مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نماینده اصفهان: شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت نکردن ایثارگران پشت سوژه خصوصی‌بودن سنگر گرفته است

مخابرات ما -نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه برای تبدیل وضعیت نکردن نیرو‌های ایثارگر شرکت مخابرات وزارت ارتباطات پشت «خصوصی بودن» این شرکت سنگر گرفته است، گفت: این در حالی است که شرکت مخابرات باید به وظایف قانونی خود در زمینه تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر عمل کند.

مخابرات ما (مالکی)-به گزارش شهرآرانیوز، عباس مقتدایی در نشست علنی (سه شنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس در تشریح سوال خود از وزیر مخابرات مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست؟، گفت: برای اینکه این طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری نشود بنده مراحلی را طی کرده‌ام که برای شما نمایندگان تشریح می‌کنم. مسئله ما در این طرح سوال این نیست که مخابرات شرکتی خصوصی است یا دولتی، بلکه موضوع چیز دیگری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال عنوان می‌کند که شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است، ما هم می‌پذیریم، سوال این است که چرا یک مجموعه تکالیف قانونی خود را نسبت به کسانی که باید برای آن‌ها کاری انجام دهد کاری نمی‌کند و پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته و با هر پیگیری به ما می‌گویند در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: براساس قانون مصوب مجلس شرکت مخابرات باید نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقدام می‌کرد، اما این اقدام در سال ۱۴۰۰ انجام نشد و این طور عنوان کردند که حتی این کار را انجام نمی‌دهیم، اما ما پیگیری کردیم و بسیار هم دلمان می‌خواست که اخلاق را رعایت کنیم لذا بر همین مبنا در آبان ماه ۱۴۰۰ به وزیر ارتباطات تذکر کتبی دادم و در اسفندماه نیز به رئیس جمهور تذکر دادم و همانجا به وزیر ارتباطات اعلام کردم اگر تکالیف قانونی اجرایی نشود، اعمال ماده ۲۳۴ را در دستورکار قرار خواهم داد.

وی اضافه کرد: در همان ماه به معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای زدم و به بنیاد شهید نیز عنوان کردم چرا شما که متولی این کار هستید وظایف خود را انجام نمی‌دهید که در پاسخ به این نامه بنیاد شهید عنوان کرد عملکرد شرکت مخابرات به عنوان دستگاهی که تکالیف خود را به طور کامل انجام نداده است در گزارش‌های ارسالی لحاظ شده است.

مقتدایی با بیان اینکه طی این مراحل طرح سوال انجام دادم، اضافه کرد: حتی از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی تقاضا کردم نسبت به خصوصی یا دولتی بودن شرکت مخابرات نظر بدهند که معاون قوانین مجلس تصریح کرده است که این شرکت مشمول بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه قرار گرفته و افرادی که به صورت تمام وقت در این شرکت فعالیت می‌کنند با رعایت شرایط قانونی تبدیل وضعیت شوند.

وی اضافه کرد: نهایتا پس از یکسال پیگیری وزارت ارتباطات پذیرفت که تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر را پیگیری کند، اما طی ده‌ها مکاتبه‌ای که در دو سال گذشته انجام شد دائما از کلید واژه در دست پیگیری است استفاده می‌کنند.

مقتدایی یادآور شد: آقای وزیر در پاسخ به همین سوال عنوان خواهد کرد که اینجا خصوصی است و من وزیر بوده و رئیس مخابرات نیستم. این در حالی است که قانون مصوب مجلس اجرایی نشده و موکلان شما در استان‌ها سوال می‌پرسند اگر قانون سال ۱۴۰۰ اجرایی نشد چه تضمینی وجود دارد که در آینده نیز قانون اجرایی شود حتی چکیده نامه اخیر وزیر ارتباطات این است که ما در ۱۴۰۲ این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سوال را مطرح کرد که آیا شما این اقدام را انجام دادید که آبونمان مخابرات افزایش پیدا کند، چطور اینجا در شرکت مخابرات اختیار داشتید و از افزایش قیمت حمایت کردید، ولی در تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر عنوان می‌کنید که اختیار ندارم.

وی تصریح کرد: مردم سوال می‌پرسند وزیر ارتباطات که کمک کرد قیمت آبونمان افزایش یابد چرا اصرار نمی‌کند که قانون اجرایی شود. آیا از وزیر این توقع نیست که از اختیارات خود به طور کامل استفاده کند؟ ما چیزی بیشتر از اجرای قانون نمی‌خواهیم.

مقتدایی تصریح کرد: چرا تنها شرکت خصوصی که نسبت به تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر اقدام نکرده، شرکت مخابرات است در صورتی که سایر شرکت‌های خصوصی و دولتی مانند خودروساز‌ها این وظیفه قانونی را انجام دادند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس نیز رأی به این داد که شرکت مخابرات باید به قانون عمل کند، ما از یک مجموعه‌ای که روحیات ایثارگری در آن وجود دارد خواهش می‌کنیم قانون را برای نیرو‌های خود اجرایی کند.

وی تاکید کرد: در روز‌هایی که ما از ایثار و شهادت در مجلس دفاع می‌کنیم جلوی بی قانونی در این حوزه را خواهیم گرفت بنابراین نیت ما این است که افرادی که می‌خواهند قانون برای آن‌ها به صورت مسالمت آمیز اجرا شود به حق خود برسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتی اگر این تبدیل وضعیت اجرایی شود حقوق برخی افراد در شرکت مخابرات کاهش می‌یابد پس این مسئله که تبدیل وضعیت بار مالی دارد سخن دقیقی نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم گلایه‌های مربوط به حوزه اینترنت را در این جلسه مطرح کنم چرا که در این حوزه نیز نارضایتی‌های بسیاری وجود دارد، گفت: امروز فقط ما یک سوال داریم، چرا به قانونی که در سال ۱۴۰۰ مصوب شده عمل نمی‌شود.

مقتدایی درباره اینکه از پاسخ وزیر قانع شده یا خیر، گفت: اگر من عنوان کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع شدم خلاف نظر موکلینم را بیان کرده‌ام، ولی اگر تضمینی داده می‌شد که در سال ۱۴۰۱ نسبت به تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکت مخابرات اقدام شود موضوع فرق خواهد کرد.

توضیحات رئیس مجلس در خصوص نامه وزیر ارتباطات درباره تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر شرکت مخابرات

رئیس مجلس در پاسخ به توضیحات نماینده سوال کننده، گفت: براساس نامه‌ای که وزیر ارتباطات به ما تحویل داده و خطاب به شما نیز بوده است به این موضوع اشاره شده که این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا امسال انجام شود.

مقتدایی در پاسخ به توضیحات رئیس مجلس، گفت: در این نامه تبدیل وضعیت به ۳ بخش تقسیم شده و عنوان کرده اند که فقط بخشی از این نیرو‌ها در سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت خواهند شد و به برخی حفره‌های حقوقی و آئین نامه‌ای اشاره شده است، اما اگر شما به عنوان رئیس مجلس تضمین دهید که تبدیل وضعیت در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود «گردن من از مو نازک‌تر است».

قالیباف مجددا در پاسخ به مقتدایی نماینده سوال کننده، گفت: با توجه به اینکه شرکت مخابرات ۸۰ درصد خصوصی است و من مطلع هستم که صحبتی نیز در این زمینه صورت گرفته فکر می‌کنم در این حوزه نیاز به یک هماهنگی وجود دارد، چنانچه فکر می‌کنید با دادن فرصت این مسئله حل خواهد شد عبور کنید و در غیر این صورت سوال را به رأی بگذارید.

مقتدایی در نهایت با اشاره به نظر معاونت قوانین مجلس درباره خصوصی بودن شرکت مخابرات سوال را به رأی نمایندگان مجلس گذاشت.

1417160cookie-checkنماینده اصفهان: شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت نکردن ایثارگران پشت سوژه خصوصی‌بودن سنگر گرفته است

نظرات بسته شده است.