مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک شایعه در مخابرات پبچید. هفتصد میلیارد تومان وام برای بازنشستگی!؟

مخابرات ما- امروز شایعه ای بسرعت چرخید تا به ما رسید.مثل همیشه از طرف سردبیر مامور پیگیری آن شدم تا بدانم موضوع چیست.

شایعه این بود که: اخیرا شرکت مخابرات توانسته است 700 میلیارد تومان برای طرح بازنشستگی لیسانس و بالاتر وام بگیرد.

البته من میدانم در ذهن معاون توسعه نیروی انسانی قطعا همه راههای ممکن برای حل این مشکلات ردیف می شود و شاید این هم یکی از راه حلهای ذهنی او باشد.کسی چه می داند!

اما حاصل بررسی من می گوید تا این لحظه وامی به این منظور گرفته نشده است.

ضمن اینکه از سال گذشته سازمان خصوصی سازی به هیئت مدیره وقت و معاون مالی اخطار کرده بود که دیگر با گرفتن وام موافقت نخواهد کرد.

هر چند که معمولا حرفها در پیچ و خم فعالیتهای زمان خودش حبس می شود و به امروز نمی رسد اما بازنشستگی و امکان دریافت پاداش تشویقی برای همه مدیران هم مهم است اما واقعیت این است که این شایعه تا این لحظه واقعیت ندارد.

یعنی مورد (دریافت 700 میلیارد تومان وام برای پاداش بازنشستگی تشویقی کارشناسان فقط یک شایعه است و دیگر هیچ.)

 

896320cookie-checkیک شایعه در مخابرات پبچید. هفتصد میلیارد تومان وام برای بازنشستگی!؟
15 نظرات
  1. داوود می گوید

    سلام
    امروز 30 ام اردیبهشت صکوک 800 میلیارد تومانی مخابرات ایران عرضه شد و این عرضه تا سه شنبه این هفته نیز ادامه خواهد داشت . در پایان زمان معاملاتی امروز بورس ، کل صکوک فروخته شده مخابرات ایران بالغ بر 394 میلیار تومان بوده یعنی تقریبا نصف مبلغ تامین شده است .
    مبارک کارشناسان در شرف بازنشستگی

  2. ناشناس می گوید

    دومین تامین مالی مخابرات از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه؛
    پذیره نویسی صکوک 800 میلیارد تومانی

    خبرهای بانکی – صکوک اجاره 8 هزار میلیارد ریالی شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) با نماد «صخابر102» از فردا 30 اردیبهشت 1397 تا سه شنبه اول خرداد 1397 به مدت 3 روز کاری از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیره‌نویسی قرار می گیرد.
    پذیره نویسی صکوک 800 میلیارد تومانی

    به گزارش خبرهای بانکی به نقل از سنا، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام خبر فوق افزود: با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) به منظور تامین سرمایه در گردش خود جهت بازپرداخت بدهی اقدام به انتشار صکوک اجاره مبتنی بر سهام از طریق شرکت واسط مالی مرداد (با مسئولیت محدود) در بازار بورس اوراق بهادار تهران می کند.

    غلامرضا ابوترابی توضیح داد: دارایی مبنای انتشار این اوراق تعداد 567,818,866 سهم شرکت ارتباطات سیار ایران به قیمت هر سهم 14,089 ریال است که به مدت 4 سال به صورت اجاره به شرط تملیک با نرخ اجاره بهای 16 درصد به بانی(شرکت مخابرات ایران) واگذار می شود و این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

    وی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق اظهار داشت: این اوراق فاقد ضامن است و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، سهام شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) و شرکت مخابرات ایران به ترتیب تعداد 701,713,350 و 5,681,313,804 توثیق شده است. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری پارسیان(سهامی خاص) است و مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی اوراق را شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان(سهامی خاص) بر عهده دارد.

    ابوترابی با بیان اینکه این دومین تامین مالی شرکت مخابرات ایران از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است، افزود: اولین صکوک اجاره شرکت مخابرات ایران در تیرماه 1394 به مبلغ 4500 میلیارد ریال با نماد صخابر از طریق شرکت فرابورس ایران منتشر شد که همچنان در حال معامله است.
    تاریخ خبر: ۱٣۹٧/٠۲/۲۹ ۱۲:٤٠:۵٧

  3. داوود می گوید

    سلام
    ظاهرا شایعه تامین ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازنشستگی لیسانس و بالاتر تقریبا درست بوده ولی نه بصورت دریافت وام ، بلکه فروش اوراقی بنام صکوک در بورس ، شرکت مخابرات ایران اقدام به فروش اوراق صکوک به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۴ درصد با عنوان “پرداخت بدهی” در بورس اوراق بها دار کرده است. بنابراین بزودی باید شاهد ابلاغ طرح بازنشستگی لیسانس و بالاتر باشیم.

  4. داوود می گوید

    سلام
    ظاهرا خبرها در این مورد تقریبا درست بوده ولی نه بصورت دریافت وام ، بلکه در بورس و اوراقی بنام صکوک ، شرکت مخابرات ایران در بورس اوراق بها دار اقدام به فروش اوراقی بنام صکوک به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان با سود سالیانه ۱۴ درصد و با عنوان پرداخت بدهی ها کرده که مبلغش نزدیک به مبلغ شایعه بالا هست. بنابراین باید بزودی منتظر ابلاغ طرح بازنشستگی برای مدارک لیسانس و بالاتر باشیم.

نظرات بسته شده است.