مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

[box]مخابرات ما – سومین دوره‌ کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی با محوریت نسل پنجم شبکه‌های موبایل (۵G) در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه سال جاری با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در قالب ارایه‌ی سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.[/box]

مخابرات ما (محمد – خبرگزاری دانشجو) – سومین دوره‌ کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی با محوریت نسل پنجم شبکه‌های موبایل (۵G) در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه سال جاری با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در قالب ارایه‌ی سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

امنیت شبکه، باند گسترده سیار، حمل و نقل هوشمند، شبکه‌ی هوشمند انرژی، اینترنت اشیا و عملیات از راه دور، عناوین مورد بحث در این سمینار دو روزه می‌باشد.
بابک حسین خلج دبیر کمیته علمی سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی و عضو هیئت علمی دانشکده‌ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در خصوص برگزاری این کنفرانس گفت: حوزه مخابرات و ارتباطات در حال حاضر از حوزه‌های کلیدی در توسعه فناوری‌های جهانی است. در کشور نیز این حوزه از سوی دولت بعنوان یکی از حوزه‌های کلیدی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال شناخته شده و بر روی آن بطور جدی حساب می‌شود.
وی افزود: در سال حمایت از تولید داخلی، تولیدات حوزه ارتباطات در صورتیکه واقعا مورد حمایت قرار گیرند برای فناوری‌های نسل چهارم به بعد، بسیار تاثیرگذار خواهند بود.
خلج یادآور شد؛ در این حوزه مساله امنیت و حفظ حریم خصوصی بسیار مهم است که در سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی هم بر روی آن تمرکز شده است.
وی خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف نیز در این حوزه بطور جدی فعال هستند و حوزه‌های نوینی چون؛ موج میلیمتری، مخابرات و رمز نگاری کوانتومی، بلاکچین و طراحی تراشه‌های مخابراتی از جمله پروژه‌های تحقیقاتی در لبه تکنولوژی در دست جریان در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.
این عضو هیئت علمی دانشکده‌ی مهندسی برق در ادامه یادآور شد؛ در سال اخیر هم با پشتیبانی اپراتور همراه اول در حوزه‌ی ایجاد بستر مخابراتی بر اساس مجازی سازی، پروژه‌هایی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه آغاز گردیده که در نوع خود در کشور منحصر بفرد است و می‌تواند در گذر به نسل پنجم موبایل در کشور بسیار تاثیرگزار باشد.
خلج در پایان صحبت هایش اذعان داشت؛ هر چند صنعت داخل کشور در نسل‌های سوم و چهارم موبایل نتوانست چندان تاثیرگزار باشد، اما امید می‌رود بتوانیم با پشتیبانی وزارت ارتباطات و اپراتورها، برای نسل پنجم و بروز با توسعه این فناوری در سطح جهانی، بخش‌هایی از این فناوری را در کشور بومی سازی کنیم و دانشجویان و فارغ التحصیلان ما با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه بطور جدی فعال شوند.

گفتنی است، سومین دوره‌ی کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی طی روز‌های ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه توسط دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و انجمن علمی فرهنگی رسانا در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. ثبت نام در این کنفرانس دو روزه از تاریخ ۲۲ فرودین آغاز گردیده است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت این کنفرانس به آدرس؛ http://mwts۲۰۱۸.sharif.edu مراجعه نمایند.

***
889960cookie-checkسومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

نظرات بسته شده است.