مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما پاسخ بدهید- نظریه معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات در مورد مطالبات کارکنان(6)

[box]مخابرات ما- برای اولین بار خیلی فکر کردیم! با خودمان گفتیم چگونه جواب نامه محترمانه معاونت نیروی انسانی مخابرات را بدهیم.

به این نتیجه رسیدیم که هر چه بگوییم ممکن است نظر شخصی تلقی شود.لذا فضایی باز کردیم تا خود شما در طی هفته جاری , هر روز به یک بخش از نوشته های معاونت مودر نظر پاسخ بدهید.

قبل از هر چیزی باید از مهندس دیانی تشکر کنیم بابت پاسخی که به نامه انجمن صنفی آذربایجان غربی داده است.اینکه سکوت پاسخ دادن شکسته است بسیار ارزشمند است.از قول سردبیر از ایشان تشکر میکتیم.

[/box]

 

مدارک و مستندات : پساما

اما  این بخش  از پرسش و پاسخ با مهندس دیانی این است:

حالا پاسخ شما به این توضیح چیست؟

لطفا از ذکر مطالب احساسی بشدت خودداری کنید.با تکیه به استنادات قانونی, شما هم منطقی نظر بدهید.

*****

 

784270cookie-checkشما پاسخ بدهید- نظریه معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات در مورد مطالبات کارکنان(6)
10 نظرات
  1. کارمند کوچولو می گوید

    لطفا بگوئید مستندات این صدها نفری که در بند6 نامه آقای دیانی ذکر شده را بدهند وبررسی شود با چه کسانی رقابت داشته اند ودر طی چه فرآیندی انتخاب شده اند.کلی گویی که کار مهمی نیست لطفا اطلاع رسانی کنند وهمچنین دوستان وهمکاران مناطق اگر مورد اینجوری دیده اند رو گزارش بدهند

  2. همیشه کارمند می گوید

    مگه میشه بدون وصل بودن به فلان نماینده پست گرفت
    مگه دیدین کسی بدون پارتی پست ریاست بگیره
    مگه شنیدین پست رو بر اساس قابلیت و توانایی فنی برای کسی بزنن
    ما که نه دیدیم، نه شنیدیم، سطح علمی و فنی و مدیریتی خیلی از مدیران مخابرات از کارمندان زیر دستشون بسیار پایینتره، همین بوده که همین شده…

  3. علی بیغم می گوید

    سلام
    داشتن پارتی شایسته می تواند هر کسی را از هر سدی عبور دهد بعداز 28 سال سابقه به این نتیجه رسیده ایم و دیگر گول این وعده های سر خرمن و …نمی خوریم و چون کاری از دستمان بر نمی آید گرفتن حق مان را به خداوند متعال سپرده ایم

  4. کارمند کوچولو می گوید

    الحمدلله در اکثر موارد چنین پاسخهای کلیشه ای وجود دارد وداده میشود ولی خودشان بهتر از هر کس دیگر میدانند که آنچه در عمل وسطح شرکت ومناطق اتفاق افتاده ومی افتد چیز دیگری است ومتاسفانه اینها دکان ودستگاه هستند وفقط به درد جائیکه بخواهند جواب رد به کسی بدهند میخورد که اور را مجاب کنند ببین جنابعالی بر اساس این مستندات شایستگی نداری وگرنه اکثر انتخابها توصیه ای وباندی است راست میگویند بیائید همه ردیفهای مدیریتی (همین هایی که افراد دارند در آن کار میکنند) از بالا گرفته تا سطح رئیس اداره ورئیس مراکز را با این روش انتخاب مجدد کنند(برای این پستها فراخوان در HR بزنند وهر کس میخواهد ثبت نام کند (حتی روسای فعلی) وبعد این مراحل توسط یک کمیته بیطرف وکارشناس انجام شود ببینیم چند نفر از افرادی که در حال حاضر این ردیفها را اشغال کرده اند شایستگی دارند وانتخاب میشوند.
    ضمنا چرا 110 مدیر را فقط از دل افراد منصوب فعلی انتخاب میکنند راست میگویند فراخوان عمومی بزنند تازه در همین وضعیت نیز به خیلی ها که مدارک تحصیلی وسوابق ومهارتهای بالا دارند نیز اجازه شرکت در گزینش 110مدیر داده نشده است.
    واقعیتش اینگونه طرحها در تئوری وبرای جوابهای کلیشه ایی خوب است (گرچه اگر برای همه بدون سفارش و تبعیض ورابطه بازی انجام شود خوب است وهمه راضی میشوند) ولی ما با سوابقی که دیده ایم امیدی به اجرای بدون تبعیض این طرحها نداریم واحتمالا بعنوان ابزاری مثلا علمی برای رد کردن افرادی که مدیران فعلی نظر مثبتی روی آنها ندارند به کار گرفته خواهد شد. از ما گفتن بود

  5. زنبور می گوید

    همش كشك

  6. همکاررسمی می گوید

    متاسفانه چنین پاسخی اصلا مبنای علمی و کارشناسی ندارد . در بسیاری از حوزه های شرکت افراد در پست های غیر تخصصی مدیریت می کنند . از مدیر عامل ها گرفته تا مدیریت های میانی و این امر در استان ها بسیار بسیار زیاد است . بخصوص در مراکز فنی و ارتباطات راه دور بعضا کارشناسان زبده کاری در این مراکز با مدیرانی سرو کار دارند که هیچ گونه شناخت فنی و سیستمی ندارند . و اصلا با کارها غریبه اند . همین امر موجب دلسردی کارشناسان گردیده و به وضوح عدم کارایی این افراد که با رابطه پست های فوق الذکر را اشغال کرده انداشکار و عیان است . شایسته سالاری میبایست بر توانایی سیستمی و عملکردی باشد . هستند بسیار کارشناسانی در این حوزه که صد البته شایسته تر و کارامد تر از مدیران فعلی هستند. حتی بسیار فراتر از کار گروهی که در نامه بتواند انها را ارزیابی کند.

  7. ظهرابی می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    مخابرات تهران در سال 93 آزمونی رو به نام مدیریت استعداد برگزار کرد. این آزمون شامل مراحل مختلف و مصاحبه بود که تا شهریور 94 طول کشید. جالب اینجا بود که اسامی پذیرفته شدگان به صورت تلفنی یکسال بعد اعلام شد و حتی از اعلام رسمی اسامی با وجود برگزاری آزمون های رسمی و اداری خودداری شد. طبق گفته های منابع انسانی قرار بود افرادی که در مخزن استعداد ثبت نام شده اند برای پست های مدیریتی در اولویت باشند. ضمنا به ما گفته شده بود که طی مراسمی از ما قدردانی میشه. البته از اون موقع تا حالا دو سالی گذشته و نه خبری از تقدیر بود و نه ارتقا… تازه انتخاب 110 مدیر شایسته هم که از بین روسا و مدیران بود نه کارشناسان. ظاهرا بحث شایسته سالاری و سیستم منابع انسانی هم یه چیزی توی همین مایه هاست. به قول یکی از همکاران تا ما باشیم وقتی کسی چیزی گفت باور نکنیم…

    1. مسعود می گوید

      در آزمون 93 تعداد 150 نفر در تهران و کرج اسامی آنها رو در سایت زده بودند مردود ولی بعد یک سال به آنها زنگ زدند و یک مصاحبه صوری از آنها گرفتند و الان آنها سر کارند به صورت قراداد مستقیم، میتوانید تحقیق کنید،.
      ای کاش اگر نیرو نیاز داشتن به پاس تقدیر از زحمات شرکتی ها، با توجه به سابقه و تحصیلشان آنها را جذب میکردند.

    2. بابک می گوید

      سلام
      در مخابرات ایران هم همین گونه بود و قرار بود بعداز سه مرحله آزمون و قبولی در مصاحبه و پذیرفته شدن در مخزن استعداد الویت با این افراد باشه. چطور ممکنه رویه ای که خود منابع انسانی آن را پیاده سازی کرده و خودش آن را اجرا نمی کند کارکنان با دید روشن به برنامه های کلان شرکت امید داشته باشند؟

نظرات بسته شده است.