مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در معاونت IT ؛ یک تصمیم, سی هزار اصله درخت و نود میلیارد تومان تحمیل هزینه!

[box]مخابرات ما(سردبیر) – مطلب وارده است.قول داده بودم چند روز پیش منتشر کنم اما فعلا زمان و مکان از دستم در رفته است.ضمن عذرخواهی از نویسنده دعوت میکنم شما را به مطالعه مطلبی بسیار لازم الاجرا.[/box]

 

“قطع ٣٠ هزار درخت در سال به کنار ، لطفا سالى نود ميليارد تومان پول مخابرات را دور نريزيد”

نویسنده مهمان

.
متاسفانه على رغم شعارهای مختلف, مديران جديد  در بدو ورودشان همه كارهاى قبلى ها را اشتباه جلو می دهند و تصمیم به طرح تازه ای می گیرند! در مخابرات ايران هم متاسفانه شاهد اين موضوع هستيم.

.
در ابتداى سال ٩٥ كميته IT مخابرات ايران مصوب كرد که بايد قبوض كاغذى حذف و قبوض الكترونيكى جايگزين آن شود.
راهكارهاى متعددى هم براى ارسال خلاصه و متن كامل صورتحساب مشتركين بصورت الكترونيكى ارائه شد از جمله تقويت سامانه ٢٠٠٠ ايجاد سامانه پيام صوتى ،ارسال پيامك و ايميل و ….

.
استانها از همان موقع دست بكار شدند كميته ها تشكيل شد اطلاع رسانى به مردم و مسئولين و جمع آورى شماره تلفن هاى همراه نظير به نظير تلفن ثابت انجام گرفت.
در بعضى از استانها به حدى خوب عمل شد و مردم از موضوع استقبال كردند كه خيلى زود وصولى قبوض الكترونيكى با وصولى زمانى كه قبض ها كاغذى بود برابر شد.
قبل از آن ساليانه در هر استان بطور متوسط ٢ ميليارد تومان براى چاپ و توزيع قبوض كاغذى هزينه ميشد يعنى عملا اين هزينه از دوش استانها برداشته شد.
متوسط تعداد درختى كه بايد قطع شود تا قبوض يك استان تهيه شود حدود ١٠٠٠ درخت در سال است يعنى عملا از قطع اين درختان نيز جلوگيرى بعمل آمد.
حال بعد از اين همه تلاش و مانور دادن در رسانه ها كه مخابرات دوستدار محيط زيست است و … اخيرا معاونت جديد محترم امور فناورى اطلاعات شركت مخابرات ايران در اولين نامه اش به استانها اعلام كرده كه دوباره قبض كاغذى چاپ و توزيع كنيد آن هم نه هر دوره بلكه هر ماه !!!

.
آخر برادر عزيز
.
آبرويمان در كوچه و بازار می رود بعد از آن همه ادعاى گسترده در رسانه ها. یعنی به اين زودى از دوستدار محيط زيست بودن پشيمان  و به دشمن آن تبدیل شده ایم؟

.

قطع ٣٠ هزار درخت در سال در اين وضعيت بى آبى پيشكش.
اينكه با آمدن اين همه تكنولوژى، فناورى ، اپليكيشن ، شبكه هاى اجتماعى و … ديگر دوران كاغذ پرانى تمام شده هم مثل دوتاى قبلى.

لطفا لا اقل بخاطر وضعيت بد فعلى درآمدى شركت و اينكه الان هزينه هاى چاپ و توزيع نسبت به قبل بالاتر رفته و ميانگين هزينه هر استان ميشود حدود سالى ٣ ميليارد تومان و براى كشور ٩٠ ميليارد و از طرفى حالا كه مردم از اين طرح استقبال خوبى كرده اند و چوب خورى هايش هم تمام شده استثنائا اين اشتباه را بر دست اندر كاران قبلى ببخشيد و از تصميمتان دست برداريد.

.
راه درست اين است كه اگر استانى در اين طرح وظيفه اش را خوب انجام نداده رويه هايش را اصلاح و مشكلاتش را رفع كند نه اينكه از بيخ و بن همه چيز را بهم بريزيم.

 

891810cookie-checkدر معاونت IT ؛ یک تصمیم, سی هزار اصله درخت و نود میلیارد تومان تحمیل هزینه!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.