مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه در محدوده مطالبات شاغلین و بازنشستگان رخ داده یک جرم است …

مخابرات ما- آنچه در محدوده مطالبات شاغلین و بازنشستگان رخ داده یک جرم است مدیران این را بهتر از همه می دانند
مخابرات ما- مطالبات شاغلین و بازنشستگان از نادیده گرفتن حقوق اولیه آنان و عدم پرداخت حق طبیعی آنان روی هم انباشته شده است.بطور مثال به تمام مطالبات بازنشستگان توجه کنید:
  • خواربار یک ساله و مناسبت ها – طبق مصوبه هیئت مدیره باید ماهانه پرداخت می شد.هرگز هیئت مدیره پرداختش را لغو نکرده
  • مطالبات رفاهیات ۹۵- کاملا روشن است یک بدهی قطعی پرداخت نشده است
  • پس انداز صندوق ۶ درصد – این دیگر خیانت در امانت است و خالی کردن حساب پس انداز کارکنان بدون اجازه آنان بوده است.
  • ….

با عدم پرداخت بندهای اول و دوم، خلاف مصوبه هیئت مدیره و خلاف قانون عمل شده و  زندگی مردم را دچار آشفتگی کرده اند! هرگز مخابرات حق نداشته یک طرفه به عدم پرداخت اقدام کند.در صورت شکایت وظیفه بگیران که کل حقوق دریافتی یک خانواده حدود شش و نیم میلیون تومان است خواهید دید که محدوده جرم بسیار وسیع است.

 

بند آخر، انتهای یک جرم مالی است.

می خواستم برای یکی از نمایندگان مجلس برداشتن پس انداز کارکنان از صندوق ۶ درصد را توضیح بدهم.با ذکر توضیحی کوتاه، ایشان گفت: فهمیدم! مثل صندوق بازنشستکان آموزش و پرورش است پولتان را برده اند!

هیئت امنای این صندوق باید در دادگاه حاضر شوند و توضیح دهند که چرا پس انداز کارکنان را که باید طی ۴ سال گذشته به عنوان وام خرید مسکن، ازدواج و ….هزینه می شد ، یک جا از حساب خالی شده و به مخابرات ایران داده اند و کجا هزینه شده است!

مسئولین این صندوق در استانها اولین پاسخگویان خواهند بود.

 

مدیران مخابرات ایران و اعضای هیئت مدیره بخوبی این را می دانند.لذا  دنبال راه چاره ای هستند تا از شکایت آنان جلوگیری کنند! ریش شاغلین که فعلا نزد مخابرات  بند است و شکایت نمی کنند اما بازنشستگان هیچ رشته وصلی به مخابرات ندارند، اگر هم داشته اند مخابرات آن را پاره کرده است!

برای اینکه از شکایت بازنشستگان جلوگیری شود، شرط پرداخت مطالبات را (در آینده ای نامعلوم) به امضای تعهدنامه ای مبنی بر  اسقاط حق هر گونه اعتراض و شکایت بعدی از خود (در همین الان) ، قرار داده اند!

همین مورد، حتی فراهم کردن چنین فرمی خود نوعی همکاری در پوشش جرم است.معاونت حقوقی بهتر است بجای همکاری برای حقوقی جلوه دادن چنین حرکتی، راهنمای بازنشستگان باشد! قرار نیست واحد حقوقی یک سره از حق مخابرات دفاع کند، بلکه دفاع از تمامیت یک پارچه مخابرات، شامل شاغلین و بازنشستگان نیز وظیفه این واحد یا معاونت است.

 

حرف آخر ما این است که هر تعهدنامه ای که اخذ گردد، مانع از شکایت جمعی کارکنان نخواهد بود، امری که پیش بینی می کنیم به محض پرداخت غیرمنصفانه مطالبات و یا نا امیدی از پرداختها قطعا جاری خواهد شد! ما نه پیشگوییم و نه رمال! دیدن این آینده، نیاز به رمالی و پیش گویی ندارد کافی است کف دست خود را نگاه کنید…. !

 

 

1408180cookie-checkآنچه در محدوده مطالبات شاغلین و بازنشستگان رخ داده یک جرم است …
23 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    استادقربون‌
    شکلت‌براطرح
    ایثارگری‌به‌کجا‌
    شکایت ببریم
    دردو‌به‌کی‌بگیم؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      راستش همون کمیسیون ایثارگری مجلس خوبه
      ولی …….. حالا یه خبرهایی شنیدم ولی گفتن فعلا جرفی نزنم

  2. یاسر می گوید

    سلام
    آقای سر دبیر کی گفته ریش ما شاغلین پیش اینا گیر هست؟
    مگه چه لطفی دارن در حقمون میکنن که بترسیم از این به بعد نکنن.
    مگه حقوق مفت به من میدن که ریشم گرو باشه؟
    دارم کار میکنم آخر ماه نصف حقم رو بهم حقوق میدن.
    این از بی غیرتی ما شاغلین هست که چند ساله دارن با زندگیمون بازی میکنن.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا خیرتون بده
      پس چرا شاغلین اینقدر عقب می شینن؟
      چرا اینقدر کم اثرن؟

      1. یاسر می گوید

        لطفا این سوال رو به عنوان ی مطلب توی سایت بذارید تا هرکس خودش بگه چرا اینقدر بی بخار هست و هیچ کاری نمیکنه.

  3. کرمی می گوید

    عزیز بازنشسته از چی‌می ترسی؟
    می‌ترسی اضافه کارت قطع بشه؟؟
    برادر برو‌ شکایت کن حقت را پس بگیر

  4. حسن کچل می گوید

    بهتر نیست صبر کنیم این مدیر عامل آدم با تقوایی هست و مطالبات را پرداخت خواهد کرد

    1. توکل بخدا می گوید

      آقای حسن کچل آنقدر صبر کن تاموهای سرت دوباره دربیاد وتقوای مدیرعامل گل کند

  5. همکار رسمی می گوید

    آقای سلطانی اومده که حق و حقوق کارکنان رو نده و باعث ایجاد نارضایتی بشه و از همین نارضایتی برای افزایش تعرفه استفاده کنه و وقتی موفق به افزایش تعرفه شد ، کارکنان و بازنشستگان و حق و حقوق و مطالباتشون رو بیخیال بشه و سود مضاعف به جیب هم پیمانانش ( سهامدار عمده) بریزه. ظاهراً خیلی موفق بوده که دو سال دیگه ابقا شده.
    ولی نمیدونه که صبر ما مخابراتی ها هم حدی داره. کاسه صبر که سرریز بشه دیگه نمیشه کاریش کرد.
    خدا هم حامی ماست. چوب خدا صدا نداره

    1. همکار می گوید

      سلام همکار رسمی
      کاسه صبر من و شما و آن بازنشسته کی لبریز میشود؟ دقیقاً کی …… دقیقاً که نه تقریباً کی ……
      خودم و خودتان می دانید که با این حرف ها خودمان را گول می زنیم. ( هر قسمت سایت که مراجعه می کنی و کامنت ها را میخوانی پر است از حرف های این چنینی )
      کار هرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن
      این کار اقدام عملی میخواهد و لا غیر، چه به صورت انفرادی و په به صورت گروهی. الکی هم دلتان را به اتحادیه و انجمن و اصل ۹۰ و …. خوش نکنید که از هیچکدام از آنها آبی برای ما گرم نخواهد شد.

  6. مخابرات اشغالی می گوید

    حساب کرده ام مطالبات من از ابتدای واگذاری مخابرات، حدود ۱۵۰ سکه می شود که به نرخ روز حدود ۲ میلیارد و هشتصد خواهدشد!! یعنی من باید به نرخ الان در این ایام باقیمانده تا بازنشستگی (حدود ۵۰۰ روز) روزی (دقت کنید روزانه نه ماهیانه!) ۵ میلون و هفتصد از مخابرات بگیرم یا ببرم یا بکنم یا بدزدم!!!!!!!!!

  7. ناشناس می گوید

    سلام ازسال ۸۸ بمدت ببش از ۱۰سال ارتقابهروری که ففط ۱۵۰۰۰۰۰۰ پرداخت کردن بقیه اش را میگن شکایت بدهید به دبوان اخه چرا ازاورژانس اا۵ گلستان گنبد بازنشسته کوچک

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      متوجه نشدم منظورتون چیه

  8. عباس می گوید

    دوستان گرامی و سردبیر عزیز.مخابرات چند هدف را همزمان در حال پیگیری است .
    اول به مجلس و وزارت خانه بگوید من تمام تلاشم را انجام میدم که بدهی شاغلین و بازنشستگان را پرداخت نمایم
    دوم .اثبات کند که پول ندارد و با اصلاح تعرفه لاز مشکل داریم بایستی ملک بفروشم .وان هم بایستی مشتری داشته باش .هروقت فروختم پرداخت میکنم.
    سوم.تعهد نامه را مطرح کرده با این هدف اگر تعهد داد حداقل ممکن را زمانی که پول داشت پرداخت میکند.اگر تعهد نداد بایستی چند مدتی دنبال شکایت و دادگاه و غیره باشد ،ایا رای بگیرد یا نه
    چهارم در هر مرحله تعدادی از همکاران از چرخه پیگیری خارج و عطای حقشان را به لقایش می بخشند و کنار می کشند
    پنجم.بشدت دنبال خرید زمان برای پیداکردن راه حلی برای عدم پرداخت هستند.
    و دلایل دیگری نیز وجود دارد.
    لذا تنها راهکار متحد شدن و بصورت متمرکز اقدام کردن از طریق دادستان های محترم هر استان .بدین منظور تمامی بازنشستگان هراستان تشکیل جلسه و انتخاب دو نفر نمایند بهمراه طوماری امضا شده جهت ارایه به دادستان ها

  9. هیچ بزرگ می گوید

    سردبیر جان یه سوال البته ببخشید آیا سازمان حسابرسی کشور اجازه حسابرسی از شرکت مخابرات و سهامداران آنرا دارد یا خیر؟؟ اگه دارد چرا اقدامی نمی‌کند و اگر ندارد دلیلش چیه؟

    1. همکار می گوید

      سلام هیچ بزرگ
      خیر اجازه حسابرسی ندارند به دلیل اینکه شرکت خصوصی است.
      اصلاً شرکت را خصوصی کردند که پاسخگوی سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات نباشند و هر طوریکه دلشان خواست بتوانند پول ها را جابجا کنند، عزیز برادر.

  10. مخابرات اشغالی می گوید

    سلام برهمکاران مخابرات لطفابرای دادگاه صحرایی مجرمان مدیران مخابرات ایران واستانها آماده شویداصلا تعجب نکنیدهمانطوری که درجنگ جهانی دوم دادگاه نورمبرگ تشکیل شدفقط اگرمدیران شانس بیاورندتوسط خودمخابراتیها انجام شوداگردادگاه صحرایی باشدجانتان هم گرفته خواهدشداین وعده الهی است عاقبت ستمگران ذلت وخواری است.لطفا چندصفحه تاریخ بخونید.

  11. رضا از اهواز می گوید

    مهندس آرشیان سردبیر و همکار عزیزم اینا پول بده نیستن این مدیر عامل زبون خوش نمی فهمه فقط زبان زور بلده باید مثل خودش باهاش حرف بزنیم هر چه زودتر شورای صنفی تاریخ تجمع رو اعلام کنن همه از شهرستان میایم تهران جلوی ستاد اجرایی … این دفعه باید با زبون خودشون باهاشون صحبت کنیم انشالله سحر نزدیک است

  12. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرعزیز: تاکنون می خواستیم چوب عزت وحرمت شکسته نشودچون این شرکت با زحمات شبانه روزی همین مردان به اینجارسیده پس حالا که آنها شمشیراز روبستن واینگونه موضع گرفتند از فردا راه می افتیم وبه هر کجا که بتوانیم شکوائیه میدیم . ومیگوییم مدیر بچرخ تابچرخیم

  13. ناشناس می گوید

    سلام
    بنظرم باید شکواییه ای نوشته شود تا تمام مخابراتیها بصورت آنلاین آنرا امضاء وتحویل قوه قضائیه شود کانونها پیگری فرمایند

    1. حسنک وزیر می گوید

      سلام جناب سردبیر عزیز..انچه که پس از خصومتی سازی در مخابرات گذشت کمتر از یک کلاهبرداری تاریخی نیست…تعهد خریدار طبق اصل ۴۴ قانون اساسی از بابت تهعدات مخابرات در قبال کارکنان بتدریج نادیده گرفته شد…برخلاف دستورالعمل حقوق و دستمزد مصوب و ابلاغی که به تایید وزارت کار رسید عملکردن …روشهای محاسبه استهلاک را برای افزایش سود و برخلاف مفاد قانون مالیاتها کاهش دادن و….چرا؟ برای خوشنودی سهامدار اعظم(در این رابطه مدیران مالی و روسای ارشد حوزه مالی مخابرات ایران و مدیران مالی مناطق و مدیران مناطق شریک جرم مستقیم هستند)…تا سهامدار اعظم را خوش اید و بادریافت سود بیشتر اقساطش را بپردازد..در این راستا تا توانستن از اضافه کاری.و.پاداش و…کارکنان کم کردند.سرمایه گذاری در مخابرات و به روز نگهداشتن سیستمهای . اگر به سودهای سالانه هرسهم نگاهی کنید هرسال تقریباً در حدود ۸۰تا ۹۰درصد آن توزیع گردید لکن پس از اتمام دوران اقساط ناگهان ورق برگشت. …سود کمی بابت هر سهم توزیع کردند و…اگر اینها کلاهبرداری نبوده و نیست پس چیست؟

نظرات بسته شده است.