مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

قانون می گوید – نحوه ی محاسبه مقرری حق بیمه بیکاری.

[box]مخابرات ما- نحوه محاسبه بیمه بیکاری , هدف این نوشته است.[/box]

 

تنظیم برای انتشار : همراه

منبع: پاراف

??مخابرات ما – استناد بند (ب) ماده ۷ قانون بیمه بیکاری مصوب ۱۳۶۹، میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معادل (۵۵%) متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده می باشد.

?به مقرری افراد متأهل و متکفل، حداکثر (۴) نفر از افراد تحت تکفل به ازاء هر یک از آنها به میزان (۱۰%) حداقل دستمزد افزوده خواهد شد. در هر حال مجموع دریافتی مقرری بگیر نباید از حداقل دستمزد کمتر و (۸۰%) متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

?و مستندا به تبصره ۱ بند (ج) همان ماده، متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده بیکار به منظور محاسبه مقرری بیمه بیکاری عبارتست از جمع کل دریافتی بیمه شده که به مأخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین (۹۰) روز قبل از شروع بیکاری تقسیم بر روزهای کار و در مورد بیمه شدگانی که کارمزد دریافت می کنند آخرین مزد عبارتست از:
جمع کل دریافتی بیمه شده که به مأخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین (۹۰) روز قبل از شروع بیکاری تقسم بر (۹۰)، در صورتی که بیمه شده کارمزد، ظرف (۳) ماه مذکور مدتی از غرامت دستمزد استفاده نموده باشد متوسط مزدی که مبنای محاسبه غرامت قرار گرفته به منزله دستمزد ایام بیکاری تلقی و در محاسبه منظور خواهد شد.

 

845160cookie-checkقانون می گوید – نحوه ی محاسبه مقرری حق بیمه بیکاری.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.