مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

درخواست رسمی چین از آمریکا برای لغو تحریم شرکت ZTE

[box] مخابرات ما -چین از آمریکا خواست تا در ممنوعیت ۷ ساله فروش تجهیزات و نرم افزارهای آمریکایی به شرکت زد تی ای به بهانه تخطی این شرکت از مصالحه مربوط به نقض تحریم های ایران، تجدید نظر کند. [/box]

مخابرات ما (محمد – سیتنا) –  دو منبع آگاه گفتند: چین از آمریکا خواسته تا در ممنوعیت 7 ساله فروش تجهیزات و نرم افزارهای آمریکایی به شرکت زد تی ای به بهانه تخطی این شرکت از مصالحه مربوط به نقض تحریم های ایران، تجدید نظر کند.

این درخواست در جریان دیدار مقامات ارشد تجاری دو کشور در پکن مطرح شده است. این نشست به منظور جلوگیری از بروز یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین برگزار شده است.

واشنگتن شرکت زد تی ای را به تخطی از مفاد مصالحه مربوط به نقض تحریم های ایران متهم کرده است. بر اساس این مصالحه، شرکت زد تی ای متعهد شده بود، آن دسته از کارکنانی را که در ارسال کالاهای ساخت آمریکا به ایران نقش داشتند را تنبیه کند.

هرچند مقامات آمریکایی گفته اند اقدام تنبیهی علیه زد تی ای ارتباطی با سیاست تجاری کلی دولت ترامپ ندارد، اما بسیاری در چین این اقدام را به سلسله اقدامات تجاری دولت آمریکا در قبال شرکت های چینی و شاخه و شانه کشیدن های تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان در مقابل هم نسبت می دهند.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، مذاکره کنندگان چینی از طرف آمریکایی خواسته اند که به درخواست استیناف شرکت زد تی ای گوش فرا دهد و ضمن مد نظر قراردادن تلاش های این شرکت برای ارتقاء میزان پایبندی اش به مفاد مصالحه منعقده، تحریم اعمال شده را لغو نماید.

وزارت بازرگانی چین پیشتر با انتشار بیانیه ای گفته بود، مقامات چینی به صورت جدی موضوع شرکت زد تی ای را با هیئت آمریکایی در میان گذاشته اند.

بر اساس این بیانیه، مقامات آمریکایی گفته اند «برای اظهارات مقامات چینی در خصوص این پرونده اهمیت قائل هستند و موضع چین را به رئیس جمهور آمریکا منتقل خواهند کرد.»

شرکت زد تی ای گفته این تحریم غیرقابل قبول است و حیات شرکت را تهدید می کند. سخنگوی وزارت بازرگانی چین هم پس از اعلام این تحریم گفته بود، چین در واکنش به اقدام آمریکا علیه شرکت زد تی ای، اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

***

896080cookie-checkدرخواست رسمی چین از آمریکا برای لغو تحریم شرکت ZTE

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.