تون بازنگری کنید ، مطمئناً تا حالا هم کوتاهی نکردید، اما دلسوزانه تر به این قضایا بیندیشید ، موفق و پیروز باشید به امید روزهایی که در کنار هم شرکت مخابرات را به جایگاهی برسانیم که هیچ رقیبی توان رقابت با ما را نداشته باشد

  2. کارگزار می گوید

    تاسف

نظرات بسته شده است.