مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- می خواهند از وقایع مجلس گزارش بدهیم

سردبیر سلام می کند- می خواهند از وقایع مجلس گزارش بدهیم

مخابرات ما- سلام میکنم به دوستان خوب و همیشگی. این روزها ظاهراً همه انتظار دارند در مورد وقایع مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ توضیح بدهیم.اما زمانی می توانیم حرف بزنیم که اتفاق تازه ای افتاده باشد.

اینکه بگوییم “وقایع پیگیری می شود و توفیقاتی بدست آمده است!” کافی نیست.برای ما نتیجه مهم است.ضمن اینکه وضعیت، انتظارات و اتفاقات همان است که قبلا نوشته ایم.درست مثل واقعه وزیر در مجلس، منتظریم تا حرفهایمان به واقعیت بپیوندد…. همه حرفهای قبلی ما …!

فقط یک موضوع هست که ما را دچار تردید کرده! فرستادن پرونده مخابرات به قوه قضائیه، کاری است که در حال انجام و بسادگی آب خوردن رخ می دهد! اما برای ما و شما پول نمی شود! لذا ظاهراً افراد موثر تغییر کوچکی در مسیر داده اند که احتمالاً به تغییرات مدیریتی وسیع در مخابرات منجر خواهد شد. گفتگوهایش با بزرگان نیز شده است.

به هر حال باید صبر کنیم و بدون شعار کار کنیم.

اینکه می گوییم صبر کنیم، برای من و افراد این مسیر است، نه اینکه تشکل ها، بازنشستگان شاغلین و ایثارگران سر جایشان بنشینند و منتظر بمانند.این را گفتم تا فردا کسی نگوید شما باعث شدید زمان تلف شود وگرنه ما قله قاف را به کلی صاف می کردیم.

همه مسیرها باید با هم حرکت کنند و هیچ مسیری منتظر مسیر دیگر نباشد.

حرف بعدی این است که با تغییر کوچکی در مسیر، الزاماً تشکیل سریع جلسه کمیسیون اصل ۹۰ به نفع ما نیست.وقتی تشکیل این جلسه مفید است که به نتایج مورد نظرمان برسیم.اینکه کسی بگوید مجلس کاری نکرد، کار کمیسیون اصل ۹۰ به نتیجه نمی رسد، مخابرات پرداخت نخواهد داشت و …. ساده ترین اظهار نظر است اما از خودشان سلب مسئولیت نکنند! همان ها ، هم ، مسیر خودشان را بروند.ما مسیر مجلس را در جهت تقویت کارکنان قرار دادیم (منظورم از ما، تیم ویژه این حرکت است) اینکه نتیجه بدهد یا ندهد، به تیزهوشی و جسارت تیم پیگیری کننده بستگی دارد اما طرف مقابل شما در مخابرات و سهامداران مخابرات هم آدم های کوچکی نیستند.گمان نکنید که گروه مدیران ارشد فقط وقتی فهمیدند کارکنان انتظاراتی دارند بلافاصله توی سینی تقدیم می کنند.

این مسیر یک مبارزه است.مثالی بزنم تا متوجه شوید.

یک باره متوجه شدیم رفتار ما باعث شده دو گروهی که تا دیروز در مخابرات مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند حالا با هم متحد شوند تا بتوانند از این گذرگاه عبور کنند: وزارتخانه و مخابرات!

این دو گروه در مقابل یکدیگر بودند اما در مجلس  و جلسه هفته گذشته مجلس به هم کمک می کردند.هوشمندی همین جا به درد می خورد! چگونه این دو گروه را از هم جدا کنیم و ….! آنچه برای دادن کارت زرد به وزیر ارتباطات رخ داد، فقط برای شکستن همین اتحاد بود!  کارت زرد وزیر تقریباً رساندن این پیام به وزیر بود که مخابراتی ها نمی توانند در مجلس به شما کمک کنند!

ببینید!

توضیح دادن ؛ یعنی بر ملا کردن تمام حرکتها! یعنی باز کردن مسیر حرکت برای طرف مقابل.

حالا مجلسی ها، دنبال بهترین زمان برگزاری جلسه کمیسیون اصل ۹۰ هستند! شرایط فراهم شود این هفته برگزار می شود.ایجاد نشود هفته آینده خواهد بود! فقط بدانید همه کارها با پاره کردن گلو بدست نمی آید.این مسیر آنقدر که به فکر و هوش بستگی دارد به تلاش بستگی ندارد.هر چند وقتی نیاز به تلاش بوده گروهی سعی کرده اند با غالب کردن جو نا امیدی همه را به گوشه برانند!

حرف آخر!

عزیزان!

در هر مسیر و در هر حرکت ممکن است شکست بخوریم و نتیجه نگیریم. مهم نیست. مهم این است که نا امید نشویم و راه  دیگری پیدا کنیم. نشستن و نق زدن آخرین راه حل است که قطعاً آن را به مخابراتی های  بالای ۸۰ سال می سپاریم.سنین کمتر از این باید کمربندها را محکم ببندند و به نشان ها و علامت های راهنما توجه کنند.هر کسی می تواند یک راهنما باشد یا کسی -تشکلی- را به عنواان راهنما انتخاب کند.اما حق ندارد نا امید شود.

هرگز نباید فراموش کنید آنچه تاکنون بدست آورده اید حاصل همین تلاش ها بوده است! حقوق ۶-۷ میلیونی را هرگز فراموش نکنید که با حق جذب خودش را کند! حقوق بازنشسته ها با رفاهیات و حق جذب بالا رفت! رفاهیاتی که تعطیل شده بود …….و ….

از این حرف ها زیاد است.مهم این است که در راه رسیدن به هدف هرگز ناامید نشویم.

ارادتمند شما

دوست شما

سردبیر شما

آنکه دل به علامت های شما بسته و شما را راهنمای خود می داند.

 

1417870cookie-checkسردبیر سلام می کند- می خواهند از وقایع مجلس گزارش بدهیم
20 نظرات
  1. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    خبری از جزئیات نامه دکتر محبی بیرون درز نکرد سردبیر؟

  2. م می گوید

    با سلام
    در مورد بیمه تکمیلی معمولا ادارها ی مختلف جهت اهداف خودبه کارمندان بها می دهد ولی در مخابرات مدیر امور اداری جهت تضعیف کارمندان بیمه تکمیلی را سهم کارمند را ۵۰درصد کرده واقعا خدمت در جهت تضعیف کارمندان شاغل باعث تضعیف بهره وری وروحیه خدمت را از کارمندان با توجه به تورم موجود گرفته شده عجب راه حلی برای خوش خدمتی در جهت حفظ پست خود کرده اگر بطور میانگین از هر کارمند شاغل ۲ ملیون کم شده باشد بیست میلیارد تومان به نفع سهامدار کرده واگر بازنشسته ها را هم حساب کنیم عدد بزرگی می شوداین ظلم بزرگ را به کجا باید گفت کاش فیش این مدیر در جهت خوش خدمتی رویت می شد در این مدت قریب به سی سال خدمت در مخابرات افرادی را دیده ایم در جهت خوش خدمتی وضرر کارمندان که عاقبت بد نامی چیزی از خود به یادگار نمی گذارد

  3. محمود می گوید

    با عرض سلام و وقت به خیر حضور سردبیر عزیز و کلیه همکاران محترم حالا اگر تجمع طبق برنامه ای که کانون بازنشستگان و پیشکسوتان برای دوشنبه هر هفته در نظرگرفتن برگزار بشه چه ضرری داره? خواه ناخواه انگیزه مجلس جهت رسیدگی به مشکلاتمان را تسریع میدهد پس تجمع هر هفته دوشنبه ها تا رسیدن به نتیجه ادامه یابد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ضرری نداره
      خیلی هم مفیده

  4. ایزدی می گوید

    سلام
    سردبیر جان امروز این نامه کذایی محبی برای ایثارگران بالاخره در کارتابل استان ها اومد و ارجاع شده به منابع انسانی هر استان
    حالا دوستان منابع انسانی چقدر باز لفت و لعاب بدن برای یک لیست فرستادن خدا داند

  5. رسمی می گوید

    مجلس فقط پیگیر ایثارگرانه به باقی مردم کاری نداره میگید نه اخبار رو بخوانید

  6. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام به سردبیر عزیز.که با تیز هوشی کامل مراقب است احسنت برشما..و رساگوی گرامی..حرفای سردبیر کاملا هوشمندانه است درود برشما..

  7. ناصر می گوید

    سلام خدمت سردبیر عزیز
    حدودا ۱۰ روز پیش نوشته بودم که تغییراتی در راه هست و دو هفته شاید طول بکشد و از پشتوانه های مدیر و اعضای هیات مدیره اوکی را گرفته اند ولی کاش این تغییرات برای خرید زمان نباشد

  8. مهندس شبکه می گوید

    سلام و درود بر سردبیر باهوش و پر انرژی
    تا احقاق کامل حقوق با هم هستیم.

  9. بنده خدا می گوید

    سلام
    امروز شنیدم جناب محبی امر فرمودن که پاداش بهره وری برای همیشه حذف بشه .
    جناب محبی ظاهرا به مدیران مناطق نیز دستور دادن از این پس نمرات ارزیابی پرسنل زیر مجموعه رو کمتر از هشتاد بدن تا حق جذب به کسی تعلق نگیرد .
    اینها به قطعیت رسیدن که بخاری از نیروهای مخابرات بلند نمیشه در نتیجه هر کاری دلمون بخواد میتونیم انجام بدیم .
    به عبارتی سال اینده نتنها حقوق ها افزایش پیدا نمیکنه بلکه از مبلغی که الان هست حدود سه الی پنج میلیون تومن سقوط میکنه .
    بنده الان دارم چهارده تومن میگیرم احتمالا در سال اینده حدود ده تومن حقوقم خواهد بود .
    ما مخابراتی ها باید از پرسنل شرکت نیشکر هفت تپه الگوبرداری کنیم و برای حقمون بجنگیم . حتی اجازه ندیم یک نفر بره تو اتاقش بشینه .

  10. سلطان می گوید

    خوش به حالتون که میگید حقوق ۶ ۷ میلیونی رو فراموش نکنید !!! ما که با بالای ۲۰ سال سابقه کار و مدرک تحصیلی و جمعه کاری و شبکاری و هر روز شیفت بودن میشیم ۷ میلیون

  11. بازنشسته طهران می گوید

    با سلام به سردبیر وبا تشکر از ایجاد نقشه راه ،رمزموفقیت وبه نتیجه رسیدن خواسته هایمان یکدست بودن درمقابل بی عدالتی نامدیران مخابرات تا عبوراز این شرایط سخت .

  12. حسین می گوید

    سلام سردبیر گرامی و سایر همکاران
    اتحاد زمانی رخ می دهد که نفعی برای همه گروه ها داشته باشد، وقتی گروه اعظمی از همکاران شرکتی در این حرکت ها و این کارها نفعی ندارند چرا حرکتی بکنند، اتفاقا کارشکنی شروع میشود و به نحوه ای نمایندگان شهرهای خود را مبنی بر عدم تعیین تکلیف خود و تعیین تکلیف عده خاصی و رفع مشکل گروه خاصی متهم میکنند، لذا این حرکت ها زمانی به نتیجه میرسد که همه در این امر ذینفع باشند، لذا شما بهتر بود در متن ارائه شده یک خطی هم در خصوص ۱۶ هزار نیروی شرکتی دیگر میزدید، ارادتمند

  13. از کی کمک بگیریم می گوید

    یه پیشنهاد خوب برای مدیران ارشد مخابرات دارم
    شما مدیران عزیز این روزها با قدرت و شدت تمام دنبال انواع راهها برای کسر حقوق پرسنل و ازار و ازیتشون هستین .
    یه ایده خوب براتون دارم برین سریع انجامش بدین . مطمئنم تا حالا به فکرتون نرسیده ، چون اگه رسیده بود تا الان انجامش داده بودین .
    حقوق رو هر ماه پنج روز دیرتر از ماه قبل پرداخت کنین ، مثلا ماه اول پنجم ، و به ترتیب ماه دوم و سوم و… که میشه دهم ، پانزدهم ، بیستم ، بیست پنجم که شد ماه بعد سی ام حقوق رو پرداخت کنین و از ماه بعدش اول ماه حقوقا رو پرداخت کنین . اینطوری خیلی تمییییز یه حقوق کامل پرسنل رو صرفه جویی کردین و میزنین به حساب مطالبات پرسنل . و تماااااام . دقیقا مثل جریان یارانه دولت روحانی
    هر جا غیر از کشور ما بود تا الان پلیس یورش میبرد به ساختمان مرکزی مخابرات ایران و همه رو کت بسته تحویل قانون میداد .

  14. چشم براه می گوید

    سلام..از پیگیریها و ارشادات سردبیر محترم متشکرم..اما باید بگویم که تغییر مدیریت ، بvای سهام دار اعظم بهانه و فرصتی است برای تاخیر بیشتر در پرداخت مطالبات ما …پس باید بنحوی حرکت کنیم که این بهانه امکان بروز پیدا نکند….یاحق /…حق پشت و پناهتان باد

  15. عبدا.. می گوید

    سلام
    درود برشما وهمه حق خواهان وعدالت خواهان

  16. امید به تغییر مدیران ارشد مخابرات می گوید

    بهترین خبر که ان شالله محقق شود تغییر تیم مدیریتی و این رفتن این بدتر از شاهان سلسه قاجار است

  17. علی دایی می گوید

    عجب مسیر پیچیده و هولناکی.یک جمله بگم بمونه یادگاری،به فکر عیدی نباشید که پر زدورفت.آخرسال نگید عیدی کی واریز میشه ،شرکتی که تو حقوق دادن مونده عمرا عیدی بده

  18. ناشناس می گوید

    تجمع هفتگی تا حصول نتیجه تنها راه

  19. رساگو می گوید

    سلام وخداقوت به تمام مردان وزنان تلاشگر وپیگیر.بااتحاد وامید.میتوان پیروز وبه حق قانونی خود رسید.سلاممت وشادوبه امیدروزهای خوب باشید.

نظرات بسته شده است.