مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استفاده بسیار محدود از تلفن‌های همگانی در یزد

[box] مخابرات ما -رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد در گفتگو با یزدندا در رابطه با وضعیت تلفن های همگانی در سطح استان گفت: امروزه با وجود گسترش استفاده از تلفن همراه تعداد کمی از مردم از تلفن های همگانی استفاده می‌‏کنند. [/box]

مخابرات ما (محمد – یزد آوا ) –  با گسترش دسترسي مردم به تلفن همراه و اينترنت پهن باند موبايل، بازار تلفن هاي همگاني که روزی در جای جای شهر خودنمایی می کرد از رونق افتاده است.

در ایران اولین تلفن همگانی در دهه چهل نصب شد که این تلفن‏ها از نوع هندلی بودند که چند سال بعد به تلفن‏‌های سکه‌‏ای تبدیل شدند. در سال ۷۹ نیز اولین نسل تلفن‏های کارتی عرضه شد که مردم از این تلفن‏‌ها استقبال کردند، چراکه به‏‌همراه داشتن یک کارت تلفن به‏ مراتب راحت ‏تر از حمل یا تهیه چند سکه‏ بوده است.

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد در رابطه با وضعیت تلفن های همگانی در سطح استان گفت: امروزه با وجود گسترش استفاده از تلفن همراه که ضریب نفوذ آن در استان از 110 درصد هم گذشته، تعداد کمی از مردم از تلفن های همگانی استفاده می‏کنند، به نحوی که به طور میانگین روزانه تنها به صورت محدود مکالمه انجام می شود و حتی برخي از اين دستگاه ها براي چند روز يکبار هم استفاده نمي شود.

عبدالمجید معنوی افزود: در حال حاضر در شهر یزد 165 تلفن همگانی رایگان شهری در ورودی و خروجی های شهر از جمله ترمینال‌های مسافرتی، ایستگاه راه آهن، فرودگاه ، همچنین 499 تلفن کارتی و 92 تلفن کابین راه دور در سطح شهر نصب می باشد.

وی اظهار داشت: حدود 70 دستگاه تلفن همگانی در زندان ها وجود داشت که از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به انجمن حمایت قوه قضاییه واگذار شد.

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد در رابطه با درآمد و هزینه های نگهداری کیوسک‌های تلفن همگانی گفت : هزینه نگهداری یک خط تلفن همگانی، ماهیانه 7 هزار و 500 تومان برای هرخط است که به مراتب از میزان درآمد آن کمتر است.

وی عنوان کرد با کاهشي که در تعداد تلفن هاي عمومي در استان صورت گرفته، و نیز نسبت به جمعیت شهری استان که حدود 623 هزار و 382 نفر می باشد ضريب نفوذ به ازاي هر 1000 شماره معادل48/1 می باشد.

معنوی از دیگر مسایل مرتبط با تلفن‌های همگانی را کمبود ودشواری مردم در دسترسي به کارت های تلفن بیان کرد و افزود: به بهانه هاي مختلف بر سر راه دسترسي مردم به اين کارت ها موانع متعددي قرار گرفته که از ابتدای سال 96 تا کنون بالغ بر29 هزار کارت تلفن درسطح استان توزیع شده است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده این مشکلات کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: مشترکین می توانند برای تهیه کارت تلفن در شهر یزد از شرکت تعاونی الفجر مخابرات واقع در خیابان کاشانی مقابل بیمارستان بهمن و شهرستان ها در دفاتر مخابراتی مراجعه نمایند و همچنین در صورت مشاهده خرابی تلفن های همگانی با تلفن 38248520 تماس بگیرند.

***

878200cookie-checkاستفاده بسیار محدود از تلفن‌های همگانی در یزد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.