مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برق دستگاه‌های اجرایی بدهکار را قطع کنید

مخابرات ما -استاندار کرمان در دومین جلسه کمیته بهره‌وری در استان کرمان با اشاره اینکه تسویه بدهی‌ دستگاه‌های اجرایی به ادارات برق، گاز و مخابرات نباید برای ایام پایان سال بماند گفت: برق دستگاه‌های اجرایی بدهکار، بجز دستگاه‌های دارای الزام را قطع کنید.

مخابرات ما (مالکی)-جلسه کمیته بهره‌وری برای دومین بار در استان امروز با حضور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و برخی نماینده از دستگاه‌های دولتی در استان تشکیل شد.

در جلسه قبل که در شهریور سال جاری برگزار شد، استاندار کرمان از ارزیابی دستگاه‌های دولتی در زمینه بهره‌وری خبر داد و گفت: دستگاه‌های استان در مقوله بهره‌وری ارزیابی می‌شوند و از ظرفیت دانشگاه‌ها باید استفاده شود چرا که بهره‌وری یک مقوله علمی است که باید با آنها ارتباط گرفت.

حتی رودری رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: ساختار اداری همواره در عملکرد فاصله زیادی با برنامه‌ها دارد و عملکرد استان در حوزه بهره‌وری مناسب نیست.

اما در جلسه امروز این کمیته هیچ اشاره‌ای به نتیجه ارزیابی‌ دستگاه‌های دولتی نشد و این ارزیابی به فراموشی سپرده شد.

استاندار کرمان افزایش بهره‌وری را در قطع برق دستگاه‌های اجرایی بدهکار می‌بیند.

او در جلسه امروز با بیان اینکه ابتدا برق و تلفن اتاق روسای ادارات دارای بدهی را قطع کنید گفت: بدهی هیچ دستگاه اجرایی نباید بماند زیرا اگر این عددها بالا برود دستگاه ها را دچار چالش می کند.

استاندار کرمان افزود: رشد بهره‌وری در برنامه‌های توسعه در نظر گرفته شده اما این نرخ طی سال‌های گذشته صفر بوده است.

وی اظهار داشت: بهره‌وری با اقدامات در حال انجام باید اثربخشی بیشتری داشته باشد و در این زمینه اقداماتی انجام شده اما اثرات آن هنوز مشاهده نشده است.

فداکار گفت: ببینید در دستگاه های اجرایی چه فعالیت بهره‌ورانه‌ای می توانید انجام دهید و بعد از آن مدیران در این راستا اقدام کنند؛ استراتژی در حوزه‌های متنوع آب و برق تعریف شود تا این برنامه اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارشی از اقدامات مربوط به بهره‌وری را ارائه داد و گفت : در راستای ارتقاء بهره‌وری باید برای هر اقدام چرخه مدیریت بهره‌وری تعریف شود ضمن آنکه دستگاه‌ها براساس برنامه ششم توسعه مکلفند که چرخه مدیریت بهره‌وری را در همه برنامه مدنظر قرار دهند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: امسال در استان کرمان ۱۹۲ اقدام اجرایی در راستای ارتقای بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی صورت گرفته که ۶۳.۴ درصد پیشرفت داشته‌اند.

وی از اقدامات استانی در راستای ارتقاء بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی سخن به میان آورد و اظهار کرد: در بخش کشاورزی در سال جاری ۵۰ اقدام اجرایی با ۵۶ درصد پیشرفت و در بخش صنعت، معدن و بازرگانی نیز ۱۸ اقدام اجرایی با ۷۲.۳ درصد پیشرفت داشتیم.

وحیدی ادامه داد: در بخش آب، برق و گاز ۲۹ اقدام اجرایی با ۶۷ درصد پیشرفت و در حوزه حمل و نقل ۱۵ اقدام اجرایی با ۶۶.۲ درصد پیشرفت، در بخش ساختمان سه اقدام اجرایی با ۵۹ درصد پیشرفت و در حوزه سلامت ۳۶ اقدام اجرایی دارای ۶۳ درصد پیشرفت و در سایر دستگاه ها ۴۱ اقدام اجرایی در راستای بهره وری صورت گرفته که اکنون حدود ۶۰.۸ درصد پیشرفت دارند.

استاندار کرمان از برق می‌گوید، سازمان صمت از گاز

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: برای فعال سازی واحدهای راکد و تعطیل، ۳۰ واحد صنعتی هدف گذاری شد که در رفسنجان، کرمان و زرند هستند.

او گاز را مشکل اصلی واحدهای نیمه فعال و فعال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اولویت قطعی گاز با واحدهای صنعتی است لذا با کاهش تولید روبرو بودیم که طبق آمار بیشترین کاهش تولید در واحدهای فولادی و سیمان است که بر تولید و بازار اثر می گذارد.

رئیس سازمان صمت استان کرمان ادامه داد: کاهش تولید سیمان به افزایش قیمت سیمان منجر می شود و اگر در بخش خانگی ۱۰ درصد کاهش مصرف گاز داشته باشیم، بسیاری از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

نماینده جهادکشاورزی نیز در این جلسه گفت: ۱۷ مورد از طرح های بهره ورانه جهاد کشاورزی مربوط به شمال استان است که این طرح ها بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او ادامه داد: برای احداث گلخانه ها، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هدف گذاری شده که ۱۲ درصد رشد داشته و علت آن افزایش هزینه گلخانه ها است ضمن آنکه برای تسهیلات سال ۱۴۰۰ سقف محدودیت اعتباری گذاشتند و حداکثر سه هکتار برای هر واحد می توانستیم تخصیص دهیم.

1418170cookie-checkبرق دستگاه‌های اجرایی بدهکار را قطع کنید
1 نظر
  1. رساگو می گوید

    سلام هرارگانی میتواندخدمات دهی به دستگاههای بدهکارراقطع کندامامخابرات چنانچه این کارراکند ازمراجع مختاف دستوروصل میدهند.شایدشاید بتوان گفت بدهی باطلب مخابرات تقریبا یکسان میباشد

نظرات بسته شده است.