مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رییس کمیته مخابرات مجلس: نباید در اطلاعات مردم سرک کشید.

[box] مخابرات ما -رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس گفت: نباید در اطلاعات مردم سرک کشیده شود اگر کاربر بفهمد که به اطلاعات او سرک می‌کشیم مطمئنا بی‌اعتماد می‌شود و کاربر از سیستم داخلی استفاده نمی‌کند. [/box]

مخابرات ما (محمد – ایستنا) – رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس شورای اسلامی در همایش یکصدوچهل‌ویکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جشنواره فاوا با اشاره به تحولات بسیار زیاد برای وزارت ارتباطات از زمان دولت نهم و دهم تا به امروز گفت: قرار بود قبل از سال 92 با بی‌تدبیری انجام شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منحل شود و این وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی ادغام شود در حالی که مجلس شورای اسلامی با طرح فوریتی و با تعداد بالای آرای 191 رای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را احیا کرد و اگر این کار انجام نمی‌شد امروز وزارت ارتباطات وجود نداشت.

سبحانی‌فر تاکید کرد:‌ در حال حاضر از عصر ارتباطات عبور کردیم و به عصر اطلاعات رسیدیم فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها توانسته است تا کارهای بزرگ مردم را حل کنند.
رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس با بیان اینکه در مجلس نسبت به آذری جهرمی تغییر نگاه ایجاد شده گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی نسبت به روز رای اعتماد به وزیر ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی تغییر بسیار زیادی پیدا کرده و وزیر ارتباطات طرفداران زیادی در مجلس دارند.
سبحانی‌فر با اشاره به وضعیت فعلی ارتباطات گفت:‌اکنون دیگر همه خانواده‌ها و بخش‌های کشور با ارتباطات درگیر هستند باید زیرساخت‌ها ی این مساله در کشور توسعه پیدا کند یکی از ضروریات اصلی این است که پهنای باند کشور گسترش بزرگی داشته باشد و بدین منظور نیاز است تا بخش خصوصی به واردات پهنای باند مشغول شود تا علاوه بر ایجاد رقابت قیمت نیز کاهش پیدا کند.
وی تاکید کرد: باید کیفیت در حوزه ارتباطات افزایش پیدا کند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت نکته کلیدی در مسائل است اظهار داشت: باید امنیت رعایت شود اگر مردم اعتماد نکنند از سیستمی که بخش دولتی یا خصوصی باشد سرویس دریافت نمی‌کند همین مساله باعث شد تا زمانی که تلگرام برای مدت کوتاهی بسته شد مردم استقبال چندانی از پیام‌رسان‌های داخلی به دلیل بی‌اعتمادی نداشته باشند و تنها 4 تا 5 میلیون نفر به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت کردند.
رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس افزود: نباید در اطلاعات مردم سرک کشیده شود اگر کاربر بفهمد که به اطلاعات او سرک می‌کشیم مطمئنا بی‌اعتماد می‌شود و کاربر از سیستم داخلی استفاده نمی‌کند.
سبحانی‌فر با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی گفت: باید کارها به بخش خصوصی واگذار شود نباید یک شرکت دولتی در جشنواره جایزه ببرد و باید فضا، فضای فعالیت بخش خصوصی باشد.
وی ادامه داد: برای حمایت از بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز است تا بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شود با همین مساله بخش خصوصی در این حوزه فعالیت بیشتری می‌کند و حتی در حوزه پیام رسان انشاالله پیام رسان خارجی دیگر نخواهیم داشت.
***
881360cookie-checkرییس کمیته مخابرات مجلس: نباید در اطلاعات مردم سرک کشید.

نظرات بسته شده است.