مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پول هایی هوشمند، که بدون اطلاع از جیب مردم به حساب مخابرات اصفهان می رود

[box] مخابرات ما – این سرویس توسط شرکت مخابرات برای تلفن هوشمند استان تهران با پیش‌شماره ۹۰۹۲۳۰ و برای تلفن هوشمند کشوری با پیش‌شماره ۹۰۹۹۰۷ ارائه می‌شود.[/box]

مخابرات ما (محمد – سیناخبر) – یکی ازتعرفه هایی که بعضا همه ماهه از مشترکین دریافت می شود در قبوض تلفن ثابت به نام شبکه هوشمنداستانی است. شبکه هوشمند استانی (IN) یکی از سرویس‌های مخابرات است که به علت ناآگاهی مشترکان سبب تحمیل هزینه‌های ناخواسته می شود .

فناوری شبکه هوشمند استانی برای تلفن‌های ثابت سرویس جدیدی نیست. مدتی است که شرکت مخابرات از این فناوری برای ارائه خدمات مختلف به مشترکان استفاده می‌کند و هزینه خدمات بر اساس قرارداد سرویس‌دهنده با مخابرات محاسبه می‌شود. این سرویس توسط شرکت مخابرات برای تلفن هوشمند استان تهران با پیش‌شماره ۹۰۹۲۳۰ و برای تلفن هوشمند کشوری با پیش‌شماره ۹۰۹۹۰۷ ارائه می‌شود.

سرویس‌دهنده‌ها، شماره تلفن‌های ثابتی را به مخابرات معرفی می‌کنند که پس از برقراری تماس توسط یک سرویس‌گیرنده (مردم) با شماره ۹۰۹، خط سرویس‌گیرنده به خط سرویس‌دهنده وصل شده و تعرفه تماس که در ابتدای تماس و پیش از برقراری آن توسط سیستم گویای مخابرات اعلام شده، بر اساس قرارداد سرویس‌دهنده با مخابرات، به حساب سرویس‌گیرنده شارژ می‌شود.

هزینه این سرویس از زمان تماس، همه ماهه در قبوض تلفن ثابت درج و از مشترکین بعضا بدون اطلاع دریافت می شود.

شبکه هوشمند به عنوان بستر جدیدی برای ارائه برخی از خدمات توسط شرکت مخابرات ایجاد شد تا به کسانی که امکان استفاده حضوری از بسیاری از خدمات را ندارند، تسهیلاتی عرضه کند. اما این کار نیزمانندبسیاری موارد دیگربه بیراهه رفت و باعث تحمیل هزینه های ناخواسته برای مردم شد. تبلیغات وسوسه کننده ای که شماراتحریک به تماس با شماره تلفن درج شده درتبلیغ می کند و به ازای هردقیقه از این تماس تلفنی که دربیشترمواردثمری هم برای مشترک دربرندارد، هزینه های گزافی روی قبض تلفن مشترک درج می شود.

بیشتراین برنامه ها به تحریک وترغیب کودکان و نوجوانان به برقراری تماس تلفنی می پردازند وگاه حتی خانواده ها از تماس کودکان خود با این سرویس ها بی اطلاع بوده و فقط هزینه آن را می پردازند.

کافی است یک بار با یکی از این شماره ها تماس بگیریدتا کد عضویت برایتان فعال شده و تا زمانی که اقدام به حذف این سرویس ازخط تلفن خودنکنید هزینه اشتراک به صورتحساب شما اضافه خواهدشد.

پیش از این این هزینه قابل حذف نبوده و مشترک باید آنرا پرداخت می کرده و شرکت مخابرات استان اصفهان فقط چندماهی است که امکان حذف این تعرفه از روی صورت حساب مشترکان تلفن ثابت را فراهم آورده و اجازه غیرفعال سازی این سرویس ها را به ادارات مخابرات شهرستان ها نیز داده است.

شهروندشهرضایی که طی چندماه گذشته نسبت به افزایش بی سابقه مبلغ قبض تلفن خود شکایت داشته و برای دریافت قبض کاغذی به اداره مخابرات شهرضا مراجعه کرده بود به سیناخبرگفت: بادریافت قبض کاغذی متوجه شدم که مبلغ15 هزارتومان تعرفه شبکه هوشمنداستانی روی قبض درج شده که پس ازپیگیری متوجه شدم این مبلغ مربوط به تماسی است که فرزندم حدود8ماه پیش بایکی ازبرنامه های تلویزیونی برقرارکرده و پس ازآن بادرج کدعضویت روی شماره تلفن هرماه هزینه این تعرفه به حساب تلفن ما اضافه شده  و این درحالی است که دیگرهیچ تماسی با برنامه مذکور نداشته ایم.

مسئول ستادصیانت ازحقوق شهروندی درفرمانداری شهرضا که خود نیزیکی ازمتضرران این قضیه بودبه خبرنگارسیناخبرگفت: طی چندماه گذشته شکایات زیادی دراین باره به اداره مخابرات شهرضا ارائه شده ومسئولان اداره مخابرات لیست شاکیان را تهیه کردند ومی توانیم بارضایت شاکیان لیست اسامی را ازطریق فرماندارشهرستان به جلسات استانداری فرستاده وقضیه را پیگیری کنیم.

بحرینی افزود: اگرشکایت به صورت عمومی مطرح شود امکان پیگیری آن ازطریق فرمانداری شهرستان فراهم شده وشاید بتوانیم این مشکل را حداقل درسطح استانی حل کنیم.

وی گفت : افرادشاکی بامراجعه به اتاق 22 فرمانداری وآقای مهندس سرحدی می توانند نسبت به درج شکایت خود اقدام کنندتا لیست شاکیان تهیه شده وبه استانداری فرستاده شود.

حال بهتر است تا مخابرات استان اصفهان که اقدام به حذف صورتحساب کاغذی با شعار “حفاظت از محیط زیست” را داشته در جهت”حفاظت از حقوق شهروندی” پاسخگو باشد.

در شرایطی که سیستم تلفن گویای 2000 اعلام بدهی و اخطارهای قطع تلفن مشترکین را مکرر صادر می کند چرا  در خصوص این هزینه گزاف هیچ گونه اطلاع رسانی به مشرکین ندارد؟

900900cookie-checkپول هایی هوشمند، که بدون اطلاع از جیب مردم به حساب مخابرات اصفهان می رود

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.