مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقای مدیر عامل! تفویض اختیار معنایش چیست؟

مخابرات ما- تفویض اختیار مدیر عامل به مدیران مناطق برای فروش ملک و پرداخت مطالبات بازنشستگان مورد بحث است
مخابرات ما- ما یاد گرفته بودیم بیش از اسناد اداری، به گفته های یکدیگر اعتماد کنیم. “مرد است و حرفش!” کنایه از همین موضوع است.یعنی اعتبار کلام در فرهنگ ما. حالا اگر این گفته ها، مستند شود و امضا زیرش بیفتد نباید مو لای درزش برود!

 

وقتی بازنشستگان به عدم پرداخت یک ساله خواربار، موجودی صفر صندوق ها و … اعتراض کردند مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جلسه شورای مدیران صراحتا اعلام کرد که به مدیران استانی نمایندگی می دهد و تفویض اختیار می کند تا  “به اندازه بدهی شرکت به بازنشستگان استان، ملک بفروشد و به سرعت بدهی بازنشستگان را پرداخت کنند.”

 

تاکید ایشان به حدی بود که برداشت من “پرداخت یک ماهه مطالبات بازنشستگان” بود!

اینک از آن زمان مدتی گذشته و تنها استانهایی که توانسته اند ملکی بفروشند قم و بوشهر بوده است ولی هنوز پول قابل به عرضی به بازنشستگان نرسیده (فقط قم مبلغی حدود ۵ میلیون تومان پرداخت کرده)

به بررسی موضوع پرداختیم.بسیاری از استانها املاکی را مشخص کرده و برای فروش قیمت گذاری کرده اند.قیمت گذاری ها هم بر اساس همان روش معمولشان بوده است.کارشناسی رسمی و …

 

روز گذشته شنیدیم یکی از واحدهای نظارتی  خواسته است روند استانها را متوقف کند و گفته قیمت گذاری ها پایین تر از قیمت واقعی است.

اگر بپذیریم نظر جدید درست است:

  • معنی و مفهوم تفویض اختیار چیست؟
  • ارگان نظارتی از چه سیستمی برای قیمت گذاری استفاده می کند که می تواند تشخیص دهد قیمت استانها اشکال دارد
  • اگر از ابتدا قرار بود ارگانهای نظارتی وارد شوند، خودشان هم بخش قیمت گذاری را انجام می دادند.

توجه کنید! اصلا بحث من این نیست که کاری درست است یا غلط! بحث من روی این نکات  است:

  • زمانی که از دست می رود
  • تفویضی که بی ارزش شده
  • اعتباری استانی که از دست می رود
  • دوباره کاری که باز به نقطه اول برمیگردد
  • …..

در نهایت یک سوال مطرح می شود!

  • چه زمانی مطالبات بازنشستگان، با این مشکلات، پرداخت می شود؟

 

1417780cookie-checkآقای مدیر عامل! تفویض اختیار معنایش چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
23 نظرات
  1. علی می گوید

    قانون استخدامی نیروی انتظامی ..ماده ۱۰۹ – مأمور به خدمت – وضع کارکنانی است که حداکثر به مدت دو سال به‌یکی از
    وزارتخانه‌ها یا نهادها یا سازمانهای دولتی و یا وابسته به دولت مأمور می‌گردند.
    ‌تبصره ۱ – مأمور به خدمت شدن کارکنان منوط به تصویب مقامات مذکور در ماده(۸۷) این
    قانون می‌باشد.

  2. ناآشنا می گوید

    بدون شک این هم (فروش املاک) نقشه ای هست که خودشون پول کلانی به جیب بزنند. از سالها قبل اینجوری بود و همه ما میدونیم و الان هم هست و بدتر هم شده. چون مدیران حریص تر شدن. و این حرص و آزشان تمامی نداره.
    در شهرستان رامسر مخابرات زمینی در بام رامسر یعنی در ارتفاع بالا با چشم اندازی بی نظیر داره که برآورد قیمت کردنش برای فروش. متراژی حدودا ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر. قیمت محلی اونجا به گفته همکاران همانجا متری ۱۰۰ می باشد. ولی یکی دو روز بعد در جلسه ای که برای مناقصه زمین های استان برگزار شده بود با مدیران ستاد مخابرات ایران و مدیران منطقه مازندران، قیمت برآورد فروش را به نصف تقلیل دادند. البته همشون از قیمت واقعی خبر داشتند. به نظرتون این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هیچکسی نمی تونه زمین رو بدون قیمت کارشناسی بفروشه
      البته قیمت زمین لحظه ای تغییر میکنه کاریش نمیشه کرد
      ولی گفتن این حرفها پول بازنشسته ها رو به تاخیر میندازه

      1. ناآشنا می گوید

        جناب سردبیر گرامی نگو این حرفو. تغییر قیمت کدومه؟ کجای مملکت در یکی دور روز قیمت زمین نصف میشه؟ اصلا بعد از چند سال کم میشه؟ که لحظه ای نصف بشه؟ کارشناسی کدومه؟ شما خبره تر از این حرفایید
        نمونه ها زیاده.

  3. ناشناس می گوید

    تا وقتی در بر همین پاشنه بچرخد وضع همین است،آب از سرچشمه گل آلود است.گذشت آن زمانی که آن سان گذشت.

  4. عدالت می گوید

    سلام.سردبیرجان تو این داستان فروش املاک برای رفع مشکل همت وتلاش خاصی برایش نیست.معمولا ما ایرانی ها منافع طلب هستیم .اگر مرکز بخشنامه کنه هر استانی برای فروش املاک ۲۰%پاداش مدیر و مدیرچی ها تخصیص پیدا کند یک شبه منبر ومسجد وشرکت را به اتش می کشند وحتی مراکز وکافوها وفیبر وحوضچه وسیم دوبلها را هم می فروشند!! ۲ اگر کمیته ای متشکل از نماینده بازنشسته ها و نماینده مدیر وادره حقوقی وکارشناس دادگستری ولی با وجدان. وهمان پاداش تشکیل وپرداخت شود قول می دهم حداکثر تموم زیرخاکی ها و املاک ناب بلا استفاده یک ماهه به مزایده فروش و تموم میشه ولیکن هیچ انگیزه ایی برای این کار نیست .استان اصفهان داراییهایی دارد که ۵۰%این مهم را تامین می کند صدهها ساختمان وانبار ومرکز ودفتر مخابراتی بلا استفاده دارد وهزاران خاطر خواه چه مشتری حقوقی وچه مشتری حقیقی.فقط سیاست زمان خریدن وبازی دادن و بی ارزش کردن طلب ما ابواب جمعی شاغل وبازنشسته که مورد تظلم قرار ودادرسی هم نداریم واز بس پلو معاویه چرب هست کسی به نون وخرمای علی ویارانش توجه نمی کنند .واقعا ما از انجمن ها وتشکلها هم نا امید شدیم .کجایند در این بحرانها و….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      چی بگم
      دلم خونه

    2. بازنشسته می گوید

      مگر فروش شرکت مخابرات و ……… حساب وکتاب داشت خودشان می‌برند خودشان هم می‌دوزند وای وای وای به حال مردم بیچاره .

  5. عباس می گوید

    با سلام و ادب بمحضر تمامی همکاران و سردبیر گرامی.
    دوستان عزیز مخابرات بدنبال پرداخت طلب بازنشسته و شاغل نیست.بلکه به دنبال خرید زمان است ،کما اینکه از سال ۹۳تابحال با آین ترفند تمام حقوق حقه همه همکاران شاغل ،بازنشسته،شرکتی و غیره را پایمال نموده اند ،مخصوصا دو سال و اندی که مدیر عامل حاضر در راس امور قرار دارد.لذا تنها راهکار تجمع هماهنگ در سراسر کشور وبا حداکثر حضور همکاران وگر نه همین. آش است و همان کاسه

  6. مریم می گوید

    سردبیر چرا اداره این اقساط بیمه را از مطالباتمون که چند سال است توی حلقشون گیر کرده کم نمیکنه . ای بترکه سال نحس ۹۲ اومدیم توی این شرکت ….!!!!!!!!!!!!!!!! به کی بگیم چرا همکارها همینطور نشستید امام حسین چکار کرد فقط بلدید داخل مساجد زیارت عاشورا بخونید و گریه کنید ولی دریغ از ذره ای مبارزه با دزدی و حق خوری !!!!!!!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حرف ما هم همین بوده

  7. ناشناس می گوید

    خدا قوت سردبیر بزرگوار.استان بوشهر هنوز هیچگونه بدهی به بازنشسته چشم انتظار پرداخت نشده وکما کان گوش بزنگ معجزه sms هستیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله میدونم

  8. ذره بین حقیقت یاب. می گوید

    قبض گاز الیگورزی‌ها به ۱۲ میلیون تومان رسید!
    با اعمال افزایش تعرفه‌های گاز در کشور، مردم الیگودرز لرستان که از شهرهای سردسیر کشور محسوب می‌شود با افزایشی چندین برابری در رقم گازبهای این ماه خانوار خود مواجه شدند.
    اکثر مشترکان گاز روستایی و شهری این شهرستان با صدور قبض‌های این ماه خود شوکه شده‌اند.
    قبض‌های گازی از مشترکان این شهرستان در فضای مجازی منتشر شده است که در نوع خود قابل تامل است.
    حالا مخابرات جرات نداره ۱۵ هزار تومن پول بگیره!!!
    نگران نباشید !
    شرکت گاز از مردم میگیره ، شرکت مخابرات از کارمنداش!

  9. ناشناس می گوید

    سلام مخلص کلام مطالبات بازنشستگان را نمی خواهند بپردازند. اینها همه بهانه است اگر ذره ای وجدان داشتند کسورات بیمه را از همان مطالبات کسر می کردند التبه بعدا به دروغ گفتند که انچه کسر شده برگشت داده میشود که دروغ بود اینها همه بازی با اعصاب و روان کارکنان است تا بالاخره خسته شوند و دست بردارند

  10. ذره بین حقیقت یاب. می گوید

    … از سلطانی هم وجود داره؟
    ما بی خبریم؟ یا باز هم وجود داره.
    خدا به جرم کدامین گناه ما این عاقبت افتاد گردن ما؟؟؟

  11. رساگو می گوید

    سلام این هم مثل نامه های گذشتشان میباشد گفتند ۳۰ به بالا تنزل پست اما هراستان یکجورعمل کردوامسال به دست فراموشی سپرده شد وهیچ ارگان نظارتی ورودنکرد.بعبارتی دراین شرکت کمتر برنامه ومصوبه مدون وقانونی وجوددارد.

  12. مخابرات اشغالی می گوید

    سلام جناب سردبیرلطفابرای حمایت ازبازنشستگان هم به کلیه کارکنان شاغل رسمی اعلام نماییدهمزمان باپیشکسوتان وزحمتکشان اصلی شرکت مخابرات روزهای دوشنبه دست ازکاربکشندتامصوبه سال ۸۹بطورکامل اجراشودوعده مادرکلیه استانهاستادمخابرت (ادارت کل قدیم)چون اگراین کاررانکنیم دوستان شاغل اینهابه حقوق ثابت ماهم رحم نخواهندکرداینهاکه خودسرانه ازحقوق ماجهت بیمه تکمیلی برداشت کرده اندخیلی بیخودکرده اندشایداصلا کسی نخواداینجوری قراردادترکمنچای بابیمه ببندداینهااینقدرگستاخ شده انداکثرهمکاران نزدیک بیست میلیون ازبیمه تکمیلی دزدطلب دارندهنوز این پرداخت نشده بیخودکردی بدون رضایت من ازحقوق من کسرکردی.تمامی همکاران شاغل به پشتیبانی بازنشستگان روزدوشنبه کارتعطیل.والسلام.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      خیلی از شاغلین هم شرکت کردن
      البته بیرون از شرکت نرفتن ولی در داخل در کنار بازنشسته ها بودن
      حداقل در استان ما اینطور بوده

      1. ناشناس می گوید

        نشستن در اتاق معنی تجمع ندارد باید متحد بود و در کنار هم

  13. ناشناس می گوید

    یچوقت! سهامداران اصلاً قصد پرداخت مطالبات رو ندارند! تمام تلاششون حذف و فراموشی آئین‌نامه ۸۹ هست! یعنی قبولش ندارند، پس هیچ مطالبه‌ای رو هم به رسمیت نمیشناسن.
    حقوق شاغلین هم هر روز داره آب میره! چون آئین‌نامه ۸۹ رو قبول ندارند، رفاهیات رو فریز و در مرحله بعد حذف می‌کنند و برای حق جذب هر روز نقشه می‌کشند. در حالیکه حتی حقوق هم تکلیف پرداختش روشن نیست! امروز ششم و پنجشنبه بود و تا ساعت ۱۴:۴۰ که عملاً دیگه بانک‌ها تعطیلند، هنوز برخی قسمت‌ها، مثل ستاد مخابرات ایران، حقوق دیماه رو پرداخت نکردند!!!
    طراح و مجری سیاست‌های سهامداران هم آقای محبی، یا همون معاون فعلی سرکوب منابع انسانی، است.

  14. حمید می گوید

    سلطانی برو فقط بسه

  15. ناشناس می گوید

    استادمو‌سفید‌کردی
    هنوزبه‌این‌
    حرفها‌اعتقادداری
    همشون دارن
    عزیزان‌رو‌میپیچونن

نظرات بسته شده است.