مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اختصاص امتیازبرای مشترکانی که زمان بین دریافت و ثبت نام تلفن آنها طولانی شده است

[box]مخابرات ما – معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تلاش می شود زمان واگذاری تلفن ثابت از هنگام ثبت نام مشترک تا دریافت آن بیش از یک ماه طول نکشد، گفت:مشترکانی که مدتی بیشتر در انتظار بوده اند در صورت کوتاهی مخابرات از امتیاز ویژه برخوردار می شوند.[/box]

مخابرات ما (محمد – ایرنا) -داود زارعیان گفت :اکنون بیش از 90درصد تقاضاهای دریافت تلفن ثابت در کمتر از یک ماه در کل کشور پاسخ داده می شود و ثبت نام کنندگان تلفن های خود را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: کمتر از 10درصد تقاضاهای دریافت تلفن زمانی بیشتر از یک ماه در انتظار می مانند که برای جبران آن تلاش شده راهکاری اتخاذ شود تا رضایت آنها نیز جلب شود.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران خاطرنشان ساخت: براین اساس تلاش شده است اگر زمان دریافت تلفن به دلیل مشکلاتی از جانب شرکت مخابرات بوده باشد برای جبران آن به اندازه زمان انتظار به مشترک خدمات رایگان مکالمه و اینترنت داده شود.
زارعیان گفت: برخی مواقع صرف زمان واگذاری به دلایلی است که از عهده مخابرات خارج است مانند شهرک های تازه تاسیس که هنوز اقدامی برای ایجاد زیرساخت ها صورت نگرفته و یا مناطقی که اقدامی برای سیم کشی نشده است.
به گفته وی، مخابرات تلاش دارد در چنین مناطق نیز به محض فراهم شدن زیرساخت ها جوابگوی مشترکان باشد.
پیشتر معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران از جمع آوری سوئیچ های کم ظرفیت شبکه مخابراتی در تهران خبر داد و افزود:بدین ترتیب و با به روز رسانی شبکه، برای 250 هزار مشترک جدید تا پایان امسال ظرفیت ایجاد می شود.
همچنین پیشتر محمد جواد آذری جهرمی سوم دی ماه در همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که آمارها بیانگر آن است که در مناطق کم برخوردار و محروم شرایط مطلوبی از نظر ارتباطی وجود ندارد.
وی به مجموعه مدیران توصیه کرد تا توجه ویژه تری به این مناطق داشته باشند.
البته این که در مناطق کمتر برخوردار شرایط ارتباطی مطلوبی حاکم نباشد، حرفی نیست چرا که هزار و یک دلیل می تواند برای آن وجود داشته باشد که این شرایط را بوجود آورده باشد؛ اما وجود چنین شرایطی در شهری مانند تهران که مرکز اصلی همه زیرساخت ها است و از اینجاست که امکانات به دیگر نقاط داده می شود جای بسی شگفتی و تعجب دارد .
درحالی که شهری مانند تهران می بایست دارای بهترین شرایط ارتباطی باشد و طبیعی به نظر می رسد که نباید هیچ نقطه ای از آن مردم از داشتن تلفن ثابت و نه حتی نسل های پیشرفته تلفن همراه محروم باشند اما واقعیت بنا به گفته تعدادی از شهروندان چیز دیگری است.
علاوه براین تعدادی از شهروندانی تهرانی نسبت به عدم واگذاری بموقع خط تلفن های ثابت و یا واگذار نکردن در برخی مناطق تهران به دلیل وجود نداشتن زیرساخت ها گلایه داشتند.
بر اساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال 1386 تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم 38.69 درصد رسید که در سال 1386 این ضریب33.43 درصد و در پایان خردادماه امسال 38.61 بود.
تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان خردادماه امسال 30 میلیون و 590 هزار و 323 شماره و تا پایان پارسال 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره بود.
البته رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.69 نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای محبوب برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان شهریورماه امسال در حالی به 10 میلیون و 490 هزار و 118مشترک رسیده که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بوده است.
تعداد تلفن همگانی کشور نیز تا پایان خردادماه امسال 115 هزار و 550 دستگاه و تا پایان سال 1395 حدود 115هزار و 764دستگاه بود که این امر نشان از کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار روستاهای دارای تلفن خانگی را 48 هزار و 976 روستا اعلام کرده در حالی که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 49 هزار و 29روستا بوده است.

***

858930cookie-checkاختصاص امتیازبرای مشترکانی که زمان بین دریافت و ثبت نام تلفن آنها طولانی شده است

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.