مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مطلب وارده- گفت وگوی آزاد بزرگترین پیش نیاز تفاهم سازمانی.

[box]مخابرات ما- امروز نویسنده مهمان داریم.محمد خجسته نیا از همکاران خوب ما, متنی را ارسال کرده است که در زیر می خوانید.[/box]

 

گفت وگوی آزاد بزرگترین پیش نیاز تفاهم سازمانی

نویسنده مهمان: محمد خجسته نیا, همکار مخابراتی

.

[box]امروز به دعوت جناب دیانی معاون سرمایه انسانی شرکت یک ساعتی گفت و گوی دو طرفه خوبی درباره موضوعات مربوط به اطلاع رسانی و فضای رسانه ای شرکت داشتیم.

جناب دیانی دارای دانش خوب علمی در حوزه نیروی انسانی هستند هر چند در رابطه شاگرد و استادی برخی از استدلال های ایشان را نتوانستم بپذیرم بویژه در حوزه اسیب شناسی ارتباطات سازمانی اما گفت و گوی خوبی بود.

 

بدون شک یکی از مشکلات سیتم های اداری کشورهای کمتر توسعه یافته نیمه بسته بودن فضای سازمانی و غفلت از مقوله گفت و گوی ازاد است.

گفت و گو یکی از متغیرهای مهم در تفاهم سازمانی و شخصی در جامعه ای کم اعتماد و با شفافیت پایین نظیر جامعه ایرانی است.
برخی از دغدغه های ایشان مثل ناکارامدی نهاد های ارتباطی درون سازمانی درست است هر چند در علل ناکارامدی این نهادهای رسمی سازمانی اختلاف دیدگاه ها جدی بود.
دغدغه اخلاق مداری در فضای رسانه های غیر رسمی و ازاد دغدغه درستی بود هر چند به نظر اینجانب مدیران عالی شرکت برای گفت و گو و دو طرفه کردن فضای ارتباطی شرکت وقت و هزینه کافی پرداخت نمیکنند.و به همین سبب ارتباطات غیر رسمی و بعضا غیر منصفانه جایگزین ارتباطات رسمی میشود

بخشی از توضیحات ایشان در مورد برخی از دغدغه های کارکنان شرکت منطقی و قابل پذیرش است اما به دلیل فاصله گرفتن بخشی از بدنه نیروی انسانی ،فاصله فکری جدی بین بخش مدیریت و نیروی انسانی شکل گرفته است.

از نظر اینجانب یکی از دلایل ناکارامدی حوزه روابط عمومی ها در مهمترین ماموریت سازمانی انان در ایجاد تفاهم سازمانی نگاه دسته سومی به این بخش و تلاش نکردن برای تقویت این حوزه مهم با جذب و تربیت نیروی انسانی شجاع هوشمند و تواناست.

همچنان که امروز ارتباطات و رسانه های غیر رسمی شرکت هم در اختیار پرسنل فنی است.

مثال های ایشان از معیارهای توانمندی روابط عمومی واقعی و ارایه الگوهای دنیای پیشرفته حاکی از احاطه خوبشان به مقوله منابع انسانی است .هر چند برای وارد کردن این بخش به مسیر واقعی اقدامات شجاعانه و هوشمندانه ای در سطح تصمیم گیری هیات مدیره شرکت مورد نیاز است.
:small_orange_diamond:پیشنهاد داشتم در هفته جاری که جامعه مهندسین اجتماعی شرکت در جشنواره ای میزبان ایشان و رییس محترم هیات مدیره خواهند بود بر خلاف سالهای گذشته تریبون در اختیار میزبان باشد تا تریبونداران شرکت هم بتوانند ازادنه دیدگاههایشان را بیان کنند [/box]

 

 

853870cookie-checkمطلب وارده- گفت وگوی آزاد بزرگترین پیش نیاز تفاهم سازمانی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.