مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

عدم وصول مطالبات مخابرات کردستان را در سرویس دهی با مشکل مواجه کرد

[box] مخابرات ما – مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان با اشاره به طلب 300 میلیارد ریالی این شرکت از مشترکان خانگی و اداری گفت: عدم وصول حجم بالای طلب های این شرکت از مردم و دستگاه های دولتی سرویس دهی و توسعه شبکه های مخابراتی در استان را با اختلال و مشکل مواجه کرده است.

[/box]

مخابرات ما (محمد- ایرنا) – آزاد حکمت  اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات مخابرات وابسته به درآمد خود شرکت است و اعتبارات دولتی نمی گیرد اگر مشترکان به موقع بدهی های خود را پرداخت نکنند، سرویس دهی و توسعه شبکه های مخابراتی دچار اختلال می شود.
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه آنتن دهی تلفن همراه در استان وجود دارد، افزود: کارشناسان این شرکت بطور روزانه در حال بررسی (drive test) هستند تا در نقاطی که بدلایل مختلف از جمله ساختمان سازی، آنتن دهی کاهش می یابد نسبت به جانمایی و ساخت سایت اقدام کنیم.
حکمت با بیان اینکه برای ساخت سایت های جدید گاهی به معارض برخورد می کنیم، اضافه کرد: خواهش ویژه ای از مردم و سازمان های مختلف بویژه شهرداری داریم تا با این شرکت همکاری های لازم را داشته باشند که این شرکت بتواند به ایجاد سایت های جدید بپردازد در غیر این صورت نمی توانیم جوابگوی نیازهای مردم باشیم.
وی یادآور شد: پیشتر بر روی موبایل فقط صوت منتقل می شد اما اکنون اینترنت نیز در این بستر مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین اگر ترافیک هر سایتی بالا برود کیفیت اینترنت کم می شود لذا نیاز به توسعه سایت ها و سرمایه گذاری در این حوزه داریم.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان گفت: ایجاد یک سایت 4G برای مخابرات 10 میلیارد ریال هزینه دارد و با وجود مشکلات هزینه ای به هیچ عنوان از گسترش و ارتقای سایت ها باز نمانده ایم.
وی تاکید کرد: با وجود مشکلات، در سال گذشته 410 میلیارد ریال در حوزه های مخابراتی از جمله تلفن ثابت و همراه، اینترنت و انتقال سرمایه گذاری کرده ایم.
به گفته حکمت، از سال 92 به بعد حدود سه هزار میلیارد ریال در این زمینه ها سرمایه گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

**ایجاد اشتغال برای 160 نفر
وی در رابطه با تاثیر فعالیت های شرکت مخابرات در حوزه اشتغال گفت: بدلیل اینکه مرتب در حال توسعه هستیم هیچکدام از شرکت ها و پیمانکارانی که برای این شرکت کار می کند در طول این چند سال بیکار نبوده اند.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان اظهار کرد: از سال 95 تا پایان سال 96 بطور میانگین برای 25 شرکت که فعالیت های توسعه ای و نگهداری را انجام داده شرایط اشتغال فراهم شده است.
حکمت با اشاره به اینکه در مجموع برای 160 نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: از این تعداد برای 100 نفر در حوزه توسعه ارتباطات سیار، 40 نفر در حوزه نگهداری ارتباطات سیار و 20 نفر هم در زمینه توسعه سیستم های مخابراتی اشتغال ایجاد شده است.
وی یادآور شد: مطالبات جدید در حوزه مخابرات و ارتباطات به دلیل اینکه این حوزه به طور مستمر به روز می شود همیشه وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان تاکید کرد: توسعه تلفن ثابت برای شرکت مخابرات ضرردهی دارد اما به توسعه این حوزه همچنان با توجه به تقاضای مردم ادامه می دهیم.
وی با اشاره به هزینه های متفاوتی که شرکت مخابرات برای برقرای یک ارتباط متحمل می شود، گفت: اگر فردی 2 ساعت با تلفن ثابت از یک شهرستان با یکی دیگر از شهرستان های استان صحبت کند سه هزار و 600 ریال برای مشترک هزینه خواهد داشت که از هزینه خرید یک قرص نان هم کمتر است.

**توسعه شبکه های 3G و 4G در استان کردستان
حکمت در رابطه با توسعه سایت های موبایل گفت: از سال 93 که تغییر نسل در سیستم موبایلی را آغاز کردیم 50 سایت 3G احداث شد و برای اولین بار مردم توانستند بطور کامل از اینترنت موبایل استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان افزود: تا پایان سال 94 تعداد سایت ها به 112، در سال 95 به 295 و در سال 96 به 348 سایت 3G در این استان رسید.
وی اظهار کرد: به محض ورود آخرین تکنولوژی موبایل به کشور که 4G است ما در سال 94 موفق شدیم چهار سایت را راه اندازی کنیم که هر چهار سایت در شهر سنندج بود.
به گفته حکمت، 186 سایت تکنولوژی 4G در سال 95 و 350 سایت هم در سال 96 در استان کردستان ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه کل 30 شهر استان کردستان از امکان 3G و بسیاری نیز از امکان 4G بهره مند است، گفت: در شهرهای بانه، سقز، مریوان و سنندج پوشش کامل نسل 4.5 یا 4G+ برقرار است.

** فیبر نوری به منازل تعهد سنگین شرکت مخابرات کردستان
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان اظهار کرد: (ftth) یا فیبر نوری برای ساختمان ها و منازل یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های ارتباطی دنیا است که از اواخر سال 95 آغاز شد.
حکمت یادآور شد: برای اینکه خلا دیجیتالی در استان کردستان ایجاد نشود در زمینه اکثر تکنولوژی های روز استان هم پیشقدم بوده و هم سریع اقدام به اجرا می کند.
وی افزود: آذر سال 95 با مقرر شدن ظرفیت سازی 20 هزار پورت فیبر نوری برای ساختمان ها و منازل، تعهد سنگینی در این زمینه دادیم که برای اولین بار هم بود در استان راه اندازی می شد.
وی اضافه کرد: بهمن سال 95 توانستیم 22 هزار و 100پورت را انجام دهیم که مقداری بیشتر از تعهدات شرکت مخابرات هم بود.
حکمت با اشاره به اینکه تا به امروز برای 26 هزار و 809 پورت ظرفیت سازی کرده ایم، گفت: در حال حاضر مراکز تجاری بانه و پارک علم و فناوری از بخش های مهمی است که فیبر نوری آنها راه اندازی شده و شرکت های دانش بنیان آی تی هم از این فناوری استفاده می کنند.
وی یادآور شد: این فناوری علاوه بر ظرفیت و سرعت بالای آن از مطمئن ترین، امنترین و قابل اتکاترین بسترهای ارتباطی و بر مبنای آی پی است.

** توسعه اینترنت روستایی را از مخابرات گرفتند
حکمت گفت: در زمانی که رساندن اینترنت پرسرعت به روستاها بر عهده شرکت مخابرات گذاشته شده بود این شرکت توانست 339 مرکز مخابراتی اینترنت پرسرعت را در سال 93 راه اندازی کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان اضافه کرد: با اینکه توسعه اینترنت روستایی بعدا به یک اپراتور دیگر محول شد اما مخابرات باز هم تعداد مراکز اینترنت در روستاها را به 450 مرکز رساند.

**سیم کارت انارستان سیم کارتی با اینترنت پاک
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز ارتباطی به گونه ای است که در سنین کم هم این ارتباطات وجود دارد اما همیشه والدین و جامعه این دغدغه را داشتند که این ارتباط متناسب با سن کودک و نوجوان باشد.
حکمت با بیان اینکه باید پیوست فرهنگی همراه با تکنولوژی عرضه شود، افزود: درست است که ما متولی فرهنگی نیستیم اما می توانیم بستر فرهنگی را برای تکنولوژی های نو فراهم کنیم که سیم کارت انارستان در این راستا فعال شد.
وی اظهار کرد: سیم کارت انارستان به صورت رایگان به نام والدین واگذار می شود و این قابلیت را به آنها می دهد تا کنترل های لازم در حوزه تماس ها و اینترنت فرزندان خود را داشته باشند.
حکمت با اشاره به اینکه در این سیم کارت مشوق های اولیه ای از جمله یک گیگ اینترنت رایگان هم وجود دارد،گفت: علاوه بر محدودیت های هوشمندی که متناسب با سن در رابطه با اینترنت در این سیم کارت لحاظ شده، والدین هم از طریق درخواست و هم از طریق سایت می توانند فعالیت های فرزاندان را بررسی کنند.
مدیر عامل شرکت مخابرات کردستان افزود: استان کردستان در میان 6 استانی قرار دارد که بیشترین استقبال را از این نوع سیم کارت داشته اند.

***

896450cookie-checkعدم وصول مطالبات مخابرات کردستان را در سرویس دهی با مشکل مواجه کرد

نظرات بسته شده است.