مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سهم ناچیز تولیدات ایرانی از بازار 6 میلیارد دلاری تجهیزات ارتباطی

[box]مخابرات ما – رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 300قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در کشور تولید می‌شود، گفت: بازار مصرف در بخش ارتباطی حدود 6 میلیارد دلار است که تولید داخلی از این بازار یک میلیارد و 700 میلیون دلار سهم دارد.[/box]

مخابرات ما (محمد –  ایران اکونومیست) –  رمضانعلی سبحانی فر درخصوص نشست امروز- دوشنبه- کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: درخصوص حمایت از تولید داخلی، کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بخش خصوصی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بخش‌های مخابراتی و مجموعه مدیران وزارت ارتباطات جلسه‌ای برگزار شد.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب ادامه داد: در ابتدای جلسه احصاء کردن لیست تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود، ارائه شد.

سبحانی فر با بیان اینکه توانمندی‌های تولید داخل و بحث تعرفه‌‌های واردات تجهیزات مورد نیاز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: حدود 300 قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در داخل کشور تولید می‌شود و میانگین تعرفه‌های واردات تجهیزات موردنیاز در سیستم ارتباطی به‌صورت میانگین 26 درصد است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس با اشاره به اینکه بازار مصرف در بخش ارتباطی حدود 6 میلیارد دلار است که تولید داخلی از این بازار 1 میلیارد و 700 میلیون دلار سهم دارد، ادامه داد: سهم تولید داخلی از بازار کشور بسیار کم است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای را تشکیل دهد تا در آن تقاضای بازار این بخش آورده شود و تولیدات داخل کشور نیز در این سامانه قرار داده شود و نیز در بحث تائید کالاهایی که وارداتی هستند نظارت بیشتری داشته باشد.

سبحانی فر ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد بررسی مجدد تعرفه‌های لوازم و تجهیزات ارتباطی سرعت بگیرد تا در صورت نیاز تعرفه کالاهای خارجی مشابه تولید داخل افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به بخش‌های مختلف فرصت داده شده تا ظرف یک ماه آینده ماموریت‌های محوله را انجام دهند.

سبحانی فر خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت در بخش اکتیو و پسیو که بیشتر می‌توان در آن از تجهیزات داخلی استفاده شود مورد تاکید قرار گرفت تا سهم بیشتری از این بازار 6 میلیارد دلاری را داشته باشیم.

***

889970cookie-checkسهم ناچیز تولیدات ایرانی از بازار 6 میلیارد دلاری تجهیزات ارتباطی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.