مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هیچکس نباید در سمت مشاور راضی و خوشحال باشدتعلل درحذف مشاوران برای چیست؟

[box]مخابرات ما- اگر کسی در جایگاهی دائمی بنام  مشاوره احساس ناراحتی نکند و به مدیرش معترض نگردد  برای من جای تعجب دارد![/box]

 

نوشته: نادری 80

مخابرات ما – در یک روز هزاران جایگاه محکم اداری در این شرکت حذف شد، آب از آب تکان نخورد! نمونه اش بسیار است! روسای مراکز در چشم بهم زدنی رفتند!

معاونت مراکز و معاونت ادارات به جرم اینکه در سیستم کارگری معاون نداریم در آنی حذف شدند و کسی هم حرفی نزد!صدای این همکاران به هر جایی که رفت, به مدیران مخابرات نرسید!

با اینکه قرار بود از نظر حقوقی جایگاه جدید این افراد باعث کسر حقوق نشود، به این هم عمل نشد.یعنی بی توجه به کاهش حقوق در زمان بازنشستگی و شاغلی تیغ تیز معاونت توسعه نیروی انسانی روی این جایگاهها نشست و برید!

.
اصلا حرفی بر سر درست یا نادرست بودنش ندارم!

می خواهم از قدرت سیستم اداری در جایی که خود بخواهد، حرف بزنم!

.

وقتی جایگاههای محکم اداری، باوجود ردیف شغلی در چشم بهم زدنی از دست می رود وهیچ اشکالی بروز نمی کند، میخواهم بپرسم چرا مدیر عامل محترم برای حذف سمت های مشاوره تعلل می کند؟

در سیستم کارگری آیا مشاوره وجود دارد؟ اگر وجود دارد بعنوان شغل تعریف کنند تا دیگرانی هم که در جایگاه نامناسبی هستند بتوانند به گوشه ای از حقوق خود برسند!

اگر مشاوری در ردیف های اداری تعریف شده، چه جایگاهی دارد؟ آیا هم ردیف مدیران است؟ آیا هم ردیف کارشناسی است؟ آیا بر مدیر عامل برتری دارد؟ آیا بازوی مدیر عامل است؟

اصولا جایگاه واقعی مشاور در این سیستم چیست که هیچکس توان تعریف وظیفه برای آن را ندارد؟در حقیقت تبئیل شده اند به  افرادی کاملا رها شده در سیستم!

.

تا اینجا که ما دیده ایم اگر کسی در داخل سیستم مخابرات، در جایی منصوب شده و بعد به هر دلیلی جایگاهش را از دست داده است در جایگاهی بنام مشاور نشسته است بدون اینکه وظایف او تعیین و مشخص گردد.فقط تعدادی خدم و حشم و دفتر و مدیر دفتر و تایپیست و تلفنچی به او اختصاص داده اند تا آب توی دلش گرم نشود!

.

می خواهم بگویم سمت مشاور به جایگاهی تبدیل شده که:

  • 1- مدیر معزول صدایش در نیاید.
  • 2- مدیران جابجا شده – مثل اعضای سابق هیئت مدیره – در آن بسوزند و بسازند!

 

ساده بگویم :

هر گاه کسی را از سمتی حذف می کنیم، یا جایگاهش را می خواهیم بگیریم فقط یک قاب برای حصر او وجود دارد! مشاور!

.

اگر این افراد شایسته سمتی هستند باید در بدنه اجرائی مخابرات از توان و قدرت آنان استفاده شود.

اگر سمت مناسبی برایشان ندارید که در شان آنان باشد، شایسته نیست که آنان را بیکار و بی مصرف فقط بر سیستم سوار کنید.بهتر است به آنان اجازه دهید به جایگاههای دیگر بروند تا از توانائی های آنان در آنجا استفاده شود. بعید میدانم  این افراد یا این همه توانائی مورد ادعایشان، خواستار نداشته باشند.   با توجه به اینکه در سطح مدیران ارشد کشور شناخته شده هستند آنان را حتما روی دست خواهند برد. مثلا باید در سمت های معاونت وزیر از اینان باید استفاده شود؟ اعضای هیئت مدیره در شرکتهای دولتی چرا نباید از وجود این افراد بهره ببرد؟ افرادی که برای نظام زحمت کشیده اند و اینک تجربه و امتیازات خوبی اندوخته اند. چرا باید در مخابرات محصور باشند؟ مخابراتی که دارای فضای کارگری و خصوصی است؟

.

اگر چنین نمی شود.یعنی در جایگاههای بالاتر، به هر دلیلی از اینان استفاده نمی شود، باید این دوستان با خود رو راست باشند.از عناوین خود ساخته خارج شوند و بدانند که با شرایط جدید و نزدیک با ورشکستگی مخابرات خود را به سیستم تحمیل نکنند.

.

حرف آخر ما با مدیر عامل این شرکت به گل نشسته است!

آقای مدیر عامل!

تا امروز تعارفات غیر ضروری بین مدیران، شرکت را بیچاره کرده است! آن همتعارفاتی که از کیسه این شرکت بخت برگشته بوده است!

از شما سوالی دارم! آیا اگز این سرمایه از آن خودتان بود باز هم با این مدیریت ها و مشاورت ها ، به تعارف و مدیر داری برگزار می کردید؟

این سوال را از مدیران و مشاوران خود نیز بپرسید لطفا!

 

882650cookie-checkهیچکس نباید در سمت مشاور راضی و خوشحال باشدتعلل درحذف مشاوران برای چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.