مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- آقای مدیر عامل سلام! حالا لطفا وکیل ما باشید پیش از آنکه این امید بمیرد!

[box]مخابرات ما- گر چه بسیار دیر اما بالاخره تلاش ها به حکمی منجر شد که نیاز به حمایت دارد.چه کسی حامی کارکنان است؟[/box]

 

مخابرات ما- این بار روی سخن ما با مدیر عاملی است که قطعا بدنبال درک متقابل با کارکنان است تا از این رهگذر به حل مشکلات مخابرات برسیم. بنابراین ضمن سلام به مدیر عامل محترم مخابرات ایران اطلاعاتی را برای روشن شدن ذهن مهندس صدری منتشر می کنیم.

 

طرح تبدیل بیمه چیست؟

یادآوری ابتدای خصوصی سازی و سهل انگاری نسبت به کارمندان انتقالی دولت واقعا انسان را دلگیر می کند.اما چه می شود کرد! اتفاقی است که رخ داده!

موضوع این است که به محض خصوصی شدن مخابرات اگر قرار بود کارکنان به بخش خصوصی منتقل شوند، دولت وظیفه داشت بیمه های 9 درصد کشوری را به بیمه 7 درصد تبدیل کند تا کلیه پرداختی ها و دریافتی ها پس از بازنشستگی یکسان گردد.

یکی از دلایلی که شاید کارکنان 9 درصدی را به مخابرات خصوصی شده راغب کرد همین تبدیل بیمه بود.

اما پس از مدتی مخابرات بر اساس روابط بهینه شده با وزارت کار و بیمه ها، قانونی را گذراند که بر اساس آن “چنانچه کارمندی خودش بخواهد می تواند بر بیمه قبلی باقی بماند.”

از نظر مخابرات همه کارکنان راضی بودند بر بیمه قبلی باقی بمانند! .. بدون اینکه از آنان سوالی بشود! اما واقعیت غیر از این بود.

در تمامی سال های پس از خصوصی سازی، یکی از مطالبات کارکنان تبدیل بیمه بوده است. اما از سنگ صدا درآمد، از مخابرات و دولت صدایی درنیامد!

 

این حکم چه می گوید؟

پیگیری تعدادی از کارکنان عزیز ما منجر به صدور حکمی از سوی دیوان عدالت اداری شده است که خوشبختانه برای کلیه کارکنان (شاکی و غیر شاکی) نافذ است.در این حکم آمده است که:

از آنجا که بررسی شکایات کارکنان مخابرات در این باره در شعب مختلف دیوان عدالت اداری به آرا متفاوتی منجر شد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه مقرر کرد شرکت مخابرات ایران وابسته به وزارت ارتباطات­ وفناروی است و … پرداخت مابه التفاوت تغییر صندوق از دولت به بخش خصوصی برعهده­ دستگاه اجرایی متبوع کارمند خواهد بود و دستگاه اجرایی قبل ، مکلف به پرداخت مابه التفاوت تغییر صندوق خواهد بود.

یعنی وزارت ارتباطات بعنوان نماینده دولت باید هزینه این انتقال را بپذیرد.

 

چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید

ممکن است وزارت ارتباطات آنقدر اجرای حکم را طولانی کند که کارکنان خسته شوند. ممکن است بیمه تامین اجتماعی به بهانه قانون (حداقل باید بیمه شده قبل از بازنشستگی ده سال بیمه به تامین اجتماعی بپردازد, مانع از اجرای کار شود. ممکن است بیمه خدمات درمانی بدلیل کاهش تعداد نفراتش از این امر سر باز بزند و ….

 

انتظار ما از مدیر عامل محترم مخابرات 

در همین مدت اندکی که از مدیریت شما بعنوان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گذشته است به این حس رسیده ایم که شما هر گاه کسی را صاحب حق بدانید قطع و یقین کمکش می کنید.

به این نتیجه رسیده ایم که اگر شما به این نتیجه برسید که کارکنان صاحب حقی هستند از ادای حق جلوگیری نمی کنید.

به این نتیجه رسیده ایم که حقوق دیگران برای شما بسیار مهم است.حقوق کارکنان، حقوق مشتریان، حقوق پیمانکاران و …. برای شما فرقی ندارد.خود را ملزم به رعایت حق می‌دانید.

 

اینک که قانون پس از سال ها حق را به کارکنان داده است انتظار داریم از این حس شما به نفع خودمان استفاده کنیم و از شما بخواهیم در مقابل وزارتخانه و تصمیماتش نماینده کارکنان مظلوم 9 درصدی مخابرات باشید.

می خواهیم شما در مقابل دولت وکیل ما کارکنان باشید و از همه توان و قدرت خود برای سرعت اجرای این حکم استفاده کنید.

آیا امکانش هست؟

قطعا پاسخ این سوال برای شما ساده نیست در حالیکه از یک سو نماینده سهام 40 درصدی دولت هستید اما برای همکاران ما که در شرف بازنشستگی هستند اجرای این قانون بسیار لازم و ضروری است.

پس لطفا این بار طرف ما باشید! پیش از آنکه این امید به تغییر در وجود ما و همکارانمان بمیرد!

با احترام 

به نمایندگی از همکاران 9 درصدی

سردبیر -اسفند 96

879060cookie-checkسردبیر سلام می کند- آقای مدیر عامل سلام! حالا لطفا وکیل ما باشید پیش از آنکه این امید بمیرد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.