مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیر عامل مخابرات ایران: فرصت بدهید مشکلات را یکی یکی به کمک هم حل می کنیم.

[box]مخابرات ما- امروز مهندس صدری در صفحه اینستاگرامش مطلبی تازه داشت.حرفهای او تازه و بکر بود.[/box]

 

مخابرات ما – بدنبال خبرهای خوشحال کننده در مخابرات, مهندس صدری در صفحه اینستاگرامش حرفهای تازه ای داشت.ویژگی مهم نوشته های  او این است که همان حس خودش را به خواننده منتقل می کند.ساده, بی تکلف و بدون واسطه.

دیروز مهندس صدری مجوز چند کار خوب را از هیئت مدیره گرفته است.باور کردن آن دشوار است.اما شده.

اما گروهی از همکاران خوب ما, در زیر بار فشار و مشکلات فعلی صدایشان در آمده است.آنها دوست داشتند در اولویت اول کارهای مدیر عامل باشند.آنها حس کرده بودند مدیر عامل تبعیض قائل شده است.

اما مهندس صدری به این نظرات پاسخ داده است.او برای همکارانش نوشته است:

[box]

همکاران عزیزم در خانواده مخابرات
سلام!
همه می دانیم چنانچه بخواهیم بنای نو و مستحکمی بسازیم, طرح و نقشه ای کامل و در خور مهیا می کنیم.مطابق نقشه گام به گام پیش می رویم بدون اینکه نقصی باقی بگذاریم.
اما اگر بخواهیم بنای ساخته شده را تغییر دهیم هزینه و زمان بیشتری طلب می کند.
وقتی بنای قدیمی را تغییر می دهیم یا باید کل بنا را خالی کنیم یا در حال سکونت اشکالات را رفع کنیم.عموما در مسائل نیروی انسانی توان خالی کردن بنا را نداریم چرا که همه در حال کاری بی توقف هستند. لذا به ناچار و به اجبار بر اساس یک آنالیز خوب و محکم , طبق برنامه و بر اساس توان و نیاز و ضرورت ها و امکان اجرا دست به تغییر می زنیم.
وضعیت امروز ما در مخابرات_امروز همین است. اگر بخواهیم یک جا بنای امروز را تغییر دهیم همه ما می توانیم حدس بزنیم چه کارهایی باید انجام شود.اما آیا امکان انجام یک جای همه خواسته ها وجود دارد؟
شدنی نیست.پس باید تکه تکه #تغییر انجام شود. اما در این صورت باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد تا دیگران احساس تبعیض نکنند.
اولین گام برای حل مشکلات، جلب اعتماد دوطرف است. مدیر به کارکنان و کارکنان به مدیر.اگر چنین نباشد هر روز باید سوء تفاهمات را رفع کنیم چرا که مشکل هر کسی را حل کنید دیگری احساس تبعیض خواهد داشت.
برای ایجاد این حس اعتماد, از ابتدای ورودم سعی کرده ام به هر چه که می گویم اعتقاد داشته باشم.هرگز به کسی حرفی نزنم که قبولش ندارم.
ما به کارکنان شریف #خانواده_مخابرات اعتماد داشتیم،داریم و خواهیم داشت. بهمین دلیل با همین ساختار کار کردیم.هرگز ارزش کار کارکنان را کم نشان ندادیم.هرگز از نیروی انشانی کاری غیر متعارف نخواستیم. هرگز در مشکلات نیروی انسانی را مقصر ندانستیم. مهمتر اینکه سعی کردیم آنچه اسباب آرامش آنان است فراهم کنیم.از جمله نظم و ترتیب در همه پرداختی ها.
این موارد، اعتماد شما را به ما هدیه کرد.توانستیم نشان بدهیم که هدف ما با خواست شما مغایر نیست.
سپس بدنبال مشکلات و ناهنجاری ها رفتیم. بدون تعارف تا این مشکلات حل نشود به آرامش نخواهیم رسید.
به سراغ بخشی از مشکلات رفتیم که برای جانبازان و رزمندگان عزیزمان مایه دلسردی بود.به کمک هیئت مدیره مصوبه ای برای این امر صادر شد.
بعد از آن نوبت جوانان شد، مخابرات سرشار است از نیروی جوان.جوانان مشکلات مخصوص بخود را دارند که باید به حل آن کمک کنیم.از جمله مادران جوانی که فرزندان زیر شش سال دارند یا ویژگی های مراقبتی دارند شامل این جوانان هستند.این بار تصمیم گرفته شد قانون کاهش ساعت کار برای این گروه از کارکنان رسمی و شرکتی (در دو شرکت شسکام و خدمات اول مخابرات) اجرائی شود. #زنان_مخابرات توانمند هستند و باید توانمندتر شوند.
بحث جوانان پیش آمد! آنان مشکلاتی دیگری را هم عنوان کرده بودند.از جمله تغییر وضعیت قراردادی های سال 92 از موقتی به دائم.
برای این امر نیز دستور اجرائی صادر شد تا جوانان ما بدانند ارزش والایی در نزد مدیریت ارشد این شرکت از هیئت مدیره تا مدیر عامل و معاونینش دارند.
ما مشکلات دیگری هم داریم.به حول و قوه الهی بر اساس اعتماد متقابلی که بین ما پیش آمده است, یکی یکی و پی در پی این مشکلات را با توجه به توان شرکت مخابرات از سر راه برمی داریم تا در سایه این اعتماد و تلاش, شرکت مخابرات را در نزد مردم به جایگاه واقعی اش برسانیم.
این تصمیمات بر اساس نامه ها, پیام ها و ایمیل های ارسالی شما همکاران عزیز گرفته شده است.لذا درخواست میکنم از طریق این ارتباطات پیوسته و پایدار, مدیر عامل و مدیران این شرکت را یاری نمایید.
خدا حافظ و نگهدار شما باد.

[/box]

 

 

[box]پاسخ مدیر عامل به احساس تبعیض: امکان انجام یک جای همه خواسته ها وجود ندارد.شدنی نیست.پس باید تکه تکه تغییر انجام شود. اما در این صورت باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد تا دیگران احساس تبعیض نکنند.[/box]

 

897300cookie-checkمدیر عامل مخابرات ایران: فرصت بدهید مشکلات را یکی یکی به کمک هم حل می کنیم.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
44 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    در نظرات بیان شده متاسفانه هنوز بحث رسمی وشرکتی بابه و همکاران در جهت تحمیل نظرات خود بر یکدیگر هستند . در حالیکه همه همکار هستیم منتهی با شرایط مختلف . اینکه یکی رسمی باشه و برای دیگری که دستش کوتاه تره ایده یاس بده درست نیست . و از طرفی هم یک نیروی شرکتی بیاد و از نیروهای رسمی مایه بگذارد و چنین و چنان ان هم درست نیست.
    متاسفانه عدم شفافیت قانون و عدم تسری قانون در مجموعه شرکت مخابرات افتی شده برای مخابرات از طرفی به عناوین مختلف حق و حقوق قانونی رسمی ها را دچار اختلال میکنند و از طرف دیگر استرس را نزد نیروهای شرکتی افزایش میدهند. این بی قانونی ها تا کجا می خواهد ادامه یابد.
    عدم اجرای قانون برابر در مخابرات بزرگترین عنصر ایجاد بی عدالتی در شرکت است.

  2. همکار رسمی می گوید

    در متن اصلی چنان به مسائل پیش و پا افتاده اشاره شده و بزرگ نمایی شده انگار مشکل کارکنان از این قبیل چیزهاست. جناب مدیر عامل مشکل کارکنان :
    1_اجرای آیین نامه حقوق و دستمزد مصوبه بعد از خصوصی سازیست.
    2_رفع تبعیض در اجرای قوانین داخلی شرکت نسبت به همکاران.
    3_پرداخت دیون کارکنان از سنوات گذشته شامل گروه ها و رفاهیات و ارتقا ها و تاثیر مدارک تحصیلی است.
    4_اجرای قوانین کار در رابطه با نوع کار و مزد برابر .
    5_پرداختن به دریافتی کارکنان قراردادی و شرکتی و بالا بردن میزان دریافتی آنان متناسب با کار آنها و ایجاد امنیت شغلی.
    6_از بین بردن رانت و رابطه کاری در شرکت.
    7_یکسان سازی قوانین در کل شرکت و نه گوناگونی آنها در شرکت های زیر مجموعه.
    8_از بین بردن پیمانکاری و واگذاری کلیه کارها به خود کارکنان.
    9_باز گرداندن اعتبار شرکت به جایگاه اولیه خود و جلوگیری از سر خوردگی کارکنان.
    اما در متن به جزئیاتی از قبیل کاهش ساعت کاری بانوان و یا مسائل ایثارگران ووشو که همه اینها درست اما از امور اصلی نیستند. با پرداختن به کلیات بدنبال آن این جزئیات هم درست خواهد شد.

  3. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرجان، خبر نیمه موثقی هست که این ماه به همراه افزایش حقوق ،000 600 تومان به انضمام افزایش اموررفاهی سال جدیدی پرداخت شود.لطفا بررسی کنید .با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دنبالش هستم

نظرات بسته شده است.