مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هیچکس نمی تواند وزیر ارتباطات را از مشکلات مخابرات تبرئه کند

مخابرات ما- نمایندگان دولت در هیئت مدیره در جلسات اخیرشان سعی کرده اند وزیر را تبرئه کنند

مخابرات ما- دولت در هیئت مدیره شرکت مخابرات دو کرسی دارد که این دو کرسی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شده است. عموما نصب مدیر عامل مخابرات توسط سهامدار اصلی یا اعتماد مبین انتخاب می شود اما در تقسیم بندی وظایف، رئیس هیئت مدیره باید توسط اعتماد مبین منصوب  شود و مدیر عامل توسط وزیر ارتباطات.

اما در دنیای واقعی هر کس زورش رسیده هر کاری خواسته کرده است.از جمله نصب مدیران فعلی و گماردن رئیس هیئت مدیره توسط سهامدار اصلی.

هیچیک از این دو سهامدار بزرگ نباید در بررسی رخدادها و مشکلات مخابرات خود را تبرئه کنند اما در این مطلب بحث اصلی ما روی دولت و وزیر ارتباطات است.

شنیده های مخابرات ما حاکی است نمایندگان دولت در هیئت مدیره در جلساتی با افراد موثر دولت، تمام تقصیرها را متوجه   کارکنان دیده اند. اینان صراحتا در جلسه گفته اند حقوق شاغلین مخابرات زیاد است لذا هزینه شرکت بالا رفته است.ضمن اینکه گفته اند تعداد نیروهای شرکت هم زیاد است که باید کاهش یابد.

ما قطعا منتظر می مانیم تا این دو عضو محترم هیئت مدیره در این مورد توضیح دهند.هر چند که توضیح آنان نمی تواند دیدگاه های رسمی وزیر ارتباطات را بپوشاند.ایشان صراحتا بارها اعلام کرده است ۷۵ درصد ار هزینه شرکت، حقوق پرسنل است این هزینه باید کاهش یابد.

پاسخ این گفته اقای وزیر بسیار ساده است. از شرکتی که ده سال است افزایش تعرفه نداشته است و با درآمد سال ۱۳۸۰ کار می کند چه انتظاری دارید؟ درآمدها اگر به روز شده بود امروز مخابرات باید ده برابر درآمد می داشت.در درآمد ده برابری، حقوق پرسنل می شد ۷ درصد از درآمد! 

ضمن اینکه ۳۰ هزار نفر از پرسنل این شرکت با حقوق حداقلی کارگری کار می کنند! یعنی حقوق نیروی خدماتی می گیرند ولی کار مهندسی انجام می دهند!فقط تعداد ۷۰۰۰ نفر پرسنل رسمی هستند که کارمند دولت بوده اند و بر اساس مصوبه هیئت مدیره فقط بخشی از دریافتی های زمان دولتی را می گیرند!

مهمتر از همه اینکه حقوق مخابراتی ها را با دو مرکز دیگر مقایسه کنید!

  • شرکت ارتباطات سیار
  • ادارات ارتباطات در استانها و یا کارکنان وزارت ارتباطات در تهران

اگر دریافتی مخابراتی ها بیش از این دو گروه بود، کسر کنید! سیستم یک بام و د وهوا، عادت دولتی هاست اما در دنیای حاضر خبر دریافتی های کارکنان وزارتخانه را نمی توان در بند کشید!

اینها همه حاشیه بود!  بحث امروز ما چیز دیگری است!

واقعیت این است که عامل تمام بدبختی های امروز مخابرات، دشمنی های دو سهامدار با یکدیگر بوده است.وزارت ارتباطات و اعتماد مبین! اینن دو گروه درگیری های خود را به مخابرات کشیده اند!

اعتماد مبین یک شرکت اقتصادی است دنبال سود است با آن کاری نداریم هر چند که انتظار انسانیت و پرداخت حقوق اولیه از آنان چندان انتظار زیادی نیست! اما حرف ما با دولت ونماینده اش در وزارت است!

وزرای ارتباطات با عدم افزایش تعرفه در مخابرات، ارتباطات کشور را به این روز درآوردند! تا امروز همیشه مخابرات از راه سرمایه گذاری های مردم تجهیزات می خرید و به آنان سرویس می داد! در خصوصی سازی مخابرات، حقوق مردم در نظر گرفته نشد لذا دیگر انگیزه ای برای سرمایه گذاری های مردم باقی نماند.از سوی دیگر تعرفه ها به روز نشد لذا دست مخابرات خالی ماند!

با این حال سهامدار- هر دو- سهم سود خود را بردند! آنچه ماند مخابرات و کارکنانش بود!

 

امروز باید هر دو سوی ماجرا تاوان پس بدهند.

  • وزیر ارتباطات باید به نمایندگی از وزرای سه دوره پیشین استیضاح شود تا وزارتخانه به یک مخابراتی سپرده شود نه به یک استاد تازه کار دانشگاه و یا …!
  • طرح تحقیق و تفحص در مخابرات باید کلید بخورد تا بدانیم مخابرات چگونه خریده شد و چگونه به فلاکت افتاد بطوری که نمی تواند حقوق حداقلی کارکنانش را بپردازد!

آیا بالاخره عدالت برای چند روز هم شده، مهمان مخابرات و مخابراتی ها خواهد شد؟

ما امیدواریم و تا امروز هرگز امیدمان را از دست نداده ایم!

تا امروز، پیوسته ما میانه بازی های  وزیر -با مجلس و مخابرات – و همچنین زیرکی های اعتماد مبین در حذف حقوق اولیه  شاغلین و بازنشستگان-  را به نمایندگان آدرس داده ایم.باز هم چنین خواهیم کرد! 

1409980cookie-checkهیچکس نمی تواند وزیر ارتباطات را از مشکلات مخابرات تبرئه کند
23 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    باسلام همان نماینده ای که استیضاح میکنه همون باز درپایان ازتوضیح وزیر قانع شده پس هیچ وپوچ فقط ماییم که سرکاریم

  2. مخابراتی بدبخت می گوید

    تنها راهش اعتصاب سراسری کارکنان مخابرات هست
    همه کارکنان سه روز اعتصاب کنن تا کل ارتباطات بخوابه بعدا ببینین چطوری مسئولین دلسوز کشور وجدان خفته شون بیدار و چشمای کورشون روشن و گوشای کرشون راجع به خیانت به مخابرات باز میشه
    فقط اعتصاب اعتصاب اعتصاب ولاغیر
    همه کارکنان رسمی قراردادی بخش خصوصی و بازنشسته ها باید اعتصاب کنن
    تا مخابرات رو از دست این کفتارهای انسانما در بیارن و برگردونن به دولت
    البته استخوان بدون گوشت رو ولی بازم جای امیدی هست

  3. عمادگیلانی می گوید

    سلام خدمت جناب سردبیر
    و همه اقشار کارکنان مخابرات ایران
    بارها گفتم و بازهم بی پرده و فارغ از عواقب سخنم بازهم میگم
    برون رفت از منجلاب و مشکلاتی که مخابرات باهاش درگیره معادله سخت و مجهولی نیست، تنها دو قدم هست
    قدم اول اینکه مدیر مخابرات ایران آقای سلطانی که در اصل بعنوان یک نظامی، نماینده سهامداران هست در لباس دوست، عوض بشه(بعداز ورود ایشون هم بیمه های پرسنل شرکتی به مشکل خورده، هم مشکلات بزرگی برای رسمیها و بازنشستگی شون، و بازنشسته ها بوجود اومده)
    قدم دوم اینکه دست سهامداران که لقمه های چرب و بزرگتری میبلعند و ته مانده رو برای بقیه باقی میذارن ازین سفره کوتاه بشه
    والسلام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب یومی رو فراموش کردین
      وزیر رو چه کنیم که با اینها رفیق شده

  4. ناشناس می گوید

    دوستان مگر وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات وزیر و مدیر دارند

  5. رساگو می گوید

    سلام دوست عزیز.شرکت در جبهه وجنگ برای حفظ میهن وناموسمان بود وصد البته عدالت و..که اگر میهن نباشد عدالت و..مفهومی ندارد.نمیتوان بخاطر عملکرد بد مسیولین گذشته خودمان رازیر سوال ببریم .ان شااله این روزهای تاریک میگذرد

    1. منصور می گوید

      وقتی موبایل به شبکه مخابرات اضافه شد،درآمد مخابرات از اینترنت و تلفن همراه چند برابر شد. بنا بر این غارتگران همیشگی کشور به طمع افتاده و تلفن سیار را از مخابرات جدا کردند. و این بلا بر سر مخابرات آمد.
      اکثر حمایتهای تبلیغاتی ورزشی و غیره که مبالغ نجومی است از شرکتهای وابسته به تلفن سیار و اپلیکیشنهای اینترنتی است…. اگر درآمد نبود اینهمه شرکت مثل قارچ سبز میشد؟

  6. ریاحی از رفسنجان می گوید

    با سلام همگی ختم بسم الله الرحمن الرحیم بردارید روز اول صدتا تا روز چهلم چهل دور تسبیح من الان چهار روزه برداشتم قول میدم دست خدا بالاترین است

  7. همکار می گوید

    سلام خدمت سردبیر عزیز و همکاران محترم

    به نظر بنده مهمترین مسئله که در متن به آن اشاره ای نشده موضوع حاتم بخشی درآمد مخابرات در بخش‌های مختلف به شرکت‌هایی است که اصلا مشخص نیست به چه علت سهم بالایی از درآمد را می گیرند؟!!
    در تحقیق و تفحص از مخابرات لازم است ارتباط اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌هایی مثل ژرف نگر و کارشاپ و … مدنظر قرار گیرد.
    چه دلیلی دارد شرکتی که ادعای ورشکستگی دارد اینچنین درآمدش را حاتم بخشی کند؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این شرکتها مدعی هستند درآمد کسب می کنند

  8. ناشناس می گوید

    سردبیر جان، حداقل وقتی خبری میدید، نتایجش رو هم خبر بدید! مگر نگفتید این هفته آخرین جلسه با سهامداران مخابرات برگزار میشه!؟ پس چی شد؟ اصلاً برگزار شد؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عزیز مهربان
      دیشب در پاسخ کامنت قبلی شما عرض کردم که من تاریخ ندادم
      چون میدونستم این هفته خبری نمیشه.
      از اولش هم قرار نبوده خبری بشه این هفته
      اون جلسه آنقدر مهم بزرگ و پر تعداد است که همه با خبر میشین
      ممکنه هفته در پیش باشه.ولی میدونی که عوامل زیادی موثره

      1. ناشناس می گوید

        ممنون. پس منتظر اخبار تکمیلی که زحمتش رو میکشید، هستیم.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          انتظار منفعل نباشه
          انتظار فعال و اکتیو
          فردا همه چی روشن میشه و دیگه تصمیم میگیریم که هفته رو چکار کنیم
          من حرفام رو زدم
          باید طومارهایی پر کنیم از امضا تا وزیر بره اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل بره

  9. ناشناس می گوید

    کارمندان مظلوم مخابرات فقط مطابق آیین نامه مخابرات و حتی با درصدی کمتر از افزایش سالانه مصوب اداره کار) اونم خیلی کمتر از وزارتی ها حقوق میگیرند(کارمندان وزارت ۱/۵ برابر ما حقوق میگیرن) واقعا نهایت پر رویی است که کسی بگه کارمند مخابرات حقوقش زیاده الان معلم ها از ما بیشتر میگیرن این صحبتها برای فرار از حل مشکلی است که همین دولتی ها و سهامداران برای مخابرات ایجاد کردن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این پیامها بسیار راهگشاست
      اگر عدد و رقم هم دارید بنویسید

  10. هیچ بزرگ می گوید

    سردبیر تنها راه حلش اینه که از طریق دفتر رهبری یا سردار سلامی پیگیری کنید، یه خبر خطاب به این دو نهاد بزنید، خدا را چه چه دیدی شاید اونا به فریادمان برسند، خبر را بزارید و از این دونهاد استمداد بخواهید ما نشرش میدیم، به فارس و تسنیم و قطره هم میدیم که بازتابش بده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      چون بارها و براها اینا رو نوشتین خدمت شما عرض می کنم
      هر نامه ای نوشته شده یه رونوشت به دفتر رهبری داشته
      جداگانه بارها و بارها با سردار سلامی صحبت شده و ایشون الان دقیقا از مشکلات خبر دارن
      همونقدر که ما حرف میزنیم طرف مقابل هم میره حرف میزنه
      به همین دلیل میگم باید استمرار داشته باشه کارها
      وو طبیعتا کارهای دیگری هم انجام بشه
      من به عنوان سردبیر نمیشه اینجا حرف بزنم
      ولی به شما میگم هیچ جنبنده ای نیست که از مخابرات خبر نداشته باشه و حق رو به جانب مخابراتی هاه نداده باشه
      حداقل مخابرات ما فراتر از خودش عمل کرده و قطعا تشکل ها و کانون ها هم فراتر از همه زحمت کشیدن
      بی خبر وو باقی نمونده!

      1. همکاربازنشسته می گوید

        سلام جناب سردبیر وهمکاران گرامی
        من حدود۴ ماه پیش درمخابرات ما به اطلاع رساندم که بعدازنمازجمعه تهران اتفاقی خدمت سردارسلامی رسیدم وبه ایشان ازمشکلات همکاران وبخصوص عدم پرداخت خواربار بازنشستگان ازدی ماه تاکنون که باعث نارضایتی همکاران گردیده خدمت ایشان رساندم که فرمودندهمه این مواردرامکتوب اعلام کنم که بنده هم نوشتم وبه دست ایشان دادم. وبعدازچندین روزبه موبایل بنده ازطرف سپاه پیامک فرستادندکه درخواست شمابرسی گردیده به دلیل عدم ارتباط موضوع باسپاه بایگانی گردید، که بنده ازجواب این نامه تعجب کردم که درحالی ازسال ۸۸ به بعد مخابرات به صورت ظاهرخصوصی شده ومانندگوشت قربانی میان تعاون سپاه وفرمان اجرایی امام وشرکت اعتمادمبین تقسیم شده ومانندمیوه درختی که هنوزمیوه اش به ثمرنرسیده ولی قبل ازبرداشت، میوه چیده می شود. چه انتظاری می توان داشت؟
        ا زچنین چایی به کدام مسئول، به کدام مجلس، به کدام محکمه می توان شکایت کرد. من به عنوان ‌یک جانباز بازنشسته مخابرات، وقتی فرزندم ازمن می پرسد بابا. شما مگربرای عدالت نرفتی جانباز شدی، این است عدالتی که می خواستید؟ چه جوابی دارم بدهم؟

        1. ناشناس می گوید

          عقل‌کل
          از خودشون
          به خودشون
          شکایت‌بردی

          1. ناشناس می گوید

            دوست عزیز همشون از خودشونن جایی برای شکایت وجود ندارد جز کف خیابان

        2. ناشناس می گوید

          سلام متاسفانه باید گفت عدالت در قربانگاه مصلحت همیشه به مسلخ رفته است .

        3. رسمی می گوید

          وقتی هر کس و ناکسی رفته فامیل و دوست و اشنا رو اورده تو مخابرات بعنوان شرکتی استخدام کرده نتیجه ش میشه این…خداییش تو مخابرات خیلی ها فقط راه میرن و حقوق میگیرن

نظرات بسته شده است.