مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک سوال به نمایندگی از استانها: آقای مدیر عامل! کدام هزینه را کاهش بدهیم؟!

مخابرات ما- در مقابل دستور مدیر عامل برای کاهش هزینه هاُ باید بپرسیم کدام هزینه را کاهش دهیم؟

مخابرات ما- در سیاست سکوت مدیران مناطق و استانی اجازه می خواهم به نیابت از آنان یک سوال مطرح کنم! سوالی از مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران!

 

موضوع چیست؟

مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جلسه شورای مدیران مخابرات ایران که عصر یکشنبه هفته جاری برگزار شد دو بار موکدا از استانها خواست در کاهش هزینه اقدامی موثر داشته باشند.

ایشان تاکید داشت در بخش درآمد تلاش ها خوب است اما به نظر می رسد در بخش کاهش هزینه تلاش کافی صورت نمی گیرد.

 

لحظه ای فکر کردم!

یک لحظه خودم را جای مدیر یک منطقه گذاشتم! نمیدانم تصور مهندس سلطانی از هزینه و کاهش آن چیست ولی  باید بگوییم حتی یک ریال هزینه قابل کاهش در هیچ استانی انجام نمی شود یعنی توان هزینه ندارند! به بیان دیگر استانها فقط حقوق می دهند! جز حقوق هیچ هزینه ای ندارند!

البته گاهی هم با اعتباری اندک مقداری فیبر و کابل می خرند تا چرخ دایری و توسعه بچرخد!

 

هیچ خریدی در استانها انجام نمی شود!

حتی توان خرید یک دستگاه لپتاپ  برای مدیران جدید ندارند! یک دانه قفل نمی توانند بخرند برای در کافو تا سرقت نشود! شاید از وسایل مستعمل  بتوانند چیزی سرپا کنند که آن هم با تغییر تکنولوژی دو ریال نمی ارزد! البته تعمیر شاید هزینه داشته باشد!

 

راستش به عنوان ناظر  یک دوری در محیط یکی از  اداره ها زدم! و به نیازهای آنان فکر کردم!

صندلی های گردان کافی نداشتند! چرخ های صندلی ها عموما خراب شده بود و با تعمیر هم درست نمی شد تا تعادلش حفظ شود! نزدیک ۱۰ سال است متقاضی خرید صندلی هستند! میزهایی که از عهد دقیانوس مانده استفاده می کنند، میزهای کامپیوتر قدیمی، چون مدت هاست توان خرید میز ندارند! یک دستگاه LCD  نیاز اولیه این اداره است تا جلساتش را برگزار کند اما سه سال است در انبارها دنبال تلویزیون یا lcd  اسقاط هستند تا بتوانند دو تا جلسه داخلی برگزار کنند!

 

استان هزینه ای نمی کند!

هیچ جلسه و گردهمایی استانی برگزار نشده تا پول نهار و شام و پذیرایی بدهند! ! تبلیغات ندارند!حتی در جلسات طولانی ۴ ساعته یک پذیرایی ساده ندارند!

توان پرداخت چند ساعت اضافه کاری ندارند! ماموریت ها بسیار محدود و در حد اضطرار و قسم حضرت عباس ممکن می شود!

کلا هر چیزی که مایه آرامش همکاران و یا رفع نیاز فنی ادارات است (مثل خرید lcd ,  لپتاپ  و کیس کامپیوتر یا چند عدد فلش ناقابل) خرید نمی شود!

 

چرا راه دور برویم!

مخابرات ایران خودش لیست تمامی فاکتورها، مناقصات و مزایده ها را دارد! یک فقره از یک استان (هر استانی) به ما نشان بدهد که خرید بی موردی بوده است!

اصولا استانها از خرید فرار می کنند چون آنقدر بدهی بالا آورده اند که کسی به آنان جنس نمی دهد!

 

نتیجه

حالا به جای تمام مدیران مناطق – که روزه سکوت گرفته اند- از مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران می پرسم:

آقای مهندس! ما که در استانها جز حقوق هزینه ای نداریم در کدام هزینه صرفه جویی کنیم؟

 

یک حرف خصوصی و در گوشی

خواهش می کنم مسیر غلط را نروید! کاهش هزینه با کاهش پرسنل، فقط نیروهای متخصص را از مخابرات دور می کند! به لیست بازنشسته های ۱۴۰۰ توجه کنید! لطفا جلوی این کار را بگیرید!

 

1396340cookie-checkیک سوال به نمایندگی از استانها: آقای مدیر عامل! کدام هزینه را کاهش بدهیم؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
28 نظرات
  1. فنی می گوید

    خیلی جالبه آقایان مدیر و معاون در مخابرات ایران هیچ سواد فنی ندارن اومدن هرکدوم یک مشاور فنی گرفتن خخخ خوب تو که سر در نمیاری چرا شدی مدیر و معاون و فلان کاره خوب همین تویی که شدی سربار شرکت و هزینه تراشی میکنی بزن کنار یه مدیر فنی باسواد بیاد بالا همه چی درس میشه

  2. هوشنگ می گوید

    سردبیر جان مطمئنی که این آقامهندس هستند؟
    منظور این آقا از کاشه هزینه ، اخراج پرسنل ، قیچی کردن ماموریت ، حتی اگر فورس باشه، و بلا نسبت دوستان زدن هر چه بیشتر تو سری به بچه های شرکتی هست که همه کارها هم گردنشون هست و اگر اعترضی هم بکنن ، تهدید و اخراج تبعید به شهرستان و ….

  3. کارشناس رسمی می گوید

    سلام.
    در شهرستان ما… استان اصفهان مدیر قصد داشت به منظور کاهش هزینه شیفت شب نگهبانی برداشته بشه گه به دلیا اغتشاشات های اخیر فعلا متوقف شد
    آقای سردبیر در یک کارخانه تولیدی حقوق نگهبان یک هزینه سربار است چون در امر تولید رابطه مستقیمی ندارد
    با این وجود بودن نگهبان امری ضروری است به هزار و یک دلیل
    حالا تصور کنید یک شرکت خدماتی همچون مخابرات که از نظر فنی حفاظتی و امنیتی انقدر حساس هست و در زمانیکه کلیه پرسنل بعد ازساعت اداری خارج میشوندممکن است خرابی واحد pcm و سوییچ و خیلی جاهای دیگر رخ دهد و به جهت رفع خرابی به صورت ضروری اقداماتی باید انجام بشه و یا بالا رفتن دمای قسمتها و یا سرقت و یا …. مخابرات ممکن است دچار یک اتفاق بزرگ بشود.این مدیران میخواهند برای کاهش هزینه اقدامات این چنینی انجام دهند که فاجعه رخ خواهد داد چه کسی و نهادی اونوقت پاسخگو است این کاهش هزینه چقدر هست و در مقابل یک اتفاق کوچک احتمالی در مخابرات قابل مقایسه و محاسبه هست
    لطفا شما به حراست کل اطلاع دهید که این کا به معنی کاهش هزینه نیست بلکه مصداق باز کردن مسیر برای اتفاق تلخ است

    1. ناشناس می گوید

      پس خبر نداری یزد شیفت شب چند ساله برداشتن و مراکز فقط یک نگهبان دارد اونم هر روز باید بیاید سرکار

  4. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    خوشبختانه شورای رقابت با افزایش تعرفه موافقت نکرد… هنوز هیچی نشده قید تعهدات را زده بودند

نظرات بسته شده است.