مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تهیه پیش نویس قانون «دولت الکترونیک» و «جرایم سایبری» برای نخستین بار در افغانستان

[box] مخابرات ما – وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار پیش نویس قانون دولت الکترونیک و جرایم سایبری در این کشور تهیه شده است.[/box]

مخابرات ما (محمد -تسنیم) –  مقامات وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان اعلام کردند برای نخستین بار پیش نویس قانون دولت الکترونیک را به منظور ایجاد سهولت و شفافیت بیشتر ایجاد کرده است.

«خان زمان امرخیل» مشاور وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان به «دویچه وله» گفت: تلاش‌های بسیاری برای تهیه پیش نویس قانون دولت الکترنیک صورت گرفته است.

در حال حاضر برخی از وزارت‌خانه‌ها از سیستم الکترونیکی برای ارائه خدمات اداری به شهروندان افغانستان استفاده می‌کنند که بروکراسی اداری را کاهش داده است.

امرخیل اظهار داشت: پیش نویس قانون جرایم سایبری نیز از سوی این وزارت تهیه شده است که با اجرایی شدن آن دولت افغانستان به جرایم اینترنتی نیز رسیدگی خواهد کرد.

نهادهای امنیتی افغان بارها از فضای باز اینترنت در این کشور انتقاد کرده‌اند، زیرا گروه های تروریستی از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به سربازگیری و تبلیغات می‌کنند.

این در حالی است که بسیاری از مردم افغانستان از بهای گزاف و سرعت پایین اینترنت در این کشور شاکی هستند اما وزارت مخابرات از کاهش 80 درصدی قیمت اینترنت در آینده خبر داده است.

مقامات وزارت مخابرات تصریح کردند که پروژه فیبر نوری در 25 ولایت افغانستان اجرا شده و قرار است 9 ولایت دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی تحت پوشش قرار بگیرند.

در حال حاضر 18 میلیون نفر در این کشور به خدمات اینترنتی دسترسی دارند؛ ولی تنها 6 میلیون از مردم از آن استفاده می‌کنند.

***

896020cookie-checkتهیه پیش نویس قانون «دولت الکترونیک» و «جرایم سایبری» برای نخستین بار در افغانستان

نظرات بسته شده است.