مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه: مخابرات کرمانشاه از روز اول همه ارتباطات را تامین کرد.

[box]مخابرات ما – گزارش اختصاصی و ویژه مخابرات ما را  در قالب گفتگو با مهندس قبادیان مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه  برای نمایش تلاش های مخابرات استان کرمانشاه و مدیران اعزامی به استان  و همچنین همکاران پر تلاش مخابرات این استان را بخوانید .[/box]

مخابرات ما – امروز گفته های استاندار کرمانشاه باعث شد با دقتی بیشتر به فعالیتهای مخابرات و ارتباطات سیار در این منطقه بپردازیم.

 

ما شنیده بودیم که از لحظات اول مهندس یوسف پور از همراه اول برای کمک به مهندس قبادیان مدیر منطقه به کرمانشاه رفته است. حضور او خیال ما را از جهت رفع مشکلات تا حد زیادی راحت کرده بود.اما انتشار حرفهای امروز استاندار کرمانشاه و انتقاد از همه چیز , آب برق گاز و تلفن, ما را بر آن داشت تا به کنکاش شرایط موجود بپردازیم.

مهندس قبادیان مدیر منطقه می گوید اشاره استاندار به نابسامانی های قطع برق و گاز , اشکال در آب مردم بوده است در کنار آن اشاره چزئی به قطع چند ارتباط موبایلی در طول مسیر جاده داشته است.این اشکالات به پوشش عمومی جاده مربوط است که حتی در شهرهای بزرگ هم دیده می شود. قبادیان تاکید میکند که ما توانسته ایم به سرعت و به کمک همکارن این استان و استانهای معین ارتباطات را برقرار کنیم.

مدیر منطقه کرمانشاه به ما می گوید مهندس یوسف پور از همان ساعات اولیه در منطقه حضور دارد.بقیه مدیران مخابرات ایران هم از اعضای هیئت مدیره گرفته تا مدیران فنی در منطقه هستند تا به رفع مشکلات مردم کمک کنند.در حال حاضر هم مهندس تراکمه عضو هیئت مدیره مخابرت ایران , مهندس یافتیان مدیر شبکه و مهندس امینی مدیر کل حراست مخابرات ایران  حضور داشته اند که همه به کمک هم توانسته ایم از همان ساعات اولیه ارتباطات مردم را برقرار کنیم.

از او می پرسیم وضعیت برق در منطقه چگونه است؟ همه میدانیم که بسیاری از ارتباطات پس از قطع برق روی باتری می رود.باتری ها نیز در بهترین حالت ساعاتی محدود پاسخ میدهند لذا ضروری است در همین ساعات ابتدایی اتصال برق برقرار گردد.اتصال برق اولین ضرورت زندگی مردم است و پس از آن نیز آب .

مهندس قبادیان می گوید با وجود قطع برق در استان , اشکالی که هنوز هم ادامه دارد , ما توانسته ایم با کمک از استانهای همجوار حداقل 47 سایت را به کمک دیزل و ژنراتورهایی که از استانهای همجوار منتقل کرده ایم راه بیندازیم.این کار بسادگی میسر نشد.انتقال این امکانات به روستاهای آسیب دیده و راه اندازی این سایتها فقط به لطف خدا و تلاش همکاران ما امکان پذیر شد.

سوال میکنیم که پس از چه مدتی شما توانسته اید ارتباطات را بطور مناسبی برقرا کنید؟

میگوید در همان روز اول. شاید پس از 7-8 ساعت  موفق به این امر شدیم.

می پرسم پس چرا استاندار وقتی به نابسامانی ها اشاره کرد همه را در یک ردیف قرار داد! او می گوید ارتباطاتش با مدیرانش برقرار نشده است.

توضیح این است که استاندار کرمانشاه در مسیر حرکت در جاده های روستایی , گاهی تماس هایش با مدیران در مناطق زلزله زده قطع می شده است.این قطع لحظه ای ارتباط چیز عجیبی نیست حتی در شرایط عادی و در استانهای بدون مشکل هم دیده می شود.

او سپس می گوید ما در شرایطی مخابرات را در حالت مناسب نگه داشته ایم که هنوز بسیاری از مردم چادر ندارند و در فضای آزاد و در سرما می خوابند.آب و مواد غذایی و امکانات معمولی زندگی هنوز در دسترس آنان نیست.اما مخابرات و همراه اول به لطف خدا و تلاش همکاران ما و همچنین کمک استانهای همجوار, در وضعیت خوبی است.

او راست می گوید. اتفاقا در اولین  دقایق حادثه, ما توانستیم براحتی با کرمانشاه و مهندس قبادیان تماس بگیریم و اعلام آمادگی کنیم برای هر نوع کمکی.اتفاقی که حتی در مشهد برای زلزله بدون آسیب فراهم نبود.واقعیت این است که در مشهد تا نیم ساعت ارتباطات نلفنی حتی در بخش ثابت قطع شده بود.گروهی می گویند آن زمان بدلیل ترافیک شبکه ارتباط قطع شده بود اما همه میدانیم همزمان با حادثه ترافیکی وجود ندارد! هنوز خبرش در جایی پخش نشده است تا کسی تماس بگیرد ! تازه  ساعاتی  بعد از حادثه ترافیک وحشتناک ارتباطات , مکالمه را در مشهد دشوار کرد.

بنابراین برای وصل ارتباط از بیرون استان و  با در داخل شبکه مشکلی نداشتیم.

مهندس قبادیان تاکید میکند حاکثر 7-8 ساعت پس از حادثه تمام سایتها وصل بوده است تعدادی معدود و بسیار اندک از سایتها بدلیل طولانی شدن قطع برق مشکل پیدا کردند که آنها را نیز راه انداختیم.

.

از مدیر منطقه کرمانشاه در مورد وضعیت عمومی مردم منطقه می پرسیم.او می گوید روستاها بشدت در مضیقه امکانات هستند.خیلی از مردم چادر ندارند.توزیع چادر و لوازم غذایی به کندی صورت می گیرد.

.

.

موقعیت را مناسب میدانم تا سوالی دیگر بپرسم.”شما چطور دیزل و ژنراتورها را به روستاها منتقل کردید؟”

می گوید: به سختی و دشواری!”

می پرسم : وقتی شما می توانید ماشین های سنگین را به روستاها ببرید چگونه است که واحدهای کمکی نمی توانند مواد غذایی به مردم روستاها و شهرها برسانند؟”

او می گوید : بسیاری از کمک های مردمی توسط خود مردم از استانهای دیگر می رسد و خودشان نیز در بین مردم توزیع می کنند.این حمایت مردمی شرایط را برای مردم  منطقه ساده تر کرده است.اما واقعیت این است که رساندن 48 دیزل ژنراتور به روستاهایی که برقشان قطع شده بود کار ساده ای نبود. قطع برق نیز بدلیل آسیب شبکه برق طولانی شده بود لذا در ابتدا ما را دچار مشکل کرد. بهر حال نرسیدن تجهیزات و امکانات غذایی به مردم زندگی را برایشان دشوار کرده.

نحوه مشارکت مردم و بویژه همکاران مخابراتی سوال بعدی ما از مردی است که در دل حادثه, سه روز بی وقفه در حال مدیریت امکانات مخابراتی است.

مهندس قبادیان می گوید “این همکاری عالی است.از سراسر کشور گروههای کمکی مردمی به استان می آیند و با دست خودشان کمک ها را به مردم می رسانند. حتی بسیاری از همکاران ما از سراسر کشور با ما تماس می گیرند و کمک های نقدی و جنسی خود را به مخابرات استان می فرستند و از ما می خواهند به هر طریق ممکن آن را بدست مردم برسانیم.اتفاقا همین امروز وقتی با مهندس امینی در مسیری روستایی  برای سرکشی به شبکه حرکت میکردیم بخشی از کمک های همکاران مخابراتی را به روستائیان رساندیم.”

او اشاره  و تاکید  میکند که مشارکت همکاران مخابراتی از سراسر کشور کاملا قابل تقدیر است و ما تلاش می کنیم این کمک ها را سازماندهی کرده و به جامعه هدف برسانیم.بویژه به روستاهایی که کمتر امکانات می رود.

.

قبادیان باز تاکید میکند که ما در محیط آسیب دیده , قطعی شبکه نداشته ایم اما در مواردی پوشش نبوده.این هم اصلا ارتباطی به شرایط امروز و زلزله نداشته است.47 سایتی که در ابتدای زلزله ارتباطشان قطع شده بود خوشبختانه طی 7-8  ساعت با ارسال دیزل ژنراتورهای مناسب از استانهای اطراف, ارتباطشان وصل شد.با وصل برق  هم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

.

حرف آخر؟!

مهندس قبادیان مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در انتها می گوید :”خوشبختانه با ورود نیروهای ارتش و سپاه و اضافه شدن این نیروها به جریان خدمات رسانی به مناطق آسیب دیده , خدمت رسانی سامان بیشتری یافته است و امید به بهبود سریع شرایط آسیب دیدگان بسیار بیشتر شده است.

.

از او تشکر میکنیم که از اولین لحظات حادثه پاسخگو بوده است و بعنوان یک مدیر شخصا همه اطلاعات رسیده را ارزیابی و تصمیم مناسب گرفته است.

از طرف مردم منطقه و هم استانی هایش از او و همکاران مخابراتی سپاسگزاریم. از تمام افرادی که بصورت آشنا , مدیر و مسئول, و یا گمنام در قالب نیروهای ارتش و سپاه و یا گروههای امداد رسان فعالیت کرده اند  بی نهایت تشکر می کنیم و آرزو می کنیم بار دیگر مردم استان کرمانشاه را شاد و استوار د رکنار خودمان ببینیم.

ضمن اینکه, از همین لحظه , یک جا در کنار ضریح امام رضا(ع) برای هر یک از کرمانشاهی ها ذخیره میکنیم تا باز با هم و در کنار هم به روزهای خوب آینده بیندیشیم.

.

 

835940cookie-checkمدیر مخابرات منطقه کرمانشاه: مخابرات کرمانشاه از روز اول همه ارتباطات را تامین کرد.

نظرات بسته شده است.