مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش سردبیر از مشکلات امروز و تاثیر نمایندگان بر حل مشکلات و حضور افرادی که گمنام تلاش کردند

مخابرات ما- گزارش کوتاه سردبیر از وقایع ۸ ماهه گذشته!

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان! سلام عزیزان! مدتی است برخی فعالیت های خارج از رسانه اما در جهت رفع مشکلات اساسی مخابرات و پیوند دنبال کنندگان مخابرات با اطلاعات ضروری و مورد نیاز زمان زیادی از ما گرفت.

پس از آنکه  در زمستان ۱۴۰۰ از یک سو تلاش های ما برای همگامی تشکل ها به شکست انجامید و از سوی دیگر مدیران مخابرات دیگر مانند روزهای ابتدایی دنبال همفکری و تمرکز بر مشکلات نبودند طرح دیگری را دنبال کردیم تا به کمک نمایندگان مجلس مشکلات را حل کنیم.در این مسیر خیلی ها حرکت می کردند و تلاش می کردند.این تلاش ها هم مفید بود اما هرگز به راه حل نهایی منتهی نشد چرا که نمایندگان مجلس هرگز به فهم مشترکی از مشکلات مخابرات نمی رسیدند.آنها از حضور کارکنان و بازنشستگان و شرکتی ها و … کلافه شده بودند و با فشار به مخابرات میخواستند به راه حل برسند.

اما دو نفر مسیر دیگری را دنبال کردند.دوست خوبم مهندس نصرتی   از دوستی قدیمی با دکتر پژمانفر پیش برود و با دادن اطلاعات درست و دقیق که حاصل  ساعتها گفتگو ، همفکری و تجربه بود توانست مشکلات مخابرات را برای نمایندگان روشن کند.مشکلات مخابرات دستوری حل نمی شد باید ابتدا توانمندی مخابرات بیشتر می شد تا بتواند خواسته های نمایندگان را اجرا کند.

لذا تغییر تعرفه مطرح شد.مدیران مخابرات در این راه تلاش بسیاری کرده بودند اما با مخالفت وزیر راه به جایی نبردند.اما نمایندگان از جمله دکتر پژمانفر توانست تغییر تعرفه را بگیرد.

دکتز پژمانفر صراحتا در مجلس در حضور وزیر و مدیر عامل و کلیه مدیران گفت: “طرح تعرفه را ما اجرائی کردیم تا ….” او راست می گفت! بدون کمک نماینده ها هرگز شرکت مخابرات نمی توانست طرح تعرفه را عملی کند.

مخابرات بدون دستور وزیر نعرفه را اجرا کرد اما وزیر عصبانی شد و می خواست بشدت مخابرات را جریمه کند.این جریمه هم با کلام رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به کناری رفت.دکتر پژمانفر می دانست که این جرائم مساوی است با نابودی مخابرات و مخابرات چاره ای جز اجرای تغییر تعرفه نداشته است.این اطلاعات از کجا به او رسیده بود؟ اصلا به چه کسی اعتماد داشت که حرفش را بپذیرد؟ اینها همه یک روزه تولید نشده بود.

به هر حال نمایندگان می دانند برای پرداخت مطالبات بازنشستگان (که بطور ویژه دنبالش هستند) و مطالبات شاغلین و حتی اجرای طرح ایثارگران پول می خواهد.این پول تنها با تعرفه بوچود نمی آید.لذا مهندس نصرتی دکتر پژمانفر را قانع کرد تا سهامداران عمده را به کمک مخابرات بیاورد.وزیر که قول کمک داده بود بزرگان اعتماد مبین هم توسط دکتر پژمانفر قول کمک دادند. حالا در انتظار کمک های آنان هستیم.

حتی طرح ایثارگران را هم فراموش نکرده بودیم.واقعیت این است که مخابرات هرگز نمی تواند این طرح را اجرا کند در مورد دلایلش حرفی نمی زنم.اما طرحی روی میز نمایندگان رفت که نظرشان را جلب کرد.خوشبختانه این طرح موافقت بسیاری را گرفته است.

حالا همه می دانند ابتدا باید مخابرات برخیزد سپس یتواند سرویس بدهد!

البته این گروه دو نفره فقط برای پیگیری مطالبات کارش را شروع نکرد اما این  امر یکی از دستاوردهای این حرکت بود.موضوع مهمتر که با موافقت وزیر ارتباطات و خواست کامل دکتر پژمانفر به مراحل پایانی خود رسیده است اجرای طرح فیبر و اف تی تی اچ در کلانشهری مانند مشهد با کمک دولت  است.در حالی که دولت میخواست طرح در شهرهای کوچک اجرائی شود و فقط برای شهرهای کوچک یارانه بدهد نظرش را تغییر دادیم تا طرح در شهرهای بزرگ  ابتدا اجرا شود.حرفهای زیادی در این مورد داریم بماند برای بعد!

 

گروه کوچک ما هرگز دوست نداشت تنها حرکت کند اما دیگران ما را وادار کردند چنین کنیم. تشکل ها مدیران مخابرات و … گمان کردند حرکت انفرادی پاسخ می دهد اما فراموش کردند مخابراتی ها، با تخصص طلائی خود می توانند کلید طلائی حل مشکلات را بدست آوردند.

این چیزی است که همه از یاد برده اند.

راستش باید از مهندس نصرتی بی نهایت تشکر کنم. شاید ما گاهی حرفی و نظری داده ایم اما او با هزینه شخصی بارها به تهران رفت و در جلسات مختلف حضور پیدا کرد و ساعتها جلسات فنی با نمایندگان، دکتر پژماننفر و وزیر ارتباطات برگزار کرد تا طرح اجرای فیبر در مشهد پذیرفته شود و خواسته های مخابراتی ها در اولویت اجرا قرار بگیرد.

فراموش نکنید!
خواستن بخشی از کار است!

اما چگونه به آن برسیم بسیار مهمتر است!

حرف آخر! تلاش ها جمعی به نتیجه می رسد.اگر تشکل ها تلاشی نداشتند کانون های بازنشستگی پیگیر نبودند اگر شرکتی ها تلاشی نمی کردند نمایندگان به این شدت پیگیر نمی شدند و تلاش ما هم بی نتیجه می ماند.اما اگر این تلاش ها جمعی و با وحدت رویه انجام می شد نتایج بسیار بهتری بدست می آمد.

 

 

1397990cookie-checkگزارش سردبیر از مشکلات امروز و تاثیر نمایندگان بر حل مشکلات و حضور افرادی که گمنام تلاش کردند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
57 نظرات
  1. حسین می گوید

    افزایش تعرفه …

  2. مهندس با حقوق کارگر ساده می گوید

    سلام جناب سردبیر
    این طرح چی هست آیا
    برای همه هست یا فقط فرزندان ایثارگر ؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      طرح اصلا در مورد ایثارگرانه.طرح کلی رو عرض میکنم
      بعد می پرسین شامل همه میشه؟
      باید نماینده ها و مخابرات با هم به تفاهم برسن

      1. ایثارگر می گوید

        احتمالا اینه که سالی ۲۰ درصدشونو بگیرن طی دوره ۴ الی ۵ ساله جذب بشن ؟؟؟

        1. کارگر روزمزد می گوید

          منطقی به نظر نمی رسد…

  3. ناشناس می گوید

    جناب ارشیان سردبیر محترم

    خوب بلدید همه رو به چالش بکشید…

    خب این طرح چیه که مورد موافقت قرار گرفته!؟؟؟!؟!!

  4. حسین رجبی می گوید

    باسلام
    قانون ایثارگران به قوت خودش باقی هست وهیچ کسی نمیتونه اون رو به سلیقه خودش تغیی بده .
    همکاران گمنامی که تلاش کرده اند به همراه سردبیر محترم که مخالف تبدیل وضعیت ایثارگران هست راه به جایی نمی برند..
    قانون هست وباید اجرا بشه سلیقهدای که نیست

  5. اداری می گوید

    با درود
    تا الان هرچی قانون بوده برا نور چشمی ها بوده
    بعد از قرنها یک قانون تحت عنوان جذب نیروهای شرکتی خانواده ایثارگر .قانونا..تاکید میکنم قانونا شامل حال قشری از این عزیزان زحمت کش شده ..که به مذاق بعضی ها خوش نمیاد که اگه غیر از این هم بود جای تعجب داشت…امید که قانونهای بیشتری برای رفاه همه نیروهای شرکتی مخابرات ایجاد شود ..

  6. ایثارگر شرکتی می گوید

    جالبه! اشکال پیام من چی بود که منتشر نکردین!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بگرد پیدا میکنی
      منتشر شده
      بی جهت زمینه سازی نکنید

  7. ایثارگر شرکتی می گوید

    سلام و عرض ادب
    جناب سردبیر محترم و عزیز و بسیااااار دلسوز مخابرات!
    هرچند وقت یکبار به سایت شما سر میزنم مطالبی از جنابعالی می خوانم که واقعا برایم جالب است!
    چقدر جالب است که از پس از سالها تلاش و پیگیری ،کف و سوت و هورا کشیدن و تعظیمش برای دوستان شماست و منت و اما و اگر و شایدش برای ما ایثارگران!
    حال من برای شما داستان راطور دیگیری می نویسم شاید که با وجدان خفته خود حداقل بعضی از صفحات این کتاب سراپا مغرضانه خود که مصلحت قشر خاصی در آن هست را چند خطی برای تنوع هم که شده نغییر دهید.
    استاد عزیز ایثارگران شرکتی مخابرات همان نیروهایی متخصص و متعهد ی هستند که برای مخابرات دلسوزانه خدمت می کنند و همین نیروها هستن که مخابرات را سرپا نگه داشته اند ، همان نیروهایی هستن که برای احقاق حق خود شبانه روز تلاش کردند تا ۱۵۰۰ میلیارد از محل افزایش تعرفه دیتا در اسفند برای مخابرات آورده داشته باشند،همان هایی هستند که شب وروز وقت و بی وقت از این شهزر به آن شهر در به در به دنبال گرفتن افزایش تعرفه مخابرات بودند و لحظه ای آرام و قرار نداشتند ،همان هایی هستند که سر حق خواهی خود مقابل اعتماد مبین کتک خوردند اما سر اعتقادو وابسته ای که به نظام داشتند اجازه فرصت طلبی به شبکه های معاند ندادند و خون گریه کردند و صدایشان درنیامد. حال که قرار است پس از سالها آرزو به دل ماندن از صدقه سری همین ایثارگران اتفاقی بیفتد اما و اگر برای همین ایثارگران هست.
    بگذریم حرف زیاد و است و گوش شنوا کم!
    اما بخاطر بسپارید که
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم …..موجیم که آسودگی ما عدم ماست
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم……موجیم که تفسیر شجاعت زبرماست
    ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم…..موجیم که رنگ لب دریا زکف ماست
    التماس تفکر
    (امیدوارم مطالب بنده انتشار پیدا کند.)
    یا علی..

    1. شرکتی می گوید

      احسنت و درود به شما،متاسفانه دیگر نیروها نمی‌دونن که ایثارگران چند سال دنبال افزایش تعرفه به دنبال نمایندگان مجلس بودن،خدا خودش شاهده

    2. فرزند ایثارگر می گوید

      سخنان یک فرزند ایثارگر:
      یک سال و نیم ژحمتی که کشیدیم
      هر روز پیام دادن به نماینده ها هر ماه دیدار با نماینده ها هر چن ماه تجمع از سراسر کشور ، اینا تلاش هایی بود که ما کردیم اینا هیچوقت دیده نشد و فک میکنن افزایش تعرفه دیتا و تلفن ثابت بدون همت ما انجام میشد؟؟؟؟ ، واقعا دل ادم میگیره
      حتی اون بنده خدایی که ضد ایثارگرا مینویسه الانشم مثه دوران جنگ نشسته ور دل زن و بچش و آیا حرکتی برای افزایش تعرفه کرد ؟؟؟؟؟ جز کامنت گذاشتن ضد همکارش
      حتی شده یبار برای برا خودش و همکار شرکتیش یه پیام به نماینده بده ؟؟
      ماییم که مثه پدرانمون بیکار ننشستیم و مطالبه گر بودیم ، اما اون نمیتونه درک کنه
      چقد نماینده هارو کلافه کردیم ، اینقد رفتیم و امادیمو ول نکردیم واقعا ولشون نکردیم
      اما اون فقط میخوادبهش بفرما زده بشه و بشینه سر سفره دریغ ازینکه چه خون دل ها خورده شده که سفره پر رونق تر بشه
      سردبیر با انصاف باش و بگو ازون همکاران شرکتی که حتی یه پیام ندادن و[ فقط حرف از نا عدالتی زدن
      عدالت کجاس که ما برای افزایش تعرفه و مزایای بعدش تلاش کردیم و اون حتی بهش فکرم نکرد[

      حدود ۴۰ هزار شرکتی هست تو مخابرات شده که یه شب هزار نفرشون پیام بدن به نماینده ها
      بخدا که ما ایثارگرا کردیم
      امیدوارم این و یه کامنت نبینی و یه پست ببنین
      ضمنا بنده بیسواد نیستم لیسانس مرتبط از دانشگاه معتبر و دارای بیش از ۱۰ سال سابقه ام

  8. سید می گوید

    این هست که
    البته حدس میزنم مخابرات گفته ایثارگران قبل از خصوصی رو تبدیل وضعیت میکنم

  9. محمدی می گوید

    سلام
    قانون ایثارگران هست وطرح نیست وباید بطور کامل در همه ارگان ها اجرا شود

  10. محمدی می گوید

    سلام
    قانون برای فرزندانوایثارگر باید اجراشودچونوقانون هست
    طرحی روی میز نمایندگان رفت یعنی چه؟!!
    قانون رو باید اجرا کنند وهیچ چیزی جایگزین قانون ایثارگران نمی‌شود.
    قانون رو به رای خود نمی‌شود تفسیر کرد.

  11. فنی می گوید

    فعلا که اف سی پی ها و های وب و شهرداری مثل مور و کنه افتادن به جون مخابرات و دارن خون مخابرات رو میمکن ار بستر مخابرات مفت استفاده میکنن و قانون بیت استریم تصویب میکنن تا واسه خودشون به صورت استعماری از مخابرات سو استفاده کنند این شرکت‌های اف سی پی مال کی هستند که اینقدر قدرت دارن. من نوعی چرااگر برم این کار رو بکنم صدتا اما و اگر جلو پام هست و نمیتونم برم شرکت بزنم ؟

  12. شرکتی می گوید

    سلام خدمت سردبیر محترم و تشکر فراوان از زحماتتون
    عجیبه واقعا که یه سری افراد اینقدر همه چیو بد برداشت میکنن و بدون توجه به معنی و منظور جملات اینقدر تند و مغرضانه صحبت میکنن!
    ضمنا دوباره به ایثارگران اشاره شد و دوستان که چه عرض کنم … بد خواهان شرکتی افتادن به جون هم.
    واسه هم خوب بخوایم تا خدا واسمون خوب بیاره
    #بخیل_نباشیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جالب اینه که برخی اصلا نمیدونن چی شده
      ولی فقط ….

  13. ناشناس می گوید

    پس این مدیران مناطق چه کاری میکنند،حتی قدرت لابی گری با نمایندگان را ندارند

  14. ناشناس می گوید

    اینهمه دارن میگن این طرحی که موافقت شده چیه دریغ از یه جواب از سردبیر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مجلس خودش اعلام میکنه
      قرار نیست هر کی از طرف خودش اعلام کنه

  15. ایثارگر می گوید

    ینی همیشه خبرایی که میذاری گنگه و مبهمه
    عین این سریالایی که اخر هر قسمتشو یجوری میذارن که ادم پیگیر قسمت بعدی باشه
    خب واضح طرح رو بگو که همه بدونیم چیه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نمی تونم بگم نباید بگم اجازه گفتن ندارم
      بعدش هم باید مجلس بگه
      شاید دوست نداشتن یا عوض کردن یا انداختن دور
      دیگران برای حل مشکل تلاش کردن حالا حرف آخر با دیگرانه

      1. شرکتی می گوید

        ممنون سردبیر عزیز
        قطعا نگفتنتون هم به صلاح هست
        هر چی رو نباید بگید نگید تا خرابش نکنن 😉
        به امید روزهای بهتر برای همه…

  16. آخرش می گوید

    سردبیر آخرشو بگو ،این معوقات رو میدن ؟؟؟
    راستی مهر هم تموم شد و علیرغم گفته مدیران بیمه معلم پرداختی نداشت!!

  17. امید می گوید

    با درود فراوان حضورشما سردبیرعزیزو مهربون،خسته نباشید،ازشمابابت تمامی زحماتی که بخاطر ما متحمل میشید،سپاسگزارم

  18. ناشناس می گوید

    خداقوت

  19. سعید می گوید

    مخابرات نمی تواند طرح ایثارگری رو اجرا کند؟! چرا این حرف رو تو دهن مخابرات میگذارید؟!!! خیلی خوب هم می تواند و باید اجرا کند چون قانون هست و تمام دستگاها اجرا کردند و شامل مخابرات هم می شود.
    تا افراد کوته فکر از مخابرات نروند همین آش است و همین کاسه!!!

    1. ناشناس می گوید

      برای همه اخه بقیه هم آدم هستن آرزو دارن پس بقیه برن بمیرم

  20. حسین می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    جهت استحضار شما و اطلاع بقیه برسانید بخش خصوصی فقط ایثارگران نیستن، اگر برای بقیه نیروها کاری نکنند شکایت ها حتما سرازیر خواهد شد و جنابعالی و بقیه همه میدانند مبلغ بدهی به هر همکار شرکتی چقدر می باشد ، پس یا همه یا …

    1. همکار شرکتی می گوید

      شما همکار محترم وقتی حاضر نیستین قانون لازم الاجرای مجلس در مخابرات برای نیروهای ایثارگر که همان نیروهای متخصص و فعال شرکتی هستند اجرایی شود حال توقع دارین که مدیران مخابرات بیان تمام مطالبات شرکتی هارو پرداخت کند. (به امید هوشیاری همه همکاران جهت خیرخواهی برای همدیگر.)

      1. ناشناس می گوید

        بله نیروی ورودی سال ۹۹ متخص است و نیروی باسابقه ۱۵ سال به بالا خیر. احسنت به شما ایثارگر متخصص

    2. ناشناس می گوید

      درود

    3. ناشناس می گوید

      صد در صد نیروهای شرکتی با سابقه ساکت نمی نشینند.

نظرات بسته شده است.