مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هنر جدید مصوبه هیئت مدیره ،بیمه تکمیلی ۵۰- ۵۰

مخابرات ما- این ماه معاونت مالی دستور هیئت مدیره را یک جا اجرا کرد، بیمه تکمیلی ۵۰-۵۰!
مخابرات ما- اخیرا متوجه شدیم هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران راه جدیدی برای کاهش هزینه ها پیدا کرده است، دریافت هزینه های بیمه تکمیلی از شاغلین و بازنشستگان.
پیش از این هزینه بیمه تکمیلی به نسبت ۸۰ -۲۰ بین مخابرات و شاغلین-بازنشستگان تقسیم شده بود.این نسبت در تمام سالهای اخیر که کار خدمات دهی به شرکتهای بیمه واگذار شده است برقرار بود تا اینکه در سال جاری هیئت مدیره بدون سر و صدا و بدون اعلام خبر،نسبت پرداخت هزینه را به ۵۰-۵۰ تغییر داده است (برای شاغلین و بازنشستگان)
این مصوبه به مدیر عامل ابلاغ شد و ایشان نیز به معاونت ها ( از جمله نیروی انسانی و مالی)  ارجاع داد.اما  مهندس فرقانی معاون توسعه نیروی انسانی مخابرات  در طی ۷ ماه گذشته، هرگز برای اجرا بصورت جدی پیگیری نکرد.معاونت مالی نیز اقدامی نداشته است.
تا اینکه مدتی قبل پیام محبی معاون جدید نیروی انسانی مخابرات، با ارسال نامه ای به معاونت مالی، از آنان می خواهد گزارش فعالیت های خود را نسبت به این مصوبه اعلام کنند.معاونت مالی و تدارکاتی شرکت مخابرات ایران نیز ، یک باره دستور به اجرای مصوبه می دهد و برای ۷ ماه ۳۰ درصد از هزینه بیمه تکمیلی را از حساب حقوقی دی ماه کارکنان شاغل کسر می کند.
گروهی می گ.یند از حساب بازنشسته ها چیزی کسر نشده است چرا که اصولا حقوق آنان توسط بیمه پرداخت می شود و مخابرات فقط می تواند از خوار بار ماهانه آنان چیزی کسر کند.از آنجا که خواربار پرداخت نمی شود کسوراتی هم ممکن نبوده است. اما در خبری شنیده ایم برای بازنشستگان تهران، پولی که کسر شده به حساب صادراتشان ریخته می شود ولی از سه قسط خواربار آنان کسر می شود. خواربار؟ سه ماه؟ واقعا نمی دانیم   چه بگوییم.

اینک سوال این است مصوبه ای که ۷ ماه مسکوت مانده چرا یک باره اجرامی شود و معوقات ۷ ماهه را از حقوق این ماه شاغلین کسر می کنند؟

برداشت عمومی این است که نامه اخیر معاونت توسعه نیروی انسانی به معاونت مالی مبنی بر گزارش فعالیت ها، در حکم دستور به اجرا بوده است و اما معاونت نیروی انسانی معتقد است نامه سوالی بوده، ضمن اینکه برای اجرای مصوبه ، معاونت مالی نیازی به دستور معاونتی دیگر ندارد و اصولا از سوی معاونت نیروی انسانی حکمی دستوری برای معاونت معادل، قابل ارسال نیست.

 

سوال دوم این است که آیا معاونت مالی راهی دیگر برای دریافت این مبلغ نداشته است؟

در هر حال، در حالی که مطالبات ده ساله شاغلین، حی و حاضر و محاسبه شده و پذیرفته شده، در مخابرات مسکوت مانده است  مطالبه ۷ ماهه مخابرات – به فرض پذیرش مصوبه هیئت مدیره- یک جا از حقوق ماه جاری آنان کسر می گردد.

 

سوال سوم   این است که چرا باید این مبلغ یک جا کسر گردد؟

 

سوال چهارم و مهمترین سوال ایناست که چرا باید ۵۰ درصد برای خدماتی پرداخت شود که هرگز دریافت نمی شود؟

 

ماجرای یک بام و صد هوا اینجاست!

 

1416720cookie-checkهنر جدید مصوبه هیئت مدیره ،بیمه تکمیلی ۵۰- ۵۰
20 نظرات
  1. اکبر می گوید

    باسلام اداره رفاه‌ کرج و مسئول جدیدش متاسفانه هیچ اقدام وتلاشی برای ازیادمراکز قراردادهای بیمه معلم انجام نمی دهد مثلا داروخانه ۳ مورد وراحت روی مبل ها وصندلی خوش رنگ لم داده اند به خدا میسپاریم این واحد بی تحرک ووووو

  2. متحیر می گوید

    مرکزی یک ماه خواربار واریز کرده و کل هزینه اخیر تکمیلی را یکجا از باز نشتگان کسر کرده کاش یک بام و دو هوا بود،آقا برو بالا هر وجبش هوای خودش را داره.

  3. محمد جواد می گوید

    تنها بوسیله اعتصاب و یا تجمع در مراکز مخابرات استانها بخصوص استانهای مهم و بزرگ میشه جلوی این زور گویی ها وایستاد . متاسفم برای خدوم که جوانییم را در این شرکت حرام کردم

  4. محمد جواد می گوید

    با سلام . محبی فقط عامل اجرای دستورهست . همونطور که دیدیم افزایش تعرفه فقط بهانه بود و بس

  5. فنی می گوید

    چه بخوایم چه نخواهیم از ماست که بر ماست سکوت ما چراغ سبز برای انجام همه کارها به هیات مدیره هست

  6. ناشناس می گوید

    با خدا باش پادشاهی کن / بی خدا باش هر چه خواهی کن
    فقط آقایون بدونن زمین بد جور گرده

  7. رساگو می گوید

    سلام به سردبیر عزیزوبازنشستگان محترم.درخصوص کسربدهی ازخواربار به اطلاع میرساند هرماهه درسبستم مالی مخابرات کلیه استانهاخوارباربازنشستگان انجام میگرددهرچندپرداختی صورت نمیگیردومبالغ بیمه های تکمیلی وعمرو..ازآن کسر ومابقی بلوکه میگردد.تاآقایان ومحبی دستورپرداخت صادرنمایند

  8. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرجان
    حالاکه بیمه تکمیلی ۵۰-۵۰هم که شده درخواست انصراف دادیم موافقت نمی کنن.زوریه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من هم درخواست انصراف میدم
      زوری هم نمی تونه باشه

  9. امید می گوید

    با سلام خدمت دوستان . این اقایون با کارهایی که انجام میدن نشون دادن …. . هر چه ما کوتاه بیایم اونها تهاجمی تر میشن.اینم به همه ما ثابت شده که نه وزیر و نه کمیسیون اصل ۹۰ و نه هیچ کس کاری برای ما انجام نمیدن . پس بسم الله خودمون باید تحرکی داشته باشیم .

  10. یک شهروند از کرج می گوید

    خدا وکیلی …
    وقتی ملت می ریزن بیرون می گید چرا
    اخه …. چرا ندارید
    ما بازنشستگان یک سال بیشتره که خواربار دریافت نمی کنیم
    یک سال است که هزینه درمانی مان را پرداخت نکرده اید
    بیمه تکمیلی هم که وضعیتش اسفناک شده
    و مراکز طرف قرار داد اندک
    خدا ……
    ان شاالله 😡😡😡😡

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آنقدر … گذاشتم بجای نفرین و ناله ها که نمیدونم منظرو نویسنده درک میشه یا نه
      ببخشید … واقعا نمیشه اینا رو منتشر کرد

  11. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام سردبیرجان…اتفاقا ما بازنشستگان شهرستانی از فارس هستیم..برای بیمه تکمیلی از حقوق ما هم کسر کردیده..تنها تهران که نیست…..حدود یک میلیون و نیم..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      درسته حرفتون

    2. مهدی می گوید

      با سلام
      از شاغلین محترم هم طی سه قسط از حقوق کسر میکنند

  12. ناصر می گوید

    تنها راه رهایی از ظلمهای این مدیریت شرکت مخابرات اعلام و اقدام به اعتصاب سراسری تا زمان برکناری مدیریت حاکم می باشد و دیگر کمسیون اصل نه تنها ۹۰ حتی کمسیون ۹۰۰۰۰۰۰ هم کاری برای همکاران نخواهند کرد وای به کسانی که برای انجام ظلم لابی کردند نمایندگانی که برای چهار سال حضور در مجلس میلیاردها یا خود خرج می کنند….. کلیدش دست آنهاست امام(ره) فرموده بودند نگذارید این انقلاب دست نااهلان و نا محرمان بیفتد ولی متاسفانه افتاده است فقیر هر روز فقیرتر و سرمایه دار هر روز پولدارتر میشود

  13. پرنده آبی می گوید

    محبی فقط اومده تا ایجاد نارضایتی فقط و فقط هدفش همینه وگرنه به ایشون چه ارتباطی داره این مصوبه اجرا شده یا نه ؟ این بار اولش نیست . تموم کارهایی که از اومدنش به مخابرات انجام داده فقط و فقط به ضرر پرسنل اومده.

  14. بازنشسته ی خسته می گوید

    بازنشسته هستم ازحقوق بنده ۱۵۷۰۰۰۰هزارتومن کسرشده

  15. امیر علی می گوید

    برای نیروهای خدمات اول هم اجرا میشه

  16. ناشناس می گوید

    بیمه‌تموم‌شد‌
    خودتون‌جمیعن
    بیمه تکمیلی
    انجام‌بدید

نظرات بسته شده است.